Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xan

Re: Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:44

@Ate: Hoe is het nu met Ate ??
Nog effies en hij is manegepaard af.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:45

Heeft iemand een tip voor een lekkere warme paardrijboek waar je ook nog normaal in kunt rijden ???
HH heeft nu van die nwe broeken met "Coolmax" hetgeen zou moeten betekenen dat deze broeken in de winter warm zijn en in de zomer koel.
Iemand ervaring ?????

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:06

xan schreef:
@Ate: Hoe is het nu met Ate ??
Nog effies en hij is manegepaard af.

met mij gaat wel goed hoor ja ik tel de uren af voor ate :D

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:07

xan schreef:
Heeft iemand een tip voor een lekkere warme paardrijboek waar je ook nog normaal in kunt rijden ???
HH heeft nu van die nwe broeken met "Coolmax" hetgeen zou moeten betekenen dat deze broeken in de winter warm zijn en in de zomer koel.
Iemand ervaring ?????

geen idee maar van rijden krijg je toch vanzelf warm :o

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:51

hihi, dat is wel zo, maar niet altijd echt heel warm, en in die nwe bak is het denk ik toch wel wat kouder aan je benen.
Vandaar mijn vraag.
En om nu weer in mijn skibroek te gaan rijden...... :D

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:42

hehe. cd gisteren meteen maar opnieuw gebrand,. als het goed is moet ie dr nu goed opstaan.
van middag bij san geweest dus haartjes zitten ook weer netjes. anders maar wel leuk haha. jullie zien het vanzelf.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:36

Vandaag eerder thuis en niet vanwege het rotweer, maar vanwege een paar andere redenen. Allereerst was er een paard vergeten :+ , waardoor we maar met twee mensen naar de Dam zouden gaan. Toen bleek dat het paard waar ik mee zou rijden een los ijzer had. Deze werd door twee collega's extra aangetikt met een hamer, maar toen ik het terrein bij het Koetshuis afreed viel het er alsnog af 8)7 . En rijden zonder ijzer kan/mag niet, dus onverrichter zake weer naar het Koetshuis. Omdat je niet alleen op de Dam mag staan, hebben we uiteindelijk met z'n drietjes Koethuisdienst gedraaid en zijn alle veertien tuigen grondig schoongemaakt, gevet en gezwart. Helemaal splinternieuw leken ze wel! *D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:38

Ik werd vandaag nog door Dennis gebeld: blijkt dat ze gisteren het water eraf hebben gehaald en het niet aan de eigenaren hebben doorgegeven (voor de verandering....). Dus kon Dennis nog even op een hup en een drup heen en weer om een specikuip te halen en water bij te vullen. Maisie viel gewoon aan op de bak, zo'n dorst had ze! :(:) Vanmiddag de bak nog maar een keer bijgevuld en haar hele stal nogmaals leeggehaald wat zuringstengels aangaat. Wat een rotspul is dat!

Zo even lekker geklaagd, want ik heb vandaag gehoord dat klagende mensen langer leven, ha ha! :D

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:59

mntj schreef:
hehe. cd gisteren meteen maar opnieuw gebrand,. als het goed is moet ie dr nu goed opstaan.
van middag bij san geweest dus haartjes zitten ook weer netjes. anders maar wel leuk haha. jullie zien het vanzelf.

En ??? alles in de goede volgorde nu ;)

Ben benieuwd naar je nwe coupe.
Moet je je opnieuw voorstellen :D

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:00

Hey Liquita, was ff leuk vanmiddag samen bij Epplejack.

Ennuh wij hadden niets nodig hoor _O-

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:02

Wij moesten net voor 10 min gesprek naar Joline haar school, dus over de dijk gereden. Maar die zag al aardig wit.
Dus voor vanavond: wees voorzichtig op de dijk.
Alhoewel wij wel de strooiwagens van de gemeente Wormer tegenkwamen (nog niet op de dijk, maar gewoon in het dorp)

Vanavond rij ik mee in de carroussel.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 18:10

xan schreef:
Hey Liquita, was ff leuk vanmiddag samen bij Epplejack.

Ennuh wij hadden niets nodig hoor _O-

Nee hoor...helemaal niks O:) hahaha.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 18:13

xan schreef:
Wij moesten net voor 10 min gesprek naar Joline haar school, dus over de dijk gereden. Maar die zag al aardig wit.
Dus voor vanavond: wees voorzichtig op de dijk.
Alhoewel wij wel de strooiwagens van de gemeente Wormer tegenkwamen (nog niet op de dijk, maar gewoon in het dorp)

Vanavond rij ik mee in de carroussel.

Leuk...als het weer het nog een beetje toe laat, kom ik kijken :j .

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 18:13

Hi Ate :wave: , echt weer voor jou he :=

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:24

Dit weer is VRESELIJK!!!!!!! :( Ik heb sowieso een grondige hekel aan de winter en al helemaal aan gladheid! |o Moest net naar het winkelcentrum om karton voor een surprise te halen (Wesley kwam met het leuke nieuws dat het woensdag al ingeleverd moet worden, terwijl we woensdag pas een keer tijd hebben om er überhaupt aan te beginnen...) en we gleden werkelijk alle kanten op. Nog even hard duimen dat het maar gauw voor jaar mag worden! ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:25

Ik heb hier al laten vallen dat alle beesten dood zijn, er geen nieuwe komen en we dan gaan emigreren naar Australië ofzo. Als het maar warm is, een tropisch buitje op z'n tijd kan me niet schelen! :D

rockoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:14

xan coolmax betekend dat je cool blijft dus niet warm ik denk wat jij zoekt is een softshel broek die rekken goed en zijn warm. Ik weet dat dat bestaat alleen niet van welk merk

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:49

xan schreef:
mntj schreef:

En ??? alles in de goede volgorde nu ;)

Ben benieuwd naar je nwe coupe.
Moet je je opnieuw voorstellen :D

zal een naam kaartje dragen haha

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:26

xan schreef:
Iemand ervaring ?????

Thermo-ondergoed onder je rijbroek????

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:29

Na ruim anderhalf fröbelen hebben we de suprise voor Wesley's klasgenootje af! Hebben we die stress ook niet meer! ;) En we vinden het nog best grappig geworden ook, ha ha! :D

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:38

Wij zijn net terug van de 1e voorlichtingsavond voor een andere school voor Lars voor volgend jaar.Het Saenredam.Erg leuke school,wat ze uitdroegen was zeer positief alleen jammer dat ze de technische kant niet hebben bijna niet.Die man die dat vertelde zei ook dan zijn ze hier niet op de juiste plaats.Dus op naar Compean en wat nieuw is je moet NU een 3e keus maken voor de scholen niet 2.Lars kwam al thuis met dat nieuws en dat ie daar bericht dmv brief mee krijgt voor de ouders.Dus nog een school uitzoeken.Weet iemand iets over de school Kompas of dat juist iets is voor technische kant o.a?

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:47

Nicole1995 schreef:
Wij zijn net terug van de 1e voorlichtingsavond voor een andere school voor Lars voor volgend jaar.Het Saenredam.Erg leuke school,wat ze uitdroegen was zeer positief alleen jammer dat ze de technische kant niet hebben bijna niet.Die man die dat vertelde zei ook dan zijn ze hier niet op de juiste plaats.Dus op naar Compean en wat nieuw is je moet NU een 3e keus maken voor de scholen niet 2.Lars kwam al thuis met dat nieuws en dat ie daar bericht dmv brief mee krijgt voor de ouders.Dus nog een school uitzoeken.Weet iemand iets over de school Kompas of dat juist iets is voor technische kant o.a?

weet nog van niets. rona heeft nog niets meegekregen,
en ik kan toch opgeven wat ik wil. ze wordt toch niet toegelaten op het saenredam of kompas.
stomme regel.
op naar volgende week. spreken we wel wat af. gaan we er met zn 3e heen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:59

Nicole1995 schreef:

Ik begrijp niet helemaal wat je geschreven hebt, maar ik heb in ieder geval van iemand op Veldt gehoord dat het Michaël College een technische kant heeft. En een MTS of HTS? Of bestaat dat niet meer?

En anders de TU in Delft? :+
Laatst bijgewerkt door Shenavallie op 29-11-10 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:01

Ik ga m'n bed in, ben een beetje Bokt-moe van al die verschillende topics lezen... :z Morgen extra vroeg uit de veren om richting Duitsland te gaan: hopelijk zijn de wegen beter begaanbaar dan vandaag! ;)

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 00:02

LIQUITA schreef:
Hi Ate :wave: , echt weer voor jou he :=

nee niet echt en ik moest ff raport ophalen van nadine en de kids mee terug nemen gelukkig reed alles wel beetje door