Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 10:45

Sall schreef:
Ik weet dat er toen een Snowboy stond en Kokette en Katinka.
Enne een pony Pauline.. (maar het is wel heeeeel lang geleden )

Op de Legmeermanege bedoel je? Die namen zeggen mij niks, helaas..

Sall

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 10:48

Ja dat was op de legmeermanege.
Rond 1980/82 zoiets..

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 10:51

Sall schreef:
en nee ik heb niet op het casimir gezeten, wel op de theo thijssen (bestaat ook al niet meer)

ik woon naast "een" theo thijssen school.

Sall

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 11:03

geinig!
Jij heb toch bij Nono op stal gestaan?

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:10

Kokette, Germano and Clara zijn wel namen die ik ken ja.

En verder, hm... Bruintje, Bontje, Sanno, Loretta, Pommetje, Purdy, Rody... Allemaal ponies.

Paarden, Germano, Margriet, Vasco, Jacco, Otto, Renate, Lisa (kreeg later Cobbe als veulen), uhmmmm....

PietjePuk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:44

Hallo, hier nog een amsterdammer.
Ik ben begonnen in weesp bij Blijenberg (daar heb ik ook met me eigen paardje gestaan) en heb ook op de legmeer gereden (1 jaar?). Voor mij is dat alleen pas 5 jaar geleden ofzo dus al die namen zeggen mij niets. Behalve Cobbe, die is er nog en daar vallen ook verschillende mensen vanaf
Ik heb nu een eigenpaard en sta in driemond. Dit is tussen amsterdam en weesp.

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:14

Stalgenootjes van mij staan 's zomers wel in Driemond.

Volgens mij doet de Legmeer manege niet zo veel manege achtigs meer. Ik zie er nog wel zo nu en dan licht branden...

PietjePuk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:31

Het is eigenlijk nog amsterdam- ZO maar 5 meter verder begint Driemond
Ik had op vrijdagavond les. Toevallig ook van iemand van de bereden politie al is het niet meer dezelfde als toen...

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:49

Sall schreef:
geinig!

ik sta nu bij nono op stal.

biep

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 14:22

Ik verhuis over een maand naar de Amsterdamse Manege.

Miste het bos toch echt teveel (op stal Amstelhoeve) en het was elke keer een uur reizen vanaf de Overtoom (met OV) dus bijna niet te doen in combinatie met mijn studie.
De Amsterdamse manege is maar 15/20 min. fietsen

Minder luxe, maar zo'n bos is ook wel wat waard.

LoveElmo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 14:42

Het is d'r echt heerlijk rijden Biep!
Rijd d'r zomers heel vaak
En soms ook lekker door 't water... echt een top locatie!
En idd..als 't meezit ben je dr zo binnen 15 minuten!

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 15:19

Ik heb vroeger op de Amsterdamse gereden, maar ik zou er echt nooit willen staan met mijn paard. Maar ik rijd wel bijna ieder weekend in het bos ('s zomers vaker), dus mischien komen we elkaar nog eens tegen.

biep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 15:52

manic schreef:
Ik heb vroeger op de Amsterdamse gereden, maar ik zou er echt nooit willen staan met mijn paard. Maar ik rijd wel bijna ieder weekend in het bos ('s zomers vaker), dus mischien komen we elkaar nog eens tegen.

Achja, die Ramon (oid?) leek me wel aardig en ik kom bij een boer vandaan, dus dit is al luxer dan ik gewend was .

Daarbij heb ik niet veel keus: de Hollandsche manege vind ik echt geen optie (klein/geen ruimte/altijd druk/duur!) en voor Manege Nieuw Amstelland is een wachtlijst van 1,5 jaar
Het moet voor mij echt in 20 minuten te fietsen zijn ivm drukke studie, en dan blijft dit eigenlijk als enige betaalbare optie over (met als extra pluspunt het bos en de wedstrijden om de hoek, ik heb nl nog geen E rijbewijs).

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 16:17

Ik ook niet en zit ook aan het bos, maar weliswaar meer dan 20 minuten weg voor jou.Ramon ken ik niet... ben er echt al jaren niet meer geweest....

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 16:20

@ Manic, Yep, op zich wel grappig want ik werk dus bij Columbus en ben agestudeerd bij Bibliotheek Amstelveen; ik kreeg het regelmatig te horen! Ik werk ondertussen al bijna 7 jaar bij columbus en vorig jaar hebben we ons 10 jarig jubileum gevierd geloof ik...

Op de Legmeer manege stonden toch ook Quicky, Adinda, Naomi, Rosco (ofzo) Odin, Melody en die twee hele grote die in de gewone boxen stonden (kan even niet meer op de namen komen). Mijn moeder heeft daar een jaartje gereden en ik heb daar een jaar geholpen met de gehandicapten lessen.

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 16:22

Quicky en Adinda ken ik nog wel. Quicky was het veulen van Purdy. Adinda heeft me eens met twee benen vol tegen mijn borst getrapt.

Dat was een beetje net voordat ik daar wegging.

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 17:04

Nou, mijn geheugen laat me verder in de steek wat de Legmeermanege betreft.. Ken al die namen niet die jullie opnoemen. Kennen jullie dhr Cijs nog wel? Het is ècht lang geleden nu ik er over nadenk...
Ik heb daarvoor nog bij de Gijsbrecht van Aemstelmanege gereden, bij Berend. Zijn er nog (oude) bokkers die daar nog iets van weten?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 17:14

nounou, het word nog druk hier!! helaas kan ik niet mee praten over al die maneges waar jullie het nu over hebben.. in mijn penny tijd natuurlijk wel regelmatig op bezoek geweest , maar heb dr zelf nooit gereden. wel 4 jaar op de jong, 4 jaar bij Pauliens ruitersport in hoofddorp/lijnden, een tijdje lesgegeven op wenneckers aan een ponytje, tijdje gereden/geholpen bij linda polak, en op die manier nog wat stalletjes afgestruind, en nu sta ik dus heerlijk in de polder...

ik las iets over Casimir? ik heb 2 jaar op nieuwer-amstel gezeten, toen dat ging fuseren moest ik naar het casimir, en daar heb ik ook nog 2 jaar gezeten..

biep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 17:28

manic schreef:
Ik ook niet en zit ook aan het bos, maar weliswaar meer dan 20 minuten weg voor jou.Ramon ken ik niet... ben er echt al jaren niet meer geweest....

Ik ving op dat ze het helemaal op willen knappen oid, ben benieuwd, weet er het fijne niet van.

Ramon is geloof ik de eigenaar, naar wat ik gehoord heb een ontzettend aardige man, maar dat zal ik ook wel vanzelf merken

Over een maandje verhuisd Diva daarheen, moet zeggen dat ik er toch wel ontzettend zin in heb, mis het bos ontzettend!
Iemand die zin heeft mij 'n keertje rond te leiden ?

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 17:29

Ja hoor... Ik kom je wel een keer ophalen... Zeg maar wanneer jou het beste uitkomt

biep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 17:59

manic schreef:
Ja hoor... Ik kom je wel een keer ophalen... Zeg maar wanneer jou het beste uitkomt

Ik loop nu nog op krukken maar als het goed is gaat mijn pin er 10 april uit en 12 of 13 april verhuist Diva naar d'r nieuwe stal, dus eind april ergens ?

Rytir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 18:12

Lavandula schreef:
nounou, het word nog druk hier!! helaas kan ik niet mee praten over al die maneges waar jullie het nu over hebben.. in mijn penny tijd natuurlijk wel regelmatig op bezoek geweest , maar heb dr zelf nooit gereden. wel 4 jaar op de jong, 4 jaar bij Pauliens ruitersport in hoofddorp/lijnden, een tijdje lesgegeven op wenneckers aan een ponytje, tijdje gereden/geholpen bij linda polak, en op die manier nog wat stalletjes afgestruind, en nu sta ik dus heerlijk in de polder...

ik las iets over Casimir? ik heb 2 jaar op nieuwer-amstel gezeten, toen dat ging fuseren moest ik naar het casimir, en daar heb ik ook nog 2 jaar gezeten..

Ha, heb ook nog op het nieuwerAmstel/ Amstelveen college gezeten. In 1999 (oeps vorige eeuw ) heb ik eindexamen Havo gedaan.

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 19:30

April is prima! PB maar een keertje hoor.

1999? Ikzelf he volgens mij in 94 of 95 eindexamen gedaan... VWO.

Waarschijnlijk ken ik nog wel een paar van je leraren

karen19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 20:04

En hier meld zich nog een amstelvener...
Ik ben ongeveer 12 jaar geleden begonnen bij Ome Arie, ergens langs de ringvaart (geen idee meer waar precies) heb daar denk ik 3 jaar met heel veel plezier de weekenden doorgebracht.

Hierna, ik denk 9 jaar geleden, ben ik bij stal zadelpret gaan rijden in Waverveen, ik heb hier ook met veel plezier gereden, maar ben daar na ongeveer 4,5 jaar gestopt omdat ik een eigen paard kocht. Ik heb toen gekozen om hem daar niet te stallen omdat het toch een heel eind uit de buurt was, en ik in mijn omgeving ook meer keuze had.

De eerste anderhalf jaar dat ik mijn paard had, dat is nu alweer bijna 4 jaar geleden, heb ik op de Amsterdamse Manege gestaan. Heb daar heerlijk buiten kunnen rijden met mijn toen nog 4 jarige arabier, maar had toch meer behoefte aan de rust van een pensionstal, en niet de drukte van alle manege lessen. Ik ben toen voor ongeveer anderhalf jaar naar Stal Kahman gegaan. Dit is een ontzettend mooie en luxe stal, met hele goede faciliteiten, maar erg duur en niet erg gezellig voor een jong iemand als ik, die toch geen wedstrijd ambities heeft. Hierna ben ik verhuisd naar Stal Braam, ik sta hier nu alweer bijna 2 jaar, en heb het daar erg naar mijn zin!

Zo dit was mijn hele paardengeschiedenis, en misschien tot ziens in de Polder!

groetjes, karen

fluffyfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 20:29

Sall schreef:
geinig!

hi sall
ik ben nonos bijrijder ruim 3 jaar alweer
met welk paardje stond jij bij ons toen???
en ben jij toevallig kapster in de nieuwe karselaan??
mijn moeder gaat daar namelijk naar de kapper en haar kapster schijnt vroeger bij nono op stal te hebben gestaan, maar ze is haar naam vergeten hihi