Rc het Fjordenpaard crosst weer verder! Alweer deel 5!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xriannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:24

kim345 schreef:
Ik denk dat het rimano was dan, was iig wel een groot paard.
Wanneer ben jij dit jaar eigenlijk leiding?
Was de herfst trouwens eerste keer leiding voor jou?

het was safari of rimano!
ik was vorig jaar week8 voor het eerst leiding, tot de herfst.
en dit jaar was ik de mei leiding en misschien herfst.
omdat ik weg ga niet de zomer helaas!

EllaBellaah

Re: Rc het Fjordenpaard crosst weer verder! Alweer deel 5!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:00

Net rijles gehad, Monique zei dat ze meer leerlingen zoals mij wil hebben omdat ik het blijkbaar heel snel oppak :D Heb nog wel veel steun van haar nodig maar pak dingen snel op en leer het ook snel :D

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:18

Jammer dat je in de zomer niet gaat,
Maar herfst is ook leuk :D

Pfff kapot moe.
We hadden klassefeest, kamperen in een grote tent.
Ik heb van half 7 tot 8 geslapen en ondertussen nog 3x wakker gemaakt.
Dus lekker 1.5 geslapen en ben kappppoooot.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:31

@ Ella, tof! Ik moet ooit ook maar eens aan de rijlessen maar heb er nu echt geen geld voor..

@ kim, jemig ga je het wel overleven vandaag xD

Zoooo jongens Papa roach was zo gaaf gisteren weer <3 en ze gaan aan een nieuw album werken! *excited*

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:32

Haha ik hoorde het zelfs op de radio gisteren op me werk dat het concert van hun was!

Zit nog heel erg te dubben over Ferro..

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:33

Ik hoop het maar, ik leef tot nu toe nog steeds, maar wil niet slapen want dan word het er niet beter op.
Nu even naar school boeken inleveren en dan misschien nog shoppen, hele gave winkel met 50 tot 70 % korting :D En dan morgen vrij dus uitslapen en zaterdag schoolfeest dus ook weer dood.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:57

Zoo ik heb me proeve voldoende afgesloten! Ik ging even een klasgenootje helpen die bij de haasjes bezig was. Ze moest nog 1 hokje doen. Dus zij doet het hokje open om die haas te vangen, mijn god zeg egt een TERRORHAAS! De hele tijd aanvallen en springen en doen....daarna werd ons aangeraden gewoon een handdoek over hem heen te gooien, dus ik dat proberen terwijl iedereen keek :P Was nog niet zo makkelijk maar uiteindelijk had ik hem. Daarna hebben we hem weer buiten vrijgelaten, aangezien die daar schijnbaar wel aan toe was :P

Mooi dat het concert leuk was Suus!!! En Kim, lekker uitslapen morgen dan ben je weer zo fit als wat!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:36

Haha ik ben deel 1 van harry potter aan het kijken. Wat een broekies zijn het daar zeg :P

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:01

Gosh het gaat nog lastig worden, Ferro moet natuurlijk ook naar de hoefsmit, tandarts (zeker nu hij nog jong is moet dat regelmatig) inentingen, dierenarts. En wie gaat dat dan allemaal betalen...

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:27

_Linn_ schreef:
Mooi dat het concert leuk was Suus!!! En Kim, lekker uitslapen morgen dan ben je weer zo fit als wat!

Haha was het maar zo.
Ik kan er echt heel slecht tegen en als ik 1 keer laat naar bed ben geweest dan heb ik daar minstens een week last van :P

Het helpt ook om ze in het nekvel te pakken, mijn konijn ging grommen en klauwen/bijten als je haaruit de ren wilde pakken
Ze rende ook grommend tegen je laars aan haha. Maar als je haar in het nekvel pakte dan kan je haar zo oppakken
Verder kan ik wel alles met haar ze is verder wel lief hoor :')

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:28

EllaBellaah schreef:
Gosh het gaat nog lastig worden, Ferro moet natuurlijk ook naar de hoefsmit, tandarts (zeker nu hij nog jong is moet dat regelmatig) inentingen, dierenarts. En wie gaat dat dan allemaal betalen...

Tandarts?
Voor zover ik weet is smurf nog nooit naar de tandarts geweest :P
En als je goede smid hebt hoeft hij niet zo vaak te komen hoopik voor je!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:48

is niet goed hoor om een konijn in zn nekvel te pakken, zn nekvel kan los scheuren van de rest en dan ben je heel wat verder van huis.
bij mij op school gebeurd, arm konijntje zit nogsteeds aan de medicijnen

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:48

Tja smid ligt ook aan de hoeven van het paard, maar je kan beste van het slechtste uitgaan. Als er een ijzertje onder moet is het echt behoorlijk aan de prijs en dat elke 6 tot 8 weken. Tandarts heb ik wel jaarlijks bij Kafka, en met dingen als haken op de kiezen enzo is dat ook wel handig. Wormenspuiten natuurlijk naast die entingen. Dat soort kosten zijn altijd pittig maar ook dingen als fysiotherapeut of zadelmaker die zadel opvult (bij jong dier ook handig). Er komen best nog veel van dat soort dingen bij. Of even een poedertje als hij niet lekker door zijn haar komt of een smeersel voor zijn hoeven als het te droog is. Ik ben echt geen trut met spullen maar daar heb ik echt de meeste kosten aan (ik sta ook spotgoedkoop ;) )

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:55

Salsa liep weer zo heerlijk vandaag :D. Me baas, was 2 weken op vakantie en die wist niet wat ze zag :D

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:55

Gelukkig heb ik al veel troepjes als dekjes, antiklit, ledervet, hoefvet etc thuis liggen :P

Maar jaarlijks kost mij de hoefsmid, tandarts (2x per jaar aangezien hij 3 is), wormenkuren en inentingen 480 euro per jaar. Nou ga dan uit van 500 per jaar. Dan reken ik ook om de 3 maanden hoefsmid, volgens mij heeft hij wel redelijke voeten heb er iig nooti iets over gehoort

En maandelijks stalling incl hooi, stro en biks 225 per maand. Mijn ouders betalen iig €74.50 per maand mee maarja wil nog even overleggen hoe dat met de jaarlijkse kosten gaat.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:57

Evelijn schreef:
Tja smid ligt ook aan de hoeven van het paard, maar je kan beste van het slechtste uitgaan. Als er een ijzertje onder moet is het echt behoorlijk aan de prijs en dat elke 6 tot 8 weken. Tandarts heb ik wel jaarlijks bij Kafka, en met dingen als haken op de kiezen enzo is dat ook wel handig. Wormenspuiten natuurlijk naast die entingen. Dat soort kosten zijn altijd pittig maar ook dingen als fysiotherapeut of zadelmaker die zadel opvult (bij jong dier ook handig). Er komen best nog veel van dat soort dingen bij. Of even een poedertje als hij niet lekker door zijn haar komt of een smeersel voor zijn hoeven als het te droog is. Ik ben echt geen trut met spullen maar daar heb ik echt de meeste kosten aan (ik sta ook spotgoedkoop ;) )

Ijzers kunnen wij langer mee dan 6 -8 weken en wij rijden toch vrij veel over de verharde weg.
In het voorjaar komt de smid langs en zet ze eronder ( einde februari denk ik)
Half juni moesten ze er weer onder vandaan en hefet hij dezelfde ijzers er opnieuw onder gezet.
Na oktober gaan deze er af en komt ze weer op blote voeten
Dat scheelt ook :D

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:58

Citaat:
Het helpt ook om ze in het nekvel te pakken, mijn konijn ging grommen en klauwen/bijten als je haaruit de ren wilde pakken
Ze rende ook grommend tegen je laars aan haha. Maar als je haar in het nekvel pakte dan kan je haar zo oppakken
Verder kan ik wel alles met haar ze is verder wel lief hoor :')

Haha ik kon niet eens in de buurt van die haas komen :P Maar dat is alleen maar een goed ding, want hij komt en hoort in het wild natuurlijk. Hij zat alleen maar aan te vallen met ze voorpoten haha

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:01

Tja.. maar dan heb je echt mazzel hoor Kim. Ik heb een hoefsmid die echt met ijzers elke twee maanden het wil zien en ze ze dan verlegt. Dus niet altijd nieuwe ijzers. Mijn knol heeft blote voeten maar de twee dressuurpaarden van staleigenaresse staan wel op ijzers en die hij dus elke twee maanden de smid langs. Smid vindt het ook belangrijk dat hij het bijhoudt en ze ook regelmatig ziet.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:03

Oke, ja ik heb nogal mazzel met de smid,
Is namelijk de vader van de man waar smurf staat zegmaar
En als hij op bezoek komt dan kijkt hij ook even naar de hoeven, maar hij beslaat nog volgens de oude manier dus gewoon warm. Meeste beslaan nu koud toch? En achter 2 lips, maar smurf heeft 1 lips.

Ho typfouten

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:11

Afbeelding
IK WON WHOEI
tijdje geleden met boktmeeting

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:11

jeroen op 4 patries op 7 suus op 13 en marlous op 14

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:12

En ik op 18 :D

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:14

ohjaa hahaa

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:16

Me papa is nog op z'n werk maar ik heb honggeeeeer! :(

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:16

Afbeelding