RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Mara_

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 21:40

Hahaha het is echt waar! Iedere keer wanneer die in de hoek kwam waar de stoelen staan en hij dus uitkeek op ons die in de deuropening van de stal stonden begon die te hinniken. Of toen we in de wei naast de bak liepen om Rhapsody en Raya te halen. Echt heel schattig. :P

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 21:43

Volgende keer toch ff opnemen... Dank je wel

Jammer dat ik gewoon nog geduld moet hebben... Of zou ik, als ik morgen bel, zaterdag kunnen (vrij)rijden?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 21:44

Je zou het kunnen proberen, maar volgens mij was 27 augustus wel een dag waarop vakantielessen werden gereden waarvoor je je moest inschrijven... dacht ik me te herinneren. Maar je kan altijd even bellen en horen natuurlijk. :D

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 23:40

Ik mag morgen rond 11 uur starten.
Terrein ligt vlak bij de manege :-D
Aan de wapserveenseweg(das richting waar nicole altijd woonde)

Geen idee of er nog iemand komt :P

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 08:35

O, is dat dan niet bij Rowan en Inez Benning in de 'achtertuin'? Haha, ik kan helaas niet komen want ik zit in Grunn. Wel heel veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 15:46

Moest je nou vandaag of zondag, Lotte? Vandaag kon ik helaas ook niet komen kijken, sorry! Mocht je morgen starten en het is slecht weer, dan kan ik wel :+

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 19:34

:P Geeft niet.

Dit was de meest chaotische voorbereiding ooit.
Ik ging ervanuit dat ik niet mocht starten omdat ik gisteravond om 9 uur nog geen bevestiging had ontvangen. Zag ik dus vanacht om half 1 dat ik een berichtje had waarin stond dat we(marjan en ik) toch mochten starten. Dus ik nog snel allerlei smsjes versturen naar theresia(want ja, moet ook vervoer hebben en natuurlijk een oke om alsnog te starten) en marjan(dat we toch gingen starten) maarja, wie smst er rond half 1 nog terug?

Vanmorgen dus maar vroeg*half 7, gaap!) opsgestaan om alles nog te regelen.
Marjan gebelt of ze nog mee ging, want die wist dus ook niet dat we op de lijst stonden. Telefoon uit.... (uiteindelijk is ze dus ook niet meegegaan want ze zag mijn oproepen pas toen we al onderweg waren)
Dus ik maar naar stal gegaan om te gaan wassen en vlechten, op dat moment wist ik niet of alles nog wel geod ging komen.
Was om half 8 die vieze schimmel al aan het soppen. En hij was toch weer vies!
Toen snel gevlochten, gaat toch echt veel makkelijker als er een kruiwagen vol voer voor zijn neus staat haha :D
Daarna nog de rest van de paarden gevoerd, en toen hoorde ik pas dat ik toch echt naar cc ging.

Heb een auto met trailer tot mijn beschikking gekregen van theresia. Zelf ging ze niet mee want daar had ze geen tijd voor. Gelukkig had ik wel een groom! Miriam :D

Dus wij rond 10 uur maar onderweg naar het wedstrijdterrein. Precies volgens planning
Was echt vlak bij de manege. Dressuurterrein lag er nog prima bij, en dat na al die buien van gisteren. Dat hebben we wel eens anders meegemaakt.

Waren er mooi op tijd. Snel betaald en toen cuando opgezaldeld en losgereden.
Heb nog even heel vriendelijk naar Ini gezwaaid, en maar heb haar verder niet gesproken.
Weet niet of ze me wel herkende, maar ze zwaaide heel vrolijk terug haha.
Inge herkende me in ieder geval wel. Die zat op een vosje? Reed ze volgens mij L1 of L2 mee. Was dat classic ofzo? Geen idee wat haar punten waren.

Heb wel iets te lang losgederen. Cuando liep wel fijn aan de hulpen, maar er waren nog meer voor mij dan ik dacht. Dus heb ook nog best veel met een lang teugeltje gestapt.

Toen als laatste de ring in. 1e proef liet ik hem zelf weer te lang worden. Dat vindt ik toch nog wel lastig hoor! 2e proef liep die al een stuk beter maar nog steeds te snel en nog niet helemaal fijn in de hand.

Ben wel tevreden want ik heb twee ontspannen proeven afgelegd, en dat is wel eens anders geweest.
Moet hem nog fijner in mijn hand krijgen, hij is me soms nog net iets te sterk.
En ik laat hem nog wel wat lang worden(en hij is al lang in de rug) en dan valt die uit elkaar. Daar krijg ik ook wel commentaar op.
Zijn ook hard aan het werk om hem beter op mijn buitenteugel te krijgen, en ik betrap mezelf erop dat ik in de proef zelf iets span met mijn bovenbenen waardoor we een gespannener proef afleggen.

Uitslag:
1e proef 177
2e proef 182(ons 9e winstpunt) en weer eens net buiten de prijzen.....

Nu nog wachten op een nieuw lijstje met concoursen waar we weer heen gaan.
Vanaf volgende maand ga ik ook voor het "echie" mee springen met thunderboy.
Springruiters let maar op! haha :D

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 19:39

Dit is cuando.
Dit was op de kampioenschappen in de wijk
Afbeelding

Afbeelding
Let niet op mijn hoofd!

Afbeelding
In ruinerwold

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 19:41

En dit is thunderboy
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:13

Haha jeetje, knap dat je dan toch nog zulke punten hebt gehaald! Gefeliciteerd met je winstpunt :D
Mooie paarden trouwens! :j

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 11:16

Woow, leuke paardjes rij je! En jammer dat je net buiten de prijzen viel, maar alsnog een mooi resultaat. :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 13:45

Mooie paarden zeg! Nette punten ook volgens mij. Heel goed gedaan!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:29

Was beetje aan het rondsurfen op internet en kwam opeens nieuwe foto's en filmpjes tegen van Captain! Echt, wat een super gaaf paard is dat! En die houding van Inge, om jaloers op te zijn. Hij staat schijnbaar nog wel steeds te koop, helaas helaas. Echt, net black beauty. :')

http://www.sporthorses.nl/advertentie/paard/id/84596

En de filmpjes:
http://www.youtube.com/watch?v=UvpoE7rYpvs

http://www.youtube.com/watch?v=jY8fUc7aY4A

Volgende week eindelijk weer rijden! Kan niet wachten. *\o/*

EDIT: en zag op de site ook dat Duzelma te koop staat, met filmpje. http://www.youtube.com/watch?v=bW6Bs3YKFGo Wat een machtig mooi paard is ook dat weer! Ze gaan wel lekker zeg met de fokkerij!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:28

Wow! :wow: Kan dat paard ff lopen zeg! Inge haalt echt het beste uit dat dier naar boven!

RIjd jij komende zaterdag ook Tamara? Gaaf! Hoe laat rijd jij? Ik mag van half 10 tot half 11 te paard! Heb er zoveel zin in! :):)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:33

Ik rij pas weer vrijdag 9 september. Maar jij alvast heel veel plezier voor zaterdag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 09:26

Knappe Captain, wat leuk om te zien! Veel plezier morgen, Jenny!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:28

Plezier zal wel lukken loveshadow en _Mara_!!!

benieuw welk paard ik op mag...

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 23:04

En op wie heb je gereden Jenny? Je had in ieder geval mooi weer. :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:50

Dat zeker! Weer was idd zeer goed. Heb 2 uur achter elkaar gereden, moest (mocht) nog 2x inhalen. Vonden mijn bovenbenen gisteren en vandaag niet echt een goed idee... :n

Eerste uur kreeg ik Islotti toegewezen, dus ik merriewei in. Alleen Islotti en Nini zaten nogal aan elkaar "vastgeplakt", waar de een ging, ging de ander ook. Kreeg beestjelief niet te pakken, dus Echica maar even erbij gehaald met een beetje biks. Toen liet ze zich zo vangen. Alleen dacht Nini: "jij biks krijgen, ikke ook" en kwam er dus ook ff tussendoor wandelen... Maar na een hapje voer was ook zij weer tevreden ging ze weer grazen. Rijden ging erg lekker, ze liep erg fijn. En ze heeft normaal gesproken dat nog wel eens verkeerd wil aanspringen als we in rechtergalop moeten. Vandaag ook, moest 2x opnieuw aanspringen en toen ineens zat ze goed! +:)+ Gaat steeds beter dus!

2e uur vrij rijden in de binnenbak met Oppy, stond al gezadeld klaar in de stal van Rallywood. Radio werd aangezet en gaan met die banaan. Wij naar de hoefslag, springt meneer ineens een paar meter opzij, ter hoogte van de spiegel (zeker geschrokken van zijn eigen spiegelbeeld ^)). Gelukkig wel bovenop gebleven. Verder geen misstap gehad. Maar het was vreselijk warm in de binnenbak en meneer was dus drijfnat na het rijden. Dus op verzoek van Inge op de spuitplaats geplant en gedouched. Vond hij heelijk. Alleen wel ff lekker rollen in de wei he daarna. EN uitgebreid kreunen ook _O- .

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:11

Haha, ja beetje jammer die spierpijn altijd. :P En ahh je verhalen zorgen ervoor dat ik ook weer wil rijden! Maar oké, het is al bijnaaaaaaa vrijdag. :P

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 11:30

Gister paardgereden maar het ging niet geweldig. Ik was ziek, brak }:0 en misselijk wat niet erg meehielp. Maar ik zou en moest rijden. (Zoals het een penny meisje betaamt :') ) Ik stond nog niet ingedeeld dus ini deelde me ter plekke in. 'Wat denk je van Melina?' Ik dacht: nooooooooooo. Haha, ik wilde gewoon een rustig, chill manegepaardje waar ik niet teveel werk aan had, en Melina behoort niet tot deze. :P Ik dus: 'nou, liever niet, ben enigszins brak en ziek dus wil een wat rustiger paardje.' Ini:' wat vindt je van Rallywood?' Uh, nee die liever ook niet. Partyman? Uh, nee. Nini? Ja, doe die maar. :Y) Die liep al in de les ervoor dus die had der energie al enigszins kwijt gekund. Maar het wilde gewoon allemaal niet zo lekker, ik had gewoon de kracht er af en toe niet meer voor om der even tot de orde te roepen. Soms liep ze lekker in der eigen tempo door of liep ze door me binnenbeen heen. Maar ik kon gewoon niet meer. :') Naja, volgende keer beter. :)

En op wie heb jij gereden Jenny?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 11:45

Hey Tamara! Nini dus voor jou. Heel iets anders dan voor mij... Ik mocht namelijk op Okke <3!

Ik was vanmorgen tikje laat dus als een haas mijn Fries uit de wei geplukt. Gelukkig een heerlijk relaxed beestje, dus snel poetsen en zadelen. Bij het opstijgen ging er alleen iets niet helemaal zoals ik dat wilde. Kreeg ineens spierpijn in mijn rechterlies, waarschijnlijk iets verrekt dus. Stap en draf gingen goed, galop iets minder, speelde die lies weer op. En wijken heb ik helemaal maar even gelaten, ging die !@#%^&*( spier nog meer van protesteren. Valt nou wel weer mee, maar zodra ik weer ff ga staan na kort gezeten te hebben, voel ik hem wel een beetje. Maar goed, zal ook wel weer over gaan en voor zover het ging heb ik heerlijk gereden. Meneer liep keurig aan de teugel, alleen doorlopen werd lastig, want met die spier kon ik ook niet zo goed drijven. Maar ach mindere dag heb je soms ook wel eens.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 12:06

Oe Okke! Daar wil ik nog een keer op. Heb het al paar keer gezegd maar schijnbaar rijdt de eigenaresse er vrijdags zelf op. Dus dat wordt hem niet. Helaas.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 12:46

_Mara_ schreef:
Oe Okke! Daar wil ik nog een keer op. Heb het al paar keer gezegd maar schijnbaar rijdt de eigenaresse er vrijdags zelf op. Dus dat wordt hem niet. Helaas.

Dan heb ik op de zaterdag zeker nogal eens mazzel, dat ik er zo geregeld op rijd...

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:45

Sorry, sorry, sorry, sorry, sorry, sorry, sorry, sorry... Was zo in de wolken met het rijden van dit weekend dat ik nog helemaal geen verslagje getypt heb...

Afgelopen zaterdag was weer SUPER!!!!!!! Kwam in de manege, kijk in het boek, zit ik gewoon op Easter!!! Dat geloof je toch niet!!! Was de eerste keer op hem al super blij dat ik er eens op mocht, zat ik er nu ineens weer op!!! En ik blijf erbij: Wat een super dier! Héééééél groot en hééééél breed en ongelovelijk gaaf!!!!!! Maar wat een poetswerk... Gelukkig was er een mevrouw (die op Jelle mocht, maar die liep dus al). en die heeft mij even geholpen met poetsen. Gelukkig maar, anders was ik om half tien echt nog niet laar geweest. En wat ging Easter heerlijk! Echt helemaal geweldig gereden, erg fijn paard. Dacht ff dat ik in de hemel was (verschilde ook niet zo heel veel volgens mij). Was wel jammer dat die les zo enorm snel voorbij was...

Maar had nog een tweede keer geboekt, omdat ik nog moest inhalen. Werd dus vrij rijden in de binnenbak, samen met Cors. Cors zat op Islotti, ik mocht tot mij eigen verrassing op Bram! Is wel ff wennen als je van zo'n brede af komt, Bram is dan toch vrij smal in verhouding. Maar goed, ook weer heerlijk gereden, alleen achterwaarts zat er niet in. Halthouden vond meneer ook al lastig, maar heb toch even doorgepakt. Als ik namelijk zeg Halt, dan is het ook halt en niet stiekem nog een paar pasjes doorstappen... Maar verder ging het best fijn. Na de les Brammetje afgezadeld, naverzorgd en naar zijn nieuwe wei gebracht. Ja, de ruinen zijn omgezet naar een andere wei. Mocht daar ook nog even mee helpen. Loop je dan met Rallywood aan je touwtje van de ene naar de andere wei. Moest ff een paar keer achterom kijken of hij er nog wel was, zo mak was hij. Alleen toen ik bezig was het hek te openen, trok hij zijn hoofd naar de grond voor wat vers gras. Acht ja, blijft een kerel toch...

Wanneer gaan jullie weer die kant op?