RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Mara_

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 15:53

jeej. :D Komt vast wel goed. Moeten dan ook zijn hoofdstel maar mooi invetten etc. ^^ Heb er nu al zin in. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 16:54

Haha ja! Staart uitpluizen, witte voetjes wassen... :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:06

Ben benieuwd Loveshadow, wat voor mooie plaatjes je gaat maken. Krijgen we ze ook te zien in dit topic?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:34

Tuurlijk zullen we ze hier showen. Iedereen moet de mooie Kanjer zien. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 16:20

Ik hoop dat het mooie plaatjes worden! Ik heb de camera nog niet helemaal onder de knie en nog niet veel tijd gehad om ermee te oefenen. Tamara, oefen maar vast op je zonnedansje :D

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 16:33

oja, het moet ook mooi weer zijn natuurlijk! Nog niet aan gedacht.. hmm idd maar even kijken hoe het zonnedansje uitgevoerd moet worden. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 16:35

Hihi ja, ik weet niet of het gaat lukken om binnen goede foto's te maken, hihi! Ik dans alvast met je mee!
(zul je zien dat je die dag op een heel ander paard moet :P

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 16:47

haha ik hoef niet eens te rijden dan eigenlijk. Het is het weekend dat ik normaal gesproken in Groningen ben. Maar misschien kan ik ook wel rijden (en jij ook trouwens :P ) Zal het volgende week even allemaal vragen. ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:14

Haha vraag maar niet of ik kan rijden, ik kan nog niet beloven dat ik kan namelijk :o Ik heb mijn 'oude' baantje weer terug dus ik weet nog niet of ik dan moet werken. Maar ga jij maar lekker rijden als het kan, hoor! Kan ik daar ook gelijk foto's van maken, omdat meneer daar zo dol op is :P

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 13:12

*Komt het topic binnen met een grote glimlach van oor tot oor :D*

Wat een super morgen! Kom ik in de manege, kijk in het grote boek, zit ik gewoon op Easter! De grote tinker dus! Had ik echt nooit verwacht! Dus ik snel kerel uit de wei geplukt (had Stan ook nog even in mijn nek te snuffelen), poetsen, zadelen en hup erop! Geen idee wat ik van een Tinker moest verwachten, maar oh, wat liep hij super! Echt heerlijk gereden! En die galop! Wat een sprongen! Echt megagaaf!

Na afloop lekker afgesponsd, hij zat echt onder het zweet. Meneer daarna weer lekker in de wei geparkeerd, en wat is het eerste dat hij doet: ff lekker rollen in het zand := Daarna in volle galop teruggegaan richting Stan... Maar o, wat een toppertje! Geloof dat ik een beetje heel erg verliefd op hem ben... <3

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:54

Wat super gaaf! Easter lijkt me ook nog een keertje leuk, maar vandaag zal die hem wel niet worden. Ik werd net gebeld door Inge of ik ook om half 6 wilde rijden, want we gaan een sprongetje maken. Gaat hem niet worden met Easter denk ik. :+ Vroeg ze ook nog op wie ik wilde, ik zo: zolang het geen RW is vind ik alles prima. RW en ik zijn al geen goeie combi laat staan bij springen waar ik al helemaal geen held in ben. }:0 Hopelijk blijven we vanmiddag op het paard zitten. ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:16

En? Leef je nog? :P

Supertof, Jenny! Grote lieve Easter. Heb me er ooit aan gewaagd om zijn staart helemaal uit te pluizen. Kwam geen einde aan :P

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:31

Hoe was het springen _Mara_? Op welke zat je nu? Ben ook geen goede combi met RW hoor, dat is het enige paard dat ik liever in de stal of de weide laat staan := (bedoeld als nagelbijten)

En betreft die staart van Easter: kan ik me voorstellen Loveshadow, met zo'n bos haar! Pfff, ben je idd wel ff zoet mee.

Ben benieuwd naar morgen, of het idd gelukt is om mij voor 2x rijden in te roosteren en op welk(e) paard(en) ik mag. Maar ja, afwachten maar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:50

Dat zou fijn en leuk zijn! :D Ik vond het altijd zo raar om over te stappen van paard. Van brede Bravour naar smalle Kanjer of van Bram met vlakke gangen naar Rallywood of Oppy die best hoog opgooien, hihi :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:39

Ja idd, of van Nini naar Oppy of Jelle, (of andersom) is ook een aardige wissel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:50

Haha klopt!
Mhihi, ben benieuwd naar Tamara's springavontuur :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:05

ik ook!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:06

Hahahaha, ik ben nog helemaal heel en omgetoverd tot springfan. :D *\o/* Ik mocht op Nini, eerst dacht ik, "ojeej, ik weet niet of ik hier heel blij mee ben." Aangezien ik geen klik heb met nini, of naja dat komt waarschijnlijk meer doordat ik er echt nooit op reed. De enige keren dat ik me kan herinneren was een winter waar ze enorm hyper was en ik stuiterend door de bak ging, een andere keer ook toen ze te druk was voor de kleine kindjes en ik er maar even op moest... en de laatste les op ponykamp die eigenlijk best goed ging. Naja, dat ik geen klik heb met Nini is helemaal weg. Echt, wat super gaaf! :D Ze had al een uurtje gelopen, daar was ik wel blij om. Dus ik erop maar ze was nog enigszins hyper, zeker toen Inge de balken begon neer te leggen. We waren aan het stappen maar Nini was aan het draven op de plek. :+ Ik dacht: o god nee, dit wordt niks, en hypere Nini en een held-op-sokken-springruiter... maar Inge zei al, we gaan eerst gewoon even lekker rijden, opzoek naar ontspanning etc. Nou de ontspanning was eigenlijk snel gevonden, netjes nageefelijk wat ik echt nog nooit heb bereikt op nini. Kwam waarschijnlijk ook enigszins doordat ze wat heet was voor het springen. Al heel snel moesten we draven en doorzitten en met z'n allen in galop. Nou, ik hoefde alleen maar te denken aan de galop en we gingen al. Geen getrek, netjes rond met een smile van oor tot oor. Die al gauw plaats maakte voor een enorm rood hoofd en een gebrek aan zuurstof. }:0 Echt, ik moet wat gaan doen aan me conditie

Toen kwamen de balkjes, zonder problemen prima in balans er overheen, toen de balk op de hoefslag en in galop eroverheen. Ik zat pas in de 2e groep en nini werd weer helemaal hyperdepieper en was weer op der plek aan het draven, wel onder controle. ^^ En toen mochten we, ze wilde echt heel graag maar luisterde ook heel goed naar mij waardoor we er gewoon in gecontroleerd tempo overheen gingen. En toen stond de hindernis er opeens. God, toen moest ik toch even slikken, het echte werk ging beginnen. (En ik was al helemaal afgemat door al dat galopperen :+ ) Nou prima, eerst gewoon maar even in draf, even het vertrouwen weer vinden. Nou dat was snel gevonden en toen paar passen voor de hindernis in galop, prima erover heen en toen gewoon in de bocht al in galop en netjes erover heen. De hindernis ging langzaam van oxertje in stijltje, ziet er meteen al wat hoger uit maar ging ook prima. En toen ging die nog wat gaatjes hoger waar alleen ik, noraly (op Jelle) en Janine (RW) overheen mochten, bleek 50 cm te zijn. Zag er niet heel hoog uit, totdat ik erop afreed en toch even moest slikken.. dat zag er toch wat hoger uit dan verwacht.. maar oké, vol vertrouwen (vooral in Nini) op de hindernis in galop af en zonder enig probleem eroverheen. Het werd leuker en leuker maar helaas waren we echt al 50 minuten bezig en was het einde les..

Maar echt, nooit gedacht dat ik de klik met Nini kon vinden en dat ik springen leuk ging vinden. Echt, nini.. super paardje! Zolang jij de controle over der hebt gaat het allemaal super! Springen doet ze altijd, ook erg fijn. En tuurlijk wil ze harder, maar ik had der gewoon onder controle waardoor ze toch netjes in het tempo ging dat ik wilde. Ja, echt, ik denk al de hele avond aan de les en hoe leuk het wel niet was en wat voor gave ervaring. Als ik ga springen wil ik volgende keer weer op nini :D

En oja, ik heb ook gevraagd aan Inge over de 17e/27e juni, weet even de exacte datum niet meer :P over Kanjershoot. En dat was helemaal prima. :D En ik vind toch dat we misschien na de shoot nog even samen moeten rijden hoor Eef! Ik betaal wel. :D Gewoon, lekker vrijrijden. Deal?

Alvast veel plezier morgen Jenny! Maar dat gaat denk ik wel lukken.

*Zit nog steeds met grote glimlach achter de pc, wie had dat gedacht, Tamara die springen en nini leuk vindt.*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 08:20

Haha, eindelijk bekeerd! Ik wist het wel! :D En ik twijfel nog een beetje of ik wel of niet ga rijden. Vlak daarna ga ik 5 weken op veldwerk in Italië, het zou een beetje zuur zijn als ik er zo hard af kletter dat ik alleen maar scherfjes mag gaan wassen en tekenen in de materiaalopslag, hihi. :\ Misschien in augustus ofzo als je nog een vakantieles moet rijden en er meteen een lekker dagje op stal helpen aan vast plakken? Ik laat het nog wel even weten :P Geniet nog maar even lekker na van die lieve Nini! :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 13:34

Fijn dat het zo leuk ging met Nini Tamara! Snappie nu waarom Nini mijn all-time favourite paardje bij Ini is? Super springertje, loopt heerlijk in de lessen én proefjes (heb alle treetjes van het erepodium intussen gehad met haar), echt een super dier! Heb haar ook als 1e keuze opgegeven voor proefje op 2 juli a.s. <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Maar ik heb vanmorgen ook geen reden tot klagen gehad hoor.:D Heb twee uur gereden vandaag en dat ging best lekker. Vandaag was duidelijk voor mij "Frieslân Boppe-dag". Eerste uur op Pier, van Monique, gereden. Was moeilijk vooruit te krijgen, voelde mijn benen en als je dan weet dat je nog een uur moet, ga je daar wel ietsje tegenop zien... Maar ging verder wel lekker.

Tweede uur mocht ik op Okke. Had verwacht dat ik mijn benen flink nodig ging hebben, maar dat viel reuze mee! Hij liep echt als de brandweer! Ging echt super fijn! +:)+

Na het rijden nog even in de kantine staan kijken naar het vrijspringen in de binnenbak. Was een jong paardje, maar sprong super! Zag er goed uit!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 15:21

Hahaha, ik begin je voorliefde voor Nini te begrijpen. ^^ En wat leuk, friesjes dag! Toch misschien maar een keer aangeven dat ik ook wel graag een keer op Okke zou willen rijden. :)

En ze zijn natuurlijk ook weer bezig met het beleren van de paardjes, hoorde dat het veulen van Liena ook zadelmak gemaakt wordt (zal degene bij het vrijspringen wel niet zijn geweest :+ ) Gaat echt hard zeg met de paardjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 16:19

Wow, die is natuurlijk ook alweer 3!!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:09

Die bij het vrijspringen was een bruine met kol en sneb, voor zover ik dat kon zien. Aftekeningen benen heb ik niet op gelet.

Wat betreft beleren: volgens mij waren ze bezig nu met de D-jaargang...

MissMarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 20:06

Hee!

Haha Pier is echt sloom inderdaad! Ik heb toen ik vorige opleiding nog deed er ook een keertje op moeten rijden. Phoe, die was niet vooruit te branden! En van Ini moest ik maar overgangen blijven rijden om hen voorwaarts te krijgen wat niet erg goed lukte :+ En daarna moest ik op een privé pony rijden van een meisje, en die moest langzamer in haar gangen worden. Dat is wel een een groot verschil. Volgens mij is ze alweer weg, ze stond altijd in de oude stal van Ursula. Dat was mijn vaste paardje om te rijden.

Ik heb ook al een keertje op Captain gereden, die rijd zo lekker en is zo lief! Wel alleen maar stap en draf, maar vooralsnog, op zo'n jong paardje rij je niet elke dag :Y) *\o/*
En op Livius ook nog 20 minuutjes intensief stappen en draven.

Ik mis de paardjes wel, en dan vooral die lieve Injoy :o

En JPitty ze zijn nog niet bezig met de D jaargang, volgens mij gebeurt dat pas in het najaar, aangezien ze nu pas 2.5/3 jaar zijn.
Ik heb wel met Dilligence Slottie of Daunte Slottie :Y) gewerkt. Wat een gave hengst is dat! Ik heb nog wel foto's van hem als veulentje, nou die is echt verandert!
Maar als het goed is, is hij 2e bezichtiging hengst geworden.

Afbeelding
Knappe Dilligence Slottie met Belina, nog gemaakt met Evelien haar vader z'n camera :j

(Ik vergeet nog steeds om die veulen foto's op een cd te zetten zodat ik ze nog een keer aan Ini kan geven :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:11

Haha, zat toevallig net naar die foto's te kijken op de computer :D Leuk Marije, ben benieuwd hoe 'ie er nu uitziet :j