even een update en het hele verhaal ( in het kort) voor degene die het nog niet weten.
Lennox is vanmidaag waarschijnlijk geschopt.
Mn verzorgster (daisy) wilde hem uit de paddock pakkeen maar hij kwam met pijn en moeite niet verder dan net het hek uit.
Hier heeft hij zeker een half uur gestaan zonder vooruit te komen en zijn linker voorbeen te belasten.
Jet en daisy belde en toen ben ik meteen naar stal gegaan.
Had niet verwacht dat het zo heftig zou zijn. Hoopte stiekem een beetke dat lennox gewoon een beetje aan het klieren was.
Helaas was het tegengestelde waar.
Hij heeft een kleine wond op zijn rechter voor been en zijn linkervoor ben een mini wondje en een kleine zwelling. Maar hij wil dit been niet belasten.
Hij hield hem omhooog en liep echt niet.
Na 2 prikken ( pijnstiller en een ontstekingremmer) liep hij nog steeds niet. Piet en wouter hebben lennox zijn achterhand licht opgetild en geduwd. Ten hoogte van de uitloop van ol en chi was hij zo moe en pijnlijk dat lennox nog een spuit morfine heeft gehad. Natas was zo lief om haar stal voor me vrij te maken en ook nous wilde hiervoor wel even ruilen.
We hebben lennox weer na een paar minuutjes door geduwt en getild de uitloop van chels in waar hij weer even kon rusten. Hierna hebben wout en piet hem weer verder getilt en geduwt om hem in stal te zetten. Want van dat stilstaan word je niet veel warmer.
Lennox stond al trillend en tollend op 3 benen. Wilde eten maar kon apmer bij de grond ( al lukte dat na een paar minuutjes best wel, als je maar wil he)
elke twee uur moest er gekoeld worden met een coolpack en om zes uut kreeg hij weer 2 zakjes pijnstillers in slobber.
Om acht uur was de veearts er weer.
Hij leund nu licht op het been maar draait en loopt er nog niet op. Hij gebruikt hem vooral als steunpilaar. Bedoel die artrose pootjes achter hebben vandaag heel wat te voorduren gehad...
Hij deed het al wel ietsie pietsie beter dan vanmiddag.
De veearts wilde eigenlijk foto's maken in de kliniek maar omdat hij niet zo makkelijk laad en omdat hij te zwak was op 3 benen hebben we gekozen om vannacht een drukverband om te doen, morgen ochtend weer pijnstillers en dan om twee uur proberen te scannen....
Het is dus nog even afwachten.
Vanmiddag was het een hoopje ellende, maar vanavond was hij al was hij zo stonded als een garnaal al stukken meer lennox

ik wil al mijn lieve stalgenootjes onwijs bedanken, word iets veel als ik iedereen persoonlijk moet noemen , maar ieder die heeft geholpen die weet het wel.
Ik vond het heel fijn dat iedereen er voor mij en lennox was!
En ik weet uit ervaring dat dat niet altijd vanzelfsprekend is.
Dus bij deze aan alle stalmeiden en mannen
onwijs bedankt dat jullie allemaal zo klaarstonden voor lennox en mij en bedankt ook voor het opvangen van mijn verzorgster. Die was er ook goed kapot van!Klasse! Echt ik waardeer het enorm.
hihi
, Heb het verhaal inderdaad gister op stal gehoord, echt heel sneu! Hoop van harte dat hij er snel weer boven op komt!