Wie rijden er carrousel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

liberty

Re: Wie rijden er carrousel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:48

wij hadden net een paar minipuntjes te weinig bij de prix d'elegance, anders hadden wij hem :P Maar we weten nu welke punten volgende week beter moeten!

enne, image01 gefeliciteerd!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:51

KAMPIEOOOOOOOOOOOOOOEEEEENEN!!!

Haha sorry hoor, kon het even niet laten. We zijn natuurlijk apetrots en superblij met ons resultaat.

Haha die Beukers, wat zijn jullie ook heerlijk nuchter en super sportief, we vinden het echt jammer dat jullie niet doorgaan want het was zo wel een leuk contact hoor de afgelopen wedstrijden. Meerdere uit ons team vinden dat overigens.
Wat gaaf joh haha met dat ene vrouwtje uit jullie team die steeds zei van: nu is dat team aan de beurt en jawel, die werden ook dan opgenoemd...ik zei al: je moet met de lotto mee gaan doen! Supergoed van jullie 5e plek ondanks alle pech! Toppertje hoor!

En over zenuwen gesproken. Maaaaaaaaaan wat is dat zenuwslopend. Ten eerste als je daar al met de laatste 3 teams staat en dan steeds wat opgenoemd wordt. Vooral die keuze 1e of 2e. Tja, als je daar dan toch staat, dan wil je toch stiekem wel graag meteen 1e worden ook.
We hebben wel een feesie gehad hoor tijdens de BBQ. Een mooie speech van onze commandant etc. maar ik ben nu wel echt kapót (wie niet???).

Op ons protocol stond dat de jury genoten heeft van onze spectaculaire proef. Op de lijst met het puntenoverzicht was te zien dat we bij beide juryleden op alle onderdelen bovenaan stonden. We hebben ook met 4 punten verschil gewonnen met nr. 2 en 6 punten afstand van nr. 3, dus niet op het nippertje maar echt dik gewonnen. Supergaaf hoor!

Heel sportief kregen we van een andere manege een fles champagne overhandigd. Die hadden ze meegenomen voor de winnaar. Echt heel erg leuk ook!

Zo en nu de zomerstop. Heel erg jammer, maar ja, in september weer met volle moed er tegenaan!!!

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:54

Gefeliciteerd iedereen!

Imago01 : ik zat al de hele ochtend met Jessica te smsen, zei ze de hele tijd van ja we worden echt geen eerste! En ik hele tijd door gaan, wedde dat jullie wel eerste worden en dik ook nog! Nouja, uiteindelijk zei ze dus van okee, eigelijk hebben we wel erg goed gereden, en toen waren jullie nog eerste ook! :D
super hoor!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:00

eerste worden verwacht je nooit, hadden wij ook vorig jaar

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:57

haha ja trudy (die was het geloof ik die die teams aan t opnoemen was) had t wel redelijk bij t rechte eind ja :P.

Maar echt super leuk dat jullie gewonnen hebben, jullie hebben het echt verdiend!!
Dit jaar promoveren was voor ons dit jaar echt nog veel te hoog gegrepen (Daar hebben we ook niet naar getraind) maar voor volgend jaar gaan we zeker ons best doen!
wij vinden het ook wel jammer dat we nu niet meer 'tegen' jullie kunnen rijden maar we komen jullie vast nog vaak tegen op onderlinge wedstrijden..
Maar jullie zijn net zo sportief hoor! ook altijd even gezellig kletsen enzo.
Volgens mij heb ik je wel nog gezien trouwens, toen we in die buitenbak stonden met opzadelen.. volgens mij herkende ik je paard (was er iemand anders met hem aan de hand aan t rondstappen een tijdje?) toen we naar de binnenbak toereden maar jij stond met je gezicht naar t hek toe (en dus met je rug naar ons).en toen we jullie hele team gingen feliciteren zag ik zoveel gezichten voorbij komen dat ik t even niet bijhield :P(heb volgens mij ook niet iedereen gefeliciteerd, iedereen liep kriskras door elkaar).

en borrie: volgens mij heb ik met niemand gepraat tijdens de proef van poelenburgh.
ik zat links naast dat 'hok' van de jury op de tribune, helemaal bovenaan.
aan de rechterkant zaten nog wel 3 of 4 ruiters uit mn team.

enne, liberty heb ik toch wel even mooi ontmoet :P
maar ik had nog een vraagje aan jou, een van jouw teams is toch ook dat team met al die hele kleine paarden?
wij dachten namelijk dat t allemaal pony's waren, maar vandaag was toch alleen F poule paarden? (Er is geen F poule pony's ook toch?), maar zijn dat dan echt allemaal officiele paarden? (als in: stokmaat).
vond dat wel een hele beheerste en rustige proef trouwens. heel netjes gereden!

bij ons word het zo snel een chaos ^^.
wij hadden trouwens ook wel een paar beste fouten er in zitten (3 geloof ik).

vond het trouwens ook leuk dat je gelijk een foto mee kreeg van t team!!

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:06

dan heb ik met die andere 3 gepraat denk ik.
Hebben jullie wel even mijn carrouselpaard kunnen zien.

Bij de poelenburgh liep een koffievos mee tuiger witte benen grote bles (zat een man op)
Dat is Rafiki niet de mooiste maar wel een super leuk beest.

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:14

Allemaal super resultaten dus! :)

Kreeg net een smsje dat onze donderdag groep vanmiddag 2e is geworden in de E-poule, dus volgend jaar in de D-poule start! :D
En ook nog is de prix de elegance gewonnen!!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:18

mijn groomie (mn vriend^^) was echt geweldig ook vandaag trouwens..
toen ik voorheen altijd op rockefeller reed vond hij hem altijd een beetje eng (echt, ken geen liever paard, maar hij was enorm nieuwsgierig en aanhankelijk dus kan me wel voorstellen dat t een beetje eng is als er ineens zo'n enorm paard met zn hoofd tegen je aan gaat lopen duwen:P)..
maar rockefeller was dus rondom t hele wedstrijd gebeuren heel rustig..
heel anders dan joy, mn nieuwe carrousel paard. de vorige keer was dat echt een drama (kwam miss ook omdat ik zelf enigszins aan t stressen was omdat k toen geen groom had en dus al het tuig en dat paard in mn eentje moest vasthouden, en dat lukt nooit natuurlijk). Joy was vreselijk gestressed toen..
nu ook wel, beetje gespannen, dus ik dacht eerst...oh jee, kan ik mn vriend wel gewoon daar laten staan met Joy?
maar t ging echt super goed!!!
Mn vriend was helemaal niet bang en Joy gedroeg zich echt goed (oke, beetje onrustig nog wel, maar toch!).. dat neemt gelijk zo'n pak van je schouders af, dat je gewoon even rustig je kleren aan kan trekken en je spullen bij elkaar kan pakken ipv dat je met aan 1 hand een zenuwachtig drentelend/draaiend/lopend paard hebt, en met je andere hand probeert je laarzen aan te trekken enzo ^^

en borrie, volgens mij heb ik je paard wel gezien, kan m me even niet direct voor de geest halen maar heb wel zitten kijken ( en opletten) dus ik heb hem iig gezien! hij deed het wel braaf toch? (Als ik t me goed herinner)

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:22

Zwitsal schreef:
mijn groomie (mn vriend^^) was echt geweldig ook vandaag trouwens..
toen ik voorheen altijd op rockefeller reed vond hij hem altijd een beetje eng (echt, ken geen liever paard, maar hij was enorm nieuwsgierig en aanhankelijk dus kan me wel voorstellen dat t een beetje eng is als er ineens zo'n enorm paard met zn hoofd tegen je aan gaat lopen duwen:P)..
maar rockefeller was dus rondom t hele wedstrijd gebeuren heel rustig..
heel anders dan joy, mn nieuwe carrousel paard. de vorige keer was dat echt een drama (kwam miss ook omdat ik zelf enigszins aan t stressen was omdat k toen geen groom had en dus al het tuig en dat paard in mn eentje moest vasthouden, en dat lukt nooit natuurlijk). Joy was vreselijk gestressed toen..
nu ook wel, beetje gespannen, dus ik dacht eerst...oh jee, kan ik mn vriend wel gewoon daar laten staan met Joy?
maar t ging echt super goed!!!
Mn vriend was helemaal niet bang en Joy gedroeg zich echt goed (oke, beetje onrustig nog wel, maar toch!).. dat neemt gelijk zo'n pak van je schouders af, dat je gewoon even rustig je kleren aan kan trekken en je spullen bij elkaar kan pakken ipv dat je met aan 1 hand een zenuwachtig drentelend/draaiend/lopend paard hebt, en met je andere hand probeert je laarzen aan te trekken enzo ^^

en borrie, volgens mij heb ik je paard wel gezien, kan m me even niet direct voor de geest halen maar heb wel zitten kijken ( en opletten) dus ik heb hem iig gezien! hij deed het wel braaf toch? (Als ik t me goed herinner)

Hij is inderdaad heel braaf.
en voor de manege echt een heel fijn paard.
alleen zn zadel daar krijg je rugpijn van.
ga morgen even kijken of het zadel van mn eigen paard past dan kan ik toeminste lekker zitten.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:24

Zo hehe wat heb ik lekker geslapen zeg, pfffff!!!

Een goede groom tijdens zo n wedstrijd is eigenlijk onmisbaar. Je hebt gewoon echt iemand nodig die even met je paard kan stappen of kan vasthouden en die even de spullen voor je ophaalt als zadel etc.
En ja, het klopt dat iemand even met mijn paard aan het stappen was. Het duurde een beetje lang voordat wij wat mochten gaan doen en mijne wordt dan erg ongeduldig en gaat spanning opbouwen. Als hij gras had kunnen eten was er niets aan het handje geweest maar goed. Ik heb altijd mijn moeder mee (die gaat al mee sinds ik een ukkie was) voor mijn spullen enzo maar paard vasthouden kan alleen als hij erg relaxt is maar gelukkig was de verzorgster er ook zodat zij hem lekker kon bezig houden.
Mijn paard kan een echte boef zijn en heel veel spanning opbouwen en nou, berg je dan maar want dan hang ik zo in de takken van de bomen maar goed, haha ik heb het overleefd. Hij was alleen erg gespannen met losstappen en toen we richting de 1e inrijbak gingen maar daar liet hij al snel zijn spanningslucht ontsnappen en toen was het gelukkig goed.

Haha met handjes geven bij de prijsuitreiking ging het mij ook zo snel, ik lette er nog wel op maar heb je niet herkend maar ik heb ook geen 16 handjes geschud volgens mij en alles ging ook een beetje in een stroomversnelling want we moesten natuurlijk weer op de foto enzo. Als het goed is gaat er een stukje in een krant komen; ook erg gaaf natuurlijk!

Viel mij trouwens ook op dat er gisteren veel clubs waren die veel pony's hadden. Ik heb de laatste 3 helemaal gezien...Volgens mij mág het wel dat je pony's mee hebt lopen maar krijg je wel puntenaftrek ofzo? Vond het wel jammer aangezien wij erg ons best hebben gedaan om allemaal paarden te regelen want wij dachten dat het helemáál niet toegestaan is?

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:46

Wij hadden 2 E pony's mee lopen. Wat ik weet is dat we het van te voren moesten aangeven, maar of er aftrek voor gegeven is weet ik niet, het staat in ieder geval nergens op de protocol

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:06

je mag inderdaad wel pony's meenemen maar je krijgt er strafpunten voor. bij hoogste uitondering kun je compensatie krijgen (Wat wij dus hebben gekregen, maar ook maar voor 1 pony). maar wij hadden er nu dus ook 2 meelopen omdat het echt niet anders ging..
heb ons protocol niet gezien want we moesten snel die rijbaan uit om naar poelenburgh te gaan kijken.

wij zijn trouwens door t oog van de naald gekropen!!
een van de manege paarden bleek opeens geen aantekening in zn paspoort te hebben van de laatste inenting..
normaal gesproken wordt je dan geloof ik gelijk gediskwalificeerd maar gelukkig hebben wij alleen een waarschuwing gekregen.

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:30

had iemand de mensen gezien int groen ?!
Met bandages voor en groen jasje?!

Hoe waren die gegaan..?! Poelenburgh had wel goed gereden, vond ik zelf. Ze konden beter.. Maar kleine foutjes kunnen natuurlijk gebeuren..

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:46

wij rijden allemaal met een D of E pony, hiervoor hebben wij toestemming gevraagd aan de vcn omdat wij geen 12 paarden hebben.

@zwitsal, ja je vertelde zo van de paarden die niet goed waren enzo,. ik zo o ben je van bokt :P De proef was ook idd best beheerst en rustig alleen zaten er nog wat fouten in die we volgend jaar er uit moeten hebben.

Almeralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:41

Wie hebben allemaal nk van Pony's in de B-poule op 17 mei op de Capelse manege? wij iniedergeval haha xoxo

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:49

liberty schreef:
wij rijden allemaal met een D of E pony, hiervoor hebben wij toestemming gevraagd aan de vcn omdat wij geen 12 paarden hebben.

@zwitsal, ja je vertelde zo van de paarden die niet goed waren enzo,. ik zo o ben je van bokt :P De proef was ook idd best beheerst en rustig alleen zaten er nog wat fouten in die we volgend jaar er uit moeten hebben.

ik zou voor volgend jaar een iets spannendere proef proberen te bedenken..
want wij vonden het eigenlijk iets TE rustig en beheerst..

(nja ach, zo beheerst kunnen wij niet rijden, bij ons wordt het al vrij snel een chaos :P )

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:52

weet iemand hoeveelste poelenburgh is geworden?

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:00

Almeralover schreef:
Wie hebben allemaal nk van Pony's in de B-poule op 17 mei op de Capelse manege? wij iniedergeval haha xoxo

Wij hebben dan ook NK, Napoleon Jeugd in de A-poule :j

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:00

Gefeliciteerd allemaal met de goede resultaten!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:08

borrie01 schreef:
weet iemand hoeveelste poelenburgh is geworden?

laatste volgens mij

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:55

Rachelle302 schreef:
Allemaal super resultaten dus! :)

Kreeg net een smsje dat onze donderdag groep vanmiddag 2e is geworden in de E-poule, dus volgend jaar in de D-poule start! :D
En ook nog is de prix de elegance gewonnen!!

En verdiend ook hoor *\o/* *\o/*

Haha was echt een superdag. Ik vond Liethorp ook wel erg goed idd.. Achhh een 2e plek
is toch geweldig :D

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:53

Poelenburgh is inderdaad laatste geworden..

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 07:54

@zwitsal, jij hebt 2 zeker gezien? Die proef moet zeker anders, mss gaan we ook volgend jaar met 16. Hoewel deze proef vorig jaar met team 1 kampioen werd in de Epoule.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:08

jeey mn eigen zadel past op mn carrouselpaard dus ik kan zondag lekker zitten :D

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:10

hm ik heb geen idee welke ik gezien heb...
Ik vond die proef in ieder geval een stuk netter gereden dan dat wij altijd doen..(naar mijn idee dan)..

Geloof dat wij voorlopig nog doorgaan met trainen..
Er was volgens mij ook het plan om verschillende andere instructeurs uit te nodigen om een keertje les te geven..
en we gaan zitlessen doen.. (een heel uur doorzitten..help! haha).
lijkt me wel erg leuk allemaal!

@borrie: relaxed! haha... een rot zadel is echt vervelend als je zo lang moet doorzitten.
Mijn carrouselpaard heeft ook net een nieuw zadel (zo'n hele dure kieffer) dus dat zit ook een stuk beter dan dat vorige ding.