Wie rijden er carrousel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:58

* blaast leven in 't topic!

Vrijdag beginnen wij weer! :D

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:43

wij hebben nu 3 lessen gehad alweer.

onze oude carrousel is gesplitst nadat we vorig jaar waren gedegradeerd uit de C poule waren een aantal mensen waaronder ikzelf het zat dat er mensen waren die niets durfden.
onze oude carrousel is nu in 2en gesplitst en we zijn met een jonge groep opnieuw begonnen. we hebben er wel voor gekozen om met een eigen naam in de F poule te beginnen.

MieLo

Re: Wie rijden er carrousel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:06

wij zijn vorige week maandag weer begonnen :D en aankomende donderdag gaan we op de open dag van onze manege rijden, ben benieuwd hoe Miek het zal doen (vorig jaar September was de laatste keer dat ze in wedstrijdverband heeft gecarousseld :) )

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:36

Jeej :) Wij hzijn vorige week woensdag even terug gegaan naar de basisprincipes van carrousel rijden. Heel fijn als je alleen als 'amateur' in een heel ver grijs verleden aan wedstrijdjes heb meegedaan. Ben benieuwd wat het nieuwe seizoen ons brengt!

Hoe bedoel je niet durven Borrie :)?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:21

wij beginnen volgende week zaterdag weer :D Ze hebben hier namelijk nog vakantie

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:04

borrie01 schreef:
wij hebben nu 3 lessen gehad alweer.

onze oude carrousel is gesplitst nadat we vorig jaar waren gedegradeerd uit de C poule waren een aantal mensen waaronder ikzelf het zat dat er mensen waren die niets durfden.
onze oude carrousel is nu in 2en gesplitst en we zijn met een jonge groep opnieuw begonnen. we hebben er wel voor gekozen om met een eigen naam in de F poule te beginnen.

ja he zeg! :P
beetje de concurrentie versterken in de F poule haha..

wij trainen de hele zomer al een beetje door, al lijkt t niveau nergens op vergeleken met wat we op t ek reden.. we blijven toch lekker bezig :)
in november is er opendag op de manege en willen we een demo geven..
we hebben een hele hoop plannen en volgens mij is iedereen weer lekker fanatiek!!

alleen mijn vaste paard gaat niet zo lekker.. (al wisselen we nu gewoon elke les van paarden en positie).. constant kreupel enz..
dus ik heb een beetje pech met mn vaste paarden.

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:34

balen dat je zo'n pech hebt met de paarden zwitsal!

Lijkt alsof iedereen er weer zin in heeft! :D

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:40

wij hebben een nieuw carrouselpaard bij pablo (de mensen van de delft kennen m uiteraard wel)

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 09:49

Wij beginnen a.s. vrijdag weer. Ben erg benieuwd en iedereen heeft er weer veel zin in.
Er zijn 2 paarden weg, waaronder het paard dat vorig seizoen op kop liep. Wel genoeg vervangers gelukkig.
Het wordt dus wel weer een beetje zoeken naar de juiste combinaties van paarden en ruiters.

Op 13 september is er open dag op onze manege en zijn we met het team gevraagd een demo te doen. Leuk, maar kort dag…ach, we zien wel, is een leuke inkomer in ieder geval!

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:24

Dit is mijn eerste echt seizoen, ik heb vorig seizoen na de kampioenschappen meegereden, nou woensdag mijn eerste lesje hoofd tweede sectie gehad, echt vet leuk :D

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 22:27

wij zijn ook weer begonnen, ook wat wisselingen e.d. gehad maar dat komt helemaal goed.

zondag demo geven op open dag, zelf rij ik niet mee, heb het druk met anderen dingen :+

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 09:10

Wij hebben nu weer 3 lessen gehad. De allereerste keer mocht ik voorop; echt heel leuk maar je ziet verder weinig van wat er 'gebeurt' in de groep omdat je meer op andere dingen moet letten. Vorige week hebben we onze proef geoefend want we moesten demo geven met de open dag afgelopen zondag. We hebben wat nieuwe paarden erbij dus het ging niet geweldig, maar ook niet slecht.
En gisteren weer gereden. Toen reed ik op de 2e plek en we hebben wat nieuwe figuren gereden; erg leuk moet ik zeggen!

Onze commandant laat ons de komende 8 weken steeds op een andere plek rijden om te zien welke paarden en ruiters het beste op welke plek passen. Goed idee vind ik!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:05

ik laat ze de komende maand ook steeds even wisselen van plaats voordat ik zeg wie waar gaat rijden. Heb al wel wat leuke nieuwe oefeningen bedacht, dus pas maar op allemaal ;) Nee hoor geintje, we hebben nu alweer zin in wedstrijden, maar dan wel eerst goed oefenen :D

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 01:07

Wij zijn ook sinds september in training.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:44

Rustig in dit topic zeg! Iedereen hard aan het oefenen? ;)

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 13:55

Haha inderdaad rustig!

Voorlopig carrousel ik eventjes niet, wordt aankomende dinsdag aan me knie geopereerd en weet niet hoelang ik eruit lig!
Heb wel onwijs leuk paardje dit seizoen, vind 't allemaal af en toe nog wel wat eng, maar dat komt wel goed! :)

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:05

Ga je nu vast op wuus rachelle :)?

Ik rijd nu op kop (terwijl het mijn eerste seizoen is, dus erg spannend en veel nieuws leren!) plaatsen zijn ook nog niet vast bekend, alles wisselt nog, nieuwe commandante, dus eignelijk alleen maar vernieuwing ;), wij zijn ook weer vol aan het oefenen en nieuwe figuren bedenken :) Het team is inmiddels ook compleet! (er waren wat mensen die weggingen en daardoor hadden we veel nieuwe mensen nodig, 10 nieuwe, waarvan ik ook) Dus helemaal toppie!

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:19

Nee, ik heb nu Dusty! Al had ik ook nog graag op Wuus gezeten hoor, maar Dusty is ook leuk paard!
Jij zit toch op James? Wie rijd er nog meer voorop? :o
Wel fijn dat jullie weer compleet zijn!

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:05

Dusty is echt fijn ja! Fijn paardje, Liz rijd bij ons op Dusty :) Maar omdat ik je toen over wuus hoorde dacht ik dat.

Ik rijd op james ja! Bevalt prima, ga binnenkort even dressuur lesje op em meepakken. Ik rijd met Cees voorop, die rijd op Pomar. Alleen nog niks is zeker wat betreft plaatsen en combinatie ruiter - paard. En wie en welke paarden rijden er bij jullie voorop? :)

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:30

Jaa klopt hoor! Ik zou eerst ook op Wuus, maar daar wilde dus iemand anders ook graag op, en omdat ik Dusty ook we fijn paard vind ga ik daar gewoon op!
Wij hebben Halinda en Octopus voorop, met Jill en Cristel! ;)

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:36

Er komen trouwens wel veel nieuwe groepen bij, misschien komt er wel een G poule....

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:42

Jeetje een G!

Wat leuk zeg, 2 witjes voorop :) Bij ons gaan die 2 witjes op hoofd 2de sectie, dat had karin in haar hoofd geloof ik :) E nnatuurlijk super fijn dat je op zo'n lekker paardje mag :)

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:30

Sterker nog er is een G poule!
Wij hebben ons net ingeschreven.

Wel spannend hoor voor de eerste keer voor onze manege zo'n NK.

Ik rijd nu in de training aan kop maar weet nog niet of het zo blijft. Ook bij ons wisselende plaatsen en (voor de niet lease en eigenpaard ruiters) wisselende paarden om te kijken welke combi's het beste passen.

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:48

Inderdaad 2 witjes voorop, Dirkjan houd niet zo van wit, dus hij zei of ze moeten naast elkaar of niet erin! haha!
Heb je nog geen zere benen van Cees z'n puntknieen? :))

Jeetje een G poule alweer!

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:09

zo worden wel veel poulen zeg :o

Wij gaan dit jaar onze plaats weer verdedigen in de B-poule, mijn 8/9e jaar alweer in de caroussel, en heb er weer zin in.