Wat zou er gebeuren als alle penny's hun zin kregen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nezzie

Re: Wat zou er gebeuren als alle penny's hun zin kregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:49

Fenn schreef:
Als alle Penny's hun zin krijgen.

Op je blote voeten ren je de trap af en ziet de penny nog op de mat liggen naast je Volkskrant.

O darn, ik las dit stukje eerst verkeerd en dacht dat de buurpenny zo hard met haar paard van de trap was gevallen dat ze nu bij jou op de mat lag. Bloos

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:24

daniella74 schreef:
Off topic, leuk onderwerp, daar vloeide WO II uit voort en de emancipatie van de vrouw.

Ook off-topic XD
Maar het is wel sáái...
wat het interessanter maakt (en dan zeg ik het voorzichtig)
is dat de arme man geen orde kan houden....
Hij mist die X factor, die je als leraar toch nodig hebt.
En met X factor bedoel ik niet kunnen zingen, maar dat ze de klas inlopen, en dat het stil word....
Stiekem vind ik sommige leraren die zo zijn best eng... Ze kunnen zo kijken.
Ook die van wiskunde :S Ze kan poeslief zijn.. maar als je te ver gaat...
En ze word boos...
Dan gaat schuift iedereen onbewust een beetje naar achter in z'n stoel.
Egt ik zou het eens moeten filmen :S zo eng...

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 18:45

Nezzie schreef:
Fenn schreef:
Als alle Penny's hun zin krijgen.

Op je blote voeten ren je de trap af en ziet de penny nog op de mat liggen naast je Volkskrant.

O darn, ik las dit stukje eerst verkeerd en dacht dat de buurpenny zo hard met haar paard van de trap was gevallen dat ze nu bij jou op de mat lag. Bloos

ROFL O, dat had ook nog een idee geweest.

x_MAARTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:23

Miss_Mustang schreef:
Owwjah, weet je wat een meisje op onze manege heeft?
Bling Bling spoortjes Haha!
en een bling bling hoofdstel, en bling bling peesbeschermers en bling bling .... enz.
Owjah.... als het ff kan, dan is het ROZE
maar het is een héél lief meisje, en ze gaat ook goed met haar pony om hoor... het is een beetje een heel klein beetje Lenny Lachen

Ik heb ze ook xD, er Rose is zooooo mijn ding, maar wilde zwarte arabieren temmen, thanks but NO THANKS.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:48

als ik aan het woord penny denk schiet me een aaantal dingen te boven.

kinderen die je de weg versperren naar je eigen paars/pony.

kinderen die je gaan vertellen hoe alles moet (o irritant om te horen wat je niet mag bij je EIGEN paard/pony)

kinderen zie je paard stiekem lopen te voeren

MAAR je heb natuurlijk ook "lenny's" Haha!

meisjes die je helpen uitmesten.

even je paard willen vasthouden zodat jij je cap op kan zetten

of je willen helpen met de vervelenste rotklusjes.

dus aan de enekant zijn ze wel handig Bloos
maar ik denk dat de paardenwereld er ook anders zou uitzien als ze er niet waren.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 17:07

x_MAARTJE schreef:
Miss_Mustang schreef:
Owwjah, weet je wat een meisje op onze manege heeft?
Bling Bling spoortjes Haha!
en een bling bling hoofdstel, en bling bling peesbeschermers en bling bling .... enz.
Owjah.... als het ff kan, dan is het ROZE
maar het is een héél lief meisje, en ze gaat ook goed met haar pony om hoor... het is een beetje een heel klein beetje Lenny Lachen

Ik heb ze ook xD, er Rose is zooooo mijn ding, maar wilde zwarte arabieren temmen, thanks but NO THANKS.

hahaha, daniella74 was laatst in een ruitershop, waar ze geeneens meer normale sporen kon vinden, alleen maar bling bling en alle kleuren van de regenboog (behalve normaal zilverkleur dus)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:47

Lach er maar om, heb ondertussen nog steeds niet mijn droomsporen gevonden Ach gut . Wat hebben ze die dingen tegenwoordig in vreemde vormen, maten en kleuren Frusty.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:39

daniella74 schreef:
Lach er maar om, heb ondertussen nog steeds niet mijn droomsporen gevonden Ach gut . Wat hebben ze die dingen tegenwoordig in vreemde vormen, maten en kleuren Frusty.

whahaahaha

BOEM *Valt van haar stoel*

nee echt ik heb medelijden met je....

(Grrr kleine aanvaring me cassidi (zo spel je het toch) noemt ze mij onvoorzichtig, en is mijn onderschrift nou zo irritant? het klopt toch wel een beetje, dat moet je toch toegeven... En wat is er mis met : niet miepmuizen gewoon erop en rijden, ik bedoel, met zo'n houding voorkom je ongelukken omdat een paard niet zo snel iets flikt omdat ze heus wel aanvoelen dat jij het meent grrrrr)

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:41

Dat er ineens heel veel roze dekjes verkocht gaan worden

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:45

of niet meer te krijgen zijn Haha!

Ik was vroeger een enorme Lenny (lees: gratis Groom).

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:45

Miss M, wat betreft jouw onderderschrift, het is helaas in 95% van de gevallen wel de keiharde waarheid.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 22:23

als alle penny's hun zin zouden krijgen zouden ze allemaal het onderschrift van Miss Mustang hebben omdat ze denken dat ze kunnen rijden omdat ze op de 'wilde' (lees: het stuitert een keer en dan heet dat meteen rodeo) manegepaarden durven en dat stoer vinden.. maar met een fatsoenlijk gereden eigen paard komen ze toch niet zo goed uit de voeten, want dan moeten ze opeens echt rijden Nagelbijten / Gniffelen Niks mis met op een manege rijden hoor, we hebben het allemaal moeten leren, maar doe nou niet alsof je daar écht leert rijden.. dat leer je toch echt pas met een eigen/ verzorgpaard. Ik dacht hetzelfde hoor, toen ik nog op de manege reed, tot ik een écht paard te rijden kreeg..en nu ik een eigen, jong paard heb denk ik helemaal "what was i thinking" Nagelbijten / Gniffelen Ik stap ook niet meer overal op, omdat ik niet meer mijn nek ga breken op het paard van een ander, dat heb ik vroegah genoeg gedaan Knipoog, nu breek ik straks alleen mijn nek nog op mijn eigen elastieken knol Haha! en die eist meer van me dan welk manegepaard ook.

Ik denk dat je het zo moet zien: op een manege leer je schreeuwen, met een eigen paard leer je fluisteren. En dan is het heel leuk dat je op een paard dat een bok weggeeft kan blijven zitten, maar dat is niks bijzonders hoor, en vrij kortzichtig om te denken dat je beter bent dan iemand met een eigen paard... Ik zeg ook niet dat het persé slechter is want er zijn ook wel manegeruiters die wel leuk kunnen rijden, maar jouw onderschrift vind ik een beetje.. tsja, arrogant is niet het goede woord.. meer zo van, ik moet een ander omlaag halen om mezelf beter te kunnen voelen.. zo komt het dus over. Kan ik net zo goed een onderschrift maken: "manegeruiters vs eigen paardruiters: vind van de eerste groep maar eens iemand die werkelijk kan rijden". ik snap cassidy's punt dus wel (al irriteer ik me er niet aan maar vind ik het eerder lachwekkend, we spreken elkaar over een paar jaar wel Knipoog Nagelbijten / Gniffelen )

En verder zouden alle paardenhoefjes gelakt worden met roze en glitters, zouden de elastiekjes uitverkocht zijn in de ruitersportzaken en wordt harry's horse het meest winstgevende bedrijf van nederland Ja Haha! Ik was ook een Lenny, en ik mestte in de vakantie 65 stallen zodat ik een uurtje mocht vrijrijden op (de wildste Schijnheilig ROFL ) manegepony. En god, wat was ik trots toen ik de nieuwe paarden/pony's op de manege mocht gaan uitproberen en bijrijden als ze nog te wild waren voor de gewone lessen. Heb dat jaren gedaan, ook de jonge paardjes die voor het eerst de les in gingen. Voelde ik me wel stoer hoor, de manegehouder op zijn hengsten en ik als 14jarig hupje rodeode daar vrolijk tussendoor Haha! Heerlijke tijd gehad.. Vooral in het voorjaar, veulentijd, al die babypaardjes, uuuuren zwijmelen en kijken *droomt weg*

Ik wil soms stiekem toch wel eens terug naar mijn pennytijd Vork Alles was zo simpel toen, je dacht niet echt na over de gevolgen.. terwijl ik nu gewoon weet dat ik mijn rug eigenlijk niet moet breken met rijden Clown ik word oud Sigaar

Leuk topic dit!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 14:04

haha , maar anders moet je het topic
jong paard deken op doen (zo hete het dacht ik)
eens bekijken, staat bij omgang.

daar leg ik ook uit dat het meer een manier van erop gaan zitten is, waarmee je een hoop ellende vermijd.

en als ik naar de pensionklanten op onze manege kijk, nou dan klopt me uitspraak wel XD

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 14:13

ja maar dat heeft imo niks met eigen paard vs manegepaardruiter te maken, maar gewoon mensen Knipoog iedereen is er anders in, heeft ook met leeftijd te maken bv. En als ik een eigen paard heb, waarom zou ik dan mijn hals gaan breken op het paard van iemand anders? Heeft met lef weinig te maken, hoewel ik het wel met je eens bent dat je eigen houding heel belangrijk is in de omgang met paarden, maar ook dat is niets nieuws en universeel. Ik vind je onderschrift gewoon nergens op gebaseerd, en dat is jammer.

Trouwens, dan zal ik maar niet beginnen over de manegeruiters in mijn omgeving Nagelbijten / Gniffelen als je het over omgang met paarden hebt Nagelbijten / Gniffelen en daarbij is er gewoon echt een verschil tussen manegepaarden en eigen paarden, of je dat nu wil zien of niet Lachen Maar omdat ik op 'mijn' manege(s) zoveel totaal niet-paard-kunnen-rijdende-maar-wel-denkend-dat-ze-het-kunnen-manegeruiters ken, wil niet zeggen dat ik dan alle manegeruiters over 1 kam scheer, want ze zijn er wel, die leuk kunnen sturen. Bij mij zal je dan ook niet zo'n onderschrift zien, want die mensen wil ik niet voor het hoofd stoten Lachen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 16:28

Ondertussen heb ik nog steeds niet mijn droomsporen gevonden Stoom uit je oren
Volgende week even op IF kijken, als de frieze vrienden ze ook al niet meer hebben sta ik niet voor mijzelf in.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 17:04

whahaha

te erg dit....

bij ons (bij Bolle dier & tuin) hebben ze toch echt alleen maar normale hoor....

en bij Bodbijl ook....
en in Goes zit ook een zaak met normale Knipoog

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 17:22

daniella74 wat voor sporen zoek je dan??
ik zie net als Miss_Mustang ook gewoon hele normale sporen bij de ruitersportzaken hier (Rotterdam Hyporama )

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 17:30

Hele ouderwetse lange gebogen rechte sporen. Het is een heel specifiek model waar je net even tegenaan moet lopen. Was vorige week bij iemand die echt alles heeft en die had ze wel maar van het verkeerde metaal.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:23

hahaha arme daniella!

En tweede hands?
probeer eens marktplaats.nl

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:25

Ach, heb ik weer een reden om te shoppen en mij te verbazen over het assortiment.

Soraydaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 21:41

k denklt niet dat het dan goed komt

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 21:48

Soraydaa schreef:

Met de Penny's en paarden of met mijn droom-sporen?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 22:05

wat een grappig topic.
ik ga mijn eigen pony kopen en dat nieuwtje gaat nu aardig de(grote)manege over,al die kindjes stormen op me af en vragen wanneer die komt Haha!
vind het wel schattig,als ze maar niet mij dingen gaan vertellen die ik wel of niet moet doen

Frekja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 22:20

Ja, ja ??

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:11

daniella74 schreef:
Soraydaa schreef:

Met de Penny's en paarden of met mijn droom-sporen?

hahaha
met de penny's hopelijk niet, maar met je ''droom-sporen'' wel Cool

maar idd beetje in ruiterzaken rondkijken is altijd leuk...
ik heb meer als 10 verschillende kleuren elastiekjes, en ik maak ook nog leuk gekleurde strikjes...
wit en zwart is zo saaaaai....
ik heb zelfs hartjes met elastiekjes, dat staat zo leuk Haha!
die had ik gemaakt met de cupido carousel....
in 1 avond al die elastiekjes erop genaaid... vooor 6 paarden ofsow