RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 11:33

* <3 Komt binnen met haar hoofd in de wolken <3 *

Wat een heerlijke les weer vanmorgen! Ik had vandaag de luxe om te mogen kiezen: Okke of Liena. Nou, ik denk dat ik de juiste keuze gemaakt heb! Meneer lekker uit de wei geplukt, fijn gepoetst en gezadeld. Erop en rijden maar. Nou hij liep heerlijk, kan ik je vertellen. Normaal heb ik wat moeite hem aan het been te krijgen en om in doorzitten ook echt te blijven zitten, maar vandaag niets van dat al... Wat een heerlijk beest is die Fries toch ook. <3

Ja, Okke heeft mijn hart gestolen hoor <3

*Gaat lunchen met haar hoofd nog steeds in de wolken*

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 14:34

Hahaha, ik dacht dat je voor Liena zou gaan, maar Okke is ook heel gaaf! :D

Ik heb gister ook weer mogen rijden, en wel op Injoy. En wat heb ik héérlijk gereden! Wel de eerste vijf minuten mevrouw even moeten wakker maken van: "jow, we gaan echt aan het werk hoor, dus hoppa voorwaarts jij' ze had het al snel door en toen ging het heerlijk! Vooral de galop, lekker schakelen, dan de ene lange zijde keihard en de andere juist heel langzaam.. moest der even 'heet' maken van Inge, nou dat werkte wel. ^^ Ja, heb echt heel chill en fijn gereden. :D

Heb je trouwens het veulen van Wuzelma gezien? Wat een schatje is dat! Het is een hengstje, geboren van zondag op maandag en al aardig aan de maat. Hij heeft een soort van witte kol, niet echt, meer een klein rondje dat dan uitloopt in een kleine witte streep. En hij (oja hengstje trouwens :P ) is ook nergens bang voor. Echt super lief! Het veulen van Widuna was helaas veel te vroeg geboren en heeft het dus niet gehaald. |( Had het er ook al met Echica over, na Otske is er nog één veulen geweest en daarna was ze of niet drachtig of ging het ook niet goed.. volgens mij wordt Widuuntje een beetje oud. ^^ Maar ik ben benieuwd naar de andere 2 veulens. Al duurt dat nog wel eventjes, volgens mij ergens in juni pas. En ik heb zin over 2 weekjes! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 16:11

Jammer van Widuna zeg, maar wel leuk dat Wu weer iets moois heeft gebakken! :D Welke kleur heeft 'ie en heeft 'ie al een naam? :) Leuk dat je zo lekker op Injoy hebt gereden :D *het begint weer te kriebelen* :o

Jenny, wat tof, weer lekker op Okke! Heb je al eens op Liena gereden? :)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:55

Dit keer kan ik zeggen dat het veulen de 'natuurlijke' kleur heeft gekregen: vos. (Kan me haar 1e veulen herinneren, Captain, als we van één paard haast zeker wisten wat voor kleur veulen er zou komen was het wel bij Wuzelma, bleek het opeens een zwarte te zijn. XD ) En naam, géén idee. Volgende keer maar vragen. ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:11

Haha! Als ik aan een veulen van Wu denk dan moet ik altijd weer denken aan Wu als veulentje zelf, hihi. Ook al zo lief en nieuwsgierig :j Hoe gaat het nu met Captain trouwens, is die inmiddels al verkocht?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:29

Heb Wu en veulen idd in de wei zien staan. Wat een scheetje om te zien.

@loveshadow: nope, nog nooit op Liena gereden. Is dat een leuk paard onder het zadel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:33

Dat kun je denk ik beter aan Wieteke vragen, ik heb haar alleen even een paar keer losgereden. Ik heb haar nog nooit echt gereden :)

Ik heb het al eerder gevraagd maar ben het weer vergeten.. Zijn er nog meer veulentjes in de maak? On Time?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:39

Zelina en On Time idd nog. Ben benieuwd wat die 2 er van bakken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:42

Ik hoop enorm dat Zelina er een mooi merrietje uitgooit :j . Zelina en Widuna zijn nu de enige Friese merries voor de fokkerij, toch? Een knappe opvolger zullen ze wel goed kunnen gebruiken :j

On Time krijgt vast ook weer een pracht van een veulen :j

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:44

Ja merrieveulen van Zelina zou leuk zijn idd. Duimen en afwachten maar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:51

Ja! Nu wil ik al helemaal foto's komen maken maar ik ontdek net dat ik bijna nooit kan :+ . Ik zal Tamara eens even stalken voor een datum in juni }>

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:01

Haha, ja wuutje als veulen! Kan me nog wel herinneren dat we toen gras moesten knippen voor der ivm der been waarmee ze toen nog niet de wei in mocht, maarja ze moest wel gras eten. ^^ En On Time gooit er vast weer een pracht veulen uit. Echt, wat die iedere keer weer op de wereld zet. ^^

En over de datum.. ik weet het pas morgen, heb me agenda laten liggen in Groningen. (Zoals jij ook altijd doet :P ) Dus dan zul je het horen.. o maar ik zie wel dat dat het weekend is dat ik eigenlijk in Groningen ben... maar ik kan op een vrijdag wel heen en weer reizen, doe ik wel vaker. Haha. Maar ik weet het morgen pas zeker. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:08

Haha oja, dag gras knippen inderdaad! :D
En hihi ja, dat van je agenda is vrij herkenbaar :D Ik hoor het wel! :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:38

Gras knippen? Wuzelma als veulen iets met haar been gehad? Was zeker voor mijn tijd bij Ini dan... Vertel eens dames!?

Begin nu wel heel nieuwsgierig te worden B-) B-) B-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:43

Ojee, Tamara, verbeter me als ik het verkeerd zeg. Maar als ik het goed zeg had Huzelma, de moeder van Wuzelma, haar been gebroken toen Wuzelma nog een veulentje was. Wuzelma kon als klein veulentje natuurlijk niet zonder haar moeder het land op, dus moest het gras maar naar Wu gebracht worden :D . Als ik me niet vergis werd Giesta later ingezet als een soort babysitter, Giesta is gek op veulentjes <3 .
Maar ik kan me vergissen hoor, het is voor mij ook alweer een tijdje geleden :D

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:43

Ja idd, Huzelma had der been in het gips zitten ofzo, dus dat ging niet lukken in de wei met een springerig veulen. En toen moesten we gras knippen ^^ En over giesta als hulpmama weet ik niet. Maar kan ook prima zo zijn geweest. :P

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 16:14

Ok, heel apart om dat zo te horen. Kijk je toch ineens weer heel anders tegen de paarden aan als je dat zo leest. Zijn er nog meer van die bijzondere dingen gebeurd bij Ini?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 16:50

uhm... kan er zo niet 1 2 3 snel bedenken.
Oja, vraagje! Heb jij fotty gezien? Ik bedacht me opeens dat ik die ook al een heeeeeeeeeele lange tijd niet meer had gezien.. ze zal toch niet naar de paardenhemel zijn he? Of misschien staat ze wel ergens in de wei lekker te genieten van haar rust.. hoop het.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 16:56

Nee, idd Fotty al even niet meer gezien...

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:21

En ik heb een update over fotty, alhoewel, update... ze is inderdaad in de paardenhemel. Volgens echica was ze al een tijdje kreupel en werd dat maar niet beter, toen is er een dierenarts bij geweest en alles en toen bleek al een heleboel van haar spieren te zijn 'verdwenen'. Naja, zonder spieren wordt het natuurlijk niks en toen hebben ze haar laten inslapen. Echt heel jammer, maar oké ze was ook al 24 jaar, een aardige leeftijd voor een paard en ze heeft een heleboel nageslacht op de wereld gezet. Maar dat neemt niet weg dat het heel jammer is.

R.I.P Fotty Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:35

Wow jeetje! :\ Arme Fotty, maar zo te horen is dit beter zo. Ik wist trouwens niet dat ze al 24 jaar was! Ontzettend jammer inderdaad.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:22

Naja, op paardenfokken.nl staat 1987 wat 23/24 jaartjes oud maakt. Maar dat zou je inderdaad niet gedacht hebben als je op der reed. :+

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:22

Jeetje, schrik ik ook wel ff van...

Heb tijdje terug nog op haar gereden, merkte niks aan haar. Maar dit is inderdaad beter dan voor haar.
Rust zacht Fotty...

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 13:10

Ik kan zowel 17 als 18 juni. Heb 15 juni me laatste tentamen en dan moet ik 30 juni nog essay inleveren 2e versie, dus tijd zat. :D Denk dat vrijdag misschien het leukst is, als we dan rond uur of 12/13 er zijn.. want de lessen beginnen dan pas om half 4 waar Kanjer zowieso niet inrijdt. En zaterdag heeft die dan al gereden en misschien half bezweet etc. :P Maar ik zal het anders volgende week even vragen aan ini/inge hoe en wat. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:28

Ik schrijf die vrijdag dan in mijn agenda! Ik vertrek de 23ste naar Italie, dus dat kan er nog mooi even voor :D