Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mntj

Re: Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:14

wat een but klus. ben met de kleding bezig voor de kur.
zit al 2uur achter de naaimachine en een ding is nu af.
last van mn rug en giga zagereinig. ble...

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:15

lekker liquita dat je er ff opgezeten hebt.
soms heb je dat gewoon ff nodig.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:45

mntj schreef:
wat een but klus. ben met de kleding bezig voor de kur.
zit al 2uur achter de naaimachine en een ding is nu af.
last van mn rug en giga zagereinig. ble...

Je bent super :*
Volgende week gaan we passen, YEAH dan mag ik mijn zilveren laarsen aan :D

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:48

winnitou schreef:
xan schreef:
Het is vandaag alweer 13 jaar geleden dat mijn vader is overleden.

ben gisteren niet op bokt geweest. Vandaar nu pas mijn reactie. Blijven toch altijd moeilijke dagen.
Hoe gaat ie trouwens met je moeder?

Best wel weer goed hoor, maar ze doet nu echt rustiger aan.
Ze heeft nu toch wel door dat je met je 81e misschien wat rustiger aan moet doen.

Vanmiddag hebben we een nwe leesbril voor haar opgehaald.
Ook zoiets, vroeger deed ze dat alleen, op de fiets.
Nu dus met mij in de auto. Maar dat is wel goed, het is nu te koud en het was
druk in Wormerveer.
Maar ze gaat (gelukkig) nog wel 3x in de week kaarten (buiten de deur)

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:50

winnitou schreef:
oh zou zo wel kunnen slapen, misschien ga ik dat ook wel doen, even een tukkie, lijkt me heerlijk!

En ??? nog lekker geslapen :z

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:51

LIQUITA schreef:
Ik ga ff douchen en dan naar First'ie.

Latersss :evaw:

Weer gereden ? Of gewoon lekker geknuffeld en gepoetst.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:55

Vanmiddag hebben we Fay, veulen van Minneke, naar Stal Nieuwland gebracht. Uiteraard wilde ze eerst de trialer niet in (wat natuurlijk te begrijpen is). Maar met hulp van velen is het toch gelukt.
Tytje ging als een echte trailerlader aan het werk.
Inge kan geweldig schuddelen met een bak met voer.
Saskia en ik hebben beide vanaf de achterkant Fay tegengehouden.

En toen....... na even flink gepoept te hebben. liep ze er zo in.
Gelukkig niet gesteigerd, er niet ingesprongen niets, heel gewoon dus.

Op het erf bij Sylvia liep ze er eigenlijk heel netjes achterwaarts weer af.
Even wennen bij haar nwe stal met nog 2 andere merries en in de stal ernaast 2 hengstjes.
Volgens mij ging het allemaal heel goed.

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:19

winnitou schreef:
Rowan heeft een mooi dik blauw oog en maar kan nog wel goed kijken, het hangt nog niet voor zijn oog.
Vanmorgen al vroeg op het voetbalveld maar het was het waard. Ze hebben dik gewonnen van Fortuna (1-8). De tweede helft liepen ze echt over ze heen. Was een leuke wedstrijd om te zien maar wel koud, had gelukkig mijn thermo (lange ) onderbroek aan getrokken. Scheelt een stuk!

*\o/* *\o/* YEAHHHHHHHHHH *\o/* *\o/* Gefeliciteerd voor Rowan.
Goed gedaan man +:)+

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 20:22

xan schreef:
LIQUITA schreef:
Ik ga ff douchen en dan naar First'ie.

Latersss :evaw:

Weer gereden ? Of gewoon lekker geknuffeld en gepoetst.

Ik heb niet gereden, heb hem inderdaad geknuffeld, gepoetst en los gelongeerd in de longeercirkel. Morgen ga ik er misschien wel weer even op. Eerst dan longeren met zadel en daarna dan erop. Niet omdat ik bang ben dat hij wild is hoor, maar dan heeft hij z'n beweging teminste meteen gehad (en dan ga ik niet te lang rijden, dus ook een beetje zelfbescherming ;) ).

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 20:32

Ik heb trouwens helemaal geen last gehad van het stappen op First. Merk ook dat m'n conditie steeds beter wordt. Vorige week had ik na de manege geen fut meer om bijv. nog mee te gaan met boodschappen doen. Nu doe ik dat wel. Het is dan aankomede dinsdag alweer 6 weken geleden, dus het mag nu ook wel. M'n rug is het enige waar ik nog wel een beetje last van blijf houden.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:09

xan schreef:
winnitou schreef:
oh zou zo wel kunnen slapen, misschien ga ik dat ook wel doen, even een tukkie, lijkt me heerlijk!

En ??? nog lekker geslapen :z

heerlijk filmpje liggen kijken en als ik in slaap viel werd ik in mijn gezicht gekieteld met een zwartepieten veer....leuk he zo'n zoon, gunt me niet eens een tukkie, maar hij kwam er gezellig bij liggen. Hebben nu een echt beddagje, liggen AZ - heerenveen te kijken, straks er wel uit voor ik hou van Holland

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:14

LIQUITA schreef:
Ik heb trouwens helemaal geen last gehad van het stappen op First. Merk ook dat m'n conditie steeds beter wordt. Vorige week had ik na de manege geen fut meer om bijv. nog mee te gaan met boodschappen doen. Nu doe ik dat wel. Het is dan aankomede dinsdag alweer 6 weken geleden, dus het mag nu ook wel. M'n rug is het enige waar ik nog wel een beetje last van blijf houden.

Fijn dat je je steeds beter voelt.
Mijn rug gaat na een middagje rusten meteen een stuk beter. Doe het dit weekend gewoon lekker rustig aan. Nog 3 weken werken en dan heb ik vakantie (gelijk met Rowan), 2 weken even niet moeten...... en daarna zien we wel verder.
Heb op dit moment er wel moeilijk mee, straks mijn collega's niet meer hebben, zal ze erg missen. Ze hebben me er toch ook doorgeholpen in een moeilijke periode (ook al hebben ze daar niet veel van gemerkt). Maar ook de invulling van de dag, moet er niet aan denken om iedere dag thuis te zitten, gelukkig kan ik dan altijd nog naar stal gaan, werkt ook goed als tijd verdrijf en afwisseling

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:01

Voetbal is weer afgelopen (gelijkspel). Nu met hapjes op de bank naar Ik hou van holland kijken

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:04

aaaahhhh de chocorozijnen zijn al op......hoezo voorkeur

Tytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:39

winnitou schreef:
LIQUITA schreef:

Mijn rug gaat na een middagje rusten meteen een stuk beter. Doe het dit weekend gewoon lekker rustig aan. Nog 3 weken werken en dan heb ik vakantie (gelijk met Rowan), 2 weken even niet moeten...... en daarna zien we wel verder.
Heb op dit moment er wel moeilijk mee, straks mijn collega's niet meer hebben, zal ze erg missen. Ze hebben me er toch ook doorgeholpen in een moeilijke periode (ook al hebben ze daar niet veel van gemerkt). Maar ook de invulling van de dag, moet er niet aan denken om iedere dag thuis te zitten, gelukkig kan ik dan altijd nog naar stal gaan, werkt ook goed als tijd verdrijf en afwisseling

Ja, dat kan ik mij goed voorstellen, zo ervaar ik het ook op mijn werk.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 00:02

LIQUITA schreef:
Ik heb niet gereden, heb hem inderdaad geknuffeld, gepoetst en los gelongeerd in de longeercirkel. Morgen ga ik er misschien wel weer even op. Eerst dan longeren met zadel en daarna dan erop. Niet omdat ik bang ben dat hij wild is hoor, maar dan heeft hij z'n beweging teminste meteen gehad (en dan ga ik niet te lang rijden, dus ook een beetje zelfbescherming ;) ).

Weet je wel dat er morgen A en B proefjes zijn ???
Dus is het erg druk op de manege en kun je alleen in de nwe bak.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 00:05

winnitou schreef:

Als je per 1 febr nog geen werk hebt, kom ik je vanaf die datum gezelschap houden op stal.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 00:45

xan schreef:
LIQUITA schreef:

Weet je wel dat er morgen A en B proefjes zijn ???
Dus is het erg druk op de manege en kun je alleen in de nwe bak.

Ja dat weet ik, ik ga toch laat in de middag en dan zien we wel.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 01:51

Wij hadden vanavond weer wat. Hoorde rond een uur of 8 geboor en getimmer bij de buren in de tuin. Eerder toen Erik de honden aan het uitlaten was, hoorde ik dat ook al. We keken elkaar aan, zo van wie gaat er nu klussen in de tuin. Ik zei voor de grap dat er misschien wel werd ingebroken. Hahaha...op dit tijdstip, zei Erik. Toch ging ik even boven uit het raam kijken. Ik zag de buurman keihard aan z'n deur trekken die op dat moment open ging. Erik zag hem beneden met een breekijzer lopen. Ik zag vanuit het slaapkamer raam dat de buurman een verlengsnoer van uit de schuur had neer gelegd voor de boormachine. Na ja....de buurman was vast z'n sleutels verloren of vergeten.

Nu we net naar bed willen gaan zien we dat er politie voor de deur staat. Hmmm...toch wel een beetje vreemd. Erik er maar naar toe. Blijkt dus dat de buren uit elkaar zijn en dat de buurman dus inderdaad aan het inbreken was. Buurjongen zei dat we meteen de politie hadden moeten bellen. de politie begreep wel dat we dat niet hadden gedaan. Buurjongen zei ook dat hij eigenlijk ons op de hoogte had moeten brengen. Maar z'n vermoede dat het z'n vader was geweest werd nu wel bevestigd.

Ze zijn nu de boel aan het dicht timmeren.

We stonden toch wel ff raar te kijken hoor.

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 03:09

Jeetje, wat een sensatie hahaha

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 08:42

LIQUITA schreef:
Wij hadden vanavond weer wat. Hoorde rond een uur of 8 geboor en getimmer bij de buren in de tuin. Eerder toen Erik de honden aan het uitlaten was, hoorde ik dat ook al. We keken elkaar aan, zo van wie gaat er nu klussen in de tuin. Ik zei voor de grap dat er misschien wel werd ingebroken. Hahaha...op dit tijdstip, zei Erik. Toch ging ik even boven uit het raam kijken. Ik zag de buurman keihard aan z'n deur trekken die op dat moment open ging. Erik zag hem beneden met een breekijzer lopen. Ik zag vanuit het slaapkamer raam dat de buurman een verlengsnoer van uit de schuur had neer gelegd voor de boormachine. Na ja....de buurman was vast z'n sleutels verloren of vergeten.

Nu we net naar bed willen gaan zien we dat er politie voor de deur staat. Hmmm...toch wel een beetje vreemd. Erik er maar naar toe. Blijkt dus dat de buren uit elkaar zijn en dat de buurman dus inderdaad aan het inbreken was. Buurjongen zei dat we meteen de politie hadden moeten bellen. de politie begreep wel dat we dat niet hadden gedaan. Buurjongen zei ook dat hij eigenlijk ons op de hoogte had moeten brengen. Maar z'n vermoede dat het z'n vader was geweest werd nu wel bevestigd.

Ja,dat kan ik me goed voorstellen.Sta je inderdaad ff raar te kijken zeg.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:20

xan schreef:
winnitou schreef:

Als je per 1 febr nog geen werk hebt, kom ik je vanaf die datum gezelschap houden op stal.

gezelli, en dan samen de kranten en internet doorspitten naar vacatures.....

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:23

LIQUITA schreef:

tsjonge, ja als je dat niet weet...kun je toch moeilijk actie gaan ondernemen. He buurman aan het inbreken in je eigen huis. Ja buurvrouw ik heb mijn sleutels vergeten mee te nemen, oh Erik helpt je wel even. Zijn jullie nog mede schuldig ook....

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:25

heb hier nog een stapel vacatures liggen.....nu nog schrijven of niet... gaan eerst maar even naar het bos een wandeling maken (en even bij de stalling langs kijken of de caravan goed staat.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:56

winnitou schreef:
gezelli, en dan samen de kranten en internet doorspitten naar vacatures.....

Nou..... ff nog niet. :D
Ik weet dat het een luxe positie is, maar ik ga niet direct door naar een andere baan.
En ik denk ook niet dat ik ga schrijven op vacatures, vind via het uitzendburo aan werk komen
een hele fijne manier.
En tegen de tijd dat ik er weer zin in heb, ga ik proberen via netwerken werk te vinden via (uiteraard)
mijn eigen bedrijf als ZZP-er.