Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 18:16

Zo dat bevalt wel goed om op vrijdag en zaterdag te rijden, maar helaas kan dat niet voor altijd. Gisteren op New Legend en Versace gereden. Ging wel redelijk, maar wat is Versace veranderd. Ik stapte op en viel er bijna weer vanaf omdat ik een iet wat breder paard gewend ben Clown. Het rijden op Versace was wel moeilijk, maar wel fijn want zo leer je wel weer veel.
Vandaag weer gewoon heel uur New Legend gereden en ging best lekker. Alleen eens leren om op mijn g*t te zitten. Bloos

Kim_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 18:51

vandaag op Letta gereden, en wat is dat een fijn paard zeg. Mag er voorlopig nog op rijden van M. ben ik echt heel blij mee. de rest ook lekker gereden?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 00:12

Nou mijn rug (net onder mijn tattoo/rijbroekrand Tong uitsteken )is dus nu echt blauw.. Fijn paarden die met uitmesten voort beginnen te bijten.. Ze schrok er zelf al van maar heb haar even duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling was

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 10:57

Nou dat is dan ook fijn Joyce. Ach gut Volgende keer misschien toch de riek Vork

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 15:01

Nou het was wel duidelijk

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 17:25

Arme Joyce, ben vergeten vanmorgen te vragen naar de blauwe plek, tja het is wat met die verwende paarden (of in dit geval pony).
Ik hoorde gisteren dat er iemand naar de eerste hulp moest omdat ze een klap van een paard zou hebben gehad.
Heeft daar nog iemand iets van gehoord?

Het is nu gelukkig weer droog, heb net Womara aan de longeerlijn gehad, wat een lekker ding is dat toch, zo super braaf en goed reageren, helemaas verbaasd was ik, begin te denken dat het voor mij toch een goede gaat worden naast de tank.

S. heeft trouwens vandaag weer voor het eerst op een paard gezeten na zijn val. Tank had de eer, het was zo rustig op de manege en hij wilde er zo graag op (kon niet tot dinsdag wachten dan is het echt 8 weken geleden). Alles heel goed gegaan hij moet het nog even rustig aan doen en opbouwen maar dan is denk ik het grote leed weer geleden..

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 17:28

Amarie schreef:
Arme Joyce, ben vergeten vanmorgen te vragen naar de blauwe plek, tja het is wat met die verwende paarden (of in dit geval pony).
Ik hoorde gisteren dat er iemand naar de eerste hulp moest omdat ze een klap van een paard zou hebben gehad.
Heeft daar nog iemand iets van gehoord?

Het is nu gelukkig weer droog, heb net Womara aan de longeerlijn gehad, wat een lekker ding is dat toch, zo super braaf en goed reageren, helemaas verbaasd was ik, begin te denken dat het voor mij toch een goede gaat worden naast de tank.

S. heeft trouwens vandaag weer voor het eerst op een paard gezeten na zijn val. Tank had de eer, het was zo rustig op de manege en hij wilde er zo graag op (kon niet tot dinsdag wachten dan is het echt 8 weken geleden). Alles heel goed gegaan hij moet het nog even rustig aan doen en opbouwen maar dan is denk ik het grote leed weer geleden..

Ik weet wel , dat F is geslagen door die vrouw van Pareil.
Ik weet niet of je dat bedoelde..

Kim_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:15

nee ze bedoelde denk ziatje. ze zat op hugo en ze was aan het galoperen en toen gaf versace een trap naar achteren en die kwam tegen de zijkant van haar voet. ze is na de eerste hulp gegaan en ze hebben daar foto's gemaakt, het is niet gebroken maar wel zwaar gekneust.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:56

Inderdaad een echte luxe, rijden op vrijdag én op zaterdag. Vrijdag op paco gereden en bij de ruilactie op Kacharel gegaan. Daar wilde ik altijd nog eens opzitten. Ik heb haar één keer gereden, zo'n vijf jaar geleden en toen liet mevrouw duidelijk merken dat ze niets van mij moest hebben Haha!
Het halfuur voor mij had mevrouw lopen lantefanteren, dus was benieuwd of het wat werd. En het ging echt heerlijk. Wat is dat een fijn paard zeg. Als je al die jaren in de manegelessen constant in linkerstelling loopt dan is het logisch dat je een beetje scheef bent Clown. Maar ik kreeg haar heerlijk op twee teugels, mevrouw liet haar rugje los en kon opeens ruim draven. En toen ging ze toch aan de sjouw Cool . Geweldig dat een paard waar je voor de eerste keer echt aan gaat rijden zó erg zijn best doet voor je, en lekker nagefelijk de bak door stampt. Statement van de week is dan ook : Kacharel is lief Lovers
M. zei nog dat het tijd werd dat ik 2 keer in de week ging rijden, en of ik niet bij de carroussel kon komen rijden. Maar dat gaat helaas niet door geldgebrek en omdat ik natuurlijk in Wagenigen zit. Toch wel jammer....

Maar ik weet nu wel weer een paardje om te rijden mocht Paco eens kreupel zijn of als ik gewoon eens een keertje wat anders wil. Vork

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 20:15

IK bedoelde inderdaad de klap die er OP het paard werd gegeven.

Over dat andere verhaal ben ik absoluut niet te spreken (hier had een hele boze smilie moeten staan maar die doet het niet). Het is toch van de zotte dat als je het ergens niet mee eens bent dat er dan geslagen wordt.
Ik heb daar een hele duidelijke mening over OPROTTEN........

Je zult daar zelf maar lopen en in de stress (want de reactie van F. ontstond door een stress situatie) iets tegen iemand zeggen en diegene is zo onvolwassen omdat met slaan op te lossen.
Laat ze lekker thuis blijven, ze hoeft bij mij niet in de buurt te komen, ik heb een ontzettende hekel aan mensen die zo reageren en zeker als ze dat doen bij iemand waarvan je weet dat die zo niet in elkaar zit en dus heel begrijpelijk niet terugslaat.

Bah wat heb ik hier een hekel aan, ik hou erover op maar eigenlijk wil ik er niet over ophouden, maar dan wordt ons topic zo lang over iets wat eigenlijk niet voor zou moeten komen op de manege. Ik hoop echt dat er goede maatregelen getroffen worden.........

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 21:22

Nouja toen ik zij dat ze naar de 1e hulp moest (ziatje) lachte ze me uit dus dat was natuurlijk iets heel stoms van mij denk ik Slapen

Met mij gaat het al iets beter, heb neusspray, hoestsiroop en zit nu aan de warme melk met anijs.. Lachen
Pff hoop dat die verkoudheid ook snel over is

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 21:31

Lekker Joyce warme melk met anijs je brengt me op een idee. Verhip zit zonder melk, nouja een goede tip voor morgen. Beterschap.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 22:07

Ja haha ik zat gister bij oma en die vertelde moet je warme melk met anijs pakken, ja maar oma wij hebben thuis geen anijs.. Opa meteen in de kast een pakje anijsklontjes pakken haha

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 22:08

M zal niet alles quoten anders wordt het langdradig, maar toen ik het verhaal gisterenmorgen van F hoorde op de hondenclub was ik het hele uur van slag.... dit slaat toch helemaal nergens meer op Hoe haal je het in je hoofd om dat als een volwassen mens te doen Boos! echt belachelijk gewoon

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 22:50

Het verhaal van F vind ik inderdaad ook echt belachelijk. Ik was op dat moment ook op de manege en vroeg me echt af wat er allemaal gebeurde. Ik stond echt met mijn mond vol tanden toen ik het hoorde. Maar heb me er maar niet mee bemoeid omdat ik niet wist wat er allemaal precies gebeurd was.

Wat betreft ziatje. Na mijn les kwam ik in de kantine waar ze zat met haar voet omhoog. En ik vroeg hoe het nu ging. Ze zei dat ze haar voet wel naar een kant kon bewegen maar de andere kant op deed enorm pijn. Dus heb toen even duidelijk gemaakt dat ik haar verplichte om op zijn minst naar de huisartsenpost te gaan. Uiteindelijk zijn ze naar het ziekenhuis gegaan. Wel een geluk dat het niet gebroken is maar het is alsnog balen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 22:52

goed nieuws van S Amarie! en zo te lezen weer een hoop gedoe op stal Verdrietig

ziatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 23:03

haha ja dat was ik dus Vork
Toch wel fijn dat ik voor de zekerheid maar ben gegaan want je weet maar nooit he Tong uitsteken
Gaat nou al veel beter, nog wel blauw en dik maarja dat zal nog wel even zo blijven.
Kan er gelukkig wel al weer een beetje op lopen Lachen

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 00:02

Amarie schreef:

Haha en trots dattie was.. Dinsdag mag je weer wat draven zij de 'baas' en S lachen haha.. Jetje moest er wel heel vlug vanaf meneer stond al in de startblokken..
En eigenwijs nee ik stap niet met krukje op.. Ik snel een krukje eronder gezet haha

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:14

Dat was inderdaad een hele goede Joyce, ik denk dat hij vanavond ook weer wil stappen, nu maar hopen dat het daarbij blijft en hij niet zo snel wil als gisteren. Zo zit het hij nog naast me en zo staat hij in de bak Jetje van Salvador af te kijken, hij had zich voorgenomen, ik ga erop, en dus moest het zo snel mogelijk gebeuren.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 00:39

En alleen nog maar stappen?

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:34

Nee hij heeft gisteren netjes zijn rijbroek aangedaan en een stuk gedraafd. Ga er zo naar toe zal wel horen hoe het bevallen is. Ik denk dat hij nu dagelijks wat op gaat bouwen dus hopelijk gaat het snel weer oke.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:33

Als het maar niet TE snel gaat he.. En idd ik zag hem gister lopen in zijn rijkleren, ziet er weer proffecioneel uit haha

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 18:40

En mensen al klaar voor de carnaval??
Ikke wel heb er dit jaar echt zin in Lachen
Morgenavond naar de Time-out dan blijf ik bij een vriendin slapen.. Zondag na de lunenburg, maandag jj.. Dinsdag week nog nie en Woensdag waarschijnlijk weer Lunenburg Lachen
Oehh heb er echt zin in Lachen Heb de drank al ingeslagen

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:07

Nou nou jij hebt er zin in. Ik ga alleen zondag en verder niet want ik hou niet van carnaval. Maar voor de mensen die wel fanatiek gaan carnavallen, veul plezier! Go jij! Go jij! Rock-on, dudes! Hyper!

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:15

ik ga heel de carnaval werken. dus mensen die in den bosch gaan stappen: Komt allen naar het eurohotel ( met carnaval heet dit het oetelpaleis ) !!!