Op welke manege rijd jij? (limburg)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Esther91

Re: Op welke manege rijd jij? (limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 14:56

Fleury schreef:
Ik heb ook een vraag aan iedereen die op een manege in Zuid-Limburg (zo dicht mogelijk bij Maastricht) rijdt.
Ik zit dus bij de studentenrijvereniging en we zoeken een manege waar we een keer op een zondagnamiddag een leuke buitenrit kunnen maken. Dus met een leuk stukje natuur, leuke paarden en afwisselende ritten met galop.

http://www.vroendael.tk/
Zelf heb ik er nooit gereden, maar kwam net op deze link mss ook iets voor jullie Knipoog!

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 11:09

Esther91 schreef:
Fleury schreef:
Ik heb ook een vraag aan iedereen die op een manege in Zuid-Limburg (zo dicht mogelijk bij Maastricht) rijdt.
Ik zit dus bij de studentenrijvereniging en we zoeken een manege waar we een keer op een zondagnamiddag een leuke buitenrit kunnen maken. Dus met een leuk stukje natuur, leuke paarden en afwisselende ritten met galop.

In Eijsden op manege kerenshof hadden ze ook altijd leuke buitenritten.
Ze hadden ook een hoop leuke paarden, maar ik ben er inmiddels zo n 4 jaar niet meer geweest, dus zou niet weten hoeveel er verandert is.
Ik weet niet hoe groot jullie groep is maar je zou eens kunnen vragen of jullie als 1 groep mogen gaan, dus zonder nog andere kinder erbij..
En dan zijn de buitenritten ook zeker heel leuk!
Je kunt door een landweg tussen de weiendoor naar achteren en dan zit je heel snel in belgie met mooie plekken om te rijden! als je met een groep bent met alleen gevorderder dan galloperen ze ook wel vaker over een groot open weiland heen ed.. en verder natuurlijk gewoon stap draf gallop over de normale paden heen Knipoog!
heey daar rijd ik nu ook! jij niet meer maar ach wel een leuke manege. ken jij Mickey? die zwarte pony een merrie ze is nu allang weg ik weet niet of ze is gestorven. Bartje Jeroen Iris en Liza zijn wel gestorven Huilen . der zijn weer nieuwe ponys die je niet kent misschien dat zijn Zazie een appoloosa D'/E pony een merrie. en Puck een A welsh pony. een ruintje. en dan heb je nog Jessie de tante van Herman. inmiddels zijn er ook drie mini pony's Sissi een merrie en nog twee hengstjes waarvan ik de naam niet weet Tong uitsteken en oh ook Jaap is een nieuwe pony ruintje. is een kruising van weet ik veel wat. met een boerenstaartje Tong uitsteken meer weten Pb me dan of vraag het hier!

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 17:31

hoi schreef:
Esther91 schreef:

In Eijsden op manege kerenshof hadden ze ook altijd leuke buitenritten.
Ze hadden ook een hoop leuke paarden, maar ik ben er inmiddels zo n 4 jaar niet meer geweest, dus zou niet weten hoeveel er verandert is.
Ik weet niet hoe groot jullie groep is maar je zou eens kunnen vragen of jullie als 1 groep mogen gaan, dus zonder nog andere kinder erbij..
En dan zijn de buitenritten ook zeker heel leuk!
Je kunt door een landweg tussen de weiendoor naar achteren en dan zit je heel snel in belgie met mooie plekken om te rijden! als je met een groep bent met alleen gevorderder dan galloperen ze ook wel vaker over een groot open weiland heen ed.. en verder natuurlijk gewoon stap draf gallop over de normale paden heen Knipoog!
heey daar rijd ik nu ook! jij niet meer maar ach wel een leuke manege. ken jij Mickey? die zwarte pony een merrie ze is nu allang weg ik weet niet of ze is gestorven. Bartje Jeroen Iris en Liza zijn wel gestorven Huilen . der zijn weer nieuwe ponys die je niet kent misschien dat zijn Zazie een appoloosa D'/E pony een merrie. en Puck een A welsh pony. een ruintje. en dan heb je nog Jessie de tante van Herman. inmiddels zijn er ook drie mini pony's Sissi een merrie en nog twee hengstjes waarvan ik de naam niet weet Tong uitsteken en oh ook Jaap is een nieuwe pony ruintje. is een kruising van weet ik veel wat. met een boerenstaartje Tong uitsteken meer weten Pb me dan of vraag het hier!

He wat leuk dat er togh nog iemand op bokt zit die in eijsden rijd!
Zijn bartje, liza en iris ook gestorven Gaaaap! aah dat is echt zonde..
Liza was al heel oud maar zo n lief paard!
Ja mickey ken ik zeker nog, die is naar zee gegaan ea?
Die nieuwe ken ik idd allemaal niet..
op welke dag rij je en van wie heb je les?
Klopt t dat ze er nu een 2e binnenbak bij willen gaan bouwen?

hahah hoezo ik ben nieuwschierig (A)!

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 18:53

nee nog nooit van gehoord dat ze een nieuwe binnenbak gaan bouwen maar als dat zo is dan is dat wel leuk.
ja Mickey was naar zee gegaan. Ergens in Zuid-Holland ofzo?
ik heb les van Len en rij op donderdagavond om 6 uur in de half gevorderden les. vroeger gaf Petra altijd de gevorderden les? nou het zal wel zijn dat ze altijd s morgens les geeft.
vergeet Jeroen niet ! die is ook dood!.
en Jordin is trouwens te koop kijk maar op paarden info. wie reed jij op de buitenrit lang geleden?
en heb je foto's? Tong uitsteken

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 19:27

hoi schreef:
nee nog nooit van gehoord dat ze een nieuwe binnenbak gaan bouwen maar als dat zo is dan is dat wel leuk.
ja Mickey was naar zee gegaan. Ergens in Zuid-Holland ofzo?
ik heb les van Len en rij op donderdagavond om 6 uur in de half gevorderden les. vroeger gaf Petra altijd de gevorderden les? nou het zal wel zijn dat ze altijd s morgens les geeft.
vergeet Jeroen niet ! die is ook dood!.
en Jordin is trouwens te koop kijk maar op paarden info. wie reed jij op de buitenrit lang geleden?
en heb je foto's? Tong uitsteken

Ja jeroen weet ik dat die gestorven is..
meisje dat ik ken was drbij toen die overleden is..
nee ik heb er zo n 4jaar gereden..
Vond de lessen van Petra altijd het leukste..
is zorro er nog?
ja ik heb wel foto's maar die zijn allemaal niet digitaal..
zijn nog foto's van buba en teuntje enz die zijn er niet meer geloof ik ea...
en herman had ik bijna gekocht, maar op het laatste moment togh met mn ouders en len besloten dat ik het beter niet kon doen omdat ik er te snel uit zou groeien..

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 19:40

Buba ken ik volgens mij niet maar Teuntje wel. wat voor kleur had Buba?
doe maar de foto's er op zetten die wel misschien digitaal zijn. Zorro is er gelukkig nog die staat lekker in de wei. Tong uitsteken
Herman ach de schat Lovers Jessie is zijn tante die stond samen met Rakker bij een groenteboer die waren te dik en zijn afgevallen
nu zijn ze weer normaal. Rakker was ook een shet ook een beetje welsh achtig en had een bles maar die was te druk voor de lessen en werd verkocht weet niet naar wie. Ken je Ashley? die verzorgde Teuntje vroeger samen met de eigenaaresse.
die heeft nu een eigen pony en rijd bij mij in de les. Het is een merrie en die heet Coco.

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 20:10

ja ken ashley wel vaag..
word er op zorro niet meer gereden?
kan foto's nie inscannen dus word moeilijk Knipoog
buba was n vosje.
En witje loopt die ook nog steeds mee?
op wie rij jij meestal?

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 20:15

op zorro word er nog wel op gereden hoor denk ik maar staat donderdag avond op de wei.
ik ken Buba niet nee.
Witje is er nog steeds.
rijd nu op dit moment op Sonja en af en toe op Zazie.

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 20:18

loopt sonja ook nog steeds?
heb ik ook nog foto's van..
zazie ken ik niet, zal wel een nieuwere pony zijn ea?
hoe lang rij jij al op kerenshof?

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 20:21

Sonja loopt nog steeds ja. Zazie is idd een nieuwe pony en is smoor op Reno Lovers leuk dat foto's van Sonja hebt misschien kan je ze plaatsen?
ik rijd al volgens mij op kerenshof al een 5 half jaar. ofzo of 4. op wie reed jij vroeger of weet je dat niet meer?

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 20:27

ik heb op bijna alle pony's en paarden daar gereden..
Zorro vond ik echt een geweldige pony heb ik ook veel mee voor moeten rijden bij de beginners..
verder op zorro, bartje, sonja, mickey, reno, iris, roza, buba, dreumes, darwin, dunja, en nog een hoop meer..
ben van een paar de naam kwijt Bloos

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 20:39

en ik wil zo graag foto's zien Vingers aflikken Tong uitsteken nah laat maar hoef niet. Bauke is ook een mooie fries he? maar die is van iemand.

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 20:48

Ja bauke is wel mooi maar vind dat die iets minder goede gangen heeft. Ja sorry maar heb alleen afgedrukte foto's dus kan ze niet op de pc zetten..

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 20:53

ah jammer. ja Bauke is een mooie fries maar hij is niet echt een volle fries zeg maar.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 20:59

Even een vraagje:
Kennen jullie mijn vorige paard, hij heette Giant maar is door de stal waar hij nu staat omgedoopt tot Bas, Het is een grote Tuigerruin donkerbruin met vier witte benen en een kolletje en een snep, hij is erg lief maar vind het ook leuk om af en toen even te schrikken, hij is zeer aanwezig tijdens het voeren en is erg sociaal met andere paarden, hij is naar de familie Vennema gegaan in Limburg alleen ben ik de stalnaam vergeten, ik zou graag willen weten hoe het nu met hem gaat.

Hij is oktober 2005 naar die stal verhuisd.

bedankt Pling

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 14:39

Ik rij op manege de Borg in Posterholt wie nog meer?

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:30

Het is misschien handiger om een eigen HK-topic te starten op MHK, wanneer je voldoende mensen gevonden hebt van dezelfde manege Lachen Wanneer iedereen hier door elkaar over de paarden van verschillende maneges gaat praten, wordt het zo'n zooitje Knipoog

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:17

IK BEN MET SPOED OP ZOEK naar een pensionstal in de buurt van Brunssum.
Goede stallen, goede binnen/buitenbak en goed voer zijn vereiste. Wie weet wat??

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 18:28

ik heb de basis geleerd op ruitersportcentrum Seurenheide in Well.
www.rsc-seurenheide.nl
hele goede manege met super omgeving en goede paarden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 18:31

Yucome schreef:
Ik rij op manege de Borg in Posterholt wie nog meer?

die "shet"in je profiel is geen shet maar welsh A pony, Yubiza.
heeft ook veulen gehad vroeger, manege had dr per ongeluk drachtig gekocht. Veulen was hengstje, en is verkocht.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 23:22

sjorsie schreef:
Even een vraagje:
Kennen jullie mijn vorige paard, hij heette Giant maar is door de stal waar hij nu staat omgedoopt tot Bas, Het is een grote Tuigerruin donkerbruin met vier witte benen en een kolletje en een snep, hij is erg lief maar vind het ook leuk om af en toen even te schrikken, hij is zeer aanwezig tijdens het voeren en is erg sociaal met andere paarden, hij is naar de familie Vennema gegaan in Limburg alleen ben ik de stalnaam vergeten, ik zou graag willen weten hoe het nu met hem gaat.

Hij is oktober 2005 naar die stal verhuisd.

bedankt Pling

Niemand die ook maar iets meer weet Verdrietig , ik ben echt benieuwd nl Pling ???

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 23:32

Ik kan je helaas niet verder helpen.

Misschien als je de plaatsnaam weet, dat dan helpt.

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:20

LCharlotte schreef:
Goede stallen, goede binnen/buitenbak en goed voer zijn vereiste. Wie weet wat??

Ik sta op het terrein van paul western stables in brunssum op een pensionstalling. Misschien een idee.

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:28

rona schreef:
LCharlotte schreef:

Ik sta op het terrein van paul western stables in brunssum op een pensionstalling. Misschien een idee.

zijn daar niet alleen westernpaarden dan? ziet dat niet stom uit, als je met een gewone kwpn'er komt.

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 14:40

rona schreef:
LCharlotte schreef:

Sta je niet meer op de klipper Anouk?
Ik kom geregeld langs deze stal (in Brunssum), Had ook het idee dat er alleen westernknollie's staan.
Verder ken ik het daar niet echt, alleen van langs rijden Nagelbijten / Gniffelen