Stal Midden Delfland Roddels dl 5!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Princesspres

Re: Stal Midden Delfland Roddels dl 5!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:16

hey allemaal
even een update en het hele verhaal ( in het kort) voor degene die het nog niet weten.
Lennox is vanmidaag waarschijnlijk geschopt.
Mn verzorgster (daisy) wilde hem uit de paddock pakkeen maar hij kwam met pijn en moeite niet verder dan net het hek uit.
Hier heeft hij zeker een half uur gestaan zonder vooruit te komen en zijn linker voorbeen te belasten.
Jet en daisy belde en toen ben ik meteen naar stal gegaan.
Had niet verwacht dat het zo heftig zou zijn. Hoopte stiekem een beetke dat lennox gewoon een beetje aan het klieren was.
Helaas was het tegengestelde waar.
Hij heeft een kleine wond op zijn rechter voor been en zijn linkervoor ben een mini wondje en een kleine zwelling. Maar hij wil dit been niet belasten.
Hij hield hem omhooog en liep echt niet.

Na 2 prikken ( pijnstiller en een ontstekingremmer) liep hij nog steeds niet. Piet en wouter hebben lennox zijn achterhand licht opgetild en geduwd. Ten hoogte van de uitloop van ol en chi was hij zo moe en pijnlijk dat lennox nog een spuit morfine heeft gehad. Natas was zo lief om haar stal voor me vrij te maken en ook nous wilde hiervoor wel even ruilen.
We hebben lennox weer na een paar minuutjes door geduwt en getild de uitloop van chels in waar hij weer even kon rusten. Hierna hebben wout en piet hem weer verder getilt en geduwt om hem in stal te zetten. Want van dat stilstaan word je niet veel warmer.

Lennox stond al trillend en tollend op 3 benen. Wilde eten maar kon apmer bij de grond ( al lukte dat na een paar minuutjes best wel, als je maar wil he)

elke twee uur moest er gekoeld worden met een coolpack en om zes uut kreeg hij weer 2 zakjes pijnstillers in slobber.

Om acht uur was de veearts er weer.
Hij leund nu licht op het been maar draait en loopt er nog niet op. Hij gebruikt hem vooral als steunpilaar. Bedoel die artrose pootjes achter hebben vandaag heel wat te voorduren gehad...

Hij deed het al wel ietsie pietsie beter dan vanmiddag.
De veearts wilde eigenlijk foto's maken in de kliniek maar omdat hij niet zo makkelijk laad en omdat hij te zwak was op 3 benen hebben we gekozen om vannacht een drukverband om te doen, morgen ochtend weer pijnstillers en dan om twee uur proberen te scannen....

Het is dus nog even afwachten.
Vanmiddag was het een hoopje ellende, maar vanavond was hij al was hij zo stonded als een garnaal al stukken meer lennox :)

ik wil al mijn lieve stalgenootjes onwijs bedanken, word iets veel als ik iedereen persoonlijk moet noemen , maar ieder die heeft geholpen die weet het wel.
Ik vond het heel fijn dat iedereen er voor mij en lennox was!
En ik weet uit ervaring dat dat niet altijd vanzelfsprekend is.
Dus bij deze aan alle stalmeiden en mannen ;) onwijs bedankt dat jullie allemaal zo klaarstonden voor lennox en mij en bedankt ook voor het opvangen van mijn verzorgster. Die was er ook goed kapot van!
Klasse! Echt ik waardeer het enorm.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:17

toch wel lang verhaal geworden hihi en een nieuwe pagina voor de pres!

Nu onderweg naar het feestje waar ik vanmiddag eigenlijk heen zou gaan :P hihi

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:41

balen hoor press,maar ja blijven paarden en je kunt niet alles voorkomen.

Er staat hier een mooi groot paard [hannoveraan] op de manege die verkocht gaat worden,nou ja verkocht???Het is een groot paard wel heel mooi,een bruine met erg mooi hoofd.Is 14 jaar oud.Erg lief met andere paarden,maar nu komt het om te rijden is het een soort van Joepi [voor de kenners]steigeren,omdraaien en er vandoor gaan behoort allemaal tot de normale dingen voor hem als je er op zit dan he.
Verder is hij [ruin] gezond en aan de hand is het een schatje.
Voor een goed tehuis mag hij zelfs voor niks weg.

nog liefhebbers???

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:53

Pres, graag gedaan hoor
Marley vind t geloof ik wel leuk om ff in binnenbox te staan
Hopelijk komt t snel weer goed met Lennox, hij zag er vanaaf idd stuk wakkerder uit

Anit, aan 4 heb ik echt genoeg hoor, klinkt wel als een uitdaging voor jou!!

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:12

Binar schreef:
Pres, graag gedaan hoor
Marley vind t geloof ik wel leuk om ff in binnenbox te staan
Hopelijk komt t snel weer goed met Lennox, hij zag er vanaaf idd stuk wakkerder uit

Anit, aan 4 heb ik echt genoeg hoor, klinkt wel als een uitdaging voor jou!!

haha ik heb aan 1 joepi genoeg hoor.

nataschamarc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:12

pres graag gedaan.
nous bedankt dat chels in marley`s box mog.
pres laten we morgen duimen voor jou en lennox.

nataschamarc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:26

mog moet zijn mocht of mag maak er maar iets van.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 01:27

tanx voor de support.
Ja is balen inderdaad. Blijven inderdaad paarden, maar zo voelt het niet hoor als je maatje, je kindje op 3 benen staat...
Het kan gebeuren neem niemand iets kwalijk (de paardjes dan ) zou zelfs nog kunnen dat die kleine van mij het heeft gedaan..
We wachten morgen maar af... De veearts maakte zich ook wel zorgen, maar wil eerst de scan zien.
Ze komen morgen met twee artsen... Ben benieuwd...

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 03:39

Jeetje pres dat is schrikken zeg!! Lennox betekend heel erg veel voor je dus logisch dat je er kapot van bent. Ik hoop van harte dat de schade mee valt met zijn benen en dat ie snel wat opknapt.
Als er ook maar iets is dat ik voor je kan doen hoor ik het graag.
Meis heel veel sterkte voor jullie beidjes en zie je morgen op stal.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 08:02

goede morgen!
Nou zoals jullie kunnen zien aan de tijden van mijn posts heb ik niet erg veel geslapen.
Ik ga me zo aankleden om lennox zijn pijnstillers te geven.

Ik heb vannacht gedroomd dat lennox vandaag zo uit zijn stal 'ontsnapte' hij wilde even zijn beentjes strekken. Hij liep gewoon goed steunde en stapte gewoon met dat voorbeen.
Gek he dat je zo gedetaileerd en zo toepasselijk kan dromen.
Bedoel meestal is er wel iets in een droom wat er dan niet klopt... Alles klopte zelfs lennox stond in chels haar box.....nou ik ga even aankleden en ontbijten dan kan ik voor de veearts komt misschien nog een klein slaapje doen...

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 08:31

Ik zal voor je duimen dat je droom uit komt en lennox weer goed loopt vandaag.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 08:57

guten morgen

weet niet hoe het weer bij jullie is,maar hier ligt weer een dik pak sneeuw,hoeveel van die rotzooi kan er nog vallen?
En het sneeuwt nog steeds als een gek.

het vriest ook nog,lang leve de winter.

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 09:33

geloof dat t hier iets boven 0 is, en geen nieuwe sneeuw
Ben nog niet buiten geweest, dus weet niet of t glad is

moggel trouwens :D

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 10:02

morning!
Nee klopt nous het is niet zo koud als gisteren!
Alle wegen zijn ijsvrij dus das ook mooi.

Voor de geintresseerden,
lennox was blij me te zien vanmorgen. Helaas kwam mn droon niet uit en probeerde hij niet te ontsnappen. Hij Bleef een beetje op 1 plaats staan en draaide dan wat met de achterkant om goed voor zijn slobber bak te komen.
Hij had goed gemest ( hij staat niet op stro en door opiaten kunnen ze wat obstipatie krijgen) verder zag ik eigenlijk geen verschil met gister avond.
Maargoed er zit natuurlijk ook een strak drukverband en bandage om, ik zou daar ook niet mee kunnen lopen :P

was net zo verschrikkelijk misselijk en had honger tegelijkertijd.. Heb nu lekker twee crackers op en gaat het gelukkig wel weer. Ga zo nog even op de bank liggen in de hoop dat ik nog een uurtje bij kan slapen.

Fijne dag allemaal en misschien tot vanmiddag!

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 10:11

He bah, had zo gehoopt op een duidelijke verbetering! Geef de moed nog niet op voor verbetering vandaag want wat je zelf al zegt, met een vrij strak drukverband kan hij ook niet goed lopen. Dat hij wel blij was je te zien is een goed teken! Rust maar lekker ff uit meid, vanmiddag met de da word al weer spannend genoeg!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 10:32

Pf jeetje pres :(:), Heb het verhaal inderdaad gister op stal gehoord, echt heel sneu! Hoop van harte dat hij er snel weer boven op komt!

Maris gecodoleerd met je opa! Mooie gedichtjes heb je gemaakt :(:)

Ireen, wat een prachtig sieraad! Heel mooi :j

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 10:46

amanda1980 schreef:
He bah, had zo gehoopt op een duidelijke verbetering! Geef de moed nog niet op voor verbetering vandaag want wat je zelf al zegt, met een vrij strak drukverband kan hij ook niet goed lopen. Dat hij wel blij was je te zien is een goed teken! Rust maar lekker ff uit meid, vanmiddag met de da word al weer spannend genoeg!

als ik heel eerlijk ben heeft hij vanmorgen welgeteld 1 stap verzet. met zijn hoofd naar buiten en dan een stukje gedraait met zijn hoofd naar binnen.
gister avond deed bij mij wout en mij wel een heel voorzichtig stapje op dat been , maar dat was er helaas ook maar 1 want toen de veearts kwam hij hij over zijn slechte been moest draaien sprong hij van voren op en draaide met zijn achterbeentjes...

hij stond wel redelijk vrolijk te kijken vanmorgen dus dat was wel een goed teken.
wel staat hij nog onder best heftige pijnstillers dus moet niet TE VEEL hoop hebben.
aan de andere kant misschien valt het allemaal reuze mee .
je weet het toch niet.
zelfs de veearts durfde er nog niets over te zeggen.

vandaag komen ze met twee artsen kijken en die echo maken.
laten we hopen dat lennox vandaag een paar stapjes kan lopen en dat hij lekker naar zijn eigen bedje weer kan...

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 11:16

Hoop doet leven pres. Bereid je voor op het ergste maar hoop altijd op het beste!! Je moet echt de moet niet verliezen hoor! Vanmiddag heb je iets meer zekerheid. Als je wil praten of wat ook weet je me te vinden!!
Ik ben waarschijnlijk ook rond half 2 op stal. Daim krijgt weer les op spet vanmiddag.
Tis misschien maar een hele schale troost maar ik weet zeker dat we er allemaal voor je zjn om jullie te steunen. Mocht het dalijk nodig zijn over een paar dagen, ben ik er iedere ochtend om te stappen of what so ever met lennox als het nodig is. Je hoeft je iig geen zorgen te maken als je smorgens geen tijd hebt!

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 15:21

Sjesus Pres, wat een verhaal!! Inderdaad net als amanda zegt: hoop moet je houden. Het verdriet wordt er hoe dan ook niet minder door maar hoop verlicht het wel een beetje. We blijven gewoon duimen!

En Ireen wat een mooi sieraad!!

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 15:23

kleine update van mijn monstertje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze is helemaal gek op het spelen in de klamboe... :+ }> :o

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:52

Heej Pres,

ik had gister uiteraard al eea gehoord..
Maar ik hoop dat de artsen dalijk wat meer weten na de scans en echo's etc.
Hoop Dat lennoxje dr gauw weer bovenop is..!

Ooh ik lees net dat je onderweg ben naar de kliniek..
STERKTE MEIS!!!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:53

Hier draaien de duimen voor lennox!!!!!

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:54

Mallow schreef:
Hier draaien de duimen voor lennox!!!!!

Same Here!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:01

he getsie sterkte met Lennox.. weet precies hoe je je voelt als je met je paardje naar de kliniek moet en niet weet of het allemaal goed af gaat lopen :(:)

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:18

Ireen_ schreef:
he getsie sterkte met Lennox.. weet precies hoe je je voelt als je met je paardje naar de kliniek moet en niet weet of het allemaal goed af gaat lopen :(:)

hoi Ireen hoe gaat het nu.Blijft zeker nog wel heel waardeloos he.
Was Evita 24 jaar?

Ik ben net weer door een dik pak sneeuw met Aiko,mijn hafje naar de binnenrijbak wezen rijden.Hij is ook echt een schatje hoor.Hij doet er zo zijn best.Springt doorlopend in de verkeerde galop enzo.Haha,maar ik ben zo blij met hem.Hij is ook echt een schatje.