Manege voor o.a. gehandicapten.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:15

aha, en wat voor een paarden hebben ze daar vooral?
bij ons zijn er 2 fjorden, 1 russisch bergpaardje en verder gewone ponytjes in verschillende bouwen
het zijn intotaal iets van 10 paarden die wij hebben staan

hier de site: http://www.manegehethoefijzer.nl/

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:17

ik werk bij de manege in ijsselmuiden.
22 april is regio dag ( minilanddag) doet zwolle tog ook aan mee?
bij ons 5 haflingers, 2 tinkers, 2 paarden, 1 frord

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:20

wij hebben alleen odette op de site als echt paard, clanned op de site is ook wel een aardig maatje

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:31

owja de site van onze manege,
www.spgy.nl staan ook veel foto's van manege en alles op.

haffiemeisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:34

wij hebben best wel veel paarden en pony. het zijn vooral kwpners en gewone rijpony's ook hebben we een fjord, een tinker en een fries

haffiemeisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:38

op de site van de manege staan ook wel foto's van de paarden van de stichting. www.manege-hoogenweg.tk deze site is dus niet alleen van het gehandicapten paardrijden

corinec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:40

Bij onze stichtinig kunnen trouwens ook gehandicapten terrecht die willen mennen. De gewone ruiters en vrijwilligers worden ook 1x per jaar uitgenodigt om mee te gaan op huifkartocht echt supergaaf. Vond trouwens nog een leuk atrikeltje over onze sticht ing op deze site: http://www.cruyff-foundation.org/nieuws ... euwsid=403
Onze stichting bestaat dit jaar 25 jaar en we gaan echt onwijs leuke dingen doen we zaten er ook aan te denken andere stichtingen uit te nodigen om bij ons te kijken maar we moeten dan wel weten of die dat leuk vinden.
(edit) erge domme spelfout

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:42

bij ons op de manege willen ze wel graag een fries, maar doen ze het niet vanwege het eigenwijze karakter...
en tinkers hebben we ook niet, alleen een russisch bergpaardje een haflinger met enorme manen, en jut en jul de 2 fjorden!
menles gaan ze gook geven bij ons, hebben laatst een helemaal nieuwe aangepaste wagen gekocht die heeeeeeel eng was volgens de paarden, maar op die wagen kan wel een rolstoel!

@superhaffies, hoort die shet ook bij de manege?

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:43

huh welke shet?

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:45

die van de landag

liberty

Re: Manege voor o.a. gehandicapten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:03

Voor onze lessen hebben wij alleen een speciale trap, een pony heeft ook speciale teugels. Voor de rest hebben we nog niet heel veel aanpassingen omdat we net begonnen zijn met die lessen.

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 14:21

nee, die hoort er niet bij, dat was gewoon een act.. egt heel leuk ding..
kga vanmiddag en aaf weer na de manege

Alytuiere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 14:44

meisjj schreef:
en tinkers hebben we ook niet, alleen een russisch bergpaardje een haflinger met enorme manen, en jut en jul de 2 fjorden!

ze hebben toch wel meer paarden staan??

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 14:53

bij ons gebruiken ze een tinker, blacky een zwarte ponykruizing, en verder allemaal fjorden.

er is geen website en ik ben nu zelf net sinds een tijdje een clubblad begonnen, maar het loopt eigenlijk helemaal niet krijg gewoon geen inbreng niks..
zouden de meeste ouders het gewoon als 'een' activiteit zien? dat paardrijden? net zoals zwemmen ofzo?
ik vind het zelf veel bijzonderder dan dat.
maar ja moet je paardengek voor zijn dan zeker ofzo

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:02

ja, maar dat zijn van die fijnere pony's! heb ik ook eerder geplaats!

Alytuiere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:41

meisjj schreef:
ja, maar dat zijn van die fijnere pony's! heb ik ook eerder geplaats!

rustig maar. ik lees niet alles mee. Die bergpony bedoel je daar Anoush mee?

Vind trouwens wel dat de wat grovere pony's een milder/liever karakter hebben, bij het hoefijzer dan

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:01

inderdaad arnoush!
dat is ook mijn lievelingetje op de manege haha!

maarja, ze zijn allemaal lief!

mustang123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:26

meisjj schreef:
inderdaad arnoush!

Grappig, ik heb een keer een cursus van Pieter Baalbergen gehad in 't Hoefijzer (daar begon ook mijn motivatie voor het werken op een gehandicaptenmanege, trouwens). Ik herinner me Arnoush nog wel, dat is een schimmel toch? Daar heb ik toen op gereden. En Jut en Jul weet ik ook nog. Ik zag ze terug op Jumping Amsterdam vorig jaar, toen er een demo werd gegeven. Pas later drong tot me door dat ik die paarden dus kende. We mochten ze toen in de wei zetten; ze veranderden van hele rustige paarden in een denderende kudde: JIPPIE, we mogen naar buiten!
't Wordt zo langzamerhand wat off topic, geloof ik. Volgend bericht weer bij de les.

mustang123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:27

meisjj schreef:
inderdaad arnoush!

Grappig, ik heb een keer een cursus van Pieter Baalbergen gehad in 't Hoefijzer (daar begon ook mijn motivatie voor het werken op een gehandicaptenmanege, trouwens). Ik herinner me Arnoush nog wel, dat is een schimmel toch? Daar heb ik toen op gereden. En Jut en Jul weet ik ook nog. Ik zag ze terug op Jumping Amsterdam vorig jaar, toen er een demo werd gegeven. Pas later drong tot me door dat ik die paarden dus kende. We mochten ze toen in de wei zetten; ze veranderden van hele rustige paarden in een denderende kudde: JIPPIE, we mogen naar buiten!
't Wordt zo langzamerhand wat off topic, geloof ik. Volgend bericht weer bij de les.

mustang123

Re: Manege voor o.a. gehandicapten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:29

Excuus voor het dubbele versturen (het duurde nl. heel lang ).
Even over een krantje: op onze manege is de Bakpraat. Dat is een leuke mix van serieuze berichten, paardengeklets en puzzels en van alles wat. Ik heb de indruk dat er goed in geschreven wordt door ruiters, helpers en instructeurs. jammer dat het op jouw manege niet goed loopt. Misschien moet je het nog even volhouden, of een paar mensen persoonlijk vragen om wat te schrijven?
Hierbij ook nog even de site van onze manege: www.vpg-amsterdam.nl

Alytuiere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:32

ah jut en jul, mn zus rijdt altijd op een van de twee... heb ze ook in de les wel eens gek zien doen trouwens

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:41

jul die wil nog welleens gek doen inderdaad, maar wie is jou zus dan? en op welke dag rijd die?
mischien ken ik er wel namelijk!

Alytuiere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:42

meisjj schreef:
jul die wil nog welleens gek doen inderdaad, maar wie is jou zus dan? en op welke dag rijd die?
mischien ken ik er wel namelijk!

op vrijdag avond

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:50

dan ben ik altijd bij mijn eigen paardje, dus ik ken haar niet

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 00:44

het krantje loopt nu pas een half jaar, maar ik heb tot op heden nog geen inbreng ontvangen, wel positieve reacties van moeders die iets te lezen hadden tijdens de les (ze zitten dan boven in de kantine).
ik heb welk elke keer een interview waarvoor ik gewoon een ruiter of ouder benader, maar nog geen berichtjes over lievelingspony's ofzo, weet ik veel.
naja ik wacht het nog wel even af en voor de nieuwe oplage hang ik wel weer een briefje op de deur van de zadelkamer..
ik heb ook gewoon een mail adres speciaal daarvoor aangemaakt omdat ik dacht dat dat de kotste weg is maar tot nu toe dus niks.