Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Is zo onwijs rot! Gianti schreef:Hihihi vind echt heel leuk, onwijs grens verleggend... Je pusht je lichaam en wat je durft verder.. Dat was enige wat ik miste van paardrijden en dat was trainen van je eigen lichaam
Broccoli schreef:Gianti schreef:Hihihi vind echt heel leuk, onwijs grens verleggend... Je pusht je lichaam en wat je durft verder.. Dat was enige wat ik miste van paardrijden en dat was trainen van je eigen lichaam
Toch moet je eigenlijk als je rijdt, ook om je eigen fitheid denken. Veel ruiters/amazones vergeten dat. Wij zijn er toevallig op de manege waar ik lesgeef nu veel mee bezig.
Broccoli schreef:Ik heb nog een tijdje Mensendieck gevolgd. Heeft me wel bewust gemaakt van mijn houding, maar veel doe ik er niet meer mee. Zonde eigenlijk.
De oefeningen deden mij alleen ontzettend veel pijn omdat mijn rug dus niet alleen een kromming had (scoliose) maar ik ook een zwevende wervel heb door mijn val. Elke keer als ik staande oefeningen moest doen werd ik helemaal duizelig en viel ik bijna flauw. Was echt heel vervelend, daarom ben ik er ook mee gestopt
Zolang ik niet al te veel spanning opbouw tijdens het rijden gaat het goed, maar als ik op een paard zit dat ik niet helemaal vertrouw of waarvan ik weet dat ik gekke sprongen kan verwachten krijg ik gewoon snel last.. Voor de rest in het dagelijks leven heb ik er niet zo veel problemen mee, af en toe als ik lang op een stoel zit of lang moet werken een klein beetje. Sporten gaat met moeite, maar ik mag het weer gaan opbouwen dus dat scheelt heel veel
Loop echt al sinds m'n val bij de fysio en allerlei andere goeroe's die me beter zouden moeten maken, maar dat wilt ook niet echt lukken
. 

.
.
.