RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:24

Ja, ging idd errug lekker vandaag! Vooral de laatste minuten ongeveer. Echt ff keurig rond en aan de teugel! Me = Very Happy :D

Ik zag je vanuit de kantine vallen ja. Leek niet ernstig, maar blijkbaar toch meer last... Doe maar rustig aan dan! :(:) Troost je, je bent niet de enige zandhapster vandaag. De amazone die bij mij in de les op PM reed, deed ook aan acrobatisch vallen. %) Zij had de tand door de lip... Zit er misschien iets in de lucht wat betreft valpartijen??? >;)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:36

Wat, is diegene ook van PM gevallen? Maar dat ging echt vet goed! PM liep echt als een anky-paardje! Maar tand door de lip. aii dan kom ik er een stuk beter af met wat hoofdpijn. :P

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:50

Ja die reed goed, maar lag er in de 2e galop wel naast. We moesten met de hele groep in galop en ik begreep uit Ini haar woorden dat de amazone iets teveel gas gaf. Kwam wel raar neer, echt met haar voeten over haar hoofd, een soort u zeg maar. Blij dat het bij lichte schade is gebleven!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 16:59

Whahaha, tja charmant vallen is meestal helaas onmogelijk. Ik zag de val ook wel aankomen maarja kan weinig meer doen dan me gewoon maar te laten vallen in de hoop dat ik niks breek ofzo. :P

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 17:40

we hadden ook eigenlijk nooit moeten beginnen over de wilde buien van die twee :oo

nini klinkt echt steeds meer als een super fijn paard om te rijden!

super dat je gewoon op kanjer blijft rijden :j

hier op de manege is vandaag iedereen netjes blijven zitten.. heb zelf wel een aantal sprintjes en alles meegepakt,.. maar is wel goed afgelopen.. :j
ben alleen weer tegen een nieuw probleem aangelopen! in het begin ontwijkt hij mijn hulpen door te "rennen". het voelt als bit beetpakken nek opzetten en gaan. tegenwoordig geef ik dan been bij, als je gaat rennen doe het dan goed :Y) het gevolg is dat hij wat nieuws probeert.. hij gaat onder het tempo lopen en reageert helemaal niet meer op mijn hulpen.. hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?
ik kan niet met zweep of sporen rijden..

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:16

Ze nemen het wel letterlijk zeg, haha, stiekem is het ook best wel typische dat ze het vandaag gaan doen. :))

Orrie heeft weer een nieuw trucje bedacht? Jeetje.. Ik wil er even overnadenken hoe ik het aan zou pakken!

Hier hadden ze er ook zin in, ik heb eerst 10 minuten achter mevrouw aan moeten rennen in de wei. Ze dacht namelijk dat ze een arabier was, hihi. Jammer voor haar is ze nog steeds die zelfde lompe haflinger :P Heb uiteindelijk best wel lekker gereden, viel me mee, ik had gedacht dat ze een groot drama ging maken van die wind, maar ze pakte het lekker op zeg! Het was bijna eng hoe zij zich daarna gedroeg. Heb d'r wel een beetje gespaard ivb d'r hoefjes. Gisteren is de smid weer geweest en ze loopt dan altijd een beetje op eieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:35

_Mara_ schreef:
En Kanjer ook niks geks zien doen? Pff de laatste paar keren dat ik erop zat heeft die iedere keer wel een sprint en bok gemaakt. :+ Maar gelukkig ben ik ondertussen dan wel op voorbereid dus blijf gelukkig wel zitten. ^^ (Even afkloppen voor de volgende keer :Y) )
Vergeten af te kloppen? O:) Hihi. Moest echt even hardop lachen om je verhaal, haha. Arme jij! Geen hersenschudding aan overgehouden? %) (ik heb trouwens altijd begrepen dat je bij sommige caps beter een nieuwe kunt kopen als je er een keer goed hard op bent gevallen... Even voelen of er geen dikke deuk in zit? :) )

Haha gekke paarden :D . Hihi, een haflinger met arabierkapsones :')

Leuk dat Nini zo lekker ging, Jenny! Nini is inderdaad superfijn! Je moet even haar knopjes vinden maar dan is ze echt heeeeerlijk! :j Is ook een van de weinige paarden waar ik vol vertrouwen op durf te springen :j

Haha, slim peerd heb je, Yasmine! Lastig dat je er dan zo weinig mee kunt! Is 'ie nog stuurbaar als hij een sprintje trekt? Anders misschien op een volte zetten of is dat juist niet goed? Als Bram bij mij weer eens stuurloos werd (klinkt ongeveer hetzelfde) dan moest ik 'm altijd gewoon recht op de muur afsturen :Y)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:43

Nini is idd superbeestje. Heb al meerdere proeven op haar gereden en intussen alle treetjes van het erepodium mogen bewonderen! Echt een toffe!
Bram en rare streken uithalen? Hmm, waarom ken ik die niet op die manier, maar alleen als superlief beessie? Of ligt dat eraan dat hij toch wat ouder is geworden?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:10

Whahaha ja ik heb inderdaad niet afgeklopt, alleen in virtuele beeldtaal, dat zal het wel geweest zijn. :P En zal me cap even inspecteren want heb er volgens mij inderdaad een aarrdige smak op gemaakt, heb ook de hele dag met hoofdpijn gelopen. :P Maar tis nu wel ongeveer over.

En Bram en stuurloos, oja, vreselijk. Pakte die dat bit vast en ging die gewoon rennen. Dan moest ik hem inderdaad proberen op de volte te zetten en anders tegen de muur aanrijden. :P Maar wat ik vooral NIET moest doen was proberen tegen te houden, dus hard te gaan trekken. Want dan pakt die dat bit alleen maar meer vast en gaat die alleen maar meer rennen. Extra been erbij geven helpt misschien ook wel eens zoals je zelf al zegt Als een paard bij mij opeens wil gaan rennen ofzo dan geef ik soms ook extra been: jij wilde rennen? Rennen zal je! ~~}> Maar hij reageert dus op gegeven moment ook niet meer op je hulpen? Hmm, veel overgangen proberen te rijden anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:09

Bram is ook superlief. :j Maar hij wist altijd wel precies wanneer ik even niet oplette of vage hulpen gaf en dan ging hij nog wel eens de andere kant op dan ik wilde :P

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:02

*Meldt. :D

Ottoline! :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:12

:D

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:32

Oamaru schreef:
*Meldt. :D

Ottoline! :+:

Ja dat ging vet goed of niet? Ik zat in de kantine met Hanna, Marjolijn, Echica en Noraly en Hanna zo: "Wieteke heeft Ottoline wel goed door of niet? Ze is super ontspannen en loop vet relax." :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:03

*hoopt dat de bokkers haar nog herkennen met andere avatar B-) *

Je reed idd errug goed met Ottoline. Petje af!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:13

Eindelijk een originele post, het was gister een keertje niet Kanjer! Ik kwam aan en de lijst lag bij ini, dacht niet echt dat het nodig was om te vragen op wie ik moest maar ini moest er lang over nadenken. "Ja, eigenlijk zit je op Kanjer maar die moet ook nog wedstrijdje lopen." Ik had net op de heenweg gedacht dat Injoy ook wel heel leuk zou zijn voor een keertje. Dus ik zei meteen, 'O, Injoy is ook goed hoor.' En zo was het Injoy op wie ik mocht. Wat een heerlijk paardje is dat toch ook! Zat wel héél anders dan Kanjer, vooral het dressuurzadel werkt natuurlijk mee. Maar ook gewoon de manier waarop ze loopt, lijkt wat minder soepel ofzo dan de andere paarden, iet wat sloom. Dus meteen bezig met goed vooruit rijden en ini had er ook zin in. Kan me amper herinneren dat we een normale arbeidsdraf hebben gedaan. Het was of uitgestrekte draf, of verzamelde draf. :+ Maar dat was wel erg fijn met Injoy, ze kwam goed aan me been en op gegeven moment ging de uitgestrekte draf echt super, ze begon te sjouwen! Niet normaal, zat echt met een grote grijns op me hoofd. :D En de galop, héérlijk... zo hoppa vanuit stap of zelfs vanuit halt in galop en dan lekker hard doorgalopperen of der even terug nemen en dan op de lange zijde voluit. Ja, was echt weer even héél leuk op een ander paard en zeker Injoy, zo lekker vertrouwd. Want je weet gewoon dat Injoy niet opeens opzij springt en een enorme bok geeft zoals Kanjer en PM nog wel eens willen doen. :P Ja, was weer errug leuk. :D Nu even kijken wanneer ik weer kan rijden, wordt waarschijnlijk pas over 3 weken ofzo. :(

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:20

Mag jij nou eens drie keer raden op welk beessie ik vanmorgen heb gereden...:D

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:13

Uhm... Kanjer? :P

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:46

Goh zeg! In1 keer goed... :P

Hij deed zijn naam echt eer aan! Liep heerlijk, geen bokje gegeven... Echt een tof paard! Alleen het aansingelen he, dat vindt meneer toch echt helemaal niet leuk ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:01

Aaah Injoy, wat leuk! Nog changementjes gehuppeld?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 00:22

Hahaha, ja aansingelen probeer ik altijd zoveel mogelijk op stal te doen. Want zodra je soms al richting de bak loopt probeert die je al te bijten. :+

En nope, geen changementjes. Maar wel lekker even gas gegeven. Maar ik moest als eerste en naja, me conditie is echt prut dus ik was 'klaar'... dacht ik. :P We galopeerden met 3 tegelijk en dan omstebeurten moest je 'wisselen' met iemand anders. Maar toen gilde ini opeens: Tamara galop, NU! En laat ik nou net stilstaan. :Y) Maar dat ging nog aardig soepel. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:03

Haha leuk! Je had haar lekker aan het lopen dus :D . Ik heb laatst een nieuwe camera gekocht, ik kom 'm wel eens op je/jullie uitproberen daar :P

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:53

_Mara_ schreef:
Hahaha, ja aansingelen probeer ik altijd zoveel mogelijk op stal te doen. Want zodra je soms al richting de bak loopt probeert die je al te bijten. :+

Dat heeft meneer dus bij mij niet geprobeerd en dat had hij niet hoeven doen ook... Heb nog steeds een litteken op mijn rug van de vorige keer (jaar geleden ofzo) dat hij mij beet. Echt vol in de rug! Heb hem toen wel een tik over zijn neus gegeven, was hij geloof ik van onder de indruk... Maakt mij niet uit op welk paard ik rijd. Maar als hij of zij bijt, heeft het dier meteen een tik te pakken. Dat doen we dus echt niet!

@ Loveshadow: al enig idee wanneer je langskomt? Mocht dat op een zaterdagmorgen zijn, meldt dat dan even hier. Dan trek ik mijn nette pakkie aan ;)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 11:58

Allereerst: _Mara_ van harte gefeliciflapsteerd! *\o/* Maak er een leuke gezellige dag van!

Heb vanmorgen heerlijk gereden op Injoy! Was erg lekker voorwaarts, zonder zweepje of sporen te gebruiken. Kreeg van Ini op een gegeven moment de opmerking dat ze haar eigen paard bijna niet herkende, zo voorwaarts was ze. Nou die heb ik dan maar weer mooi in de pocket! +:)+

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 16:16

Merci en wat leuk Injoy! Dat je haar zo voorwaarts krijgt zonder zweepje.. dat lukte mij vorige keer niet. :P Die heb je zeker in de pocket dan. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:52

Oeh dat klinkt leuk, een actieve Injoy! :D Mooi compliment!

Ik kom voorlopig nog niet langs, ik heb het erg druk met mijn studie en andere dingen. Maar ik hoop ergens in april wel even langs te komen op een zaterdag met mooi weer, zodat jullie hopelijk lekker buiten kunnen rijden :) . Ik zal het vooraf even laten weten zodat jullie en je peerd er tiptop uitzien :P