Ferro was idd mijn verzorgpaard die ik nu al een tijdje niet meer verzorg, maar de eigenaresse kn het niet meer opbrengen om voor 2 paardne te zorgen dus ze belde mij op of ik hem wilde kopen omdat ik een goede band met hem heb
Hij is in maart 3 geworden kruising fries x gelder. Me moeder heeft vroeger een paard gehad dus die vind het wel leuk. Ze wil wat ze normaal maandelijks aan de manege betaalt voor mij bijleggen. De stalling waar ik hem wil stallen kost maandelijks 135 excl stro en biks incl hooi. Dus dat komt er in de winter nog bij en dan zou me moeder maandelijks 74.50 bijleggen wat dus al ruim de helft is.
Hij is dus nog niet beleerd verder? Dan moet je dat ook doen, kost meer of wil je dat zelf gaan doen? Wel leuk maar idd hetis best duur, maar stalling kost het meest.
Nee hij is dan al zadelmak maar verder nog niet doorgereden, dat ga ik dan zelf doen met begeleiding van iemand die daar heel ervaren in is, ga niet zomaar zelf aanklooien met hem.
Ja nouja mijn huidige verzorgpaard staat daar nu dus vandaar dat ik het een en ander over die stal weet. Stro kost 4 euro per baal, meestal per week 2 baaltjes dus komt er nog 32 euro bij. Zit je op 192 per maand (was 165 ipv 135) Mijn moeder betaalt dan 74.50 dus moet ik zelf per maand 117.50 per maand moeten betalen....
Nouja goedkoper? Omgeving nieuwegein is echt heel duur hoor! De manege waar ik les kost het € 367.50 p. mnd. inclusief alles, nou hebben zij wel meer mogelijkheden maar ik vind alleen een buitenbak prima!
O oke dat is wel minder. Hier in Friesland is het allemaal wat geodkoper. Maneges zijn sowieso altijd afzetters vind ik Maar er zijn wel meer plaatsen waar je je paard neer kan zetten toch?
EllaBellaah
Geplaatst: 05-07-11 15:28
xriannes schreef:
en die 2000 euro?
Spaargeld Heb een spaar rekening van 9000, daar koop ik hem van maar wil verder daar niet aankomen, wil zoveel mogelijk alles van mijn lopende rekening betalen anders heb ik niks meer. En mocht hij dan een keer ziek worden kan ik dat gebruiken en ik neem eigenlijk wel aan dat mijn ouders daaraan meebetalen...
Jup hahaha alleen wil hem ook laten keuren maar kost ook een smak geld zeg!
xriannes
Geplaatst: 05-07-11 15:44
kim345 schreef:
O oke dat is wel minder. Hier in Friesland is het allemaal wat geodkoper. Maneges zijn sowieso altijd afzetters vind ik Maar er zijn wel meer plaatsen waar je je paard neer kan zetten toch?
manege's zijn echt écht afzetters! op het gebied van pensionstalling!
Dropveter101
Feeling down? Saddle up!
Geplaatst: 05-07-11 15:45
x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt