KNHS Instructieweek 2, Allround Paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 20:58

wollie2004

Re: KNHS Instructieweek 2, Allround Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:13

Wauw die is wel erg roze ja!
Succes iedereen die CH heeft, ik ook weer zondag L2 2 proeven gelukkig wordt het niet warm! heb vandaag nog beetje geoefend en ze gaat echt heel fijn, hopen dat we dat vasthouden!
:wave:

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:32

Ik ben vanmiddag anderhalfuur het bos in geweest, daar had ik zin in. Morgen waarschijnlijk naar Renswoude, want dan heb ik ook hulp van vriendlief.

Wollie: remus is ongeveer 1.70, heb hem nog nooit echt gemeten, hij toont wel heel groot. Wat er door mij heen ging, voor de sprong: je kan het echt, als chantal zegt dat je het kan kan je het, je kan het, op de sprong; oliebol hoe haal ik het in mijn hoofd en na de sprong: het is gelukt alles en iedereen heel.

Marjan: bedankt voor je vertrouwen van mij in een Z proef, dat zou na veel oefenen van de proef ook wel goedkomen. Een stalgenootje van mij is M2 en wil heel hard de punten rijden voor het Z. Maar ik krijg meestal complimentje dat Remus veel beter loopt en beter is bevestigd. We hebben volgende maand een onderlinge(maar dan ben ik op vakantie), maar eigenlijk moest ik tegen haar rijden in het Z, zij zou dan wel winnen met haar stang en trens had ze gezegd. Maar stalgenootjes van mij zeiden dat ik haar dan wel zou inmaken.
Dat zal wel lekker slapen worden in je bedje trouwens!!

Martine: ik zou voor je duimen

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 10:01

Jeetje wat hebben jullie veel gekletst! Ik ga eerst even Maes doen en daarna wel even op de laptop bijlezen, dat is op de bb niet zo handig!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 12:34

Ocrab schreef:
Hmmm.... kon de verleiding toch niet weerstaan en heb mezelf nog maar een verlaat moederdagkadootje gedaan:
een frontriem van Judy :D Ik heb de Classic Silver Diamond besteld *D
http://www.judi.nl/Webwinkel-Product-21 ... mond.html#

erg mooi! Maar jee wat een dikke prijs

ik ga zo even met tutje rijden, wil op haar bejaarde leeftijd (22) nog M dressuur met haar worden!
Daarna Frits zijn knie even afspuiten, die is wat dik nadat hij gister iets te ruig met de haf heeft gespeeld....

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 13:06

Wat een dure frontriem :oo mijn hoofdstellen waren zelfs goedkoper!
Succes met ritje rijden, bianca!

Vanochtend al hardgelopen en een grote schoonmaak gehouden in de slaapkamer. Wat zijn matrassen en spiralen toch zwaar! Ik zit nu te wachten bij de schoonheidssalon :D

Ocrab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 16:54

Mo, mijne ook hoor ;-)
Martine, gefeliciteerd met je 1e winstpunt! Top!

Jammie, morgen weer springles :-D

16easer24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:34

Hey

ik ben 2 weken weggeweest en jullie zijn ongeveer 30 pagina's verder :-)

ik hoop dat er nog plek is op kamer 1 zo ja dan wordt ik graag nummer 10 !!

heb nu een BBQ dus hoop morgen even alles bij te lezen.

succes voor de gene die wedstrijd hebben!

MartineC1711 schreef:
Ik voeg me ook toe :Y)

Kamer 1:
Marjan (Marjan1984)
Samantha (Sammie18)
Shelley (Sjel)
Bianca (bvw)
Colette (colette_007)
Petra ( peehtje )
Sarah (Saartjuh88)
Benthe (jipje_niekje)
Martine (MartineC1711)
Pamela (16easer24)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:54

Kamer 1 is vol nu :D
Martine gefeliciteerd!

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 18:46

Thanks!
Yep ons eerste puntje is binnen! Eerste proef ging ok, beloond met 188 punten.. Wat slordige foutjes zoals terugvallen uit galop..
2e proef was ze erg kijkerig en was ik te gespannen. Wederom wat kleine slordigheidsfoutjes, maar toch178 punten..
Jammer van de spanning anders had ik er 2 punten uitgehaald maar ben voor onze 2e wedstrijd zeer tevreden!!

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:12

Gefeliciteerd Martine!!

Voor het geld van die frontriem koop ik een (5punts)voortuig, maar iedereen zo zijn ding. Ik heb ook aan mijn dressuurhoofdstel een iets prijzige frontriem zitten, een stubben van ongeveer 50 euro, en dan vind ik het gek zat.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:11

Pff net gereden. Eerste proef heel goed, tweede wat lomer maar ook niet zo slecht.. Nu op uitslag wachten (z had zelfde jury had 1e had 193 (beide proeven)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:37

180 en 168 :D (2e en 4e)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:54

colette heeft een wp erbij en martine heeft haar eerste wp binnen! Super meiden :D
Tutje liep gister wel fijn en Wiso ook. Ga maar even flink trainen en dan kan ik straks met beide dressuur prikken! Lopen beide L2 dus is ook wel grappig om tegen jezelf te rijden

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 14:24

Gefeliciteerd Colette, vierde met 168??

Sjel hoe is het met je hoofdstel, we zouden foto's te zien krijgen.

Ik ben nog even het huis en de paardenspullen aan het opruimen, en druk met de was bezig, het was nodig.

Gister een discussie met mijn vriend over of we nu wel of niet op vakantie gaan. Voor twee maanden terug wilde hij perse op vakantie en anders ging hij wel alleen naar turkije. Nu hoeft het opeens niet meer zo nodig, ik snap er even helemaal niet meer van.

Ik zat tussen mijn paardenspul te kijken. Mocht iemand wat willen overnemen:Bonded onderlappen 48cm x 32 cm van Harry horse, nieuwe zwarte hoge achterpeesbeschermersvan BR (met kaartje er nog aan), een terracotta eskadron cotton shabrak full dress(volgens mij een keer of 3 gebruikt en gewassen, in nieuwstaat), een licht groenig veelzijdig eskadron cotton shabrak(enkele keren gebruikt, je ziet heel iets een veeg bij de singel, gaat er misschien ook nog uit met wassen) en een babyblauw veelzijdig brilliant pony shabrak van eskadron met bruine bies, past net niet onder mijn springzadel. Ik heb waarschijnlijk nog veel meer. Ik kan het uiteraard meenemen naar kamp. Vorig jaar hebben zo voor kamp ook wel wat spullen nieuwe eigenaren gevonden, dus misschien een idee. Mocht er wat tussenzitten dan hoor ik het graag.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 15:13

als we dan toch bezig zijn, ik heb nog een hoofdstel in de aanbieding want voor wiso is hij te klein en voor tutje en frits te groot! Is zwart hoofdstel maat Full met aansnoerneusriem en blingbling frontriem

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 15:24

Ja was erg laag gepunt eerste proef 3 met 180 en drna laag. 2e proef had 1e 190 2e 176 ofzo.

Ik ga ook opruiming houden haha, alleen ben oplader v fototoestel kwijt door verbouwing :(

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:54

iedereen gefeliciteerd met zn winstpuntjes en Martine super je eerst punt is binnen!
Ik had 189 en 176. En ik ben 2 keer zeikenat geworden! Nog iemand zo'n hoosbui gehad?

Frontriem is inderdaad erg prijzig, toen ik mn bruine hoofdstel kocht (lees: droom hoofdstel!) toen vond ik m prachtig, maar miste alleen een mooie blingbling frontriem, en die heb ik gevonden op het CHIO in Aken afgelopen zomer, voor maar 10 euro! Ik helemaal blij natuurlijk, maar het zijn wel geen echte swarofskies (hoe schrijf je dat?) natuurlijk...
Haha Sammie grappig dat je het kamp noemt, zo voelt het voor mij namelijk wel!~MN eeste ponykamp! <3

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:18

oeh ik ga deze zomer ook naar chio aken, hopelijk kan ik ooki iets leuks scoren :D
Wollie super, weer een puntje erbij! Wanneer ga je M1, je hebt al heel wat wp's in de L2

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:45

Mijn doel is na de KNHS week, galop is af en toe nog wat twijfelachtig (door mij natuurlijk) vandaag maakte wol er ook lekker gebruik van, dan heb ik op de volte 15 behoorlijk wat sprongverlies en de middelgalop krijg ik er dan niet uit....
Weet iemand of we aan het begin van de week onze doelen moeten aangeven of zo?
:=

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:47

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:55

Haha komt vast goed, Rijd je ook dressuur concoursen met haar? Of alleen tijdens de SGWs?
Grappig dat Wiso en Wol even oud zijn, als ik het zo een beetje kan inschatten verschillen ze dag en nacht van elkaar!
Ik ben vorig jaar naar een van de dressuuronderdelen geweest, Totilas gezien, dat is echt een droompaard. Ik zat er aan te denken om dit jaar te gaan als het eventing is, maar volgens mij worden niet alle onderdelen op 1 dag gereden... Of ik heb heel scheel gekeken op de site, dat zou wel jammer zijn!
:(

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:04

bij eventing in de hogere klassen wordt het nooit op één dag gereden. Eerste dag dressuur, tweede dag cross en op de laaste dag springen!
Ik ga zaterdags naar de cross kijken. Kan alleen geen kaarten bestellen dus hoop dat het maar niet is uitverkocht!

Ik rijdt met Wiso in de L2 dressuur, maar op dit moment heb ik haar niet goed genoeg voor elkaar (vind ik) om te starten

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:27

Meestal wordt er wel gevraagd wat je wilt oefenen of er wordt gewoon gezegd dat je gewoon voor jezelf moet rijden en als de instructeur dan wat ziet dan gaat deze daar met jou mee aan het werk.

Vorig jaar liep mijn eerste les op maandagochtend echt voor geen meter en ik had met een grote mond gezegd dat ik ook met het eventingweekend in Ermelo was geweest en dat mij toen was verteld dat hij zo goed liep en goed bevestigd was. En dan zet je paard je de eerste les voor joker. Na het half uur was ik er ook helemaal klaar mee, en was ook met niets eens wat die instructeur te zeggen had en dat heb ik ook wel laten merken. Twee dagen later hadden we weer les van die man, en toen stond hij vesteld van mijn paard en gaf hij me ook wel gelijk met sommig commentaar wat ik gaf op zijn les. Maar ik moet wel zeggen dat je alles wel moet proberen, misschien valt er opeens een kwartje of leer je net een foefje waar je wat aan hebt. Probeer je het en voel je dat het niet werkt moet je dat zeker aangeven dan kunnen ze iets anders proberen.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:30

ik heb me ook voorgenomen om mijn mond dicht te houden, maar zal wel heel moeilijk zijn }>
Misschien een stukje ducttape mee nemen...