Alle koeie... euh dames in de Jister! Stal Hiddemastate

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:13

Caeruleus schreef:
Ik blijf er bij dat we een (overdekte) longeercirkel moeten hebben! :P :D

*stem voor stemt voor :')*

RianneH

Re: Alle koeie... euh dames in de Jister! Stal Hiddemastate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:16

Ijzers zijn met dit weer een drama ja. Ben blij dat Melissa lekker blote voetjes heeft en voorzichtig loopt. Die denkt gelukkig goed na over al haar passen.
Ik ben er meestal als er bijna geen anderen zijn, dus wat betreft zien van longeren, ik heb geen idee.. Maar zie wel regelmatig mooie rondjes...

En nee, ik wil geen longeerbak, dan moeten we verplicht op het rondje werken. Dat longereerd/adhand werkt echt niet fijn..

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 14:16

Ik weet er wel een paar hoor :P Als die zijn geweest kan je heel goed zien waar ze hebben gestaan, dan ligt er zo'n heel mooi eiland in het midden.

Ach, in overleg kan er altijd heel veel hoor. De enige die problemen hebben zijn de mensen die gelijk boos worden, dat werkt gewoon niet :+

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:20

Laat maar lekker boos worden :'). Ik vind bij dit weer het belangrijkste dat ze eruit komen dus elk beest moet er ff uit dus als iedereen samenwerkt en in sommige dingen wat toegeeft kan dat makkelijk :j

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:21

Ik wil nog meer sneeuw dan kan fatoush weer ind e buitenbak spelen :j En een goeie slee zodat ik echt goed kan sleeen met um :').. _O- En dan ook maar meteen een goed tuigje erbij :')

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 14:22

Careful what you wish for!
Volgens de buienradar blijft het de hele dag nog sneeuwen, dus vanavond kan je wel sleeen :P

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:25

Ik lief sneeuw :+: Maar niet dat halfgebakken spul het moet wel een mooi pak zijn :')..

Ik moet een andere slee deze kan niet in de diepe sneeuw dan zink ik weg :') _O- Alhoewel dat voor jullie wel weer grappig is om te zien..

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:27

Buitenbak viel me wat tegen hoeveel sneeuw erin lag vanochtend. Veel is eruit gewaaid.

Neem aan dat je maar met 1 tegelijk mag longeren toch?

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:37

Jeetje wat een gedoe weer over dat longeren...

Op Lyts tsjaerd mag er altijd gelongeerd worden. Ook twee tegenlijk en als er een iemand aan het rijden is met meerdere niet meer. De bak leid hier niet onder maar er word dat ook zeker 4 keer inde week gesleept. Daar kan Pieter nog wat van leren. :=
Wij vinden het daar ok al irritant als er dreigt een hoefslagin de bak te komen. := die is er nooit want er word vaak gesleept. Jammer genoeg kanhet nue niet omdat zelf de binnenbak bij ons een beetje bevroren is.
Laatst bijgewerkt door Nelleke_H op 10-01-10 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:38

Ik vind ook dat een bak elke dag tot min 5 keer per week gesleept moet worden maar tsjah meningen zijn verdeeld :')

Longeren/ springen/ dressuuur moet een bak aankunnen anders is het een k*t bodem :')..

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:40

Ach ja daar word de buitenbak ook nog even gesleept voordat er regen komt zodat die snel weer droog is.

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:41

De Bak op Hiddema is vaak best zwaar. (ik kan het weten als die uren erin rond lopen met de lesjes) :P

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:43

De bak wordt nu toch bijna iedere dag gesleept? Misschien dat dat nu wel blijft hangen?

Ben ook van mening dat longeren moet kunnen, maar sommige mensen mogen toch echt wel een paar lesjes daarin nemen. Als je na 1 paard al een eilandje hebt.
En sommige mensen, daar wil ik liever niet naast in longeren. En rijden moet ik al helemaal niet aan deken. Paard zal maar in de lijnen springen.. Brr.

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:45

ooh echt word er nu bijan iedere dag gesleept :oo
Toen ik daar vaak was was een keer ind e week echt al veel.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:46

Ik reed ook altijd tussen longeren door :') Moet kunnen met die van mij vind ik :=

Iedere dag gesleept :o?? Volgens mij heb ik dan veel gemist volgens mij .. Ik dacht dat hij 1 of 2 keer pw maar werd gesleept :')

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:48

Nou, laat ik het anders zeggen :P Bijna iedere keer als ik kom zie ik een verse bak liggen.
Maar dat moet nu ook wel, met zo veel mensen die erin rijden, longeren en los gooien..

Daarvoor idd ook niet echt vaak. Maar ik heb er geen last van, ben meestal toch buiten bezig.

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 14:52

Pieter doet/deed het nu om de dag, met dit weer. Daarna zal het vast wel weer minder worden, maar misschien pakt het :P De bak is in ieder geval wel erg mooi nu, als we dat nu eens allemaal subtiel lieten vallen...

Bij sommige mensen wil je echt niet in rijden met longeren, tenzij je levensmoe bent :') Zou het zelf trouwens nooit doen, ik vind het eng. Dat spook van mij kan nog wel eens een sprongetje opzij doen en dan let hij echt niet op of daar toevallig een longeerlijn loopt (Zen: die gaat vanzelf voor je aan de kant, dat heb je als je de koning van stal bent >;) ).

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:05

Ja idd je kan niet overal bij in longeren/rijden. maar de meeste combinaties kan best. En uit ervaring de paarden wennen er ook aan. Er is nog maar een keer een ongeluk mee gebeurd bij ons op stal.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:23

Tja, lastig punt hoor. Mijne is best braaf aan de lijn, maar wil zeker met dit weer wel eens een gekke sprong maken of gaan lopen snurken. Nu kan je kwa ruimte perfect bij mij inrijden, want zoveel nemen we niet in, alleen bewegen we nogal veel. En praat ik veel :P
Maar als degene die aan het rijden is te dicht langs haar zou gaan (en dat is bij melissa nogal snel) tja, dan is het toch een draver er moet je wel winnen.

Maar heb vroeger wel gereden met de andere paarden los in de bak, niets aan de hand. Maar die kende ik allemaal :P

Nijntje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:28

Ik heb idd ook altijd gereden en gelongeerd in een bak. Samen longeren, longeren en rijden, etc.

Wat een berichten trouwens!! Wow, ben een dag niet online en moet me verschrikkelijk bijlezen :')

Ik had de regels nog niet gezien en heb Tristan daarnet lekker los gehad. Even gerend door de bak en aan de hand gestapt (hij vind nu ineens de wind en de krakende binnenbak eng) := We kwamen over de angst heen! Jee *\o/*

Daarna nog heerlijk samen getuttelt.. lekker gepoetst en geprutst en de mok behandelt. Hij vond het allemaal weer prima.

Een longeerbak, maar dan wel vierkant, hahaha anders ben je idd alleen maar gebonden aan dat rondje.... Tweede binnenbak een idee :') :+ Moeten eens aankomen met het idee := word denk ik niet gewaardeerd.

De bak wordt idd maar 1 of 2 keer gesleept, niet bijster vaak.

Ach we kunnen wel zeuren, maar we mogen blij zijn dat we een binnenbak hebben! Ik lief de binnenbak

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:31

Nou ik ga omkleden en nog een pijnstillertje wegslikken en dan richting Fatoush :)! Bye y'll! :wave:

RianneH

Edit ;)
Laatst bijgewerkt door RianneH op 10-01-10 15:32, in het totaal 2 keer bewerkt

RianneH

Ja! Ik ben ook erg blij met de binnenbak hoor :)

Gaat het goed met Tristan's behandeling?

Nijntje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:35

Maysie schreef:
Nou ik ga omkleden en nog een pijnstillertje wegslikken en dan richting Fatoush :)! Bye y'll! :wave:

Plezier daar!!

Hmm Tristan z'n mok begint aardig weg te trekken, dat is echt heel erg fijn! Zometeen waarschijnlijk zover dat ie weer lekker buiten kan spelen, maar blijf zijn sokken wel afdrogen. Dat is dus wel echt nodig.

ik ben zo blij als het zometeen weer lente is en de sneeuw weg is!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:31

Zo paardjes hebben lekker een uur in de binnenbak met pionnen gespeelt :').. Wat een sukkels zijn het ook :=. Die koppen die ze soms trekken. Daarna nog een lekker fruithapje voor Fatoush gemaakt met wortel, appel en banaan :9 oh en ook muesli :9