Het grote manege Austerlitz topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nickyforever

Re: Het grote manege Austerlitz topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:43

linda2008 schreef:
en als ik dan toch alles aan het vertellen ben, er zijn volgens mij niet erg veel mensen die weg gaan maar ik hoorde dat Syl er wel aan zat te denken... klopt dat Syl, of blijf je ook gezellig?
ja met alle roddels, kan het beter maar gewoon vragen toch ?!

Ik weet het zelf nog niet echt Linda, het gaat wel door me heen maar wil ook eerst even weten hoe of wat. Ach gut
Er word nu zoveel gezegt.
Denk dat ik vandaag even langs Theo loop om zijn verhaal te horen en hoe het volgens hem gaat lopen.
Danny en Angelique hebben het hier erg moeilijk mee omdat ze ook wel zien hoe het nu gaat maar ook hoe leuk ze het nu hebben met iedereen, die willen hier nog niet echt weg.
Dat begrijp ik ook wel van hun maar het moet ook redelijk blijven voor de pony's.
En het ligt er bij mij ook een beetje aan wat de stal prijs gaat doen (heb er wel 3) en wat we ervoor terug gaan krijgen. Knipoog
Als ik soms naar De stallen zelf (onderhoud) kijk denk ik dat kan veel beter.
Ik denk dat er wel meer mensen twijfelen hoor maar dit niet naar buiten brengen. Cool

Voor degene die ik vandaag niet meer zie ik wens jullie een mooi en gezond en veel rijplezier toe voor 2009
Go jij! Go jij!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:18

Ik vind dat je groot gelijk hebt, en eerlijk gezegd, ik denk dat iedereen eerst moet kijken hoe en wat... Het is heel erg lastig om nu al te zeggen wat je gaat doen. Ik kan me voorstellen met 3 pony's dat de stalling niet ver omhoog moet gaan, maar dat geldt voor mij net zo. Als het té veel omhoog gaat, ga ik liever ergens bij een boer op een weitje staan, dan kan ik er 2 nemen voor hetzelfde geld. (om maar even zo te zeggen.)

Ik vind ook dat Olga op dit moment best fanatiek reageerd. Dit is wel begrijpelijk, ik had precies hetzelfde gedaan. Maar het is niet in het voordeel van Theo. Alhoewel ik zelf zal zeggen: wat kan er slechter???

De kantine kan niet veel slechter meer aan, ik denk dat het er eindelijk warm gaat worden en hopelijk weer een stuk gezelliger.
De stallen kunnen ook niet veel slechter, ze vallen bijna uit elkaar. Al denk ik dat hier niet veel aan zal gebeuren maar dat gebeurd nu ook niet. In de grote stal zijn 2 boxen geschilderd, daar is ook nooit meer wat van gekomen.

De zorg voor de paarden blijft gelijk. Dat gaat Theo echt niet zelf doen. Ik denk dat Tamara en Marieke gewoon in dienst blijven dus dan blijft dat ook hetzelfde als nu.

Het enige wat ik me af vraag is hoe het straks gaat met de lessen. zowel manege, als pension, als prive.
Want als straks de binnenbak weer continu bezet is met manegelessen en buiten heeft iemand priveles, zijn er pensionlessen of hij word niet goed bijgehouden, dan ben ik wél snel pleite! Ik hoop wel dat de regel blijft dat er altijd 1 bak beschikbaar moet zijn voor pensionklanten.......

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:19

phoe wat een verhaal... Ik denk dat je er goed aan doet om gewoon op Theo af te stappen.
Ik hoop daarom ook dat Theo en Rene EN Tonya en die andere vent, binnenkort ook even hun verhaal komen doen.
Want nu word er van een mug een olifant gemaakt. Iedereen is als de dood voor een verhoging van de stalling maarja... niemand die het weet.... misschien gebeurd er wel niks.......

afwachten dus, geduld hebben en hopen dat ze snel hun verhaal komen doen...

HAPPY 2009 Haha!

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 12:26

Jeetje, wat een verhalen! wat opeens zo.. maar fijn dat het nu even uitgelegd is Lachen anders zou ik het pas morgen te horen krijgen hihi.
Ik kan nu natuurlijk niet oordelen, omdat ik het maar zo lees hier op bokt.. Maar het pakt me wel dat het zo opeens word overgenomen, ik hoop inderdaad wel zoals Linda zegt: dat de kantine gezelliger, en warmer word, en hopelijk word er ook iets aan de stallen gedaan.. Ookal gaat het stapje voor stapje..
Maar, Tonia is een hele aardige vrouw, vind ik, en ik denk wel dat veel mensen het daar goed mee kunnen vinden Lachen
Ach, we zullen zien hoe het allemaal loopt!
En ik hoop inderdaad dat het met die lessen ook een beetje redelijk blijft.. nu zullen er 's avonds ook wel weer manege lessen komen? Maar, waar haalt theo die paarden vandaan? hij kan moelijk nóg meer manege lessen inzetten... Met het aantal pony's dat hij nu heeft.

Ach ik ben benieuwd hoe het gaat lopen, ik ga even naar beneden! Doei, doei

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:38

nou Natal dat heb je goed gezegd, maar wat ik gehoord heb (en of dat waar is weet ik niet want er gaan op dit moment zó veel verhalen) is dat ze uiteindelijk uit willen gaan breiden en dat er dan meer manegepony's komen. Toen ik dat hoorde kreeg ik het gelijk benauwd want als die pony's op de grote stal komen ben ik snel weg... ik moet er niet aan denken dat al die kids weer continu door de stallen heen lopen te rennen enzo.

En ik moet er ook niet aan denken dat de avonden ook weer vol gestampt worden met manegelessen, Bij Olga hebben de pensionklanten altijd op de eerste plek gestaan en ik hoop dat dat bij Tonia ook zo blijft en niet dat dan de manegeklanten weer eerst komen.
Laatst bijgewerkt door linda2008 op 31-12-08 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 13:41

O oke, ik moet er ook niet aan denken al die manege kinderen Nagelbijten / Gniffelen maarja, dan zullen ze waarschijnlijk ook uit gaan bouwen? dus meer stallen? want het staat al bijna vol? of is de verwachting dat iedereen weggaat ofzo? Tong uitsteken

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:43

ik hoorde (maar nogmaals... niet wetend of het wel waar is) dat ze gaan kijken wie er blijven staan en dat er dan wat ponies bijkomen (ik denk zelf dat ze daar zoieso de stallen van Theo voor gaan gebruiken enzo) en hoorde dat ze uiteindelijk ook meer stallen willen (maar niet op korte termijn)

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:02

Volgens mij zou meer stallen niet eens mogen ivm met verontreiniging van de grond, Ol mag officieel ook geloof ik al iets minder hebben dan nu.

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 14:04

Ach, we zien het vanzelf Lachen

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:13

Nathaliia schreef:
of is de verwachting dat iedereen weggaat ofzo? Tong uitsteken

dat valt mee. Ik hoorde dat Sylvia twijfelde en Karolien zei gelijk dat ze wegging maar ik geloof dat die (toen ze weer rustig was) het ook niet zeker wist. En ik denk zelf dat Karin en Erik niet zullen blijven haha die worden gek zonder olga.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:14

Jimb0o schreef:
Volgens mij zou meer stallen niet eens mogen ivm met verontreiniging van de grond, Ol mag officieel ook geloof ik al iets minder hebben dan nu.

Als je meer belasting gaat betalen mag dat best wel...

edit: maar Olga mag niet meer dan (geloof ik) 50 paarden omdat ze 50 boxen heeft. Ze betaald dus voor dát aantal! maar Ol komt daar steeds boven omdat er ook meerdere ponies in 1 box staan.

(bv. Sam en Pjotr, maar ook Sissi & Maxi dat was ooit volgens mij ook 1 stal. Beauty, Riantha en Dana staan ook met zijn 3e in 2 boxen enz)
Maar als je een vergunning voor stallen aan vraagt, en je krijgt toestemming, doe je niks verkeerd. Het is dus wel degelijk mogelijk alleen ik zou zo gauw niet kunnen bedenken WAAR ze die zouden willen gaan plaatsen...

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:24

maar ach het zijn allemaal maar verhalen, wat er van waar is moeten we denk ik nog maar zien. Ik hoop op een vergadering binnekort. ben erg benieuwd.

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:28

Het wordt inderdaad afwachten, feit is echter wel dat Theo gisteren zijn verhaal aan het doen was richting manegeklanten en wij vingen dan af en toe zo half wat op. Dat vind ik echt niet netjes, want voor de manegeklanten verandert er in principe dus niks en zijn wij het die het in de eerste plaats aangaat en er dus eerst over zouden moeten horen toch Verward

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:29

En ik denk dat voordat je bij gaat bouwen misschien eerst de helft van de krakkemik plat moet maken Nagelbijten / Gniffelen

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 15:19

Ja ik wilde net zeggen birgit! wij hebben daar denk ik meer aan dan die manege klanten, maarja, je moet ook maar het geld hebben om stallen bij te bouwen.
En ik denk als ze dat willen dat inderdaad het een en ander plat moet, om meer ruimte te creeren! Maarja, we zien het inderdaad wel.. ben benieuwd moet ik eerlijk zeggen Haha!

adante_2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:16

theo mag het dat pension klanten niet vertellen dat wou olga doen!
ik blijf gwn lekker staan en ik wacht het eerst wel af.
en er blijven ook pensionlessen springen en dressuur

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:45

JimBeer schreef:
Het wordt inderdaad afwachten, feit is echter wel dat Theo gisteren zijn verhaal aan het doen was richting manegeklanten en wij vingen dan af en toe zo half wat op. Dat vind ik echt niet netjes, want voor de manegeklanten verandert er in principe dus niks en zijn wij het die het in de eerste plaats aangaat en er dus eerst over zouden moeten horen toch Verward

Dan ben ik helemaal met je eens!!!
Dat is ook niet netjes... wij hadden het eerst moeten horen en wij horen het alleen maar van Olga ik vind inderdaad dat Theo ook aan ons het eerst had moeten vertellen (ondanks dat Olga dat niet wilde) want zoals je al aangeeft, voor manegeklanten veranderd er weinig, voor ons heel veel!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:46

en over het bijbouwen van stallen ofzo denk ik dat we een beetje doordraven... daar is nog niks over gezegd met zekerheid.
maar nog een kleine toevoeging over daarnet:

Dit geeft wel aan dat Theo (zoals ik al vreesde) zijn manegeklanten op de eerste plek zet terwijl wij pensionklanten toch véééél meer betalen Boos!

daar word ik altijd wle een beetje pissig over.. wij maar geld neerleggen en die manegemensen er maar van profiteren.
maargoed we moeten eerst maar eens kijken hoe of wat, misschien veranderd er wel helemaal niets voor ons..... je weet maar nooit...

adante_2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:29

maar theo mogt het niet vertelle tegen pension klanten van olga dus kon ie het moeilijk zeggen tegen hun

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 18:36

ach, het komt allemaal vast wel goed Knipoog hihi, hele pagina volgekletst over 1 onderw. Haha!

ClooneyManon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:39

Nathaliia schreef:
ach, het komt allemaal vast wel goed Knipoog hihi, hele pagina volgekletst over 1 onderw. Haha!

haha ja dat heb je wel eens maar het is wel erg het verhaal.

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 18:56

ik ben alsnog wel benieuwd wie er allemaal weg zullen gaan straks... Tong uitsteken

ClooneyManon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:58

'ja idd en wat voor een staartje dit verhaal gaat krijgen....
alsvast een fijne jaarwisseling.... Lovers

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 18:59

Ja idd Tong uitsteken goed begin van een nieuwjaar Huilen van het lachen hihi.

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 19:16

Laatste bericht!