Wij zijn geen watjes, wij zijn de VELDT Schatjes: Part 3

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille1970

Re: Wij zijn geen watjes, wij zijn de VELDT Schatjes: Part 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 23:27

Uiteraard hou ik jullie ook op de hoogte.
Het komt een ieder ten goede.
Ik hou toch een beetje van Veldt hahahahahahha... (bloost)

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 00:23

winnitou schreef:
meelen schreef:
Ik ga ff sneeuwballen gooien met de hond.
Tot laters.

op tijd bukken hoor 10

Hoefde niet, ze gooide niks terug.

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 00:36

Mireille1970 schreef:
Ik ben ook geen pensionklant (meer). Maar wel betrokken bij het welzijn van de manege van Connie en Gradus en familie en hun klanten die ook mijn vriendjes zijn -> gewoon omdat ik ze heel graag mag...

Uhm, de manege is toch verkocht door de Veld'jes aan Diana?
Of ben ik nu erg blond Blond

Kitana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 01:01

LIQUITA schreef:
Kitana_ schreef:
Het is het probleem van de paarden, die zijn de dupe.
De paarden/pony's staan er die dag heel vredig bij hoor.....staan heerlijk te genieten van de rust.

Ik bedoel dat ze een dag in hun eigen s hit moeten staan omdat de gene die de manege nu runt pasen wil vieren:)
Ja opvallend he dat rose ik vind het zelf ook wel errug schattig Bloos

Kitana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 01:31

Oh ja en ik ga onder andere weg 1 mei..
Waarom?

- Omdat ik het qua tijd haast niet meer kan combineren met mijn werk, huishouding en vriend. Het is voor mij best een eindje rijden en ik wordt regelmatig van de dijk afgewaaid met me brommertje. Ik heb nu een stalling gevonden wat lekker dichtbij is en waar ze vanaf mei overdag lekker wordt buiten gezet.

Als manege veldt dichterbij was geweest en niet op die nare dijk was ik er zeker wel gebleven, ookal vindt ik dat er daar een hele hoop veranderd moet worden Tong uitsteken

De paddocks voor de ingang , het erf en de manege is het visitekaartje van het bedrijf.
(Beetje jammer dus)

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 09:32

meelen schreef:
Mireille1970 schreef:
Ik ben ook geen pensionklant (meer). Maar wel betrokken bij het welzijn van de manege van Connie en Gradus en familie en hun klanten die ook mijn vriendjes zijn -> gewoon omdat ik ze heel graag mag...

Uhm, de manege is toch verkocht door de Veld'jes aan Diana?
Of ben ik nu erg blond Blond

Hoe dat precies zit weet ik niet, maar dat zal gaan om de exploitatie van de manege. Het terrein en de grond is nog gewoon van Gradus en Connie en daarbij zijn de meeste klanten die weg zijn/gaan klanten die ooit bij G en C begonnen zijn.

natuur5D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 10:23

na 3 jaar bij Veldt gestaan te hebben ben ik afgelopen november ook naar een andere stal gegaan. maar dat was puur en alleen omdat ik het mijn paardje gun om het hele jaar buiten in een kudde te staan ipv de hele dag in een stal van 2,5 bij 2,5 en dat is nu eenmaal niet mogelijk op een manege. ik heb met heel veel plezier bij Veldt gestaan en en op elke stal is er wel wat.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 12:06

natuur5D schreef:
na 3 jaar bij Veldt gestaan te hebben ben ik afgelopen november ook naar een andere stal gegaan. maar dat was puur en alleen omdat ik het mijn paardje gun om het hele jaar buiten in een kudde te staan ipv de hele dag in een stal van 2,5 bij 2,5 en dat is nu eenmaal niet mogelijk op een manege. ik heb met heel veel plezier bij Veldt gestaan en en op elke stal is er wel wat.

heb je ook helemaal gelijk in. Denk ook niet dat de manege achteruitgegaan is na de explotatie aan Diana en Jeroen.
Het erf was altijd al vies en een troep, overal liggen materialen, was ook altijd al zo. Achterstalligonderhoud is ook niet nieuw.
De longeercirkel, de afspuitplaats, het solarium zijn daar wel bij gekomen terwijl dit al jaren beloofd was. Daarnaast is er een uitmest-, en stapmolenservice gekomen. Dus al met al wel uitbreiding. Dat de paddocks er rampzalig bij liggen is ook niet van de laatste tijd. Maar hoog tijd dat er wat mee gaat gebeuren.
De nieuwsbrief is ingesteld maar wordt niet gecontinueerd. Jammer allemaal verloren kansen.
Oh ja en we hebben een heel mooi hek gekregen midden op het terrein.
Allemaal half werk. Er wordt niks afgemaakt en bijgehouden.
Neem de longeercirkel, prachtig. Maar hoelang hebben de electrititeitsdraden/buizen er boven de grond uitgestoken. Hoe slecht is de bodem. Vindt geen nderhoudt op plaats. De wapperende winddoeken. Noem maar op. In de longeercirkel mochten geen paarden/pony's losstaan, er gebeurd nu niks anders dan lostaande paarden en pony's.
Er lopen nu verschillende medewerkers rond, geef een de coordinatie over de b.v. longeercirkel. En zorg dat deze ook optimaal is en blijft en dat er ook toezicht op komt. Laat de medewerkers de klanten aanspreken.
De afspuitplaats en het sollarium: er stonden (of staan) nog steeds bouwmaterialen en gereedschap om heen. Zorg dat dit opgeruimd is en hou de plaats bij. Dan kun je ook van de klanten eisen dat ze na gebruik hun troep opruimen. En probeer er ook op toe te zien.
Het mooie hek dat midden op het terein gekomen is heeft momenteel geen functie (met de boxen voor de kantine). Maar voordat het hek gesloten wordt zal ook de alternatieve route onderhoud nodig hebben. Is nog steeds niet gebeurd, en als je ziet wat er naast het pad ligt waar je langs wordt geleid. (en ik vraag me af waarom er niet een loopdoorgang is gecreeerd waar je zonder paard kruiwagen door kan.
En over de attitude van de medewerkers (en directie) zal ik hier maar niet uit de doeken doen. Daar valt nog heel wat te verbeteren.
Zo kan ik nog wel een hele waslijst maken. Misschien moet ik de briefjes voor de ideeenbus toch maar eens gaan schrijven. 3 aandachtspunten nemen en je gaat als manege in kwaliteit met sprongen vooruit. Jammer dat ze de gemiste kansen niet oppakken
Ze kunnen me ook inhuren om een poosje aan (crisis)management te doen, alleen ben ik onbetaalbaar.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 12:20

Ik denk wel degelijk dat als dit positief wordt gebracht er oren naar is. Ik denk wel dat D en J het willen aanpakken en opknappen. Maar dat zou je samen in goed overleg kunnen doen.
DMV een bijeenkomst kan je veel afspreken.
En inderdaad wat jij zegt is super Winnitou.
Jammer dat we zo duur zijn hahahahahahahahahaha

Kitana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 13:10

winnitou schreef:
natuur5D schreef:

heb je ook helemaal gelijk in. Denk ook niet dat de manege achteruitgegaan is na de explotatie aan Diana en Jeroen.
Het erf was altijd al vies en een troep, overal liggen materialen, was ook altijd al zo. Achterstalligonderhoud is ook niet nieuw.
De longeercirkel, de afspuitplaats, het solarium zijn daar wel bij gekomen terwijl dit al jaren beloofd was. Daarnaast is er een uitmest-, en stapmolenservice gekomen. Dus al met al wel uitbreiding. Dat de paddocks er rampzalig bij liggen is ook niet van de laatste tijd. Maar hoog tijd dat er wat mee gaat gebeuren.
De nieuwsbrief is ingesteld maar wordt niet gecontinueerd. Jammer allemaal verloren kansen.
Oh ja en we hebben een heel mooi hek gekregen midden op het terrein.
Allemaal half werk. Er wordt niks afgemaakt en bijgehouden.
Neem de longeercirkel, prachtig. Maar hoelang hebben de electrititeitsdraden/buizen er boven de grond uitgestoken. Hoe slecht is de bodem. Vindt geen nderhoudt op plaats. De wapperende winddoeken. Noem maar op. In de longeercirkel mochten geen paarden/pony's losstaan, er gebeurd nu niks anders dan lostaande paarden en pony's.
Er lopen nu verschillende medewerkers rond, geef een de coordinatie over de b.v. longeercirkel. En zorg dat deze ook optimaal is en blijft en dat er ook toezicht op komt. Laat de medewerkers de klanten aanspreken.
De afspuitplaats en het sollarium: er stonden (of staan) nog steeds bouwmaterialen en gereedschap om heen. Zorg dat dit opgeruimd is en hou de plaats bij. Dan kun je ook van de klanten eisen dat ze na gebruik hun troep opruimen. En probeer er ook op toe te zien.
Het mooie hek dat midden op het terein gekomen is heeft momenteel geen functie (met de boxen voor de kantine). Maar voordat het hek gesloten wordt zal ook de alternatieve route onderhoud nodig hebben. Is nog steeds niet gebeurd, en als je ziet wat er naast het pad ligt waar je langs wordt geleid. (en ik vraag me af waarom er niet een loopdoorgang is gecreeerd waar je zonder paard kruiwagen door kan.
En over de attitude van de medewerkers (en directie) zal ik hier maar niet uit de doeken doen. Daar valt nog heel wat te verbeteren.
Zo kan ik nog wel een hele waslijst maken. Misschien moet ik de briefjes voor de ideeenbus toch maar eens gaan schrijven. 3 aandachtspunten nemen en je gaat als manege in kwaliteit met sprongen vooruit. Jammer dat ze de gemiste kansen niet oppakken
Ze kunnen me ook inhuren om een poosje aan (crisis)management te doen, alleen ben ik onbetaalbaar.

Ben in het hele verhaal het 100% met je eens.
Ik sta er nog maar 3 maanden met mijn eigen pony Bloos maar ik ben er vroeger wel vaker geweest.
Ik kan dus niet oordelen over hoe het vroeger was, maar deze manege heeft zóveel mogelijkheden, misschien is er geen geld voor om het allemaal te realiseren zoals het eventueel wél kan zijn.
De naam van de manege is geloof ik (van horen zeggen) alleen verkocht.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 14:02

ik vraag me af hoe je een manege kunt runnen als je zelf nog een baan heb?
een manege is 24 uur per dag lijkt mij?
grardus heeft het misschien uit handen gedaan,maar volgens mij runt hij het nog steeds terwijl hij meer tijd met zijn kinderen wilden doorbrengen...
en volgens mij heeft hij het drukker dan ooit nu:P

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 14:22

Dat zijn onze zaken niet lijkt mij Yommie.
Als je problemen hebt met de gang van zaken wat de manege betreft zul je volgens mij bij Diana moeten zijn.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 14:28

het zijn onze zaken niet hoe ze het willen runnen ,alleen lopen er nu wel steeds meer mensen weg,dus dan moet je toch eens na gaan of het dan goed gaat met je manege...
ik ken de manege al vanaf dat ik 15 ben,en vind veldt ook grardus ...
ik heb het verder prima naar me zin daar ,alleen als je iets wilt en je belt diana neemt ze niet op..dus loop ik naar grardus,die weer zo iets heeft van" zal ik met diana over hebben"
maarja volgens mij zint het grardus ook niet hoe het nu daar aan toe gaat,dus we zullen zien hoe dit gaat lopen!

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:54

ook toen de manege nog volledig in handen was van Grardus en Conny gingen er met regelmaat pensioners weg, en er kwamen er ook weer voor terug. Dat zal nu naar alle waarschijnlijkheid ook weer gebeuren.

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:34

Precies, er zullen echt geen lege stallen komen hoor. De één komt en de ander gaat. Denk niet dat het Grardus of wie dan ook het wat uitmaakt wie de kas spekken zal.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:38

Als het geld maar binnen komt en maakt niet uit uit welke portomonnee

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:38

hebben hier net met zijn drieen Cars op de computer gespeeld. dubbelgelegen van het lachen. straks ga ik het nog leuk vinden ook.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:39

Ga zoonlief even naar bed bonjouren. en dan kijken of ik zin heb om de belastingformulieren verder in te vullen, heb geloof ik nog een week.

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:56

winnitou schreef:

Dat zeg ik Lips are sealed

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:57

winnitou schreef:
hebben hier net met zijn drieen Cars op de computer gespeeld. dubbelgelegen van het lachen. straks ga ik het nog leuk vinden ook.

Wat is dat?

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:59

winnitou schreef:
Ga zoonlief even naar bed bonjouren. en dan kijken of ik zin heb om de belastingformulieren verder in te vullen, heb geloof ik nog een week.

Voor Afbeelding ja.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 20:08

Kitana_ schreef:
LIQUITA schreef:
De paarden/pony's staan er die dag heel vredig bij hoor.....staan heerlijk te genieten van de rust.

Ik bedoel dat ze een dag in hun eigen s hit moeten staan omdat de gene die de manege nu runt pasen wil vieren:)
Ja opvallend he dat rose ik vind het zelf ook wel errug schattig Bloos
Liquta staat vandaag niet in haar eigen s hit (zoals jij het zegt Knipoog) hoor. Ik heb er vrijdag schoon vlas bij gedaan en gisteren goed uitgemest, mijn paard redt dat prima (maar zal vast per paard/pony verschillend zijn). De manege is al zo lang ik op Veldt sta (vanaf 2000 met een eigen paard) op de 1e paas-, pinkster- en kerstdag dicht. Dat komt dus niet door degene die de manege nu runt (denk trouwens dat degene evengoed wel pasen aan het vieren is hoor, manege dicht of open dat zal hun niet veel uitmaken Nagelbijten / Gniffelen ).

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 20:10

Hallootjes, wat een sneeuw vandaag he Afbeelding.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 20:12

meelen schreef:
winnitou schreef:

Dat zeg ik Lips are sealed

Dat bedoel ik Geld, geld! Lips are sealed

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:12

Hoi Petra, ja was weer ff een witte wereld he. Mooi en leuk.