Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Marije112 schreef:hestr schreef:Op onze manege reden we bijna altijd met sporen
Sporen gebruik je toch om bepaalde oefeningen duidelijker aan te geven aan je paard?
Meestal heb je dat op een manege niet nodig, omdat je vaak niet hoger rijdt dan L1 of L2
Teminste, dat hoor ik altijd
T_V schreef:Yaraa schreef:yups ik ben er ook van 15 t/m 21 Juli!!
wist niet dat jij ook op bokt zat
hestr schreef:Wij reden wel M niveau
.mAnDyXX schreef:Maar sommige paarden lopen echt heel sloom en reageren dan ook niet op sweep of beenhulpen en dan zijn sporen wel handig eigelijks!
.

Annie_ schreef:heey marije![]()
gaat krista dit jaar ook weer jammer dat we niet in de zelfde week gaan
oftopic gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst![]()
mAnDyXX schreef:het gaat mij niet eens om het tempo hoor!! maar eigelijks ook mee dat ja je beenhulp iets wordt verduidelijks zoals bij oefeningen rijden van een grote volte maar laten we maar weer over het topic praten we weten het nu wel van sporen
wil ik graag dan nog even reageren? Ezumii schreef:Hoe weet jij nou of je geen spoor nodig hebt bij een grote voltewil ik graag dan nog even reageren?
.
Ezumii schreef:Dat slaat natuurlijk nergens op maargoed, het zal allemaal wel
.
.
. 
..
DUS TINKERS ZIJN NIET SLOOM!!! XD Vikingsverre schreef:heb er hartstikke zin in, dit word mijn eerste keer reelaer kamp. heb wel mijn ruiterbewijs gehaald afgelopen 7 april gehaald op reelaer. sinds dien ben ik buitenrij verslaaft ^^ dus heb met mijn tinker lekker getrained, ik wist namelijk niet zeker of hij mee kon van wege zijn conditie, hij is namelijk pas 5 jaar. maja hij gaat gewoon mee en nee ik rij niet met sporen, wahaha. ik kan hem laten stijgeren op commando zonder zweep nog sporenDUS TINKERS ZIJN NIET SLOOM!!! XD
Vikingsverre schreef:ik kan hem laten stijgeren op commando zonder zweep nog sporenDUS TINKERS ZIJN NIET SLOOM!!! XD
volgens mij hebben we alles wat te bespreken is al besproken over t reelaer
maarja.. we moeten niet opgeven .. iemand nog iets interressants te melden.. is er al meer bekend over de nieuwe pony's en paarden (ontopic) Citaat:Kellyy
Laten steigeren op commando heeft toch niks met sloomheid te maken?
naja eigenlijk wel.. want je paard/pony moet heel goed aan het been zijn om hem te kunnen laten stijgeren, en jullie hadden het over dat je sporen nodig had om je hulpen te verfijnen. mijn punt was dat je ook moeilijke oefeneningen zonder sporen kan rijden.