Rc het Fjordenpaard crosst weer verder! Alweer deel 5!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EllaBellaah

Re: Rc het Fjordenpaard crosst weer verder! Alweer deel 5!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:48

Afbeelding

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:49

kim345 schreef:
EllaBellaah schreef:
Jup hahaha :P alleen wil hem ook laten keuren maar kost ook een smak geld zeg!

Ik meende voor een keuring van het beenwerk enz 100 euro en rontgonlogisch wel 10x zoveel of zo...
Wij hebben smurf niet laten keuren :o

Rontgenologisch kost ongeveer 450 euro verschilt ook wel per DA

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:51

http://link.marktplaats.nl/461566046
link met foto's bij die foto van zijn oog die je een witte waas onderin zijn oog, hij heeft een ongeluk gehad en ziet daar geen 100% meer mee maar hij kan er nog prima mee zien

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:52

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:57

Oke nou dat is idd best een hoop geld...
Maar is het echt nodig? Ik denk als je al een tijd met hem bezig bent geweest gelongeerd enz dan merk je wel als er echt iets mis is toch?
Nouja dat is de reden dat wij smurf niet hebben ;aten keuren en eigenlijkverder ook niet echt aan gedacht, was beetje impulsief zegmaar :+
Maar mocht je er later achter komen dat er toch iets niet goed is is dat wel zuur.

xriannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:59

haha kim! ja ik weet nog dat je in de herfst op kamp was en het ging zo goed! en een week later las ik op hyves we hebben smurf gekocht! ik was echt blij voor je. je was zo gek met dat beestje! ben je weer in de herfst?

ella: wauw het is wel echt een mooi beestje! dat witte waasje op die foto kan je amper zien. en als hij nog prima kan zien?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:05

Ja nouja het probleem is dat stel je hebt hem niet gekeurt en hij heeft achteraf wél iets dan kost dat je sowieso veeel meer dan die keuring heeft gekost..

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:05

Haha ja me moeder en me vader zeiden, ja zou je het niet heel erg vinden als ze verkocht zou worden?
Ik wist het natuurlijk wel dat ze te koop stond maar zou het toch wel echt rot vinden. Dus me moeder ja we kunnen wel eens kijken... Hoe duur en of ze daar mag blijven staan enz. Nouja dus alles goed en een dag na kamp was ze van ons :D Zo blij moest helemaal huilen zo blij was ik :D Maar als we 1 dag later waren geweest was ze waarschijnlijk verkocht... die maandag zou er namelijk iemand langskomen. Die Vond het sowieso altijd al een leuke pony maar nu ze nog meer kon omdat ze meeging naar kamp en zo vond ie het wel erg interessant worden. Maar helaas voor hem :+
Nee kom niet in de herfst... Me ouders vonden dat ik nu ook elke dag zelf kan rijden en Sanne ( ook van herftskamp) heeft nu ook een eigen pony, dus kunnen we samen rijden! En heb in de herfst nog een wedstrijd op het strand die ik heel graag wil rijden!

Ik hoop voor je dat het allemaal kan ella zou wel heel erg leuk zijn!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:11

Hahaa misschien als ik hem heeeeeeeeel goed train dat hij ook ooit een keer meekan naar het fjordenpaard :+

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:13

*ahum* ja smurf was ook heeeel goed getraind *ahum*

Als smurf meekan ferro vast ook :+

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:17

Nouja Ferro moet nog ingereden worden :+ En hij is echt een zeikert eerste klas hahaha :P Als er een kruiwagen ineens op een andere plek staat loopt hij als een debiel tegen dat ding aan te snuiven hahaha :P Wordt allemaal wel minder hoor maar hij houd soms nogal van aanstellen hahaha :')

xriannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:20

haha ja ging zo snel ineens! echt leuk hoor kim! je kan je het vast al niet meer indenken dat smurf niet meer van jou zou zijn.

de paarden die ik verzorg zijn drie ijslanders. waarvan ik funi rij en Samantha af en toe voor de leuk. meestal lekker stappen langs de weg met halster en halstertouw. echt een relaxed paard is dat. de moeder van Funi en Gjafar.

Funi is 6 en op zijn 5e hebben ze er even iemand opgehad om te kijken wat hij deed. zonder zadel hoofdstel etc. maar hij was super braaf. de vrouw van wie ze zijn kan niet op funi rijden, hij is te klein en ze kent ook niemand waarvan ze klein genoeg zou zijn en belangrijk niet te zwaar.

Ze had geen tijd meer voor drie paarden en wilde Funi verkopen. donderdag had ze een afspraak staan met iemand die zou komen kijken. dinsdag raakte ik via via via met haar in contact en ben ik die dinsdag nog bij haar langs geweest. omdat ze het gevoel had dat het goed zat zijn we meteen naar de paarden gegaan. het voelde helemaal goed en woensdag heeft ze die man gebeld dat het niet meer nodig was en dat ze funi wilde houden.

dit was voor de herfstvakantie 2010. na de vakantie (ivm fp) ben ik begonnen.
nu rij ik iedere dag. soms sla ik wel eens een dag over. of ga ik alleen wandelen langs de weg.

Eerst was hij heel braaf, maar nu ik echt meer dingen van hem ga vragen word hij knetter bijdehand! hij heeft echt streken. haha kan er wel om lachen en vind hem super grappig. maar pak hem zeker wel aan!

doordat ik er iedere dag kom en nu ook help met mesten, voeren, waterbakken noem het allemaal maar op. ga ik dit echt missen. 2 maanden Frankrijk lijkt niet heel lang maar zolang niet naar de paarden:o

Gjafar, funi zijn broer gaan ze deze zomer mee beginnen. Als ik dan terug ben mag ik er op rijden! echt leuk!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:21

haha smurf ook hoor, was daarvoor nog maar 5 keer buiten geweest, maar als ze in de groep loopt loopt ze er wel achteraan, ze was ook nog niet verkeersmak en nog nooit gesprongen, echt goed voorbereid :+

xriannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:21

haha dat aanstellerige gedrag! herkenbaar !

jaaaa dan gaan jullie ferro en smurf mee nemen! whoehoeee

xriannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:24

kim345 schreef:
haha smurf ook hoor, was daarvoor nog maar 5 keer buiten geweest, maar als ze in de groep loopt loopt ze er wel achteraan, ze was ook nog niet verkeersmak en nog nooit gesprongen, echt goed voorbereid :+

best wel heel erg stoer dat je dan dan eigenlijk aan drufte hahah!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:26

Hahaah dat wordt echt gekke huis met Ferro hoor :P Hij is zooo onzeker als hij iemand niet vertrouwd, bij mij werd dat na een tijdje wel echt een heel stuk minder :) Kon best veel met hem dekje dr op leggen vond hij allemaal best en peeskappen ook :P Dus eigenlijk is hij ook best relaxed.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:27

Nouja ik hoopte maar dat het goed kwam en dat ze met de groep mee wilde lopen!
Maar vond het wel heel erg leuk , maar vooral voor die galop was ik zenuwachtig, dacht dat we stil zouden staan ofzo als de hele groep wegstormde :P

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:27

Nouja meestal gaan ze wel achter de rest aan hoor aangezien het kudde dieren zijn :) ze zullen niet snel in hun eentje achter willen blijven

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:29

Nee klopt, maar zag het wel echt voor me dat smurf het niet zou snappen of zo :P
Eerste galop ging niet zo soepeltjes maar ok, rianne ingehaald wat niet de bedoeling was en toen halverwege het pad die motoren en toen sprong ze in het weiland en daar keihard verder galoperen en toen sprong ze weer op het pad.

xriannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:33

hahahah ja dat weet ik nog!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:35

Ja op wie reed jij toen ook alweer?
Gelukkig ging ze de rest van de week wat rustiger :P

xriannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:35

uhm wie hadden we in de herfst? sax, duke(diezekerniet), rimano?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:38

Ik denk dat het rimano was dan, was iig wel een groot paard.
Wanneer ben jij dit jaar eigenlijk leiding?
Was de herfst trouwens eerste keer leiding voor jou?

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:51

haha ik neem salsa maar niet mee :P. Zodra je haar in een grote groep buitenrijd ben je meer bezig met vechten :P

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:53

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt