RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 10:48

Nou de agenda was wel mee maar alles zat al zo goed als vol. Dus ik bel ergens in Augustus en ga uurtje vrijrijden met me zusje en een uurtje met evelien. (Dat je het even weet Eef. ;) )

En Okke had helaas al gelopen s'ochtends bij zijn eigen baas dus zat ik op de andere fries: Melina. Marjolein riep dat al naar mij dat ik op haar moest en ik dacht: oliebol. Ik heb er 1 keer eerder op gereden, helemaal in het begin toen ze net enigszins onder het zadel was. Was niet een enorm succes, we gingen als een raceauto door de bak met de nodige bokken erbij ook. Maar oké, ze was nou 2 jaar ouder, op wedstrijden geweest met Inge, who knows. Ze had wel een errug mooie frontriem, met mooie roze steentjes, haha. :D Nou ik erop, lekker doorstappen, maar wel lekker onder controle. Draf ging ook lekker, er zaten echt hele lekkere stukken tussen dat ze echt netjes op 2 teugels liep, zalig! Maar toen de galop, woow, dat ging snel. :+ Ik nam der iets terug maar toen viel ze evenlater terug in de draf en toen gingen we knoerthard, jeumig! Maar oké, maar even lekker laten 'uitrazen' in de galop totdat ik het echt niet meer trok qua conditie. Maar de rem was enigszins kwijt dus ik heb der maar de groep ingestuurd en toen moest ze wel. Even rustig weer op adem komen en toen weer meedraven met iedereen. Ze had even het gas erop maar al snel onder controle totdat we weer moesten galopperen. Toen heb ik even overgeslagen, maar ze werd helemaal hyper de pieper omdat som echt mensen voor onze neus langs sjeesde. Achteraf gezien had k misschien mee moeten galopperen, maar we reden met z'n 9en en we moesten allemaal samen galopperen. Weet niet of dat goed gekomen was. :Y) Maar daarna had ze aardig de vaart erin en was ik echt enigszins de rem en het gas kwijt. Dus veel voltes rijden, hielp enigszins. Maar toen moesten we lange teugel in de draf geven en ik dacht echt: noo dat overleef ik niet. Maar Inge zei dat het wel kon en verrek. Gewoon wat langzamer lichtrijden, netjes rechtop blijven zitten. Dat was een goeie afsluiting. :D

Tot de 2e galop ging het echt verbazingwekkend lekker en leuk, daarna werd het even de oude-Melina ervaring. Maar ik kan wel zeggen dat ik der toch een stuk leuker vind geworden en ik zou er zeker nog een keer op willen rijden om der beter door te krijgen. :D

En jij Jenny, op wie heb jij vandaag mogen rijden? :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 20:57

Heb vandaag niet gereden jammer genoeg... :\

Zat al om 10.15 uur vanmorgen in de auto op weg naar Scheveningen. Vanmiddag voor de 2e keer de voorstelling Mary Poppins gezien. Was weer errug gaaf! Hadden bijna de hele volledige A cast, alleen degene die miss Andrew speelde, heeft al een aantal maanden geleden de overstap gedaan naar Petticoat. Maar de vervangster was ook errug goed! Alleen William Spaay, die Bert speelde (de schoorsteenveger) was niet helemaal lekker bij stem. Die had af en toe een paar valse noten en zong volgens mij ook iets te laag... Maar verder was het weer top vandaag! Ben net pas weer thuis. EN volgende week zit ik met mijn kont op Terschelling en ben ik er dus ook niet.

Leuk ben ik he? (maar niet heus...) ;)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 10:41

Hahaha, naja dit is ook een leuke besteding van je zaterdag! :D Dan zal het wel even stil worden in dit topic want ponykamp begint volgende week zondag geloof ik en ik ga dus pas ergens in augustus rijden.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 12:53

Ik rijd op 30 juli en 3 september, en ja idd zal ff rustig worden hiero. Misschien moeten we iemand gaan zoeken die daar op ponykamp gaat om hier wat leven in de brouwerij te krijgen?

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 08:40

leeft nog steeds

:P
Ga niet op ponykamp, maar weet wel dat ini bij ons vandaag 2 leuke pony's komt ophalen voor jullie ponykamp ruitertjes :)
Maar die zullen jullie dan wel niet zien.... :(

Moet je niet helpen met de kampen mara?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 08:48

Heey Lotte! Wat leuk dat er pony's bij jullie vandaan komen! Ik had gedacht dat ze ondertussen wel genoeg pony's zelf hadden, er zijn er zo'n 2/3 nieuwe al bij. ^^ En nee ik zal ze niet zien want ik ga pas ergens eind augustus rijden. Geen idee of ik had mogen helpen, had er in ieder geval amper tijd voor gehad, ik moest deze week nog gewoon werken en volgende week vrijdag ga ik al op vakantie. Dus was niet echt tijd voor geweest anders. :P

Waar rij je nu precies dan? Beetje naar je zin daar? ^^

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 09:08

Nog altijd bij Theresia Blaauw.

Ja prima naar mijn zin. Kwam daar al wel toen ik nog bij ini reed. Ik ging vanaf daar altijd met een vriendin van mij het bos in. Ik ben daar zelf ook gaan lessen(1 keer in de week) omdat mijn vp daar op stal kwam staan.

Nu vorig jaar mijn buurman(waar ik jonge paarden reed) is overleden ben ik daar echt "full time" gaan rijden.
Elk vrij uurtje ben ik op stal te vinden. Rij sinds gisteren 4 paarden voor vast. 2 vierjarigen die ikzelf heb aangereden(rij ik nu ong 3/4e jaar), 1 6jarige die ik sinds een week of 3 erbij rij en een vierjarige voor een eigenaar.

Met een van die vierjarige heb ik ook een startkaart, rij nu B dressuur. Gaat wel steeds beter met hem. Kom Marjolein ook wel eens tegen op concours.
Die andere vierjarige rij ik een beetje door. Is een kasteel van een paard maar goudeerlijk. Maar ook wel een beetje lui. Moet er wel op letten dat hij niet te sloom wordt.
Die 6jarige is eentje die je echt in de gaten moet houden. Kan nl. ineens ontploffen en dan ga je ernaast :)
En die voor die eigenaar mag ik nu erbij gaan rijden omdat deze toch in training moet blijven, de stagaires er nu mee stoppen, en theresia zelf nog niet weer kan rijden(val van een paard). Dit paard vindt ik wel moeilijk. Hij ziet alles en is nog niet helemaal stabiel op de benen en watervlug.... Geen goede combo.

Leer een heleboel van die jonge dieren. Vindt het ook super leuk om te doen. En bij theresia springen we ook veel meer. En dat vindt ik toch leuker dan dressuur rondjes te rijden haha. We zijn nu ook bezig met een mooi nieuw parcours te bouwen. gaan heel wat uurtjes inzitten, maar dan hebben we straks ook wat :)

Hiernaast geef ik ook nog wel eens les aan de kleintjes en tieners bij ons op stal. Vindt ik ook leuk om te doen.

Heb het er druk zat mee. Er wordt veel gehandeld maar voor elk paard dat weg gaat staat alweer een nieuwe te wachten.

Hebben jullie ook van die A-B ponytjes? Want volgnes mij komt ze een paar kleintjes ophalen :P

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 09:10

Woow, jij hebt het goed voor elkaar! Klinkt echt als een 'droombaan/plek'. Gewoon lekker de hele dag bezig zijn met paarden. :D

En hmm nee, we hebben niet echt A-B ponytje's. Zijn denk toch voornamelijk C en hoger. Haha, ze verwachten dan wel heule kleine kindjes zeker. :P

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 11:53

Hey dames,

ik meld me ook maar weer eens nu mijn vakantie er weer op zit. Alles goed met jullie? Nog spannende dingen gebeurd bij Ini?

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 08:58

Heb het inderdaad wel prima naar mijn zin bij Theresia. Maar ook bij ons op stal is het aanpoten: opruimen, mesten, vegen, verfen, trainen en lesgeven. Ben op een heel andere manier intensief bezig dan ik bij ini was. Daar waren we naar mijn idee meer aan het opruimen, en nu ben ik veel drukker bezig met rijden. Wij worden wel verantwoordelijk gehouden voor de training en verzorging van de "eigen" paarden dat is ook een verschil. Wanneer wij bijvoorbeeld 2-3 dagen niet komen krijgen we berichtje waarom we niet hebben geregeld dat iemand anders onze paarden rijd en uitmest. Dat is een grotere verantwoordleijkheid. Vindt dit ook geheel terecht. Wij willen starten, dan moeten we er ook wat voor doen toch?
Maar ik vindt het wel fijn om de mogelijkheid te hebben om een aantal paarden op een dag te tarinen. Leer een heleboel van de paarden en krijg op dit moment ook meer persoonlijke instructie met het springen. Hierin moet ik nog een hoop leren maar vindt het super om te doen.
Aan mijn dressuur schort het wel een beetje momenteel. Wat dat betreft zou ik eens een privelesje van ini moeten krijgen ;)

Gisteren ben ik bijvoorbeeld alleen maar naar stal gecrosst om 2 paarden voor te rijden voor kopers. Dit omdat Theresia het zelf dus momenteel niet kan doen. Dat was wel intensief zeg(van de een op de ander en dan doorrijden/springen) laat niemand meer zeggen dat je van paardrijden geen conditie krijgt!

Het enige nadeel is dat ik er niets mee verdien ;)(ja af en toe een beetje extra instructie)

Over ini kan ik je niets zeggen |Jenny, daarvoor mag je bij Tamara zijn.
Ben er nu al meer dan 3 jaar niet meer geweest :(

Kleine kindjes zijn er in ieder geval wel. Twee van onze kleine vrijdagmiddaglessertjes zijn deze week bij jullie op kamp(angali en tirza)

(gaat foto's zoeken van mijn 2 concourspaarden)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 12:34

Vanmorgen vakantieles gereden onder leiding van Inge in de buitenbak. Mocht vandaag op Nini. Madam had het alleen ff te pakken hoor... Was bijzonder fris. Wou liever uit haar stal lopen dan daar netjes stil te staan voor poetsen. Naar de bak ging ook een versnelling hoger dan normaal. Rustig afwachten tot je klaar bent met singelen en beugels op maat maken (zaten op maatje kabouter) zat ook niet in haar systeem vandaag en als klap op de vuurpijl in de galop een paar flinke bokkensprongen. Ja mevrouw had het voorjaar in de bol!

Laatste veulen is er ook trouwens, Hengstje, maandag geboren. Was alleen niet helemaal fit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 13:36

Haaai! Ben weer terug na 5 weken Italie! Behoorlijk kapot maar het was supertof. Hier leeft het gelukkig ook nog een beetje! Leuk om nog steeds te kunnen lezen hoe het met de paarden en alles gaat. Nog gefeliciteerd met je prijs, Jenny! En Tamara, hihi, prima idee om een lesje te rijden in augustus! Het wordt weer hoog tijd om iedereen en de paarden weer even te zien en spierpijn te kweken, hihi.

Lotte, klinkt ook supertof bij jou! Hoorde via Miriam altijd al verhalen over Theresia (die reed altijd op Brownie geloof ik?), klinkt altijd erg gezellig daar en de paarden zien er goed uit. Heb haar een keer op een prachtige tuiger op concours zien springen, wat een gaaf beest zeg! :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:26

Dank je wel loveshadow! Was een leuke verrassing die dag! Had er echt niet op gerekend, want zo goed ging proefje nou ook weer niet...

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:32

He eef!

Ja klopt daar reed zij altijd op :-P
Ik had niet zoveel met die pony, was mij wat te stug.
:D nu is ze volgens mij ook een beetje fan van die grote cruz die ik rijd. daar had ik vorige week niet echt zin meer in dus toen miriam er maar op. haha :-) 1.75 is toch wat groter dan een e pony.

Zaterdag cc ruinerwold gehad. 1e proef 179(stomme jury! das al de zoveelste) en 2e 191 :D Hij liep super ontspannen en daar ben ik weer erg blij mee, we zitten weer op het juiste pad! "'s middags nog BB gesprongen met thunderboy, foutloos maar nog niet met de controle die ik graag hebben wil.
En als klap op de vuurpijl heb ik ook mijn eerste parcours met cuando gesprongen! Theresia bedacht op de dag zelf dat ik ook wel met hem mee kon doen bij het springen... Ben zo trots op ons! haha :D Ook foutloos en met controle. Was tussen 3 en 4 mijn beugel en evenwicht een beetje kwijt(lande zelf iets teveel naar links) en hij heeft me toen wel gered. Topper!

Morgen drentsche kampioenschappen*alleen dressuur natuulijk*! Heb er zin in :D Vandaag meer dan een uur bezig geweest met cuando te wassen en vlechten.... nu hopen dat die morgen nog schoon is.
Je weet maar nooit met zón smerige schimmel.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:49

Oeh dat klinkt echt super allemaal! Mocht je voor eind september nog concours in [***] of Diever hebben (of is het buitenseizoen alweer over?) dan moet je maar een gil geven, kom ik even kijken :D

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:50

Als we goed zijn opgegeven gaan we 27 augustus naar diever :P
Dwingeloo doen we niet mee, heb mijn springstartkaart en coupons nog niet.

Hoelaat weet ik niet, komt een paar dagen van tevoren op startlijsten.nl :)
Daar zal marjolijn ook vast wel gaan starten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:45

Oeh leuk! Dan kom ik wel even kijken als ik dan niet in Grunn zit :)

Tamara et moi gaan volgende week paardjerijden! Dat gaat pijn doen, mhihi :D

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:28

Haha jaja we gaan weer spierpijn kweken. Woensdagmiddag wel te verstaan. Ik heb trouwens gezegd dat we ergens tussen 1 en 2 er zouden zijn. Dus we moeten nog maar even kijken hoe en wat. :) Heb er wel zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:51

Prima hoor! Ik oook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:19

En we hebben het overleefd, het ging eigenlijk verbazingwekkend goed! Tamara en ik kozen Kanjer & Nini en we zouden halverwege wisselen, maar dat waren we vergeten }:0 . Het was vandaag een beetje vaag weer, maar gelukkig hebben we lekker buiten kunnen rijden.

Ik heb heerlijk gereden! Ik heb de afgelopen drie jaar misschien 3 of 4 keer gereden, dus het was voor mij alweer een tijdje geleden. Nini was lekker actief :D Ze wilde voortdurend in galop, haha. Of ik nou ging doorzitten, mijn teugels iets strakker pakte, iets meer binnenbeen gaf om wat meer stelling te vragen of wanneer ze door 'de levensgevaarlijke hoek' moest; alles zag ze aan voor een reden om in galop aan te springen, hihi. Zelfs een kriebel door haar manen omdat ze zo lief was resulteerde in een galopje :D Gek beest. Ik moest even wennen maar het ging eigenlijk wel lekker! Tamara had Kanjer ook supernetjes aan het lopen maar dat komt ze vast zelf nog wel even vertellen :) Ik heb weer helemaal paardrijkriebels; misschien kom ik over een half jaartje toch maar weer eens lessen!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:24

Haha, je was me echt net voor met posten. Ik wilde deze post al beginnen met: ik zal als eerste verslag doen van ons paardrijden. Haha. Maar zoals Evelien al zei, het was echt super! Was eerst wel enigszins aarzelend over Kanjer toen Inge zei dat Kanjer en Nini te springen stonden om weer gereden te worden. Ook al was het als grapje bedoeld... beiden zouden het ook echt kunnen waarmaken. :Y) Maar het ging echt verbazingwekkend lekker! Stap vond die dus geen ene moer aan, was niet vooruit te branden. }:0 Maar eenmaal in de draf, ik weet nog steeds niet wat het was, want volgens mij had die zelf gewoon zin om netjes te lopen, maar de draf echt super aanleuning en hij liep echt netjes. De galop had ik dan net weer te weinig been dus ik heb vooral héérlijk gedraafd. :D Echt, g-e-w-e-l-d-i-g! Wijken met aanleuning, verruimen of juist terugrijden, echt super nice allemaal! Soms dook die wel iets te ver naar beneden en had ik hem liever wat hoger, want ik zag het alweer aankomen. Ik wil verruimen of gallopperen en meneer geeft een flinke bok ofzo, maar daar had die schijnbaar geen zin in. Ik kan nog wel even doorgaan hoe geweldig het was, maar oké, ik denk dat jullie nou wel snappen dat wij beiden (want eef had nini ook super aan het lopen!) echt supah-dupah-lekker-hard-geweldig hebben gereden. :') :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:12

:')

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:10

Ben jaloers meiden...

Heb nog 2 inhaallessen staan, dus kom in september wel weer aan mijn trekken. Maar kriebelt nou wel een heleboel. Liefst zou ik nu nog richting Wittelte gaan (uur met trein en bus, daarna een half uur brommer...) maar vrees dat ik gewoon geduld moet hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 08:54

Hihi, wachten is moeilijk! Wel een eind reizen voor jou, zeg! Je kon echt duidelijk merken dat het vakantie was; het was doodstil op stal. Jelle hinnikte naar iedereen die bewoog, haha! :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 20:45

Jelle en hinniken? Moet je dan toch de volgende keer ff opnemen met je foon hoor... Kan je nu ff niet geloven!!