Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:het langverwachte en veelgevraagdeverslag
Zaterdagochtend waren we al op tijd wakker.... mijn vader zou Nikita voor me uitlaten, zodat Peet kon gaan boodschapjes doen (dingetjes voor onderweg) en ik kon naar Banjer...Mijn rug was nog vrij pijnlijk, maar rustig aan doen en toen ging het goed.
Op stal aangekomen zou ik eigenlijk voor het eerst in de binnenbak met nieuwe bodem rijden, maar een kind dat niet kan rijden ging de bak in met haar pony die een paar dagen het hok niet was uitgeweest en zat aan de longe... dus ik stond er al niet om te trappelen, dus voor de zekerheid buienradar maar gechecked (lang leve mijn iPhone!) en dat was gunstig, dus zijn Banjer en ik alsnog lekker een buitenrit gaan makenOp de terugweg zijn we nog langs huis gegaan, waar mijn vriend klaar stond met een bordje lekkernijen voor Banjer (peen en sinaasappel)..
Toen ik op stal klaar was ben ik gaan douchen, omkleden, nog ff met Nikita kroelen, Nikita naar mijn ouders gebracht en met Peet begonnen aan de lange reis... we gingen eerst nog tanken en bij de benzinepomp deed Peet de tomtom aan. Al snel kwam het eerste probleem... de tomtom wou ons over de snelweg/rijksweg sturen, ondanks dat 'ie op fietsen stond ingesteld... gelukkig kreeg Peet het geniale idee om het ding in te stellen op voetganger en toen kwam het gelukkig goed
Onderweg hoorde ik heel braaf een damesstem zeggen wanneer we links- of rechtsaf moesten en vlak voor de afslag herhaalde Peet het ook nog een keer ("Hier linksaf!")... dus dat was goed... dat was ook hetgene waar ik me het meeste druk om maakte... de reis... ik ben niet gewend om lange stukken te rijden (I love NS!) en om nu op een stukje techniek te vertrouwen in een omgeving die ik niet ken... dat viel me zwaar... maar dankzij Peet zijn we toch goed aangekomen... we hebben er op de heenweg 1 uur en ongeveer 3 kwartier over gereden... dat kwam ook door de lastige start.... onderweg vrij goed weer gehad, alleen tussen Kantens en Middelstum wat regen en toen we gingen tenken bij de pomp vlakbij Hotel Onder de Linden regende het... maar de hele weg hebben we verder droog gereden...![]()
Bij de benzinepomp kwam Peet erachter dat de batterij van de tomtom leeg was en hij had geen oplader bij zich... we hadden er al rekening mee gehouden dat we misschien wel daar zouden moeten blijven, als het weer te slecht was, want buienradar gaf geen fijne beelden... dus ter plekke besloten in het hotel te blijven overnachten als er een kamer vrij was... en godzijdank, er was er nog een... de rest van de kamers was verhuurd aan een of andere cycle club en (hoe kan het ook anders) RTL Nederland
Nadat we onze spullen op de kamer hadden gebracht zijn we weer naar beneden gegaan en hebben we daar een hapje gegeten.. ik had saté van de haas (zonder saus) en Peet had een Wiener Schnitzel... allebei erg lekker klaargemaakt, alleen waren de borden behoorlijk vol.. heb dan ook niet alles opgekregen.
Na het eten direct richting de inschrijfbalie gegaan en onze plaatsnummers opgehaald... toen begon het wachten... de opnames waren niet in het hotel, maar in het theater aan de overkant van de straat... na een kwartier - 20 minuten wachten ofzo mochten we naar het theater gaan. Peet en ik zijn gelijk naar onze plaatsen gegaan... achterin, in een hoekje, aan de zijkant van het podium.
Jaap deed de warm up en legde dingen uit... en toen begon het... Derek kwam binnen op de klanken van de Black Eyed Peas, "I've got a feeling"... de sfeer zat er gelijk goed in. Derek ging op het podium zitten, hield een introductiepraatje, verontschuldigde zich voor zijn schorre stem, maakte wat grapjes... en ineens zag hij mij zitten.. gelijk heel enthousiast zwaaienwas wel even grappig... Peet was gelijk verbaasd... ik zei al tegen Peet dat hij niet raar moest opkijken dat er later nog een opmerking zou komen...
Daarna ging Derek weer de zaal uit en moest hij opnieuw binnenkomen, ditmaal zonder muziek. Hierna begon hij gelijk met de readings.
De eerste readings gingen erg moeizaam... mensen leken hem niet goed te begrijpen en konden de details ook niet thuisbrengen... Derek raakte gefrustreerd en nam een pauze van een paar minuten. Na de pauze kwam Derek weer de zaal in en ik zag direct een verandering... hij had veel meer energie en bracht dat goed over... hij zei ook dat het in het theater altijd sneller gaat en, ik had Peet al gewaarschuwd, hij zei dat ik dat wel kon bevestigen omdat ik heel vaak naar zijn show kom...
De readings gingen soepeler en de tijd vloog voorbij... een keer kreeg ik het behoorlijk warm, want er kwam een spirit door bij Derek en degene voor wie de reading was moest in de sectie van de zaal zitten waar Peet en ik zaten... EN ik voelde een koude "wind" over mijn schoot gaan, dus er was wel iemand bij me... Derek stond ook vlak voor onze neus.. maar helaas, in geen van de details die Derek noemde kon ik me herkennen, dus heb ik mijn hand niet opgestoken... de reading bleek uiteindelijk te zijn voor een vrouw met haar 2 dochters, die recht voor ons zaten.
Na de pauze gingen de readings voor mijn gevoel weer wat moeizamer... maar nog steeds waren ze mooi, toen de mensen eenmaal herkenden wat Derek bedoelde met de details. Later kwam er weer een vrouwelijke spirit door die zocht iemand op de rij waar ik zat... de dame had kanker in haar borststreek... dus ik kreeg het weer warm... het kon mijn moeder's zus zijn, mijn lievelingstante... die is nl. overleden aan borstkanker... maar Derek begon over longkanker... ik heb dus ook mijn hand niet opgestoken... de reading bleek te zijn voor 2 dames naast ons...
Na afloop van de voorstelling zijn Peet en ik nog even bij de camper blijven wachten... "Stel je voor dat.... "... en als echte toerist heb ik dan ook foto's gemaakt
Na even wachten kwam Jaap aanlopen.. even gepraat, gelachen ("Je bent echt niet wijs, dat je op de scooter komt) nog met hem op de foto gegaan en daarna wachten op Derek:
Na een kwartiertje - 20 minuten ging de deur van de camper open en daar kwam mijn "grote vriend" naar buiten, de kale beveiliger... en gelijk gingen 2 dames die ook op D stonden te wachten naar hem toe.... 2 minuutjes later kwam Derek naar buiten en praatte even met de dames... die gingen weer weg en toen stond ik daar alleen... die beveiliger wou Derek gelijk meenemen, maar Derek zag me staan en kwam direct op me af... heel veel knuffels, zoenen, nog meer knuffels gehad... en dat moment, de sfeer... alles was zo speciaal... Derek was zo "kwetsbaar" op dat moment, dat ik besloten heb om dat moment en alles eromheen niet te verpesten en niet om een foto te vragen...
Dus geen foto van mij met de echte Derek, alleen met een foto van Derek op de camper.... en met Jaap natuurlijk...
Daarna weer naar het hotel gegaan.. en lekker slapen, dacht ik... fout! ik heb bijna de hele nacht wakker gelegen... de spanning, de emoties, vreemde omgeving, te zacht kussen, heel zacht matras wat ik ook niet gewend ben... dat alles bij elkaar heeft ervoor gezorgd dat ik bijna de hele nacht heb wakker gelegenen en over heel veel dingen heb kunnen nadenken.
Vanochtend weer de terugreis gemaakt en nog geen anderhalf uur later waren we weer thuis... ik was echt koud tot op mijn botten... maar het was het allemaal meer dan waard...