Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

skylineJarig

Re: Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 19:02

Ja wel slim ik zou het risico niet nemen :)

jiskaringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:13

kan je nog nagenieten van je ereronde noor :D

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:33

Ja ik had anders ook niet gegaan hoor tenzij het volgens de knus veilig is. Maar dat is het nog niet..

Jiska, ja dat doe ik nog wel hoor! Bekijk minstens 1x per dag het filmpje van me ere ronde en die coole foto :D <3

jiskaringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:34

haha, had ik ook gedaan als ik jou was ! alleen ik ben niet zo goed met wedstrijden, slordige figuren etc. dus gaat hem niet worden, haha ! en eerst robin meer voor mekaar hebben

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:35

Nou bij mij ziet het er misschien makkelijk uit maar dat is het echt niet hoor :D

jiskaringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:41

het ziet er makkelijk uit, maar ik weet dat dat het zeker niet is ! alleen ik wil robin zelf voor mekaar hebben, nu is het geen doen om een proefje te rijden. vooral de laatste tijd is ie nogal raar aan het doen :P

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:48

Romana01 schreef:
sorry dat ik niet direct mijn verhaal afmaakte.

Het begon met een berichtje op school van Marieke, WW is gisteren enorm geschrokken van Kyara en is in paniek weggerend en ze heeft hem die dag niet meer gezien en met de vraag dus of ik ff wil kijken of die er weer is. WW durft amper de wei op te lopen, dat vind die al eng. Helaas hij was er nog steeds niet, ben dus volgens mij rond een uur aan het zoeken buiten geweest, maar geen WW... We zijn bang dat die de weg terug niet meer weet...

Daarna ben ik met Ram gaan rijden, ik wou langs een balkje draven en hij begint plotseling heel erg te spacen en te draaien en probeerde omhoog te komen. Even later was ik weer terug bij het balkje en toen wou ik erover heen, opzich het overheen gaan deed die keurig, maar daarna heeft die het gevoel dat dat balkje hem achterna komt, dus gaat die vol gas ervan door, met de nodige bokken der bij. Heb het amper kunnen uitzitten. Ik wou niet stoppen met zo iets, dus ik reed terug naar het balkje, maar wou er nu alleen maar langs gaan. Maar opweg naar het balkje. Was er tussen de 50 - 100 m vandaan en het balkje was buiten zijn zicht. Begint die weer te spacen en te steigeren en te draaien etc. op een gegeven moment kreeg ik hem weer in ze vooruit en toen die 'gekalmeerd' was, heb ik mijn weg vervolgend naar het balkje en net zoals de vorige keer, hij gaat er keurig langs, maar zodra die er voorbij is, vliegt die er in 1 keer van door met een paar bokken er tussen door. En ik ben net zoals hem een volhouder :Y) dus toen die weer tot stilstand was, ben ik weer omgedraaid en wou terug gaan om er weer langs te gaan en weer komt die omhoog en bokken en draaien etc. en dat ging precies zoals de vorige keer (zijn reactie). Heb toen besloten niet meer terug te gaan, vond het gevaarlijk worden, omdat zijn steigers steeds hoger worden...

Soms vraag ik me af, waarom stap ik nog op...

Wonderboy kan/kon ook nooit normaal doen over balkjes.. daarna vaak hard rennen en als een maloot over het balkje heen springen. Tip: Gewoon in galop over de balkjes heen, en geef maar een keer gas.. laat hem maar rennen, en net zolang volhouden totdat hij een keer normaal doet. (goede conditie training voor jullie beide :)) ) Dus gewoon dom erover heen galoperen, lekker moe maken. Als hij rustiger is, nog een paar keer herhalen totdat hij wat ontspant. Na een paar keer GOED gedaan te hebben, uitstappen en klaar.

Elke dag herhalen, en GEGARANDEERD dat het daarna over is, mits je er goed mee aan het werk gaat. Heb dit een week lang gedaan met WB en tadaaa... hij was super in vorm daarna, zelfs op ander terrein!! Tip: Na dit 1 of 2 keer gedaan te hebben, meer balken in de bak leggen en dit zelfde herhalen. Uiteindelijk als je hem onder controle hebt kun je heel veel korte bochtjes maken en ondertussen over de balkjes gaan.. Oefff wat worden ze daar fijn van!! Ik kon WB op een gegeven moment met de kleinste, makkelijkste hulpen zo om zetten..

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:49

Pebbs schreef:
Ja er was 1 zand plek. Verder is alles gras. En we waren er al een paar keer overheen gedraafd en nu kwam ik in galop aan en toen ging ie vol in de rem := had mijn hakken goed laag, dat is me redding geweest! Bedankt Frans voor het hameren : hakken laag!! :')

_O- :P

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:51

jiskaringo schreef:
het ziet er makkelijk uit, maar ik weet dat dat het zeker niet is ! alleen ik wil robin zelf voor mekaar hebben, nu is het geen doen om een proefje te rijden. vooral de laatste tijd is ie nogal raar aan het doen :P

Ja had ik ook hoor! Toen ik xander kocht zei ik ook dat met twee maanden ik gelijk zou starten. Nou ben een half jaar later pas gestart toen ik hem beter voor mekaar had :) gewoon echt pas doen als je denkt dat jullie er allebei klaar voor zijn

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:51

Melanie : := := :))

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:52

Whahha.. achjaa, volgens mij heerst het momenteel een beetje _O- 'Bijna afvallen ' _O-

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:53

Ach zolang we er niet keihard vanaf vallen is het grappig :D

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:55

Jup! Omstanders bij mij vonden het wel jammer dat ik bleef zitten.. ^) Anders hadden ze appelgebak gekregen :9

jiskaringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:55

van robin ben ik echt vaak bijna er af gevallen. hij is altijd voor rare dingen ''bang''
dan galoppeerde ik over een grasveld, en dan ging ie opeens in de noodrem, want er was een plukje gras dat net iets langer was ! en dat wel vaker en op verschillende plekken... hihi

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:56

Melanie_B schreef:
Wonderboy kan/kon ook nooit normaal doen over balkjes.. daarna vaak hard rennen en als een maloot over het balkje heen springen. Tip: Gewoon in galop over de balkjes heen, en geef maar een keer gas.. laat hem maar rennen, en net zolang volhouden totdat hij een keer normaal doet. (goede conditie training voor jullie beide :)) ) Dus gewoon dom erover heen galoperen, lekker moe maken. Als hij rustiger is, nog een paar keer herhalen totdat hij wat ontspant. Na een paar keer GOED gedaan te hebben, uitstappen en klaar.

Elke dag herhalen, en GEGARANDEERD dat het daarna over is, mits je er goed mee aan het werk gaat. Heb dit een week lang gedaan met WB en tadaaa... hij was super in vorm daarna, zelfs op ander terrein!! Tip: Na dit 1 of 2 keer gedaan te hebben, meer balken in de bak leggen en dit zelfde herhalen. Uiteindelijk als je hem onder controle hebt kun je heel veel korte bochtjes maken en ondertussen over de balkjes gaan.. Oefff wat worden ze daar fijn van!! Ik kon WB op een gegeven moment met de kleinste, makkelijkste hulpen zo om zetten..

Dankje wel voor de tips, hier ga ik zeker mee aan de slag! Moet het dan wel in de vakantie doen, anders kan ik niet elke dag komen. En dan ik ervoor mooi aan de slag met het respect terug krijgen :)
Laatst bijgewerkt door Gianti op 06-03-12 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:56

Ik ga GTST kijken :wave:

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:58

Haha ja dat is waar mel! :P

Jiska, wat een pieperd is Robin zeg hahaha :P

Manon_S

Jiska weet je al meer over of je mag scheren of niet :D ?
Aankomende vrijdag krijg ik loon en ALS het klopt dan ga ik Izzy scheren.
Heb de laatste tijd het ongeluk dat me werk de helft niet stort en dan heb ik geld tekort..
Dus moet ik vrijdag even zien of ik haar deze maand ga scheren. Heb ook al een leuk dekentje gezien!

Melanie_B

Romana01 schreef:
Melanie_B schreef:

Dankje wel voor de tips, hier ga ik zeker mee aan de slag!

Precies doen wat ik hier boven zei, en dan moet 't goed komen (misschien duurt het bij jou alleen iets langer als 1 week, dat kan natuurlijk) en vooral de eerste keer, gewoon dom galoperen.. Eigenlijk moet je zelf het idee hebben van 'Waar ben ik nou in hemelsnaam mee bezig"? Als je dat denkt, ben je goed bezig!! Gewoon blijven galoperen, blijven herhalen (eerst met 1 balk oefenen) en als hij daar normaal overheen loopt, ben je voor dag 1 klaar. Dag 2 kun je nog een keer met 1 balk oefenen en aan de hand van hoe dat gaat, kun je het uitbreiden. :j

En.. ELKE dag herhalen, wil je optimaal succes :j Heb ik wel gedaan.. puur omdat ik er fanatiek mee bezig ging en ik wel is zat was van zijn idiote gedrag.. en het heeft geholpen.. het springen, alles etc ging veeul beter en ontspannender!!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:59

jiskaringo schreef:
van robin ben ik echt vaak bijna er af gevallen. hij is altijd voor rare dingen ''bang''
dan galoppeerde ik over een grasveld, en dan ging ie opeens in de noodrem, want er was een plukje gras dat net iets langer was ! en dat wel vaker en op verschillende plekken... hihi

Ach die geschilderde fiets op het wegdek was toch nog veel enger :'), mann soms vraag ik me af wie meer watje achter is (wat is daar de vergrotende trap van, wattiger :S) Ram of Robin

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:59

jiskaringo schreef:

Mijn vorige paard Sedans was bang voor kleuren van het wegdek. :')
Als ik dan over een zwarte fietspad stapte dat ineens roze werd dan ging hij er niet overheen, moest dan echt afstappen of via de berm. Hij was echt zoooo cool, al vond ik dat op die momenten niet. :D

jiskaringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:02

haha, robin is echt een zeikerd af en toe :P hij heeft ook dat hij witte strepen op de weg eng vind, of vogelpoep. en laatst rende hij met mij de weg op.. er kwam een fietser aan namelijk !
en dat vindt hij echt nooit eng, maarja :P

manon, voorlopig mag het dus niet van mijn ouders... wordt er echt gek van !

skylineJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 20:02

@ Manon waarom ga je izzy scheren ? :P

Ik ga anouk van de zomer ook scheren ik wacht der wel nog mee vind het nog te koud

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:02

Wow dan is Xander echt heel koel :D

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:03

Het gaat vannacht ook weer naar het vriespunt!