Stal Midden Delfland roddels :D :P

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TwinklebelJarig

Re: Stal Midden Delfland roddels :D :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 20:17

elady schreef:
Weet iemand nog een goede waterdichte deken tussen de 50 en de 70,- euro? Bij Mr.ed zijn nu ALLE dekens met 40% afgeprijst. Dus mooie kans van slagen denk ik zo. Niet ieder paard heeft maat 205 Haha!

Ik heb er net een besteld bij Piaffe, voor maar 30 eurootjes. Is er een met fleecevoering. Niet echt dik dus, maar je kan hem over een andere deken heen doen. En supergoedkoop vind ik.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 20:34

Ireen: Hoe was het vandaag met Evita? Was alles al minder dik?

Vandaag naar buiten gegaan met Lady, was vrij braaf, was niet alleen, dus dat scheelt dan een hele hoop.
Is de bak EINDELIJK weer droog, gaat het regenen Boos!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 21:26

Het gaat goed hoor met Evita!
Ik kwam vandaag, even temperaturen... *bliep*.. 41,4....
HUH? Knipoog haha het was dat ze gewoon stond te eten, dat klopte dus niet. Met de thermometer van een stalgenootje was het 38,0. dus bijna haar normale temperatuur Lachen ik denk dat die van mij een beetje van slag was.
Uier is nog steeds wat dik en het doet nog pijn als ik er aan kom, maar verder heeft ze nergens last van Lachen Iris heeft lekker met haar gewandeld.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 22:11

Ik dacht al, 41,1...dat is echt heel hoog.

Heb deze week de verantwoordelijkheid over de stal. De eigenaresse is weg en ik voer 's ochtends/s' avonds, zorg dat er geen gekke dingen gebeuren op stal. Als er beslissingen gemaakt moeten worden, mag ik ze maken. Pff...gaat nu wel echt op een eigen paardje lijken zo. Nog 3,5 maand en dan is ze van mij. Dus goede manier van 'oefenen'

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 10:07

Ik zit geloof ik met een dilemma.

Lady is niet van mij, zoals jullie weten, maar binnenkort dus wel (wieeh...nog 3,5 maand Go jij! Go jij!). Ik vind dat Annemarie soms een beetje makkelijk denkt over dingen aanschaffen. Lady is snel verkouden en ik kon de dekens aanschaffen, ik vind dat Lady elke dag buiten moet staan, gewoon voor de frisse lucht, maar het regent nu vrij veel en de dekens die ik hem zijn niet waterdicht. Ik zei gisteren tegen Annemarie: Bij mr.ed zijn de dekens in de aanbieding met 40% korting.
Lady staat eigenlijk altijd buiten, maar de deken is niet waterdicht.
Dus zij zegt: Hmm...dan moet je even kijken of je een goede deken vindt voor d'r en schaf die dan maar gelijk aan. Goed van je opgemerkt.
JA..HALLO...wie mag hem dus betalen?? IK Boos!

Momenteel heb ik eigenlijk het geld niet voor een nieuwe winterdeken van 50 a 70 euro, omdat ik binnenkort op vakantie ga.
Mijn ouders houden voorlopig voet bij stuk dat ik Lady zelf moet betalen en dus ook de dingen die nodig zijn. Straks betalen ze de helft van de stalling en de helft van de VA en de hoefsmid.
Maar Lady is nog niet van mij, en ik vind dat ik eigenlijk al genoeg heb aangeschaft voor d'r. Nu is het Annemarie haar beurt. Die zal ook wel denken: Jij koopt d'r strakjes....dus dan schaf jij die deken ook maar aan. Pff...dilemma, dilemma, dilemma. Ik ga wel kijken bij Mr.ed voor een goedkopere winterdeken en desnoods zo'n spray.

Hellllllllllp!!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 10:41

Kun je niet via bokt ofzo een goedkope 2e hands regendeken overnemen? Ik heb voor Evita ook een 2e hands regendeken, zonder voering die kan gewoon over andere dekens heen. Ik kan me ergens ook wel voorstellen dat zij voor 3,5 maand niet meer een nieuwe deken voor Lady wil gaan aanschaffen, als jij haar toch koopt. Als ze van jou is heb je toch alsnog een regendeken nodig? of zou je haar inclusief alle spullen kopen?

Ik heb me toch een mooie haflingerhengst gezien op internet Bloos! zooo jammer dat Evita niet een paar jaartjes jonger is! Knipoog

TwinklebelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 12:54

Twinklebel schreef:
elady schreef:
Weet iemand nog een goede waterdichte deken tussen de 50 en de 70,- euro? Bij Mr.ed zijn nu ALLE dekens met 40% afgeprijst. Dus mooie kans van slagen denk ik zo. Niet ieder paard heeft maat 205 Haha!

Ik heb er net een besteld bij Piaffe, voor maar 30 eurootjes. Is er een met fleecevoering. Niet echt dik dus, maar je kan hem over een andere deken heen doen. En supergoedkoop vind ik.

Is dit dan niks voor jouw Elady. Niet zo duur en je kan hem gewoon over haar normale deken heen gooien.
Ik kan me voorstellen dat de eigenaar niet voor die paar maanden nog een dure deken gaat aanschaffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 13:27

elady, die bucas deken is idd waterdicht, ik koop m ook. eef neemt m dan donderdag voor me mee!
die deken is 70 euro nog wat!

ik heb nu een iets andere deken, waterafstotend ipv watedicht en ik vindt het een super fijne deken!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 13:41

Ik heb idd rond gekeken op piaffe en vind die deken wel wat.
Ik heb even mijn maand-uitgave bekeken en het bedrag dat ik heb voor de vakantie en ik zat er helemaal naast. Ik kan nog gewoon een goede deken kopen Haha! .

Irene: Ik neem alles over...nouja...het zadel dan, de rest is van mij (en dat in 3-voud ofzo) Nagelbijten / Gniffelen

Ik snap Annemarie ook wel en neem het dr ook niet kwalijk. Sorry voor het berichtje Clown Zal voortaan eerst kijken wat ik kan uitgeven en dan pas gaan gillen Bloos

Net Lady gereden. Super braaf. Veel overgangen gereden en zelfs vanuit halt naar draf, in één keer gewoon goed.

Idd jammer dat Evita al ietsje ouders is. Ik weer niet of het verstandig is de gok te wagen en ik hoorde je ook zeggen dat ze een keizersnee had gehad bij haar vorige veulen? Je mag wel op Lady d'r veulen passen hoor als hij/zij afgespeend moet worden Pling

TwinklebelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 17:45

Er staat mij iets bij dat ik op school heb geleerd dat een keizersnede bij een paard helemaal niet kan. Dit omdat je dan de spierlagen zodanig beschadigd dat het nooit meer sterk genoeg wordt om iets met het paard te kunnen doen.
Schiet me niet dood als ik ernaast zit. Heeft Evita dan een litteken op haar buik wat lijkt op een keizersnede.
Maar ja, het feit blijft dat Evita al op leeftijd is en als je niet zeker weet of ze al eerder een veulen heeft gehad, het misschien wel een beetje gevaarlijk wordt.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 17:59

Nee dat durf en doe ik ook niet meer hoor, haar laten dekken.. ik zal voor de gein eens aan de veearts vragen of het een extra risico is om een merrie met (waarschijnlijk) een keizersnede te laten dekken.. ik denk het wel namelijk.
maar toch vind ik Ambassador een leuke hengst Tong uitsteken
Afbeelding
Afbeelding

Met Evita gaat het weer beter, temp was 37,6 dus weer helemaal normaal! Het ziet er alleen wel vies uit daar onder.. er zit ook een kale/roze plek waar het vel een beetje af is aan de binnenkant van d'r achterbeen, door d'r hengstigheid is dat allemaal zo aan het irriteren en ze blijft maar zeiken Bloos Ik kan het bijna niet schoonmaken want dat doet echt pijn.. hopelijk gaat de antibiotica een beetje z'n werk doen en wordt die uier wat minder pijnlijk.
Evita is het trouwens al weer zat, ze is al 3 dagen aan het wandelen en heeft wat energie over op dit moment Bloos (gewoon draven hoor, al loopt ze zo kreupel als een geit van achter Clown kan haar dat schelen!)

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 18:03

Twinklebel schreef:
Er staat mij iets bij dat ik op school heb geleerd dat een keizersnede bij een paard helemaal niet kan. Dit omdat je dan de spierlagen zodanig beschadigd dat het nooit meer sterk genoeg wordt om iets met het paard te kunnen doen.
Schiet me niet dood als ik ernaast zit. Heeft Evita dan een litteken op haar buik wat lijkt op een keizersnede.
Maar ja, het feit blijft dat Evita al op leeftijd is en als je niet zeker weet of ze al eerder een veulen heeft gehad, het misschien wel een beetje gevaarlijk wordt.

ik weet ook niet echt hoe het zit, Mirjam vertelde dat ze een keizersnede had gehad volgens de handelaar. Ze heeft geen litteken, tenminste ik heb nooit iets gezien.. maar als ze een keizersnede heeft gehad dan is dat meer dan 10 jaar geleden!
Dat ze veulens heeft gehad is wel zo goed als zeker, dat is wel vrij duidelijk te zien aan haar uiers/tepels, hangbuikje en volgens een veearts was het te zien aan bepaalde "melkklieren" op haar buik.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 16:02

Die hengst is idd wel errug leuk! Heel sprekend koppiej, netzoals Evit.

Hoe lang moet je stappen met d'r, een week?

Zo, ik ga nog even naar stal, lekker wandelen!

En heb trouwens een hele mooie waterdichte deken gekocht gister bij mr.ed. Een HH!!
Doeg.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 20:08

Binnen een week moet het over zijn Lachen
Ze mag gewoon alles doen in feite, het kan geen kwaad maar het doet pijn om te draven. Ik moest van de dierenarts lekker wandelen en haar veel los zetten zodat ze goed beweegt, dat was goed voor de ontsteking, helaas is de paddock een beetje druk bezet maar we hebben gisteren en vandaag wel een stuk kunnen wandelen Lachen

Het was vandaag al ietsje minder dik leek het! en ze liep niet meer zo kort met haar achterbenen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 20:14

vandaag hebben Banjer en ik eindelijk weer een buitenrit gemaakt (eindelijk ging er weer eens iemand mee).... krijgen we een hagelbui op ons... Verdrietig

Begon bij het repa-pad, en was ongeveer halfweg het "bosje" weer over en de zon scheen weer... (aan het andere eind van de Harreweg).... en mijn allerliefste supermerrie zette geen stap verkeerd... ze liep "vrolijk" verder.... Lovers

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 20:19

haha toch niet die ene bui he?? rond een uur of half 2 Nagelbijten / Gniffelen
ik was echt net op tijd op stal toen, of eigenlijk net niet *LOL*

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 20:30

Met Lady gewandeld vandaag. Ze was erg jolig en liep echt met d'r nek erop...en maar knorren/blazen ect.
Vroeg iemand met een 2-span friezen of mijn hengst ook ter dekking stond. Dus ik zeg met een beetje schaamte; euhh..het is een merrie, maar ze is altijd een beetje hyper met wandelen Haha!
Ohh...sorry...nou ze is prachtig Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 20:51

Ireentjuh schreef:
haha toch niet die ene bui he?? rond een uur of half 2 Nagelbijten / Gniffelen
ik was echt net op tijd op stal toen, of eigenlijk net niet *LOL*

nee, we reden in die van rond half 3.... *LOL*

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 09:33

AAAAHHHHH....het sneeuwt Boos!

Ik wil mijn profiel terug. Had hem net helemaal met foto's volgezet, krijgen we dit weer Verdrietig

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 10:04

Het heeft hier ook flink gesneeuwd, maar nu is het droog met een zonnetje!! Knipoog
Hoop dat't zo blijft, zou wel fijn zijn Pling

Vanavond les zitles Bloos Haha!

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 14:15

Dat van die keizersnede had ik inderdaad vd handelaar.Daarna nog een keer nagevraagd bij een arts van de delta, die bevestigde dat toendertijd......heb er ook geen verstand van Bloos
anders moet je het nog een keer aan gerdien vragen Ireen..misschien dat zij meer weet, want zij was er toen de dierenarts er toendertijd was!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 14:35

mir, vergeet jij mij niet te bellen? ik ga NU offline, dus via internet kan t niet meer Tong uitsteken

tot volgende week allemaal!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 17:24

als Evita een keizersnede heeft gehad, is dat natuurlijk wel een stapje om achter haar verleden te komen Lachen Het schijnt zeldzaam te zijn, helemaal als de merrie het overleeft. en ik denk dat het langer dan 10 jaar geleden zeker zeldzaam was.. Ik kan me gezien haar verleden eigenlijk zo slecht voorstellen dat iemand de moeite heeft genomen om zo'n zware/dure operatie te laten uitvoeren bij een "simpele haflinger" zonder stamboek, of diegene moet echt gek geweest zijn op haar.. maar dan was ze toch weer niet in de handel terecht gekomen Verward

Ik heb bij Evita nooit een litteken gezien, alleen heeft ze een streep die bijna helemaal over haar buik loopt. maar dat is geen litteken van een keizersnede blijkt uit het topic op medisch viewtopic.php?f=3&t=372000
Mirjam weet jij misschien of ze toen je haar net had een litteken had op haar buik?

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 17:41

Het is wel een interessante vraag, ga het topic in de gaten houden!
En een stukje terug in de jaren voordat je Evita had.

Verder ging het rijden echt gewoon niet vandaag. Ze was super sterk en aangezien ik er niet aan mag hangen, blijft ze hard lopen en reageert ze echt niet op me Boos!
Op een gewone ophouding reageert ze gewoon niet. Mijn les is een dag verplaatst, dus kan ik het gewoon voorleggen en oplossen samen met mijn instructrice. Vandaar dat de foto's op bokt ook gewoon er niet uitzien.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 21:51

Eviet haar uier is weer bijna helemaal normaal!!! Ik heb even zonder zadel gestapt in de bak, ze liep heel fijn! beetje fris alleen, maarja wat wil je Clown
morgen hoop ik dat het helemaal geen pijn meer doet, kan ik de boel een beetje schoonmaken en even kijken of het draven weer gaat Lachen