Stal Midden Delfland roddels :D :P

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Re: Stal Midden Delfland roddels :D :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 09:53

Vanavond: Afbeelding

geen regen, ik hoop maar dat ze gelijk hebben!! Haha!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 11:01

Laten we hopen dat het droog blijft...straks drijven we nog weg hier in het Westland. Wij hebben dus een waterbak.

Wat voor bodem hebben julie in de bak liggen?
Onze bak moet drastisch veranderd worden Boos!
Wij hebben geloof ik klei, drainage en daar bovenop gewoon zand...maar dat is echt niet te doen...1 regenbuitje en het is weer helemaal bagger.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 11:07

Krijg pbtjes van een meisje (14) die Lady helemaal goud vind, zelf verzorgt ze ook een friesje. Leuke berichtjes stuurt ze...maar het gaat een beetje lijken op een pennymeisje. Hoor alle verhalen... Clown

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 12:37

Ireentjuh schreef:
Vanavond: Afbeelding

geen regen, ik hoop maar dat ze gelijk hebben!! Haha!

Ja ik hoop't ook

Tis nu al wel een tijdje redelijk droog.. maar ja wat nu niet valt, valt missch vanavond wel Verdrietig Haha!

Elady, wel schattig hoor van dat pennymeisje! Haha!

TwinklebelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 17:29

Binar schreef:
gisteren kwamen er nog mensen kijken voor stalling. Zij vonden de bak er nog goed uitzien! Ze waren bij meerdere stallen geweest, en zelfs de eb-vloed bakken lagen helemaal onder water

Bij ons (ook eb- en vloedsysteem) stond die gisterochtend ook blank. De pomp kon die grote hoeveelheid water niet meer aan. Tegen een uur of twaalf had die het weer bijgepompt en mochten we er weer in. Maar het maakt mij op het moment niet zo uit, ben al maanden niet in de bak geweest.

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 17:50

Twinklebel schreef:
Bij ons (ook eb- en vloedsysteem) stond die gisterochtend ook blank. De pomp kon die grote hoeveelheid water niet meer aan. Tegen een uur of twaalf had die het weer bijgepompt en mochten we er weer in. Maar het maakt mij op het moment niet zo uit, ben al maanden niet in de bak geweest.

Die van ons heeft dus niet blank gestaan, wel een grote plas links achterin de bak,maar hoefslag was echt goed te doen.

De les gaat vanavond gewoon door, ondanks de harde wind!! Haha!
John zou eigenlijk lessen met Biz, maar die heeft wat last van zijn rug door slopen keet, nu ga ik dus maar lessen.. wel poedersuiker want een hele dag werken is niet echt bevordelijk voor mijn pols Verdrietig mijn hele onderarm/pols tintelt nu helemaal, vingers voelen koud.. als dat zo blijft dan ga ik van de week toch maar terug naar de huisarts.. ook al weet ik al meteen wat hij zegt...kijk het nog maar 2 weken aan.. is echt zijn standaard zin Hamer

nou ik ga me maar omkleden en langzaamaan biz doen (19.00 les)

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 18:23

Veel succes allemaal met de les allemaal vanavond!

Sinds zaterdag heeft Lady een jerrycan met een beetje bix erin in haar stal hangen. Vandaag kwam ik op stal en toen hing de jerrycan aan de andere kant van de stal en was leeg. Dus ze had hem gebruikt.
Had d'r stal uitgemest, zette haar weer binnen en het eerste wat ze deed was regelrecht naar de jerrycan, pakte het handvast met haar tanden en schudde heel die jerrycan heen en weer/over haar hoofd etc.
Nagoed...missie geslaagd Haha!

Zal morgen een paar foto's maken van d'r.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:35

Wat een slimmerik! Lijkt me een leuk gezicht, Lady met haar jerrycan, geeft een beetje een campinggevoel.... Haha!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:41

leuk gezicht..maar een takkeherrie Haha!

Dit is de hengst waardoor Lady gedekt is trouwens:
Afbeelding
Afbeelding

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 20:50

wow man, die manen en voorpluk Kwijl
Wel gaaf beessie om te zien hoor

TwinklebelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 21:40

Wow, wat een knapperd, Elady. Ik heb niet zoveel met Friezen, maar zo een vind ik toch wauw.

Tos heeft ook een nieuwe uitvinding. Ik geloof niet dat ik er blij mee ben. Ze kan sinds vanavond de deur van het straatje zelf openmaken. Ik zat rustig te lezen in de kantine, komt een stalgenoot vragen: Hoort jouw paard daar? Dus ik: Ja, ze staat elke avond op het straatje. Zegt zei: Ja , dat weet ik, maar ze stond net in het gangpad van de stal.
Voortaan gaat dus het haakje binnen er op, want zodra ze weer buitenstond liet ze het truukje gelijk weer zien. Stom paard, staat ze binnen, wil ze naar buiten. Staat ze buiten, wil ze naar binnen.
Had haar toch beter THoudini kunnen noemen. Klinkt beter dan Tantebiotica (naam moest met een T beginnen).

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 22:15

zo das best een mooie hengst ja! alleen die voorpluk, dat paard kan toch niet meer normaal eten? Clown

Mijn les ging niet zo, Evita loopt de laatste 2 weekjes niet meer zo fijn.. terwijl ze daar voor echt een paar maanden al super ging!! zeker na de behandeling van Steffi.. ik weet niet hoe het komt, ik heb echt het gevoel dat we weer helemaal bij het begin zijn.. misschien heeft ze wat last van de artrose nu het zo koud en nat is, maar ze loopt zeker niet onregelmatig of ze is gewoon nog steeds aan het stressen door de nieuwe buurman en vrouw, vanavond stond ze weer erg te weven, dat had ze ook al heel lang niet meer gedaan.. wat moet ik nou met d'r!?

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 22:42

Wow elady mooi paard. Ik dacht eerst dat het een foto was van het pennymeisje die een foto van dr verzorgpaard had gestuurd Clown

Wordt iig een mooi veulen Lachen

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 08:42

Citaat:
zo das best een mooie hengst ja! alleen die voorpluk, dat paard kan toch niet meer normaal eten?
NOrmaal gesproken heeft hij een vlecht of een knot (zullen het maar geen knotJE noemen) in z'n voorpluk en 2 hengstenvlechten. Pff..zolang laat ik het niet groeien hoor, maar we kunnen er zeker van zijn dat het veulen z'n manen doorkrijgt Vingers aflikken

Mariek: haha...het zou best kunnen. Heb al bijna een dag niks van d'r gehoord. Zal ze het gelezen hebben wat ik hier boven geschreven heb? Onee..ik heb niet gereageert op haar pbtje. Of het leuk was op school (sorry...moet het toch even vertellen Haha! )

Irene: Ik hoop dat het snel beter gaat met Evita. De kou/regen/wind kan idd een oorzaak zijn. Hopelijk wordt het snel zomer Ach gut en hebben jullie er samen minder last van!

Ga vandaag rijden, waterbak of niet, heb morgen les, maar heb er al sinds vrijdag niet meer opgezeten. Wel gelongeerd/losgegooid, maar meer kan ik niet doen, de bak was spekglad en erg nat. Ben veel te bang dat ze uitglijdt in die bak.

En vandaag natuurlijk het filmpje/foto's van Lady en 'haar' jerrycan Clown

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 10:27

whow wat een mooie hengst zeg........ Vingers aflikken

Ik ga zo naar yus. Even rijden in de bak.....het weer is goed gelukkig!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 10:51

weet je...nu hebben we barbiepaard (Lady in her roze) X kenpaard (Anton) hahahahaha

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 14:24

ben net terug van stal....Lekker gereden. Yus liep heerlijk *o/*

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 14:28

Ik heb de pessoateugel binnen Haha! (via bokt gekocht) Hij ruikt erg naar paard haha maar dat geeft niet.. ben benieuwd hoe Evita er mee loopt!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 16:04

Ireentjuh schreef:
Hij ruikt erg naar paard haha

Clown (vind ik ook raar dat mn spullen niet naar hond ruiken als ik bij ben geweest Koe )

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 18:01

Wie weet er nog iemand die een verzorgpaard zoekt?
Ik ben voor Ko op zoek naar een tijdelijke bijrijd(st)er voor paar dagen per week. Zowieso voor nu, omdat ik last heb van mijn pols/arm en nu dus niet veel zal rijden met hem. En voor strakkies als Marieke naar Spanje gaat (vanaf juli voor een periode van minimaal 3 maanden)

wie weet er nog een betrouwbaar iemand die ook nog een beetje leuk kan rijden??? verdere info kan evt. via pb

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 12:31

Nee..ik weet niemand die Ko aankan. Nou ja...ik Knipoog misschien, maar ik mag geen rare bokkesprongen maken met mijn rug...jammer, hè, Ko? Tong uitsteken

Ik vind het heel jammer dat Sunny naar een binnenbox is verhuisd....Ze stond zo lief met Warenko samen en ze lebberde zo gezellig aan ZIJN zoutblok...en als ik aan het uitmesten ben, staat ze met haar meelsnuit door de tralies heen te vragen om een knuffel....en nu....mis ik Huilen haar en Warenko zal haar ook missen Huilen ....!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 13:35

Ik weet ook niemand aangezien Anous op zoek is naar iemand die goed is in dressuur, springen en met hem naar buiten durft Knipoog Knipoog Ja Mike missschien Haha!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 13:39

Gisteren gereden, in het begin was ze super stijf (niet zo gek na een paar dagen alleen maar longeren/wandelen/los). Losgereden en wat herhaald wat ik in mijn les had gedaan. Even gestapt, wil ik haar weer oppakken, ging ze in protest, als ik mijn been aanlegde, hoofd de lucht in, achterbenen de lucht in, niet naar voren willen. Ik had echt zo iets van: Wat ben jij van plan? Wel erdoorheen gereden, op den duur wel braaf...maar dat doet ze echt nooit. Het rare was dat ze het tijdens het losrijden niet deed, maar toen ik wat meer ging vragen ging ze in prostest. Strakjes les, gelukkig ziet het er naar uit dat het droog blijft vandaag Haha!

Ireen: Denk je dat ze door de pessoa-teugel beter gaat lopen, of heb je hem gewoon gekocht om d'r achterhand meer te activeren? (gewoon nieuwsgierig)

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 13:54

Marieke_ schreef:
Ik weet ook niemand aangezien Anous op zoek is naar iemand die goed is in dressuur, springen en met hem naar buiten durft Knipoog Knipoog Ja Mike missschien Haha!

Ik heb wel een eisenpakket (uiteraard), maar de persoon hoeft niet in alles goed te zijn hoor, maar vooral iemand die een beetje kan springen lijkt me wel leuk voor Ko.. die buitenritten komen vanzelf wel Knipoog

Enneh, heb ook als vereiste dat diegene gaat lessen bij Mike, dus dat kan Mike zelf nooit doen hahaha Haha! (maar missch heeft hij nog een broertje/zusje die net zo goed kan rijden als hij Cool )

Heb wel geregeld met Mike dat hij morgen Ko rijdt, en missch laat ik hem maandag ook nog wel een keer rijden Tong uitsteken
Morgen ook nog ff aan Mike vragen of hij missch iemand weet (zal wel niet, maar ja kan het altijd proberen natuurlijk)

Jammer Jet, dat je rug het niet aankan want ik denk dat Ko het nog zwaar zou krijgen bij jou Clown

Elady, zou Lady missch in protest komen vanwege haar dracht?

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 13:59

Idd jammer dat Jet er niet op kan. Vindt Zara het niet iets?