Ayasha schreef:Een paar vragen die ik me stel na het lezen van de site... Nina zou je bereid zijn om ze te beantwoorden?
De dekjes zijn vervangen door stro zakken ivm schimmel infectie en het niet weg krijgen. Maar waarom wijs je dan niet elk paard 1 dekje toe? Dan kan het toch ook niet verspreiden? Lijkt me fijner voor de dieren en even handig als de strozakken...
omdat we dit elke keer kunnen wassen er passen 13 strodekjes per keer in de wasmachine en normale dekjes 5 tot 6
op een drukke dag gaan er zeker 70 dekjes doorheen dit krijg je anders echt niet gewassen.
En dan nog een paar quotes van de site...Citaat:Met op zadelen is ze wel eeen beetje chagrijnig, maar dat zijn alle paarden.'
Is dat geen heel erg groot signaal dat er iets grondig mis is met het tuig? Mijn paarden zijn nl echt niet chagrijnig bij het opzadelen en de paarden die ik gereden heb voor anderen waren dat ook allemaal niet. Ook op mijn manege van vroeger was er misschien 1'tje die niet zo happy was tijdens het opzadelen maar voor de rest hadden ze er geen probleem mee... Als een lid met dit idee naar huis gaat moet je dan niet even gaan nadenken over wat er aan de hand is ipv dit gewoon op de site te zetten als "argument"?Citaat:Op kamp kon ik haar nog normaal opzadelen, zonder dat ze je de stand uittrapte, maar nu gaat dat veel moeilijker.
Kortom ook dit paard heeft een enorme hekel gekregen aan het opzadel gedeelte... Dat zijn toch signalen die je niet kan missen?
over het zadelen, er staan 80 paarden en pony's op de manege hiervan zijn 4 of 5 wat moeilijker met het opzadelen maar hier houd het ook echt mee op. tuurlijk is het fijner en beter als ze allemaal super braaf zijn met het zadelen maar dat is een utopiaCitaat:Belgische knol
daar bedoelen wij de belsen mee
Als ik de paarden zo bekijk is een groot deel gewoon ronduit onopgevoed...Dat heeft niets meer te maken met ondeugend.
Ik zie op vrijwel elk paard witte haren (drukplekken).... Neemt de manege die dingen maar voor lief of hoe zit dat precies?
De foto's... Wie heeft bedacht om sommige jongen paarden gewoon een touw rond de hals te knuppen?Citaat:Floor: (Tijdens de Woensdagles). Ik moest een keer op woensdag op woody en in zijn (niet zo nieuwe) teugels zat een knoop. Alles ging goed, totdat.. We gingen naar het springbos, zaten in draf en die teugel knapt ineens, zat ik aan een teugel te trekken xD Toen ik eindelijk tot stilstand kwam, maakte j. de teugels weer aan elkaar (met een knoop) hij trok er aan, en.. KNAP!! weer kapot. Maar j.. werd creatief en pakte de extra beugelriem deed die aan het bit, en daar moest ik dan meerijden.. Fijn hoor!
Dit is toch gewoon ronduit onverantwoord en gevaarlijk?
Als ik die ervaringen lees komt het op mij al helemaal niet als een gezellige manege over
Enfin, men moet het zelf weten, maar afgaande op de site vind ik het een vreselijke manege.
met die teugel dat kan gebeuren..
en het springbos ligt zeker een goed kwartier van de manege af dus op zon moment moet je iets.
als er iets kapot is dan word het normaal gewoon zo vlug mogelijk gemaakt(meestal gelijk op dat moment)
slecht opgevoed?
de paarden en pony's zijn juist hartstikke goed opgevoed.
het grootste deel is hartstikke braaf in de omgang en onder het zadel.
er zijn er wel wat die wat moeilijker zijn over het zadel maar het grootste deel daarvan zijn nog wat jong en daar word dus ook niet zomaar iedereen opgezet.
en ja over de pony's het zijn fjorden en halfingers die hebben gewoon een bepaald karakter en zijn vaak een beetje eigenwijs.
die drukplekken word goed opgelet, altijd vervelend dat het gebeurt maar er word zeker geprobeert dit te voorkomen.
die touwen zitten er omheen zodat ze mocht het nodig zijn ze te kunnen pakken, ze hebben hier geen last van en het uitsteekseltje wat er aanzit is zo kort dat hier niks mee kan gebeuren.
en tuurlijk kunnen er altijd dingen beter maar dit is toch bij alle manege's zo?
en om te zegen dat de paarden en pony's het slecht hebben bij ons, dan nodig ik je uit kom een keer kijken, alle paarden glimmen staan onder
de appels.
ze staan ontzettend veel buiten,
door de weeks zijn er vaak alleen savonds lessen, dan worden ze sochtens rond 8 uur buitengezet en komen ze voor de lessen binnen (rond een uur of 4,5), de pony's gaan savonds na de lessen lekker naar buiten er word van de ponystal dan ook een inloopstal gemaakt.

Dat heeft niets meer te maken met ondeugend.