Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

winnitou schreef:meelen schreef:Ik ga ff sneeuwballen gooien met de hond.
Tot laters.
op tijd bukken hoor 10

Mireille1970 schreef:Ik ben ook geen pensionklant (meer). Maar wel betrokken bij het welzijn van de manege van Connie en Gradus en familie en hun klanten die ook mijn vriendjes zijn -> gewoon omdat ik ze heel graag mag...
LIQUITA schreef:Kitana_ schreef:De paarden/pony's staan er die dag heel vredig bij hoor.....staan heerlijk te genieten van de rust.Het is het probleem van de paarden, die zijn de dupe.
meelen schreef:Mireille1970 schreef:Ik ben ook geen pensionklant (meer). Maar wel betrokken bij het welzijn van de manege van Connie en Gradus en familie en hun klanten die ook mijn vriendjes zijn -> gewoon omdat ik ze heel graag mag...
Uhm, de manege is toch verkocht door de Veld'jes aan Diana?
Of ben ik nu erg blond
natuur5D schreef:na 3 jaar bij Veldt gestaan te hebben ben ik afgelopen november ook naar een andere stal gegaan. maar dat was puur en alleen omdat ik het mijn paardje gun om het hele jaar buiten in een kudde te staan ipv de hele dag in een stal van 2,5 bij 2,5 en dat is nu eenmaal niet mogelijk op een manege. ik heb met heel veel plezier bij Veldt gestaan en en op elke stal is er wel wat.
winnitou schreef:natuur5D schreef:na 3 jaar bij Veldt gestaan te hebben ben ik afgelopen november ook naar een andere stal gegaan. maar dat was puur en alleen omdat ik het mijn paardje gun om het hele jaar buiten in een kudde te staan ipv de hele dag in een stal van 2,5 bij 2,5 en dat is nu eenmaal niet mogelijk op een manege. ik heb met heel veel plezier bij Veldt gestaan en en op elke stal is er wel wat.
heb je ook helemaal gelijk in. Denk ook niet dat de manege achteruitgegaan is na de explotatie aan Diana en Jeroen.
Het erf was altijd al vies en een troep, overal liggen materialen, was ook altijd al zo. Achterstalligonderhoud is ook niet nieuw.
De longeercirkel, de afspuitplaats, het solarium zijn daar wel bij gekomen terwijl dit al jaren beloofd was. Daarnaast is er een uitmest-, en stapmolenservice gekomen. Dus al met al wel uitbreiding. Dat de paddocks er rampzalig bij liggen is ook niet van de laatste tijd. Maar hoog tijd dat er wat mee gaat gebeuren.
De nieuwsbrief is ingesteld maar wordt niet gecontinueerd. Jammer allemaal verloren kansen.
Oh ja en we hebben een heel mooi hek gekregen midden op het terrein.
Allemaal half werk. Er wordt niks afgemaakt en bijgehouden.
Neem de longeercirkel, prachtig. Maar hoelang hebben de electrititeitsdraden/buizen er boven de grond uitgestoken. Hoe slecht is de bodem. Vindt geen nderhoudt op plaats. De wapperende winddoeken. Noem maar op. In de longeercirkel mochten geen paarden/pony's losstaan, er gebeurd nu niks anders dan lostaande paarden en pony's.
Er lopen nu verschillende medewerkers rond, geef een de coordinatie over de b.v. longeercirkel. En zorg dat deze ook optimaal is en blijft en dat er ook toezicht op komt. Laat de medewerkers de klanten aanspreken.
De afspuitplaats en het sollarium: er stonden (of staan) nog steeds bouwmaterialen en gereedschap om heen. Zorg dat dit opgeruimd is en hou de plaats bij. Dan kun je ook van de klanten eisen dat ze na gebruik hun troep opruimen. En probeer er ook op toe te zien.
Het mooie hek dat midden op het terein gekomen is heeft momenteel geen functie (met de boxen voor de kantine). Maar voordat het hek gesloten wordt zal ook de alternatieve route onderhoud nodig hebben. Is nog steeds niet gebeurd, en als je ziet wat er naast het pad ligt waar je langs wordt geleid. (en ik vraag me af waarom er niet een loopdoorgang is gecreeerd waar je zonder paard kruiwagen door kan.
En over de attitude van de medewerkers (en directie) zal ik hier maar niet uit de doeken doen. Daar valt nog heel wat te verbeteren.
Zo kan ik nog wel een hele waslijst maken. Misschien moet ik de briefjes voor de ideeenbus toch maar eens gaan schrijven. 3 aandachtspunten nemen en je gaat als manege in kwaliteit met sprongen vooruit. Jammer dat ze de gemiste kansen niet oppakken
Ze kunnen me ook inhuren om een poosje aan (crisis)management te doen, alleen ben ik onbetaalbaar.
maar ik ben er vroeger wel vaker geweest.

winnitou schreef:Als het geld maar binnen komt en maakt niet uit uit welke portomonnee

winnitou schreef:hebben hier net met zijn drieen Cars op de computer gespeeld. dubbelgelegen van het lachen. straks ga ik het nog leuk vinden ook.

winnitou schreef:Ga zoonlief even naar bed bonjouren. en dan kijken of ik zin heb om de belastingformulieren verder in te vullen, heb geloof ik nog een week.
ja. Kitana_ schreef:Liquta staat vandaag niet in haar eigen s hit (zoals jij het zegtLIQUITA schreef:De paarden/pony's staan er die dag heel vredig bij hoor.....staan heerlijk te genieten van de rust.
Ik bedoel dat ze een dag in hun eigen s hit moeten staan omdat de gene die de manege nu runt pasen wil vieren:)
Ja opvallend he dat rose ik vind het zelf ook wel errug schattig
) hoor. Ik heb er vrijdag schoon vlas bij gedaan en gisteren goed uitgemest, mijn paard redt dat prima (maar zal vast per paard/pony verschillend zijn). De manege is al zo lang ik op Veldt sta (vanaf 2000 met een eigen paard) op de 1e paas-, pinkster- en kerstdag dicht. Dat komt dus niet door degene die de manege nu runt (denk trouwens dat degene evengoed wel pasen aan het vieren is hoor, manege dicht of open dat zal hun niet veel uitmaken
).
. meelen schreef:winnitou schreef:Als het geld maar binnen komt en maakt niet uit uit welke portomonnee
Dat zeg ik