RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 13:16

* Vliegt zonder vleugeltjes het topic binnen *

Het begint wat eentonig te worden, maar o wat heb ik weer fijn gereden vandaag! Okke had er weer heel veel zin in! Liep heerlijk, kreeg van Inge zelfs nog een paar keer "Keurig meid", "Goed zo" en meer van dat soort opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd. :D

Na de les mochten we de paarden lekker onder de douche zetten en flink afspuiten. Okke vond het heerlijk, stond er echt even voor standbeeld te studeren geloof ik... Hoeven ingesmeerd met een likje vet en daarna lekker de wei in! Helaas heeft hij iets te veel naar Easter gekeken (zie eerder berichtje van mij) en hij dacht: dat kan ik ook wel. Ging dus op de meest stoffige plek van wei liggen rollebollen. := En water van douchen + stofbad = jawel, een varkentje! Maar goed, mag de volgende die er op gaat lekker poetsen!

En er is babynieuws vanaf het Ini Slot-Front: Zelina is eergisteren moeder geworden van een prachtige zoon. Kereltje liep vanmorgen ff met mams in de buitenbak. Zelina is wel beschermend naar haar kind, maar dat is normaal natuurlijk. Geef haar geen ongelijk in ieder geval. Nog 1 veulentje te gaan: On Time is half juli pas uitgerekend, dus dat is nog ff afwachten. Ben benieuwd wat zij er voor moois van bakt.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 14:42

Hahaha, naja liever op deze manier eentonig dan dat het iedere keer maar slecht ging. :D En haha, tja, wat is er heerlijker dan lekker rollen na een heerlijke douche? We moeten er maar mee leren leven denk ik. ^^

En een nieuw veulentje! Wat leuk! En On Time duurt idd nog even, vorige keer zat ik ook al te kijken van: goh, je bent nog niet heul dik ofzo. Maar als ze past in juli hoeft inderdaad.

IK ben net op de fiets gestapt en even naar de Epplejeck gegaan.. nouja even.. het is zo'n 6 kilometer heen en 6 km terug. :+ Maar ik was echt toe aan een nieuwe paardrijbroek, ik roep het al sinds de winter en ik vond dat het er nu maar van moest komen. Zeker met dit lekkere weer, de ideale gelegenheid om erheen te gaan. Heb nu een goedzittende bruine EJ paardrijbroek en ook meteen bijpassende sokken. (Oranje, grijs, bruin) Nu eigenlijk alleen nog even bij de H&M opzoek naar een bijpassend shirtje, waarschijnlijk ook oranje en dan ben ik er komende vrijdag helemaal klaar voor. Haha. Heb er wel onwijs veel zin in! Hopen op enigszins goed weer want de voorspellingen voor komende week zijn niet heel erg fijn, al ziet het er voor vrijdag wel beter uit. Duimen dan maar. :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:51

Epplejeck, die zit voor mij 3 km. verderop. Woon er echt vlakbij, en is super goede winkel. Heb er laatst nog 2x geshopt. 1e keer had ik nieuwe cap nodig, mijne begon flink te slijten. 2e x heb ik er een poetstas gekocht, een poetsblok en voor de wedstrijd binnenkort een witte blouse, champagnekleurige plastron en bijpassende goudkleurige plastronspeld. Zit ik er 2 juli keurig verzorgd op.

En ik heb daar ook mijn paardrijbroek weg. Een bruine EppleJeck Romey broek met kunstlederen zitvlak. Heerlijke broek. Wat voor eentje heb jij gekocht?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 13:06

*jaloers* Dan denk je: ik woon in Groningen, daar is alles dichtbij, kan je alsnog 12 km fietsen. :+

Uhm, ik heb er ook 1 van EJ, maar zonder lederen zitvlak, ben maar een arme student he die maar om de week paardrijd. :Y) Ook een bruine, even kijken of ik een plaatje kan vinden...

http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=4000003

Deze, alleen dan net een andere kleur bruin geloof ik. Naja, hij zat lekker (een stuk beter dan me oude broeken waar de tekst aan de binnenkant van de band op me buik gegraveerd stond na de les. :+ )

http://www.ej.nl/SupplyImages/WF00015/4 ... square.jpg En de linkersokken heb ik er bij gekocht. ^^

Kan ik weer een tijdje vooruit. :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 13:18

Mijn broek is daar uit de collectie vrees ik. Maar goed, maakt niet uit. Broek rijdt erg fijn en daar gaat het om. Alleen voor wedstrijden heb ik een witte zonder lederen zitvlak en dat bevalt toch minder goed. Volgende keer als ik een wedstrijdbroek moet hebben, dan met zitvlak!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:16

Nini stijgt langzaam op mijn 'favo-rijpaardjes' lijstje. :D Ik zou eerst op Kanjer moeten maar toen zei ini dat ze me op een ander wilde hebben "Heb je al een keer op Bravour gereden?" Ik dacht terug aan al die momenten op Bravour en de spierpijn die er bij kwam kijken om hem enigszins vooruit te krijgen. "Ja, heb ik al een paar keer op gereden maar liever niet." :Y) Toen werd het Nini, ook goed. :D Ze reed al, dus ze was al enigszins opgewarmd. Een ander meisje vertelde dat ze er vorige week op had gereden en dat het 1 grote ramp was geweest, ze was alleen maar aan het schrikken en wegpringen geweest in de buitenbak. Ik dacht echt: huh, nini? Naja, zal wel dacht ik. Ik naar Nini en vragen aan dat meisje wat dat was met schrikken etc en zij zo van: Ja vorige week was echt niet leuk, maar deze week was het al beter." Ik dacht echt: wtf?! Nou erop en toen zag ik, ze hebben een extra balk bij het hek.... onderaan om precies te zijn. Zodat het zand minder naast de bak lag dan er binnen, maar Nini was dus van mening dat die dingen je opaten zodra je er maar in de buurt kwam. Ow, is dat alles dacht ik. Zodra ze begon te miepen meteen op een volte gezet of stelling naar binnen en weer naar buiten, gewoon geen tijd geven om er aandacht aan te schenken. En toen ging het zooo lekker! Lekker ontspannen, af en toe netjes nageeflijk. Toen de galop, ze was ondertussen 1 keer opzij gesprongen maar dat zag ik al aankomen. :+ Dus ik wel enigszins op me hoede, voordat ze er met een grote bokkesprong opzij zou springen ofzo. Nou, niks aan de hand, echt heel lekker nageeflijk. Alleen ben ik dan altijd bij Fotty paardjes op mijn hoede, omdat het altijd voelt alsof er een bokje aan gaat komen ofzo wanneer ze dan nageeflijk lopen. }:0 Maar dat was totaal niet het geval en Inge was helemaal blij: "Dit zeker wel lekker hé? Zo loopt ze echt lekker ontspannen." En ik merk dat me hardlopen al enigszins afwerkt, de galop was al een stuk beter bij te houden. :D

Toen had Inge bedacht dat we gingen wijken en zodra je dan weer op de hoefslag kwam en in de bocht was moest je aangalopperen. Ik was natuurlijk de laatste en Nini zag al die andere paarden al galopperen, dus die begon halverwege al van die echte Nini-galopsprongetjes te maken en Inge maar lachen, "ja Nini is een slim paardje". Maar toen kwam de uitdaging om der bij de C ook weer in draf te hebbn want dan moesten we weer wijken, en daar had ze weinig zin in. Maar ze moest toch echt van mij geduldig draven en wijken en pas echt in de hoek galopperen. Toen kwam Inge met het andere idee om bij de C weer af te wenden maar dan recht naar A en op X aan te galopperen. Echt een uitdaging omdat ze paarden het allang voor de X (en in het geval voor Nini voor de C ) al in de gaten hebben. Maar wel leuk.

Ja, mijn mening is al een kwartslag gedraaid over Nini. Leuk paardje. :j

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 13:11

Wist het wel! Nini is gewoonweg SUPERGEWELDIG!!!

Ik had vanmorgen (hoe kan het ook anders de laatste tijd) een Fries onder mijn kont. Melina dit keer. Vorige keren ging het minder op haar, want ze is behoorlijk voorwaarts. Dit keer ging het voor de galop een stuk beter en ook in galop had ik haar mooi onder controle. Maar na de galop was de tempocontrole helemaal weg. Of het nou komt omdat ik wat vermoeid was (donderdagavond naar Zorro geweest, gisterenavond moeilijk de slaap kunnen vatten), geen idee. Maar na de galop ging het een stuk minder. Nou ja, hopelijk volgende keer weer wat beter. Je kunt niet altijd goed gaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 13:30

Tof Tamara! *heeft weer paardrijkriebels* :o

Leuk, lieve Melina! Ach, volgende keer gaat het vast veel beter! :)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 15:05

Hahaha, ik begrijp je Jenny. :P En jammer dat Melina niet geheel geweldig ging, maar kan niet altijd even goed gaan natuurlijk. Zelf ben ik niet echt een melina fan, vindt der altijd zo'n nerveus dingetje. :P

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:17

Kunnen wij elkaar de hand schudde Tamara. Melina komt bij mij ook niet in mijn favo´s lijstje voor...

Ben nu al benieuwd waar ik komende week op mag rijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:43

Ach, Melina is hartstikke geweldig, hihi :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:24

Hey allemaal!

Ff een korte krabbel. Reed vanmorgen wederom op Melina. Ging nu al een stuk beter dan vorige week. Kon zelfs een stukkie doorzitten zonder dat ze het meteen op een lopen zette. Bovendien kon ik haar in draf ook een heel stuk rustiger houden dan vorige week.

Mijn favo zal ze nog steeds niet worden, maar vind haar al wel leuker worden.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 10:54

Ik mocht gister op Partyman, dat was een tijd geleden! Had er wel zin in. Hij liep al in de les voor mij dus ik had even Ottoline gepoetst. We gingen binnen rijden omdat het zo hard waaide en onvoorspelbaar regende. Ik was trouwens wel blij dat ik een uur later reed, ik zou nl om half 5 rijden mar dat ging niet lukken dus ik kon om half 6. Maar ik zag dat als ik om half 5 had gereden ik op RW had gemoeten :7 Was ik blij dat ik op PM mocht. Het ging niet super, hij zat links weer eens enorm vast, dus ik op de volte en die kleiner maken en echt me hand bijna een meter van zijn hals zodat die wel echt naar binnen moest kijken en op gegeven moment liet die ook los en ging die nageven. Maar hij pakte het ook net zo snel weer vast. Had ook het gevoel dat die enorm 'vast' zat door zijn hele lijf ofzo, hij wilde niet echt gemakkelijk buigen. Had hem ook niet zo lekker aan me been. Al met al, het ging niet super lekker maar ook niet super slecht. Heb gewoon gemerkt dat er nog aardig wat werk aan de winkel is. :)

En er reed gister ook iemand op Melina mee en bij haar ging ze ook aardig snel. Ik dacht dat ondertussen na 2 jaar toch wat rustiger zou zijn geworden, maar niks is minder waar. :Y) Nee, laat mij eerst PM maar eens lekker netjes, ontspannen rondsturen, daarna misschien een keer Melina of RW. ^^

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:25

Fijn dat PM ondanks alles toch nog wel aardig ging. Hoop dat hij volgende week ietsje losser is, heb hem als 2e keuze opgegeven voor de wedstrijd, met (hoe kan het ook anders) Nini als eerste keuze. Nou ja, zie ik volgende week dan wel weer.

Vanmorgen tot mijn grote verrassing op Oppy gereden. Met slofteugel om hem iets ronder te krijgen. Maar ging wel heel lekker. "Wat heb jij super gereden meisje." Dat slingerde Ini na de les naar mijn hoofd. Nou ja, als zij dat zegt dan klopt dat wel. En zelf had ik dat gevoel ook. Oppy liep erg fijn aan het been vandaan, was mooi los aan beide kanten. Nee ik heb geen reden tot klagen over vandaag.

Spoiler:
Hoewel, toch wel een klein beetje. Mocht Oppy na de les weer naar buiten gooien en die wei (voor zover je dat wei kunt noemen) was toch wel heeeeeel erg baggerig. Zakte tot mijn enkels in de blubs. Maar dat Bram, RW en Kanjer me dan daarna even kwamen besnuffelen en aandacht wilden, maakte het wel weer een beetje goed

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 15:20

Oppy met slof? Dat heb ik nog nooit meegemaakt... maar wel fijn dat het zo lekker ging. Om Oppy goed rond te rijden is toch best lastig, slofje kan daar wel mee helpen denk ik inderdaad. :)

En ja die wei! Daar moest ik PM ook in zetten, hij ging ook nog uitgebreid grazen voor het hek, want daar was nog gras. De wei was inderdaad niet echt meer een wei te noemen helaas. Maarja, wat wil je ook met dit weer...

ook de veulentjes gezien? Die van Wu! Wat een enorm mooi groot veulen is dat zeg! Woowie, Wu weet er altijd wel mooie veulentjes uit te poepen. Haha. En nog iets gehoord van Inge? Die was gister op wedstrijd namelijk, heb alleen geen idee met wie.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:01

Nope Tamara, niets van gehoord. Eerlijk gezegd was ik ook niet op de hoogte dat zij wedstrijd reed, anders had ik wel ff gevraagd.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 19:37

* komt het topic binnen gestuiterd :):) *

Ik had vandaag een heerlijke dag! Vanmorgen eerst les in de manege, op mijn favo paardje, raad maar eens wie. Ging niet helemaal zoals ik dat in gedachten had, maar goed kan gebeuren. Vanmiddag FNRS proefje gereden met zelfde paardje. Ging best lekker, maar toch ook weer niet zo dat ik dacht: dat wordt een prijs... Ja, of het moet de poedelprijs worden... Bij de prijsuitreiking kreeg iedereen die geen prijs had vast zijn protocol terug, maar je raad het al: ik dus mooi niet. Dacht dus: ik heb geen promotiepuntje gehaald... Nou wel dus. Bleek dus 225 punten te hebben en een 1e prijs!!!!!!!!!! Echt totaal onverwacht, maar wel gaaf!!!!!!!!! Beker was zo groot, paste nog maar net in mijn rugzak!!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:56

Woow, wat super goed Jenny! Gefeliciteerd! :D En ik gok dat je het weer eens met Nini geflikt hebt? :P

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 13:08

Thanks! Idd Tamara, helemaal goed! Heb nu 2x de eerste prijs gewonnen met haar (F5A en F8A), 2x de tweede prijs (F6A en F7B) en 1x de derde prijs (F5B).

Reed dit keer trouwens F8A proef. Ini zei al dat ik volgend keer maar eens een ander paardje moet kiezen.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:50

Hahaha, omdat je iedereen er maar uit blijft rijden. :P

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:46

Valt wel mee toch? (aanvulling op lijstje: heb ook nog 1 keer een 2e prijs gewonnen met Jelle (F4A) en een 3e prijs met Oppy (F6B))

De F4B en de F7A heb ik geen prijs gewonnen trouwens.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:15

Hahaha, naja het klinkt alsof je vaak in de prijzen valt. Wat natuurlijk heel goed is! :D

Inge belde vandaag, of ik vrijdag ook om half 4 kon rijden ipv half 5/6. Naja, prima ik heb toch vakantie. Toen vroeg ze op wie ik graag wilde en ik heb het dit keer toch maar een keer gevraagd. Of ik misschien een keertje op Okke mag. Nou, als de eigenaresse die dag er niet op ging rijden kon dat geregeld worden. En anders was er nog wel een ander friesje. Waarop ik dacht: o nee, maar Melina vind ik niet héél leuk. := Maar oké, komt vast wel goed. :)

Nu hoop ik alleen niet dat ik bij de allerkleinste in rijdt, want normaal rijden die om half 4... maar kan zijn dat ze de lessen verschoven hebben ivm vakanties etc. We zullen zien, heb er wel zin in. De laatste les alweer van voor de zomer. Maar kijken of ik ergens in de zomer nog me 2 lessen kan rijden dan.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:22

Er hangen op het prikbord lijsten waarop je kunt aangeven wanneer je wilt rijden. Kwestie van jezelf even intekenen. Succes en zoek een leuke les uit!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:24

Oja! Dan moet ik vrijdag even mijn agenda meenemen en kijken wanneer ik kan. :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:48

Moet je even in je agenda schrijven dat je je agenda mee moet nemen.... Werkt bij mij altijd super!