RSV de Scheldestad, Vlissingen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Nikki_

Re: RSV de Scheldestad, Vlissingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 18:10

Daar heb ik van mijn zevende tot dertiende les van gehad Knipoog

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:54

Ik heb daar ook heel lang les van gehad, van mijn 6e tot mn 16e.. Ze is best streng maar heeft er wel verstand van.
Ik las dat jullie door elkaar reden en meer voor jezelf aan het rijden waren, dat noem ik geen les maar voor jezelf rijden.
Les krijgen is dingen erbij leren en je fouten verbeteren Knipoog Els is een beetje apart, maar wel een goede instructrice.

SMN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 20:04

Krijgen we haar ! ?
Dan ga ik ook wel eens even les nemen bij die Han ? of hoe heet hij
kijken wie mij beter bevalt...

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 20:08

SMN_ schreef:
Krijgen we haar ! ?
Dan ga ik ook wel eens even les nemen bij die Han ? of hoe heet hij
kijken wie mij beter bevalt...

Ja zondag geeft Els les Tong uitsteken
Ik zou het eerst even aankijken voordat je les van Han gaat nemen...

SMN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 20:10

Ja ik kijk het even aan inderdaad..
en wie mij beter bevalt ga ik bij lessen..

SMN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 20:11

minka schreef:
Wat vond je daarvan dan Simone?

mwah . niet zwaar onder de indruk , maar dat kan veranderen..
het was natuurlijk maar 1 lesje, en bij haar kunnen we gewoon niet rijden zoals we dat bij Karin deden.

_Nikki_

els is idd een beetje appart. Ze kan het goed, maar heeft niet zo veel geduld Ja

geeft ze alleen op de zondag les?

o0Michelle0o

Eerst reed je toch op de woensdag, Simone? Je hebt het nu zeker te druk met school ?

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 20:13

_Nikki_ schreef:
els is idd een beetje appart. Ze kan het goed, maar heeft niet zo veel geduld Ja

geeft ze alleen op de zondag les?

Ja alleen zondag, maandag en dinsdag geeft Han les

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 20:34

oke,
nouja ben erg benieuwd hoe ze het bij jullie gaat doen Ja

SMN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 20:34

ik rijd nu al weer super lang op de zondag Knipoog
de woensdag is zeker al 2 jaar geleden ..
ja wat ik nou jammer vind ... ze kent de paarden natuurlijk niet ..
maar goed Han kent ze ook niet denk ik

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 20:35

ze kent sari en pepper en sunny toch wel?

SMN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 20:38

_Nikki_ schreef:
ze kent sari en pepper en sunny toch wel?

Ja die wel , maar ik rijd altijd op een ander paard haha Clown
ze was wel zwaar onder de indruk van Hiltje ..
ze gaf als commentaar: ''erg leuk paard!.. kan je nog ver mee komen''
dat was wel leuk Lachen

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 20:40

heb je een foto van Hiltje?
en is ze streng bij jullie?

SMN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 20:42

_Nikki_ schreef:
heb je een foto van Hiltje?
en is ze streng bij jullie?

Kijk maar in me profiel of in mijn topic

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=836765&hilit=

kan er niet veel van zeggen .. heb maar 1 lesje gehad van haar..
maarja karin was gewoon mijn heldin haha Lachen
karin was niet zo echt van de regeltjes.. en Els wel geloof ik

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:09

tja. leuk paardje joh Lachen

SMN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:39

dankje ! ik ben er helemaal verliefd op Hyper!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:47

*ziet dit topic nu pas Bloos! *

Ik les niet hoor bij Scheldestad Bloos Ben alleen lid van de vereniging voor de wedstrijden Nagelbijten / Gniffelen

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:47

mwah wennen aan Els.. Ik denk eerder dat Els ook aan ons moet wennen. Ik hou niet zo van "en nu allemaal een volte: doe dit, doe dat, ja iets meer dit.. Ok en dan nu een gebroken lijn bij K, Wimpie begint.. En nu een.. "
Prima dat dat even gebeurd, maar een hele les Scheve mond Viel dat die zondag nog wel mee hoor (gelukkig) maar zo wil ze t wel t liefste, dat bleek ook wel uit wat ze vertelde tegen iemand na de les van Simone.. Ook allemaal op commando meteen stilstaan: ik zoek liever een juist moment uit. Met een scheef paard ga ik niet stilstaan.. En zo blijf ik niet draven (ook al draagt zij mij dat op) als mijn paard uitzichzelf uit de galop viel. Dan gallopeer ik nóg een keer aan en neem hem zelf terug.
En als mijn paard uit zichzelf lastig aangaloppeerd en wat sloom is normaal gesproken, en tijdens het omstebeurt gallopperen uitzich zelf ineens in de galop aanspringt, vind ik wél dat je hem terug moet nemen. Hij moet wachten op jouw commando, en niet denken: ow joh, dat moet ik doen, doe ik dat ff..
Citaat:
Ik heb daar ook heel lang les van gehad, van mijn 6e tot mn 16e.. Ze is best streng maar heeft er wel verstand van.
Ik las dat jullie door elkaar reden en meer voor jezelf aan het rijden waren, dat noem ik geen les maar voor jezelf rijden.
Les krijgen is dingen erbij leren en je fouten verbeteren Els is een beetje apart, maar wel een goede instructrice.

Nou en dat vind ik dus niet Lachen
Ik vind het 'door elkaar' rijden juist goed. Je leert dan ook zelf bezig te zijn met je paard, en zelf de verschillende stappen te doorlopen om je paard alert te maken, en goed voor het been en zo uiteindelijk te ontspannen enz. Ik denk dat je dan het paard ook zelf wat beter leer aanvoelen, en wat beter zelf daarop leert reageren. Door precies te doen wat zij zegt en daar aanwijzingen bij te krijgen, vind ik dat je zelf minder leert dan bij het 'voor je zelf' rijden en daarbij aanwijzingen krijgen. Want dat deed Karin altijd wel: kijken waar je mee bezig was en daar dan goede aanwijzingen bij geven. En tuurlijk gaf zij ook aanwijzingen en opdrachten: nu allemaal een stukje wijken (bijv) maar dat was dan niet zó acuut op commando: nu en nu meteen als ik t zeg, maakt niet uit hoe, als je t maar nú doet. Daar werk je dan naar toe. (liefst inderdaad meteen halt kunnen houden, maar als je paard even nét niet goed loopt, moet het mogelijk zijn om daar even mee te wachten)
Maargoed, dit is mijn (bescheiden Schijnheilig ) eerste indruk.. ik wacht t nog even af. De eerste keer beviel ze me iig niet zo Lachen

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:25

Anne_87 schreef:
mwah wennen aan Els.. Ik denk eerder dat Els ook aan ons moet wennen. Ik hou niet zo van "en nu allemaal een volte: doe dit, doe dat, ja iets meer dit.. Ok en dan nu een gebroken lijn bij K, Wimpie begint.. En nu een.. "
Prima dat dat even gebeurd, maar een hele les Scheve mond Viel dat die zondag nog wel mee hoor (gelukkig) maar zo wil ze t wel t liefste, dat bleek ook wel uit wat ze vertelde tegen iemand na de les van Simone.. Ook allemaal op commando meteen stilstaan: ik zoek liever een juist moment uit. Met een scheef paard ga ik niet stilstaan.. En zo blijf ik niet draven (ook al draagt zij mij dat op) als mijn paard uitzichzelf uit de galop viel. Dan gallopeer ik nóg een keer aan en neem hem zelf terug.
En als mijn paard uit zichzelf lastig aangaloppeerd en wat sloom is normaal gesproken, en tijdens het omstebeurt gallopperen uitzich zelf ineens in de galop aanspringt, vind ik wél dat je hem terug moet nemen. Hij moet wachten op jouw commando, en niet denken: ow joh, dat moet ik doen, doe ik dat ff..
Citaat:
Les krijgen is dingen erbij leren en je fouten verbeteren Els is een beetje apart, maar wel een goede instructrice.

Nou en dat vind ik dus niet Lachen
Ik vind het 'door elkaar' rijden juist goed. Je leert dan ook zelf bezig te zijn met je paard, en zelf de verschillende stappen te doorlopen om je paard alert te maken, en goed voor het been en zo uiteindelijk te ontspannen enz. Ik denk dat je dan het paard ook zelf wat beter leer aanvoelen, en wat beter zelf daarop leert reageren. Door precies te doen wat zij zegt en daar aanwijzingen bij te krijgen, vind ik dat je zelf minder leert dan bij het 'voor je zelf' rijden en daarbij aanwijzingen krijgen. Want dat deed Karin altijd wel: kijken waar je mee bezig was en daar dan goede aanwijzingen bij geven. En tuurlijk gaf zij ook aanwijzingen en opdrachten: nu allemaal een stukje wijken (bijv) maar dat was dan niet zó acuut op commando: nu en nu meteen als ik t zeg, maakt niet uit hoe, als je t maar nú doet. Daar werk je dan naar toe. (liefst inderdaad meteen halt kunnen houden, maar als je paard even nét niet goed loopt, moet het mogelijk zijn om daar even mee te wachten)
Maargoed, dit is mijn (bescheiden Schijnheilig ) eerste indruk.. ik wacht t nog even af. De eerste keer beviel ze me iig niet zo Lachen

Ik denk dat ik jullie verkeerd heb begrepen. Ik vind ook dat door elkaar rijden juist goed is, wij deden dat ook, (geen treintje daar leer je niks van en dat bedoel ik dus ook absoluut niet) bij het losrijden reed ieder voor zich en daarna ging je je paarden wat meer oppakken en volgde je els haar instructies op. Als zij zegt halthouden moet je proberen dat in 1 keer te doen, als je wedstrijd hebt kun je ook niet eerst 2 rondjes rijden voordat je je paard goed hebt om te kunnen gaan halthouden, dat moet dan ook direct op bv. de X.
Meestal herhaalt ze alles een paar keer, dus als het halthouden de 1e keer niet direct goed gaat, dan probeer je het de 2e, 3e of de 4e keer nog eens.

Maar goed meningen verschillen en ik weet natuurlijk niet hoe die Karin dat deed dus ik snap best dat het misschien totaal anders is en ff wennen is / tegenvalt. Knipoog

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:33

"Als zij zegt halthouden moet je proberen dat in 1 keer te doen, als je wedstrijd hebt kun je ook niet eerst 2 rondjes rijden voordat je je paard goed hebt om te kunnen gaan halthouden, dat moet dan ook direct op bv. de X."

Dat is toch juist het doel van lessen, om proberen zo goed mogelijk je overgangen te rijden, dat doe je ook als je los gaat rijden met wedstrijd. Je wacht op een goed moment om je paard halt te laten houden, dat heeft in mijn ogen veel meer nut dan in een keer boem-stil te gaan staan... Na een paar keer moet het uiteindelijk wel zo gaan, maar je paard losrijden gaat niet op die manier. En bij ons zijn de lessen vooral gericht op het losrijden van je paard. Als je paard niet los is kan je alle oefeningen ed. wel vergeten, want dan gaat dat ook niet werken!
Maar goed, ik weet niet hoe Els lesgeeft maar zo te horen niet echt op de Karin manier, wat ík dus al zo'n 10 jaar gewend ben.

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:05

ja inderdaad, ben t eens met Imke. Tijdens mn les wil ik dat mijn paard correct stilstaat, en daar werk ik naar toe en dan wil ik geen opmerking als "Als Annemijn ook even stil gaat staan, kunnen we verder" Tsja, als ik niet stil ga staan, kan je er vanuit gaan dat ik daar wel een reden voor heb. En als je daaraan twijfelt , omdat je me niet kent: vraag dan eerst waarom ik nog niet stilsta. Tsja, mijn uitleg daarna hoorde ze ook niet.. Net als die uitleg van het meisje wat toen op Beau reed en die dus zelf aangaloppeerde. Ik vind dat je als goede instructrice best streng mag/ moet zijn zelfs, en je mag ook wel (tot op zekere hoogte) eisen dat de ruiters naar je luisteren, maar dan moet je ook kunnen luisteren naar de ruiters vind ik. Vertrouw ook in de bekwaamheid van je ruiters, die zullen heus niet gwoon nors niet luisteren omdat ze geen zin hebben om stil te staan. Of ik vind iig niet dat je daar meteen je eerste inval les vanuit mag gaan.
En snap ik wel: het moet ook kunnen om tijdens je les een keer niet helemaal perfect stil te gaat staan. Maar met een nek scheef voor zijn lijf (die hij nét voordat het commando gegeven wordt zo zet) of met zn kop verticaal de lucht in (waar hij dus ook bijv nét voor het commando in protest gaat) ga ik niet stilstaan, dan wil ik eerst weer een normaler beeld Lachen
Maargoed, wij zijn Karin gewend.. Wie weet kan Els zich ook wel iets aanpassen hier en daar. (Evt wij nog wat inschikken.. wie weet)
Blijft zij nu trouwens altijd? of is zij er nu, en komt er later een andere?

SMN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:34

Nou, ben iig benieuwd naar zondag Lachen

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 14:20

Ik begrijp wat je bedoelt Anne_87 en ben het ook met je eens, dat je eerst je paard bv. netjes recht maakt voordat je hem netjes stil kan laten staan en dat niet direct doet.

Ik hoop dat els zich een beetje aan kan passen, aan wat jullie gewend zijn en succes met jullie lessen Lachen

Hoe laat geeft ze les op de zondag?

SMN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 15:23

11 uur ' s ochtends ..
en dan zijn 's middags de beginners