brendalevita schreef:AMEN!!!!!!!!!!!
Dat vind ik een goede haha past er helemaal bij
Nee ramona ken ik niet miss was ze toen al weg toen ik begon!!
xxx
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
brendalevita schreef:AMEN!!!!!!!!!!!
ik wordt oud.. Fitch schreef:Idd, ik kwam via via in contact met Martzen, die haar ook heel lang verzorgd heeft, voor mij. Samen zijn we er heen gereden. Wel grappig, iemand die je helemaal niet kent, maar wel dezelfde pony verzorgd heeft.
Ze zag er nogal verwaarloosd uit en sneu dat ze alleen stond, maar aan de andere kant kon ze wel lekker relaxen in dat weitje.
Dat is toch echt niet meer van deze tijd. Jobbeltje schreef:Ramona ken ik volgens mij nog wel, die naam komt me erg bekend voor iig.
Flitz, Sky High, Pluto, Raya en Smokey zijn ook pony's waar ik goede herinneringen aan heb. Zo ook de "oude" pony variant "black beauty" die uiteraard zwart was. En supermak, daar reed ik mijn eerste lesjes op. Zo'n 12 jaar geleden? of nog langerik wordt oud..

sheilarianne schreef:Ik ken pluto ook nog wel!! Die is gelukkig verkocht aan iemand waarvan pluto haar lievelingspony was!! Het paard black beauty is nu ook een eigen paard en staat nog op de manege!!
maar die zullen niet veel mensen nog kennen denk ik. Jobbeltje schreef:sheilarianne schreef:Ik ken pluto ook nog wel!! Die is gelukkig verkocht aan iemand waarvan pluto haar lievelingspony was!! Het paard black beauty is nu ook een eigen paard en staat nog op de manege!!
Ik bedoelde black beauty de ponymaar die zullen niet veel mensen nog kennen denk ik.
Jobbeltje schreef:sheilarianne schreef:Ik ken pluto ook nog wel!! Die is gelukkig verkocht aan iemand waarvan pluto haar lievelingspony was!! Het paard black beauty is nu ook een eigen paard en staat nog op de manege!!
Ik bedoelde black beauty de ponymaar die zullen niet veel mensen nog kennen denk ik.
Ik ben daar vijftien jaar geleden begonnen met lessen. Ik ken Pluto ook nog. Daar moest iedereen toen zonder zadel op want hij had iets aan z'n rug.jacimatho schreef:
edit:
dan moeten wij elkaar toch bijna wel kennen.....
Woonde zo'n beetje naast de manege. Helaas zijn we toen verhuisd naar Camminghaburen..
Fitch schreef:
Vond Wilfred trouwens ook nooit echt vriendelijk... heeft iemand nog les gehad van Esther? Die vond ik altijd erg leuk en goed les geven! En werkt Johan daar nog steeds in de kantine?
Fitch schreef:Oké, wauw een eigen manege! Die hele familie hing daar idd altijd rond. Vond Jolanda trouwens echt verschrikkelijk les geven... Brrr... Niet echt paardvriendelijk.
Ik heb idd ook eerst Esther gehad, toen Jolanda, daarna Marisca, Ria... Ria vond ik altijd superaardig. Bij Marloes heb ik in de klas gezeten!
sheilarianne schreef:
Ik heb ook les gehad van esther en daarna van Ria. Ik heb er zelfs vet veel gehad!! Begon bij esther, daarna Ria, daarna kreeg ik 2 zussen maar zijn later weggegaan geen diee hoe die ook alweer heette! Daarna mariska en later Dennis alleen kon ik het met hem nie goed vinden!
Leeuwarder Courant schreef:Paardenlease kost manege tientallen rijders
LEEUWARDEN- De Leeuwarder Manege zal leden verliezen door de overgang naar het nieuwe leasesysteem. Zeker zeventig rijders hebben zich al aangemeld bij maneges rond de stad. De meesten maken eerst hun leskaart bij de Leeuwarder Manege vol en stappen daarna definitief over.
Vanaf 1 januari 2007 biedt de Leeuwarder Manege geen wekelijkse lessen meer aan, maar kunnen leden in plaats hiervan een paard drie uur per week leasen. Dit kost minstens €88 per maand. Nu kost een ponyles van één uur nog €9 en een paardrijles €11. Voor leden die weinig paardrijden betekent het lease-systeem dus een forse prijsverhoging.
De manege Hatzum Popta Rúters in Dronrijp profiteert het meeste van de verandering. Vijftig Leeuwarder rijders konden direct geplaatst worden voor de lessen. "We hebben nogal wat lege plekken kunnen opvullen", aldus bestuursvoorzitter Tom Hilverda.
Hilverda is daarom "eigenlijk wel blij" met het nieuwe beleid in Leeuwarden. Enkele weken geleden bestonden er nog plannen om de lesuren op de Dronrijper manege te schrappen, omdat er te weinig rijders waren. Nu moet de manege zelfs vier extra paarden aanschaffen om aan de vraag te voldoen.
Manege De Molenruiters in Vrouwenparochie plaatste 21 kinderen uit Leeuwarden in de lessen en moest 10 anderen op de wachtlijst zetten. Op maandag is een apart lesuur vrijgemaakt voor kinderen die afkomstig zijn van de Leeuwarder Manege.
Éen van hen is Veerle Mooren (8). Niet alleen de hoge kosten, maar ook het leasesysteem zelf was voor haar moeder Jacqueline Mooren de reden om de Leeuwarder Manege te verlaten. "Ik heb nog drie andere kinderen en kan niet drie keer per week naar de manege. Dat moet je toch doen als je de kosten van het leasen eruit wilt halen."
Ook maneges in Wjelsryp, Wirdum en Hallum hebben tientallen telefoontjes uit Leeuwarden gehad. Enkele rijders konden geplaatst worden, maar de meesten belandden op een wachtlijst. In Wjelsryp is de wachttijd inmiddels opgelopen tot een half jaar en in Wirdum tot één jaar.
Wilfred Beers, eigenaar van de Leeuwarder Manege, wil de aantallen niet bevestigen. Volgens hem is het nog te vroeg om te bepalen hoeveel rijders zijn manege hebben verlaten. Bang voor groot ledenverlies is hij echter niet. "De lease loopt behoorlijk. Natuurlijk zijn er ook mensen die geen behoefte hebben aan een lease-paard. Maar we kunnen niet iedereen bedienen."