KNHS Instructieweek 2, Allround Paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wollie2004

Re: KNHS Instructieweek 2, Allround Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 11:58

Ik heb nu 3 groeie, en eentje die een beetje strak zit, dus die gaat mee als reserve, dat moet voldoende zijn toch? Die nieuwe was (vond ik) niet heel prijzit, van HH concourse zwart, 75,- met volledig kunstlederen zit en stofje is lekker dun (mocht het betonnenheet worden...)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:07

ik heb rijbroeken van een goedkoper merk altijd binnen 4 maand versleten ;(
Maar ben na 4 jaar pas door mijn eurostar rijbroek heen, letterlijk en figuurlijk. Je kon namelijk door het zitvlak (van kunstleer) kijken!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:10

Ik heb altijd pikeur, kost 170 euro, maar deed er net geen 10 jaar mee :+

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:15

Wat een fijn nieuws om te horen Mo, dat ze zo blij met hem is!
Ik heb rijbroeken genoeg, heb net mijn favoriete Kentucky en Pikeur weg moeten gooien na 7jaar.. Heb er nu nog 4 over, maar dat zijn niet mijn favorieten..

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:20

heb nu 1 eurostar, 1 ned horse en aan HH, allemaal met kunstlederen zit, eerder ook vaker pikeur, golden dress en kentucky gehad, ook allemaal super fijn maar indd iets prijziger!
Ik ben benieuwd hoelang deze meegaat, heb er zaterdag mee gereden en hij zit wel heel fijn!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:26

Ik heb een eurostar maar die gaat flubberen rond bovenbenen, en die is niet te verslijten :=
Bij die outlet koop ik elk jaar rijbroeken (voor 35 en 45 euro) en daar loop ik nu nog mee rond :) eentje is inmiddels op en weggegooid, een heb ik nu nog aan en andere is een wedstrijdbroek met leren zitvlak :)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:31

Collete: ik zat net even naar je fjordje te kijken die je te koop hebt staan en ik wil er zo graag een, voor in het weekend om mee te koetsen en zo door de weeks lekker mee naar buiten, eigenlijk dan voor mn vriend.
Ik heb alleen nog een gepensioeneerde pony en ik vind 3 stallingen net iets te duur! Maar hij is wel een poepie! Ik weet niet waarom maar ik heb echt zwak voor fjorden...

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:33

Kopen :P ?

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:36

Hahaha, willen graag! Maar niet genoeg centjes.... ;(
Ik heb paar weken geleden een nieuwe auto (2dehands) gekocht voor voor de trailer (ik leende altijd de auto van mn schoonpapa) dus ik heb niet zo heel veel spaarcentjes meer, maar er gaat er in de toekomst zeker eentje komen!
Sorry!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:38

Haha oke mocht je nog iemand weten ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:39

Wollie, wat voor auto?
Ik ben nogsteeds in dubio of ik deze auto hou... Heb hem pas 3 maanden O:)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:40

Bij mij op stal zijn ze meer van de KWPN'ers, er is een vrouwtje die een tinker heeft en 1 vrouwtjes die 2 foxtrotters heeft, en er staan 4 friezen, maar de rest (ongeveer 50paarden) zijn allemaal kwpn'ers, maar ik zal mn oren open houden voor je. Waar in duitsland zit je ergens? Bij welke nederlandse stad in de buurt?

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:40

Mootje schreef:
Wollie, wat voor auto?
Ik ben nogsteeds in dubio of ik deze auto hou... Heb hem pas 3 maanden O:)

een landrover freelander, ben er super blij mee!
Wat heb je nu?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:41

brrr landrover haha. Hele slechte ervaringen mee (met name de freelander :=) heb jij ook van die leuke luchtveren ;) ?
Zit bij nijmegen in de buurt (of boxmeer als dat je iets zegt)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:45

owja dat ken ik wel!
Ja toen ik me aan het orienteren was zag ik ook op de forums een paar met vervelende ervaringen. Ik ben tot nu toe heel blij en rijdt ook echt fijn. Ik rij er eigenlijk ook alleen mee als ik met de trailer weg moet of hele lange stukken moet rijden, (dus als ik een keer pecht eraan heb en het is duur in kosten blijft ie gewoon ff staan tot het geld er is) voor de rest heb ik mn smartje en mn vriend heeft ook nog een scooter!! (toettoet!)
Ach ja, we zien het vanzelf wel, alles heeft zo zn voor en tegens...
Wat rijd jij dan voor voor je trailer?

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:54

Sjel: Zeinstra in ouderkerk aan de amstel. Van mijn vriend kan ik geen hoogte krijgen wat de vakantie betreft, nu wilde hij opeens eerder weg, maar daar ga ik dan weer niet mee akkoord, ivm de training van mijn paardje. Mooi hoofdstel, maar zet de ezel maar even opgetuigd(maar niet afgetuigd) op de foto dan gaan wij wel even oordelen. Mijn spring wedstrijdhoofdstel, ook mexicaan, is ook zo mooi doorgestikt, heb alleen ander stiksel op het ronde ding op de neus, met naturel bontje en in choco bruin(voor 40 euro op vakantie in hongarije gekocht). Moet wel een keer een nieuwe goedkope mexicaans hoofdstel hebben voor de training. Lijkt het nou zo alsof je geen ruimte over hebt op je bakstukken, als je op den duur met trens wilt rijden heb je daar niet eens de ruimte voor. Daarnaats zou ik geen mexicaan nemen omdat het alleen maar mooi staat.

Wollie en BVW: hebben jullie dat probleem ook met die niet al blije en volle portomonnee. En ik ben dan ook nog aan het kijken voor een nieuwe auto en trailer, net een k&k bit gekocht van 155 euro.

Mo fijn dat het goed gaat en dat het goed gaat met Corrie.

Ik heb een nieuwe rijbroek en cap in bestelling staan. Maar ik heb één uitgelubberde broek, die zit het lekkerst. Maar heb wel een broek of 5, zitten niet allemaal even lekker. Ik doe over het algemeen best lang met de Harry Horse broeken, zitten meestal ook wel lekker. Voor niet al te veel geld weer een nieuwe kleur. Ik heb laatst een mooie donkerbruin gekocht met wit stiksel, van easyrider(zeg ik zo uit mijn hoofd, is een bij merk van eurostar), ben ik ook tevreden mee.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:57

Haha klopt. Vriend van mij die is DA had toen een LR Freelander, alleen luchtvering was kapot := Dus met alle kisten achterin en de bak op de achterassen zijn we toen langs de boeren getuffeld (Hij was niet zo blij ik kwam niet meer bij was echt geen gezicht :=)
Ik heb Mitsubishi Pajero (korte versie) maar die gaat er denk ik vd zomer uit.... Moet even kijken wat ik nu gesponsord krijg :=, als ik ga studeren misschien vrachtwagentje, omdat ik hem dan alleen voor wedstrijd/naar huis te rijden gebruik want in stad ga ik fietsen :)
Ik zie wel :p

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 13:03

Sjel schreef:
Martien heeft haar eerste wp binnen! Kon ook niet anders in zo een prachtige outfit haha. De rest ook gefeliciteerd met de winstpuntjes!

Heus niet alleen door mn outfit hoor! :(

hahahaha :D al denk ik wel dat het geholpen heeft ;)
Iedere x als ik start krijg ik zoveel complimenten :o

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:03

bah fietsen, daar ben ik allergisch voor! Haha, nee geintje, ik ben vandaag met de scoot naar mn werk, want smart is voor APK en mn vriendje ging kijken voor nieuwe trailerbanden dus die heeft de landrover, en ik had ook heel stiekem bedacht dat ik met de fiets kon gaan, maar nee dat werd hem niet haha!!!

Maar indd Sammie, mn arme portomonee! Die nieuwe trailerbanden stonden eigenlijk niet gepland, maar ik denk door het warme weer van de afgelopen tijd hebben ze toch wel wat te lijden gehad! zaten allemaal barstjes in.... ahum....
Tja dat het een dure hobby is dat weten we allemaal wel denk ik

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:05

MartineC1711 schreef:
Sjel schreef:
Martien heeft haar eerste wp binnen! Kon ook niet anders in zo een prachtige outfit haha. De rest ook gefeliciteerd met de winstpuntjes!

Heus niet alleen door mn outfit hoor! :(

hahahaha :D al denk ik wel dat het geholpen heeft ;)
Iedere x als ik start krijg ik zoveel complimenten :o

de bruine outfit zie je steeds meer, maar vaak is de combi met kleur pard ook wel bepalend, bij een haffie en bij zo'n roodbruine als Sjel is het ook erg leuk!
En bij vosjes ook (want ik heb natuurlijk n vosje!)

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 13:09

Sjel schreef:
Ik vind het wel leuk dat ie dezelfde witte stiksels als mijn zadel heeft, maar hij is net een teint donkerder, terwijl mijn borsttuig weer net een teint lichter is. En er zit een lelijk wit bontje onder, dus dan zou ik even een losse naturel moeten kopen, dat is de moeite ook niet. twijfel twijfel :roll:

ik vind m moooooooi!! <3
Hij past (zo op de foto te zien) heul errug goed bij je zadel!!
Denk niet dat je er te veel moet zitten met het kleurverschil omdat het toch niet direct bij elkaar ligt. (hoofd - rug is best wel een afstand..)
Maar misschien beter te beoordelen op het paard zelf..

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 13:19

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:24

Ik heb een vw passat 2lt turbo abt. Uit 2006. Beetje overkill zonder paardentrailer :+ :=

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:38

Wie weet komt ie ooit nog van pas.... als het weer begint te kriebelen?

Hoe gaat het met je shakes mootje?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:43

Ja, goed! Vandaag chocolade en aardbeienshake gehad. Vanavond sperziebonen met knoflookgarnalen :9
Ik vind mijn auto ook eigenlijk te leuk om weg te doen!