Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sheilarianne

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 14:57

brendalevita schreef:
AMEN!!!!!!!!!!!

Dat vind ik een goede haha past er helemaal bij Knipoog Haha!
Nee ramona ken ik niet miss was ze toen al weg toen ik begon!!

xxx

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 16:47

Ramona ken ik volgens mij nog wel, die naam komt me erg bekend voor iig.

Flitz, Sky High, Pluto, Raya en Smokey zijn ook pony's waar ik goede herinneringen aan heb. Zo ook de "oude" pony variant "black beauty" die uiteraard zwart was. En supermak, daar reed ik mijn eerste lesjes op. Zo'n 12 jaar geleden? of nog langer Haha! ik wordt oud..

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 18:13

Fitch schreef:
Idd, ik kwam via via in contact met Martzen, die haar ook heel lang verzorgd heeft, voor mij. Samen zijn we er heen gereden. Wel grappig, iemand die je helemaal niet kent, maar wel dezelfde pony verzorgd heeft.
Ze zag er nogal verwaarloosd uit en sneu dat ze alleen stond, maar aan de andere kant kon ze wel lekker relaxen in dat weitje.

Martzen kende ik idd wel.....

Ach..zo zijn er zoveel pony's en paarden waarvan ik me afvraag wat ermee is gebeurd. Dat zou weer een heel topic op zichzelf zijn.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 20:15

QUOTE: Nu kost een ponyrijles nog €9 per week. Voor een paardrijles betalen klanten €11. Die traditionele manegelessen kunnen echter niet langer uit, zegt manegehouder Wilfred Beers. "We dragen 365 dagen per jaar zorg voor onze paarden, maar in de zomer liggen de lessen twee maanden stil." Bovendien komt het vaak voor dat mensen rijlessen afzeggen waardoor de rijschool inkomsten verliest.

Heel eerlijk gezegd vind ik dat die manegehouder zijn zaken dan slecht geregeld heeft. Bij ons is het in de zomervakantie net extra druk want dan zijn er manegelessen én ponykampen. Er moet dan echt goed gekeken worden zodat paarden niet teveel doen. En lessen afzeggen? Als ik binnen 24 uur van tevoren afzeg moet ik gewoon doorbetalen, ongeacht de reden van afzegging.
En begrijp ik goed dat de paarden in stands staan? Dat is toch echt niet meer van deze tijd.

laura1705

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 20:19

De paarden staan daar inderdaad in stands, vind het ook uit de tijd. Op de manege waar ik altijd reed stonden de paarden ook in stands, maar die zijn inmiddels allang verbouwd. Daar was het ook altijd net zo druk in de zomervakantie en soms werden er wel eens twee lessen samengevoegd. Bij het afzeggen van een les had de manege wel gewoon inkomsten, aangezien je die dan in moest halen. Je betaalde daar dus een vast bedrag per maand.
Ik snap het niet dat het bij andere maneges wel kan en bij deze niet, vreemd!

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 20:42

Helemaal mee eens ,je kunt als manegehouder idd veel dingen doen om inkomstenverlies tegen te gaan!!
Net als hier boven genoemde 1 vast bedrag per maand ongeacht ziekte etc,ook leuke clinics en cursussen ,ponykampen organiseren,want naar mijn mening waar een wil is is een weg!!!!!!
En laten we wel zijn 2 maanden stil laten staan van een manege ,is natuurlijk funest!!
Maar ligt geheel aan de manegehouder ,want de mensen voor kampen etc die zijn er wel en passen zich wel aan aan nieuwe regels!!!!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 21:38

Zoals ik Beerse ken heeft hij nooit echt manegehouder wilen zijn, maar meer wat hij nu gaat doen, de handel en het wedstrijd circuit.
De motivatie zal dan ook niet echt hoog zijn geweest om de manege aantrekkelijk te maken middels allerlei randactiviteiten.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 09:11

Jobbeltje schreef:
Ramona ken ik volgens mij nog wel, die naam komt me erg bekend voor iig.

Flitz, Sky High, Pluto, Raya en Smokey zijn ook pony's waar ik goede herinneringen aan heb. Zo ook de "oude" pony variant "black beauty" die uiteraard zwart was. En supermak, daar reed ik mijn eerste lesjes op. Zo'n 12 jaar geleden? of nog langer Haha! ik wordt oud..

Ik ken pluto ook nog wel!! Die is gelukkig verkocht aan iemand waarvan pluto haar lievelingspony was!! Het paard black beauty is nu ook een eigen paard en staat nog op de manege!!

Ik heb op een manege in heeg gewerkt! Manege de burd! Hier was het in de zomer net zo druk als normaal omdat er veel mensen voor een uurtje paarden huren! En de zeilschool die er naast ligt rijd daar 3x in de week eeen anderhalf uur les dat zit in hun zeilkamp pakket! Dus het is net zo druk!! Dus idd had wilfred best andere dingen unnen bedenken! Volgens mij deed hij ook al geen ponykampen meer en dat is dan zijn eigen schuld want daar verdien je ook wel aan!!

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 10:00

ja maar blijkbaar niet genoeg.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 11:09

Wilfed heeft er ook gewoon geen zin in ,hij wil gewoon graag een pension/handelstal,daar ligt zijn hart.
Anders had de manege heel andere dingen gedaan om inkomsten te werven,tis hem niet kwalijk te nemen ,hij heeft gewoon andere prioriteiten
Toch blijft het jammer natuurlijk!!!!!!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 17:03

sheilarianne schreef:
Ik ken pluto ook nog wel!! Die is gelukkig verkocht aan iemand waarvan pluto haar lievelingspony was!! Het paard black beauty is nu ook een eigen paard en staat nog op de manege!!

Ik bedoelde black beauty de pony Haha! maar die zullen niet veel mensen nog kennen denk ik.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 17:26

Jobbeltje schreef:
sheilarianne schreef:

Ik bedoelde black beauty de pony Haha! maar die zullen niet veel mensen nog kennen denk ik.

Ik ken hem nog wel heb daar mijn eerste rijles op gehad!errug lang terug,
tenmnste als je bb bedoeld van de tijd van jurjen!!

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 20:21

Tsja als idd wilfred zijn hart bij manege lag dan waren de kosten best goed uit te zoeken! Genoeg alternatieven te bedenken in een stad!!

Maar jammer genoeg heeft de leeuwarder manege de verkeerde eigenaar getroffen en zat er niet meer in!!

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 18:53

Jobbeltje schreef:
sheilarianne schreef:

Jawel, hoor, die stond altijd naast Ramona in de stand! Was een mak beestje die pony, maar kon soms ook knettergek worden! Ik denk dat Black Beauty en Ramona beide een jaar of twaalf geleden weg zijn gegaan... En toen waren ze al superoud dus die zijn nu vast ergens in de paardenhemel... Lachen Ik ben daar vijftien jaar geleden begonnen met lessen. Ik ken Pluto ook nog. Daar moest iedereen toen zonder zadel op want hij had iets aan z'n rug.

Vond Wilfred trouwens ook nooit echt vriendelijk... heeft iemand nog les gehad van Esther? Die vond ik altijd erg leuk en goed les geven! En werkt Johan daar nog steeds in de kantine?

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 18:56

jacimatho schreef:

edit:
dan moeten wij elkaar toch bijna wel kennen.....

Zou kunnen, moet zeggen dat ik wel rond de negen jaar oud was toen ik daar elke dag kwam... Lachen Woonde zo'n beetje naast de manege. Helaas zijn we toen verhuisd naar Camminghaburen.. Boos!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 19:10

Johan is samen met zijn dochter Jolanda een manege begonnen in Katlijk.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:53

echt waar?....zit Angelina ook nog steeds in de paarden?
( zo heet toch zijn jongste dochter? )

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 20:00

Voor zover ik weet niet meer op de lwd manege. Misschien dat ze dr paarden nu ook bij Jolanda heeft staan? Angelina is idd de jongste dochter

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:26

Fitch schreef:

Vond Wilfred trouwens ook nooit echt vriendelijk... heeft iemand nog les gehad van Esther? Die vond ik altijd erg leuk en goed les geven! En werkt Johan daar nog steeds in de kantine?

Ik ben ook geen grote fan geweest van Wilfred ik vond hem altijd wat te zakelijk!! Ook tegen klanten beetje erg stijf!

Ik heb ook les gehad van esther en daarna van Ria. Ik heb er zelfs vet veel gehad!! Begon bij esther, daarna Ria, daarna kreeg ik 2 zussen maar zijn later weggegaan geen diee hoe die ook alweer heette! Daarna mariska en later Dennis alleen kon ik het met hem nie goed vinden!! Hij vond mij altijd te klein voor de paarden terwijl ik het veel leuker vond( invb met dat ik zo klein was toen) dat ik op grotere paarden het veel leuker vond omdat ik niet alleen groter leek maar ook veel ja leuker om van die grote lieve paarden te zitten!! Soms kreeg ik ook wel eens les van marloes(meisje met rood haar en bril)

Ik ben wel blij dat Johan een eigen manege is begonnen je merkte heel erg aan hem dast hij een echte manegehouder en paardenmens was met een goed hart!!

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 23:24

Oké, wauw een eigen manege! Die hele familie hing daar idd altijd rond. Vond Jolanda trouwens echt verschrikkelijk les geven... Brrr... Niet echt paardvriendelijk.

Ik heb idd ook eerst Esther gehad, toen Jolanda, daarna Marisca, Ria... Ria vond ik altijd superaardig. Bij Marloes heb ik in de klas gezeten!

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:21

Fitch schreef:
Oké, wauw een eigen manege! Die hele familie hing daar idd altijd rond. Vond Jolanda trouwens echt verschrikkelijk les geven... Brrr... Niet echt paardvriendelijk.

Ik heb idd ook eerst Esther gehad, toen Jolanda, daarna Marisca, Ria... Ria vond ik altijd superaardig. Bij Marloes heb ik in de klas gezeten!

Ja Jolanda heb ik idd ook nog gehad!! Ria vind ik ook superaardig en mariska ook want die vond ik zelf het beste les geven van alle instructeurs!! Ze gaven leuk les maar konden ook streng zijn en gaven best goed les!!

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 17:30

FF Ter informatie!! Staat in Leeuwarder Courant van vandaag(16-10-2006) een stukje in over leeuwarder manege die leden verliest door leasen!!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 20:07

sheilarianne schreef:

Ik heb ook les gehad van esther en daarna van Ria. Ik heb er zelfs vet veel gehad!! Begon bij esther, daarna Ria, daarna kreeg ik 2 zussen maar zijn later weggegaan geen diee hoe die ook alweer heette! Daarna mariska en later Dennis alleen kon ik het met hem nie goed vinden!

Die twee zussen, Eke en Martha bedoel je?

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 20:21

Leeuwarder Courant schreef:
Paardenlease kost manege tientallen rijders
LEEUWARDEN- De Leeuwarder Manege zal leden verliezen door de overgang naar het nieuwe leasesysteem. Zeker zeventig rijders hebben zich al aangemeld bij maneges rond de stad. De meesten maken eerst hun leskaart bij de Leeuwarder Manege vol en stappen daarna definitief over.

Vanaf 1 januari 2007 biedt de Leeuwarder Manege geen wekelijkse lessen meer aan, maar kunnen leden in plaats hiervan een paard drie uur per week leasen. Dit kost minstens €88 per maand. Nu kost een ponyles van één uur nog €9 en een paardrijles €11. Voor leden die weinig paardrijden betekent het lease-systeem dus een forse prijsverhoging.

De manege Hatzum Popta Rúters in Dronrijp profiteert het meeste van de verandering. Vijftig Leeuwarder rijders konden direct geplaatst worden voor de lessen. "We hebben nogal wat lege plekken kunnen opvullen", aldus bestuursvoorzitter Tom Hilverda.

Hilverda is daarom "eigenlijk wel blij" met het nieuwe beleid in Leeuwarden. Enkele weken geleden bestonden er nog plannen om de lesuren op de Dronrijper manege te schrappen, omdat er te weinig rijders waren. Nu moet de manege zelfs vier extra paarden aanschaffen om aan de vraag te voldoen.

Manege De Molenruiters in Vrouwenparochie plaatste 21 kinderen uit Leeuwarden in de lessen en moest 10 anderen op de wachtlijst zetten. Op maandag is een apart lesuur vrijgemaakt voor kinderen die afkomstig zijn van de Leeuwarder Manege.

Éen van hen is Veerle Mooren (8). Niet alleen de hoge kosten, maar ook het leasesysteem zelf was voor haar moeder Jacqueline Mooren de reden om de Leeuwarder Manege te verlaten. "Ik heb nog drie andere kinderen en kan niet drie keer per week naar de manege. Dat moet je toch doen als je de kosten van het leasen eruit wilt halen."

Ook maneges in Wjelsryp, Wirdum en Hallum hebben tientallen telefoontjes uit Leeuwarden gehad. Enkele rijders konden geplaatst worden, maar de meesten belandden op een wachtlijst. In Wjelsryp is de wachttijd inmiddels opgelopen tot een half jaar en in Wirdum tot één jaar.

Wilfred Beers, eigenaar van de Leeuwarder Manege, wil de aantallen niet bevestigen. Volgens hem is het nog te vroeg om te bepalen hoeveel rijders zijn manege hebben verlaten. Bang voor groot ledenverlies is hij echter niet. "De lease loopt behoorlijk. Natuurlijk zijn er ook mensen die geen behoefte hebben aan een lease-paard. Maar we kunnen niet iedereen bedienen."

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:26

Tja artikel zecht denk ik wel genoeg...