Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Els is een beetje apart, maar wel een goede instructrice. SMN_ schreef:Krijgen we haar ! ?
Dan ga ik ook wel eens even les nemen bij die Han ? of hoe heet hij
kijken wie mij beter bevalt...

minka schreef:Wat vond je daarvan dan Simone?

_Nikki_ schreef:els is idd een beetje appart. Ze kan het goed, maar heeft niet zo veel geduld
geeft ze alleen op de zondag les?

_Nikki_ schreef:ze kent sari en pepper en sunny toch wel?

_Nikki_ schreef:heb je een foto van Hiltje?
en is ze streng bij jullie?

*
Ben alleen lid van de vereniging voor de wedstrijden
Viel dat die zondag nog wel mee hoor (gelukkig) maar zo wil ze t wel t liefste, dat bleek ook wel uit wat ze vertelde tegen iemand na de les van Simone.. Ook allemaal op commando meteen stilstaan: ik zoek liever een juist moment uit. Met een scheef paard ga ik niet stilstaan.. En zo blijf ik niet draven (ook al draagt zij mij dat op) als mijn paard uitzichzelf uit de galop viel. Dan gallopeer ik nóg een keer aan en neem hem zelf terug. Citaat:Ik heb daar ook heel lang les van gehad, van mijn 6e tot mn 16e.. Ze is best streng maar heeft er wel verstand van.
Ik las dat jullie door elkaar reden en meer voor jezelf aan het rijden waren, dat noem ik geen les maar voor jezelf rijden.
Les krijgen is dingen erbij leren en je fouten verbeteren Els is een beetje apart, maar wel een goede instructrice.

) eerste indruk.. ik wacht t nog even af. De eerste keer beviel ze me iig niet zo
Anne_87 schreef:mwah wennen aan Els.. Ik denk eerder dat Els ook aan ons moet wennen. Ik hou niet zo van "en nu allemaal een volte: doe dit, doe dat, ja iets meer dit.. Ok en dan nu een gebroken lijn bij K, Wimpie begint.. En nu een.. "
Prima dat dat even gebeurd, maar een hele lesViel dat die zondag nog wel mee hoor (gelukkig) maar zo wil ze t wel t liefste, dat bleek ook wel uit wat ze vertelde tegen iemand na de les van Simone.. Ook allemaal op commando meteen stilstaan: ik zoek liever een juist moment uit. Met een scheef paard ga ik niet stilstaan.. En zo blijf ik niet draven (ook al draagt zij mij dat op) als mijn paard uitzichzelf uit de galop viel. Dan gallopeer ik nóg een keer aan en neem hem zelf terug.
En als mijn paard uit zichzelf lastig aangaloppeerd en wat sloom is normaal gesproken, en tijdens het omstebeurt gallopperen uitzich zelf ineens in de galop aanspringt, vind ik wél dat je hem terug moet nemen. Hij moet wachten op jouw commando, en niet denken: ow joh, dat moet ik doen, doe ik dat ff..Citaat:Ik heb daar ook heel lang les van gehad, van mijn 6e tot mn 16e.. Ze is best streng maar heeft er wel verstand van.
Ik las dat jullie door elkaar reden en meer voor jezelf aan het rijden waren, dat noem ik geen les maar voor jezelf rijden.
Les krijgen is dingen erbij leren en je fouten verbeteren Els is een beetje apart, maar wel een goede instructrice.
Nou en dat vind ik dus niet
Ik vind het 'door elkaar' rijden juist goed. Je leert dan ook zelf bezig te zijn met je paard, en zelf de verschillende stappen te doorlopen om je paard alert te maken, en goed voor het been en zo uiteindelijk te ontspannen enz. Ik denk dat je dan het paard ook zelf wat beter leer aanvoelen, en wat beter zelf daarop leert reageren. Door precies te doen wat zij zegt en daar aanwijzingen bij te krijgen, vind ik dat je zelf minder leert dan bij het 'voor je zelf' rijden en daarbij aanwijzingen krijgen. Want dat deed Karin altijd wel: kijken waar je mee bezig was en daar dan goede aanwijzingen bij geven. En tuurlijk gaf zij ook aanwijzingen en opdrachten: nu allemaal een stukje wijken (bijv) maar dat was dan niet zó acuut op commando: nu en nu meteen als ik t zeg, maakt niet uit hoe, als je t maar nú doet. Daar werk je dan naar toe. (liefst inderdaad meteen halt kunnen houden, maar als je paard even nét niet goed loopt, moet het mogelijk zijn om daar even mee te wachten)
Maargoed, dit is mijn (bescheiden) eerste indruk.. ik wacht t nog even af. De eerste keer beviel ze me iig niet zo