doen jullie ook aan f proeven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: doen jullie ook aan f proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:07

Dat doen ze al.
En bij de FNRS doen ook zij mee voor de lol.
Ik heb er geen last van, dus waarom zou ik het voorstellen?

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:09

Charlie_pony schreef:
SannySunny schreef:
Wie rijd er nu al f13, F14??
Ik rijd nu F13b

ik rijd F13 Lachen

Waar worden je promotiepunten dan afgestempeld?? Want dat boekje gaat maar tot 12..
Heb afgelopen zaterdag me f10 gehaald, op naar de f11 Haha!
En heb me c2 gehaald dus ga naar c3. (springen Knipoog )

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:10

@KsVrPy: ja, klopt dat doen ze bij alle proeven wel. Knipoog
maar dat zijn gewoon de standaard dingen waar je op moet letten, daar letten ze altijd wel op maar hoe verder je komt, hoe strenger ze er op zijn.
@snowylover12:
en volgens mij zijn er per proef niet echt speciaal dingen waar je op moet letten.. dat licht er dan maar net aan op wat voor paard je rijdt., en je theorie gewoon goed leren.,, komt alles goed Haha!
in ieder geval alvast veel suc6!! Knipoog

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:14

Citaat:

Waar worden je promotiepunten dan afgestempeld?? Want dat boekje gaat maar tot 12..

Het gaat nu tot F20 geloof ik...
Dan krijg je vast een nieuw boekje. Lachen

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:20

Het is toch ook nog niet zo heel lang dat die proefjes doorlopen tot de f20? Misschien dat ze daarom nog maar tot de f12 zijn

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:23

Dan moet ik binnenkort maar eens een nieuw boekje aanvragen Clown

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 08:16

Volgens mij moet je je oude boeke samen met een nieuwe pasfoto opsturen naar de FNRS. Dan krijg je je nieuwe boekje met alle proeven tot de F20. Dan wordt alles wat je al gehaald heb overgezet.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 10:50

Ier schreef:
* Komt weer eens langs hier..
Zijn er hier ook mensen die de vaardigheidsproeven rijden van de FNRS?
Ik heb het gister voor het eerst gedaan en ik moet zeggen dat ik 't echt heel leuk vond (en Lonan ook Haha! )
Alleen het enigste sprongetje ging niet zo best.
(Erg smal, bijna geen enkele pony wilde)
Filmpje;
http://s113.photobucket.com/albums/n212 ... V00005.flv

Ook nog m'n F5b gereden en ondanks veel gerace en slecht verstaanbare voorlezer (Hartelijk bedankt stomme rotmuziek in de bak) toch gehaald met 217 punten.
En bij beide proeven 5e geworden. Lachen

Jammer dat het filmpje van slechte kwaliteit is maar het geeft wel een leuk beeld van de proef.
De dingen op de linkerhand doe je netter als op de rechterhand en het springen (die 2x weigeren) komt volgens mij omdat je op dat moment dacht dat hij het zelf wel zou doen je moet dus met meer overtuiging erop af rijden en je ziet dat je dit bij de 3e keer wel doet en het dan ook lukt.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 10:51

SnowyLover12 schreef:
Ik moet zondag de F4 rijden.
Willen jullie zeggen waar ze een beetje opletten

en hoe is het gegaan?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 10:52

x_Katja_x schreef:
Charlie_pony schreef:

ik rijd F13 Lachen

[/quote]
je kunt bij de FNRS een nieuw ruiterpaspoort aanvragen en dan zijn er vakjes om je PP tot de F20 te stempelen

Sanne_Kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 17:08

Flurk schreef:
SnowyLover12 schreef:
Ik moet zondag de F4 rijden.
Willen jullie zeggen waar ze een beetje opletten

en hoe is het gegaan?

Ik moet em nog rijden, maar ik heb er wel een goed gevoel over

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 17:41

mmhh.. ik ga a.s. maand de f3a rijden (mag ik in starten, raar dat ik precies in een ''tussenproef'' start terwijl ik zie dat de rest bij de f1/f2/f4/f6 ofzo start..) maar ben benieuwd hoe het zal gaan want het is dus de 1e keer dat ik een F proef rij en heb verder weinig wedstrijdervaringen.. wie heeft er tips? en waar letten ze vooral op?

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:21

PaTriiCiiaa schreef:
mmhh.. ik ga a.s. maand de f3a rijden (mag ik in starten, raar dat ik precies in een ''tussenproef'' start terwijl ik zie dat de rest bij de f1/f2/f4/f6 ofzo start..) maar ben benieuwd hoe het zal gaan want het is dus de 1e keer dat ik een F proef rij en heb verder weinig wedstrijdervaringen.. wie heeft er tips? en waar letten ze vooral op?

Je houding!! En natuurlijk goede overgangen en nette figuren.

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:24

Shalimar schreef:
Volgens mij moet je je oude boeke samen met een nieuwe pasfoto opsturen naar de FNRS. Dan krijg je je nieuwe boekje met alle proeven tot de F20. Dan wordt alles wat je al gehaald heb overgezet.

dat zou wel heel handig zijn,,
een vriendin van me heeft dat nieuwe paspoort., daar staat gewoon veel meer in!,
ook de vaardigheidsproeven, die bestaan ook nog niet zo lang.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:31

@PaTriiCiiaa: Ik ben ook in de F3 begonnen hoor...dat is helemaal niet zo raar...het maakt niet uit maar je mag tot maximaal de F6 instromen.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:32

PaTriiCiiaa schreef:

Ik ben ook bij de f3 begonnen hoor! Dat vind ik juist makkelijk wordt je niet gelijk opgezadeld met theorie Haha!

Merlynlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:37

Ja ik doe ook aan f-proeven ! Ik vind het hartsikke leuk en ben nu bij de F6, 1x 1e geworden en ik ben ook 1x niet geslaagd..209 punten Bloos Maar vind het wel leuk..beetje aan wennen alvast voor het echte werk !

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:46

Ik heb 'n 'vriendin' van nu 10,5 ofzo, en die rijdt ook paard, ook f-proeven.
Ze moest dus op Amber, kei lieve pony, heeft M dressuur gelopen.
En zij had nu 5x ofzo op haar gereden.
En het proefje 1x geoefend.
Met rijden ging het helemaal niet goed en ze is dan ook gezakt met 198 punten, en wat doet ze? Amber de schuld geven, en Mariëlle, onze instructrice, omdat zij haar op Amber had ingedeelt en ze het proefje maar 1x geoefend had Vork
Dit vind ik dus echt dom, met ponykamp oefenen we het nooit, en Amber is 'n schat van 'n pony dus daar ligt het ook niet aan
Maar zij dacht eerst ook dat ze beter dan mij kan rijden, omdat ze 1 maand langer rijd, nou, wie mag hier altijd als 1e op de nieuwe (jonge) pony's? Ik dus Haha! En ze had ook aan Mariëlle gevraagt of ze bij mij in de groep kon komen rijden, en Mariëlle had gezegt dat ze dat nivo nog niet had, zij kwaad Clown
Maar ik haat theorie Vork Eigenlijk weet ik niet waarom, want ik hoef het maar 1x over te lezen en ik ken het Clown Maar ik vind het zo saai Duivel
Die 'vriendin' moest ook op mijn lievelingspony met de voorronde van de zitcompetie, en ik moest na haar. Jor is 'n kei lieve schat, als jij de baas bent tenminste Duivel Hij heeft het niet zo op voor je zelf rijden, en bij inrijden ging het dus ook totaal fout Haha! En zij maar kwaad op Jor, en maar zeggen dat ie dat bij iedereen zo doet, dus ik daarna er op, Jor is zo mak als 'n lammetje Clown
En toen had ze ook de laagste punten, en wie geeft ze nou weer de schuld? Juist, Jor Vork

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:20

noami10 schreef:
Met rijden ging het helemaal niet goed en ze is dan ook gezakt met 198 punten, en wat doet ze? Amber de schuld geven, en Mariëlle, onze instructrice, omdat zij haar op Amber had ingedeelt en ze het proefje maar 1x geoefend had Vork
Dit vind ik dus echt dom, met ponykamp oefenen we het nooit, en Amber is 'n schat van 'n pony dus daar ligt het ook niet aan
Maar zij dacht eerst ook dat ze beter dan mij kan rijden, omdat ze 1 maand langer rijd, nou, wie mag hier altijd als 1e op de nieuwe (jonge) pony's? Ik dus Haha! En ze had ook aan Mariëlle gevraagt of ze bij mij in de groep kon komen rijden, en Mariëlle had gezegt dat ze dat nivo nog niet had, zij kwaad Clown
Maar ik haat theorie Vork Eigenlijk weet ik niet waarom, want ik hoef het maar 1x over te lezen en ik ken het Clown Maar ik vind het zo saai Duivel
Die 'vriendin' moest ook op mijn lievelingspony met de voorronde van de zitcompetie, en ik moest na haar. Jor is 'n kei lieve schat, als jij de baas bent tenminste Duivel Hij heeft het niet zo op voor je zelf rijden, en bij inrijden ging het dus ook totaal fout Haha! En zij maar kwaad op Jor, en maar zeggen dat ie dat bij iedereen zo doet, dus ik daarna er op, Jor is zo mak als 'n lammetje Clown
En toen had ze ook de laagste punten, en wie geeft ze nou weer de schuld? Juist, Jor Vork

Beetje je vriendin afkraken of niet? Het gaat om de F-proeven hoor. Knipoog Trouwens als ze zo is zou ik gewoon niet met haar omgaan... Knipoog

Vetgedrukte stukje...
Verward

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:28

KsVrPy schreef:
noami10 schreef:

Beetje je vriendin afkraken of niet? Het gaat om de F-proeven hoor. Knipoog Trouwens als ze zo is zou ik gewoon niet met haar omgaan... Knipoog

Vetgedrukte stukje...
Verward

Ja, dat doe ik dan wel 'n beetje, maar ze is echt érg verwaand, denkt dat ze alles goed kan enzo, en haar ouders laten haar ook in die waan door te zeggen dat ze het ook kan Vork
En dat stukje, ff om iets duidelijk te maken, zij denkt gewoon dat ze de beste is, en als ik dan zeg dat ik als 1e op James had gereden dan zegt ze zo van ja, maar jij kan hem toch niet aan en bla bla bla... Knipoog
En haar moeder is 'n goede vriendin van mijn moeder, dus niet meer mee om gaan gaat niet
En 'n deel gaat ook om de f-proeven, maar met het 2e wilde ik ff zeggen dat ze het niet 1 keer doet, maar zo'n beetje altijd! Knipoog

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:30

Tuurlijk wel! Lachen
Als jij niet met haar om wil gaan is het afgelopen. Knipoog
Dat moet je moeder maar respecteren vindt ik!
Anders maak je haar een keer duidelijk dat je echt niet van dat gedrag van haar gediend bent! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:30

Flurk; Klopt inderdaad. Ik ben niet gewend om in verlichte zit op een hindernis af te gaan en daardoor kon ik niet makkelijk genoeg extra been geven. *LOL*

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:22

Shalimar schreef:
@PaTriiCiiaa: Ik ben ook in de F3 begonnen hoor...dat is helemaal niet zo raar...het maakt niet uit maar je mag tot maximaal de F6 instromen.

ja ik ben ook in de f3 begonnen Clown ,,
best wel relaxt eigenlijk,. je hoeft het theorie van f2 niet te doen.,. en je hebt ook nog even de tijd voor je die van de f4 gaat doen Tong uitsteken

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:41

Inderdaad! en er wordt ook nog niet zo streng gerekend enz..

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:53

ik heb in mn hele rijleven nog maar 1 x een F proef gereden :p F1.. maar als ik zou willen kan ik wel verderop kunnen starten Knipoog