Stal Midden Delfland roddels :D :P

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Re: Stal Midden Delfland roddels :D :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 14:03

Ik zit ook te denken dat d'r bolle buik een beetje in de weg gaat zitten met buigingen etc. Vraag ook niet te veel van d'r, maar vind het raar dat ze nu ineens op protest komt, deed ze vorig week nog niet. Eerste half 20 minuten super braaf, na het stappen, het bit vasthouden/bokken, omhoog komen, niet lopen. Schrok er wel een beetje van :S

Ga vandaag met mijn instructrice even vragen hoe lang ik nog mag/kan doorrijden met haar. Merk wel dat ze sneller moe is. Na 3 kwartier stop ik, anders houdt ze het niet voor!

Lag vannacht om 3 uur in mijn bed. Had een gala gehad. Foto's volgen nog. Was erg gezellig. Zat om 9.00 uur weer in mijn les (netjes toch!)

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 14:16

Marieke_ schreef:
Idd jammer dat Jet er niet op kan. Vindt Zara het niet iets?

Denk niet dat Zarah daar tijd voor heeft (gaat toch om paar x per week)
Knipoog

Elady, tis toch bij elk paard verschillend.. ben wel benieuwd wat je instructrice ervan zegt! Veel plezier met je les!

Gelukkig vandaag mijn laatste dagje werken en dan weekend!!!! (heb vrijdag lekker een dagje vrij genomen)

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 14:28

Bij het vorige veulen was Lady veel moeilijker. We moesten met 7 maanden al stoppen met rijden, ze trok het gewoon echt niet. Ze had toen ook een slechte conditie.

Morgen is al ze al weer 8,5 maand. Dus dat is een record. Zal vanavond even vertellen wat ik als advies krijg.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 15:24

elady schreef:

Ireen: Denk je dat ze door de pessoa-teugel beter gaat lopen, of heb je hem gewoon gekocht om d'r achterhand meer te activeren? (gewoon nieuwsgierig)

vooral voor d'r achterhand en rug eigenlijk. van haar voorbenen heeft ze geen last hoor, tenminste ze loopt niet onregelmatig, alleen wat stijf als het koud is de eerste 5 minuutjes. Het is natuurlijk wel beter als ze goed op d'r achterhand gaat lopen, is zoiezo goed en op die manier ontlast ze haar voorbenen ook weer.

niet zo gek trouwens dat ze ineens weer begon te weven, ik ging d'r gisteren poetsen blijkt ze ongelovelijk hengstig te zijn *LOL* heel raar maar wanneer ze hengstig is weeft ze vaak ook een beetje..

jammer ja dat Sunny nu binnen staat, naast Warenko is toch veel gezelliger Knipoog Hij stond gisteren zo alleen dat Evita en ik maar even een knuffel zijn komen geven Lachen

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 17:04

Gisteravond was Otje trouwens ineens overleden.. gelukkig leeft ie vandaag weer Lachen

Afbeelding

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 18:42

Ik merk aan Lady dat ze ook wat ouder wordt. Is sneller stijf en zeker de eerste 5 minuten moet je vooral niet veel vragen, alleen maar voorwaarts rijden.

Heb het vandaag erover gehad met mijn instructrice en besloten dat ik nu ongeveer een half uurtje ga rijden per keer (Ik reed meestal 3 kwartier, ging het goed, stopte ik eerder) en moet proberen zo'n 3 à 4x per week erop te zitten (nu is dat 5 keer) en de rest van de dagen longeren/wandelen/losgooien ect.
Moet haar niet stil zetten, want dan wordt ze heel erg stijf.
Over 3 à 4 weken stop ik met lessen en gaan we terug naar 15/20 minuten. Het zadel zal rond die tijd ook minder goed liggen en dat is ook niet echt bevordelijk voor haar.
We moeten gewoon met de week kijken wat ze zelf aangeeft.

Morgen zal ik weer even nieuwe foto's maken van d'r bolle buik

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 20:12

ireen: zag je topic bij te koop: toch maar wat halster in de verkoop Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 20:14

daar ben ik weer!

haha, ireen ik schrok me in eerste instantie tot, van otje snotje Tong uitsteken

Kim, [paard] wil ook vast wel model zijn hoor Haha!

anuschka, had ik mn eigen toch bijna aangeboden om bij te rijden Haha! Tong uitsteken

goh jongens, was weer een leuk weekje Ja Heb gisteren iemand opgenomen die vrijwel meteen voor OK zou gaan. Leek me wel grappig om er bij te zijn, dus chirurg ed gebeld en het was geen probleem!

Dus patient naar voorbereidingsruimte gebracht en toen ben ik mn blauwe appepakkie aan gaan trekken. Na een halfuurtje/ uurtje konden we echt de OK in. Daar is meneer ingeleid ed.

Operatie was best leuk om te zien! Het ging om een laparoscopische cholecystectomie (zeg dat eens heel snel 10x achter elkaar Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken).
Na de operatie heeft de anesthesioloog uitgeleid en zijn we naar de verkoever gegaan. Tegen de tijd dat ik weer op de afdeling was was het bijna etenspauze (he verdorie Haha!)
Heb het dus weer helemaal naar mn zin gehad!

Alles verder goed op stal en met iedereen?

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 20:40

Klinkt alsof je er nog lang geen genoeg van hebt daar!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:07

haha! nee idd, ben benieuwd of ze me daar over een paar maandjes nog wegkrijgen Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:08

Dat is volgens mijn bescheiden medische kennis een soort van kijkoperatie ................ toch????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:19

haha! ja dat klopt wel een beetje Haha! scopie betekend zeg maar kijken en een cholecystitis is een galblaasontsteking veroorzaakt door galstenen.

Ze maken dan 4 sneetjes in de buik, waardoor verschillende grappig uitziende intrumenten naar binnen gaan, waarvan 1 een camera is (kunnen de chirurgen ook nog zien wat ze aan het doen zijn, wel zo handig Haha!)

Maar goed, ze snijden dus de galblaas los, waarna ze een soort plastic schepnetje de buik in manouvreren Haha! Daar doen ze dan de galblaas in en zo kunnen ze m eruit halen, even schoonspoelen vanbinnen, dichtmaken en klaar is kees Haha!

meneer mocht z'n galsteen'tje' meenemen (het was een aardig grote) Dus wie weet ligt ie nu in de vitrine Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:22

LIjkt me toch wel een zeer intressant beroep Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:26

whaha, ik kan hele kantjes volschrijven over de operatie en wat alles inhoud Haha! maar t is idd heel interessant!

Gewoon de dingen die je tegenkomt! echt uren kan ik daar over volpraten, maar daar zal ik jullie niet mee vervelen Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:26

mij verveel je er niet mee hoor Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:39

zou ik niet te hard roepen Haha!

vindt ik trouwens ook 1 van de leuke dingen aan het werk. door de theorie kun je zo iemand helemaal uitleggen hoe en wat, wat er op de afdeling gebeurt, wat wij allemaal gaan doen aan controles ed, of hoe de operatie gaat, echt super Haha!

haha, ben helemaal gelukkig weer Haha!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:44

Lijkt me ook wel gaaf hoor, om eens een operatie mee te maken Haha! ben alleen bang dat ik tegen de vlakte ga haha dus ik hou het maar bij operaties op tv Tong uitsteken

Evitaatje ging weer lekker vandaag, heb vanavond even gereden Lachen

TwinklebelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:59

Als Tos volgende maand wordt afgekeurd (bah, wat een vreselijk woord) als rijpaard wil ik haar dit voorjaar laten dekken. Ik heb deze hengst uitgekozen, Hexagons Rubiquil. Wat vinden jullie er van?
Afbeelding
Ik ben nog een beetje aan het twijfelen met Sandreo, maar die is nog erg jong en er is nog niet zoveel over zijn nafok bekend. Daarom ga ik denk ik toch maar voor Rubiquil, aangezien van Tos alleen maar de vaderlijn bekend is.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:59

lekker dat het rijden goed ging! ik kan niet wachten tot ik morgen weer lekker kan! ben echt blij dat joke en eef het niet erg vinden dat al sik kom, ik ook vaak rijdt! echt heerlijk!

maar het valt wel mee hoor, zo'n operatie. Het zag er wel grappig uit. Bij de grootste incisie stak de chirurg nog even vrolijk zn vinger erin en zat een beetje rond te voelen, heel apart gezicht Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:00

Sandreo vindt ik zelf wel eeeeeerg mooi, maar Rubiquill ziet er ook super uit!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:04

Heb je ook een foto van tos? Ik weet namelijk niet hoe zij eruit ziet... wordt ook beetje lastig vergelijken met de hengst Knipoog

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:07

ik heb eens een prachtig veulen gezien van Rubiquil, dus.. Haha! Sandreo kende ik niet eens eerlijk gezegd

TwinklebelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:24

Ireentjuh schreef:
ik heb eens een prachtig veulen gezien van Rubiquil, dus.. Haha! Sandreo kende ik niet eens eerlijk gezegd

Sandreo wordt dit jaar ook pas 5, is dus nog niet zo bekend. Het is een zoon van de in Duitsland erg bekende Sandro Hit. Vind ik helemaal een erg mooi paard, maar het dekgeld (2200 euries) gaat ietsje boven mijn budget.

Marieke, ik zal even een foto van Tos uploaden.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:34

bij ons op stal staat een nakomeling van Rubiquil... Lachen
een geweldig lief ding, nog wel jong en onbesuisd, maar erg lief en geen greintje kwaad...

Qua karakter zou ik je Rubiquil aan kunnen raden... Haha!

TwinklebelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:43

Banjer schreef:
bij ons op stal staat een nakomeling van Rubiquil... Lachen
een geweldig lief ding, nog wel jong en onbesuisd, maar erg lief en geen greintje kwaad...

Qua karakter zou ik je Rubiquil aan kunnen raden... Haha!

Karakter is een van de belangrijkste dingen waarom ik voor Rubiquil kies. Tos is van Uniform en probeert nog wel eens de slechte dingen die van Uniform gezegd worden waar te maken (staken, koppig, eigenwijs). Verder mag Tos op front nog wel wat verbeterd worden en qua beweging ook.

Toscana:
Afbeelding
Afbeelding
Let niet op haar bespiering, ze had hier net een paar weken op rust gestaan. Helaas heb ik na deze fotosessie er nog maar drie keer op gezeten voordat we de peesblessure ontdekte.