Komen & Gaan, maar RSVA-Bokkers blijven bestaan! (Deel 15!!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pebbs

Re: Komen & Gaan, maar RSVA-Bokkers blijven bestaan! (Deel 15!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:13

Nou we gingen met z'n 4tjes, allemaal friese paarden, 1 merrie en 3 ruinen.
1 meisje van mijn leeftijd denk ik en de andere 2 waren een aantal jaar ouder.
Nou we gingen half 5 weg, langs de weg naar de ingang van het ruiterpad zeg maar.
Nou de buurman heeft van stenen gestapeld daar met oranje plastig eromheen, dat was super eng, stond aan beide kanten van de weg, had ie ook nog een lint gespannen van dat rood-witte en dat klapperde.
Als de 1 niet durfte, durfte de ander wel, dus zo kwamen we er wel :D Ooooveral waren trekkers bezig om water op te pompen en ze waren op het land bezig. Dus hij heeft trekkers en van die pompdingen van dichtbij meegemaakt. Zo'n pompding maakt een enorme herrie ( voor degene die het nog niet wisten :+ )
Ik heb eigenlijk continu achteraan gereden, in het begin een stukje in het midden maar hij schopte naar degene die te dicht achter hem liep, dus vandaar maar continu achteraan. Ook wel stukjes naast elkaar gereden dat ging wel goed. Nou hij was in het begin heel sensibel, dan was er iets eng sprong die naar links, dan was daar weer wat eng, sprongen we weer naar rechts. Daarna werd ie echt heel relaxed, fijn draven, lekker met het koppie naar beneden. Soms zelfs zo erg dat ie gewoon zowat ging stofzuigeren zo relaxed als ie was := Nadien en ik hebben dat geoefend, nou hij snapt het hoor kan ik je vertellen :=
Nou ook galoppie gedaan paar keer. In het begin beetje spurten om aan te sluiten, maar kon zelf heel fijn terugrijden en afstand bewaren. Toen kwamen we bij een stuk dat er een trekker water stond te pompen maar die had zo'n hefvork aan de voorkant en links daarvan zat ook een sloot, dus dat vonden we wat te tricky om daar tussendoor te gaan, dat was gewoon te smal. Dus vanaf daar zijn we terug gegaan. Maar toen schrok dus een paard van die trekker dus die 3 paarden voor mij draaiden allemaal om, Xander draait ook om en die had zoiets van : moet ik nu rennen of ehh ?? Nou toen een stuk voorop gereden :D Dat vond ie reeuuuzee spannend! Alleen maar te snurken hahaha maar hij bleef dapper door lopen!
Ook gewoon stukken met lange teugel of beetje lossere teugel.
Al met al was ie supeeerrrr braaf :D :D :D

En nu........ heb ik geen benen meer over van het spannen := en ik ben moe :O
We waren pas half 7 weer terug, dus was kwart over 7 thuis, ff eten en toen in bad, dus vandaar dat me verslag wat langer duurde voordat het er kwam :D

En nu heb ik genoeg gel*ld :+

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:14

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:18

Pebbs schreef:
Nou we gingen met z'n 4tjes, allemaal friese paarden, 1 merrie en 3 ruinen.
1 meisje van mijn leeftijd denk ik en de andere 2 waren een aantal jaar ouder.
Nou we gingen half 5 weg, langs de weg naar de ingang van het ruiterpad zeg maar.
Nou de buurman heeft van stenen gestapeld daar met oranje plastig eromheen, dat was super eng, stond aan beide kanten van de weg, had ie ook nog een lint gespannen van dat rood-witte en dat klapperde.
Als de 1 niet durfte, durfte de ander wel, dus zo kwamen we er wel :D Ooooveral waren trekkers bezig om water op te pompen en ze waren op het land bezig. Dus hij heeft trekkers en van die pompdingen van dichtbij meegemaakt. Zo'n pompding maakt een enorme herrie ( voor degene die het nog niet wisten :+ )
Ik heb eigenlijk continu achteraan gereden, in het begin een stukje in het midden maar hij schopte naar degene die te dicht achter hem liep, dus vandaar maar continu achteraan. Ook wel stukjes naast elkaar gereden dat ging wel goed. Nou hij was in het begin heel sensibel, dan was er iets eng sprong die naar links, dan was daar weer wat eng, sprongen we weer naar rechts. Daarna werd ie echt heel relaxed, fijn draven, lekker met het koppie naar beneden. Soms zelfs zo erg dat ie gewoon zowat ging stofzuigeren zo relaxed als ie was := Nadien en ik hebben dat geoefend, nou hij snapt het hoor kan ik je vertellen :=
Nou ook galoppie gedaan paar keer. In het begin beetje spurten om aan te sluiten, maar kon zelf heel fijn terugrijden en afstand bewaren. Toen kwamen we bij een stuk dat er een trekker water stond te pompen maar die had zo'n hefvork aan de voorkant en links daarvan zat ook een sloot, dus dat vonden we wat te tricky om daar tussendoor te gaan, dat was gewoon te smal. Dus vanaf daar zijn we terug gegaan. Maar toen schrok dus een paard van die trekker dus die 3 paarden voor mij draaiden allemaal om, Xander draait ook om en die had zoiets van : moet ik nu rennen of ehh ?? Nou toen een stuk voorop gereden :D Dat vond ie reeuuuzee spannend! Alleen maar te snurken hahaha maar hij bleef dapper door lopen!
Ook gewoon stukken met lange teugel of beetje lossere teugel.
Al met al was ie supeeerrrr braaf :D :D :D

En nu........ heb ik geen benen meer over van het spannen := en ik ben moe :O
We waren pas half 7 weer terug, dus was kwart over 7 thuis, ff eten en toen in bad, dus vandaar dat me verslag wat langer duurde voordat het er kwam :D

En nu heb ik genoeg gel*ld :+

Jeeetjeee wat een verhaal haha ! Jullie hebben morgen vast allebei lekker spierpijn haha!
Maar die pompen maken indd een hard geluid, logisch dat ze het eng vinden. Maar al met al
is die best braaf gebleven voor een eerste keer! Goed begin van het buitenrijseizoenn :D!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:18

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:21

Jaaaa superbeeeeebbb! :D
Nou ik ga niet de hele zomer buiten rijden hoor :+ Er moet ook serieus gedressuurd worden! :j

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:25

Pebbs schreef:
Jaaaa superbeeeeebbb! :D
Nou ik ga niet de hele zomer buiten rijden hoor :+ Er moet ook serieus gedressuurd worden! :j

Jaaa dat snap ik hahah, maar dan weet je in ieder geval dat hij het doet :P

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:27

Jaa maar wat ik het alleerrrrfijnstt vond is dat ie alleen maar op mij reageerde. Als de paarden voor mij aandraafde dan bleef hij gewoon stappen totdat ik hulp gaf dat ie mocht draven. Net zoals de galop ik sprong gewoon aan, kwam ie te dicht bij een ander dan kon ik hem heel makkelijk terugrijden.
Hij luisterde echt super goed! :D

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:28

Ohh dat is heel fijn!! Dat mag Ringo ook vaker doen haha! Altijd in de les als er iemand voor me
aangallopeerd wilt hij namelijk ook meegaan, maar dat mag natuurlijk niet !

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:30

Nee precies! Tis niet dat ie gelijk erachteraan schiet zo van ohw sjit. Hij ging pas als ik de hulp gaf, dat vond ik echt super :D

Ik merkte ook dat ik tussendoor wat te gespannen was in me armen, dus dan ontspande ik en liet ik m'n teugels wat langer. Is ook voor m'n eigen gevoel dat ie niets doet als ik de teugels lang laat

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:31

Wat een brave frieps heb jij zeggg!! :oo

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:32

Goooeeeii hé :D :D :D :D :D

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:33

Wat een superleuk verslagje Noor! :D Fijn dat 'ie zo goed luisterde! :D :D Super Xanderrrrr. <3

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:33

Niet normaal!!

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:34

Thanks Esmeeee! :D

Ik heb wel veel geschreven hé :=

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:35

poedersuiker

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:35

Wat ister ?

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:36

wats kebeurd?

Sabinee__

word om half 9 's avonds per direct ontslagen van me werk.
top.
super.
echt.
joepie.

Smee__

Pebbs schreef:
Thanks Esmeeee! :D

Ik heb wel veel geschreven hé :=

't is juist leuk om te lezen. :D

Kirsten_S

Sabinee__ schreef:
word om half 9 's avonds per direct ontslagen van me werk.
top.
super.
echt.
joepie.

waarom :oo?!

Smee__

Waarom dat Sabine? :oo

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:37

Hehh waarom ??

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:40

Te weinig klanten .. Was geen reden om mij aan te houden. Snap t wel, verveelde me elke week rot.
Maar vind t belachelijk om half 9 in de avond, terwijl ik morgen moest werken. Loop nu veel salaris mis, en had hier NIET op gerekend.

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:40

Ik vind het wel raar. Ze kunnen je toch niet van de 1 op de andere dag ontslaan ??

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:41

Sabinee__ schreef:
Te weinig klanten .. Was geen reden om mij aan te houden. Snap t wel, verveelde me elke week rot.
Maar vind t belachelijk om half 9 in de avond, terwijl ik morgen moest werken. Loop nu veel salaris mis, en had hier NIET op gerekend.

jee das vervelend zeg... indd een beetje belachelijke tijd, zeg het dan face- to face, beetje onprofessioneel!