stal Verboon in Schipluiden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Flurk

Re: stal Verboon in Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 18:38

Nou zag net dat Miran haar oude stal leeggehaald is en er lagen 2 balen stro in opgestapeld maar paard staat er nog niet in

MirandaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 22:34

Hi,
Indra staat in de derde stallen. Voorlopig in een binnenbox omdat ze nog geen buitenbox vrij hebben. Sta gezellig naast een vriendin van mij dus helemaal top.

Ik weet dat het nieuwe paard van Nathalie (van Magic) in die stal komt te staan. Als het goed is komt die morgen.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 01:06

Hay,

Nou ik ging net half 11 van stal weg en stond nog geen paard...
Vandaag Lor lekker helemaal gedaan mogen nog maar 2x op de dag 15 min stappen.
Dus lekker lang gepoetst oortjes geknipt baard geknipt kroonrandje geknipt en der voetjes uitgewasse en gedaan dus lekker bezig geweest.

Morge komt de veearts en word er naar gekeken en meteen bloed afgenomen.
Hoop dat het meevalt anders zit er niks anders op dan de trailer tepakken en foto's telaten maken...
Maar goed we wachte morgen even af.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 19:33

maandag 3-11-2008
geen ''nieuw'' nieuws van bettine. het gaat zijn gangentjes.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 19:34

x_Mliss schreef:
Hay,

Dus lekker lang gepoetst oortjes geknipt baard geknipt kroonrandje geknipt en der voetjes uitgewasse en gedaan dus lekker bezig geweest.

nou ik zag een paard in de box en gedroeg zich nog een beetje onwennig

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:44

Nou Vandaag de veearts geweest en mevrouw liep ineens niet meer kreupel Clown
Hij heeft wel gekeken en ze zit waarschijnlijk in der eindfase van der kreupelheid.
Dus deze week moeten we nog stappen en mogen er gelukkig weer op.
Omdat ze gewoon niet meer tehouden is.

Vandaag moest ik buiten stappen hup hoofdstel in want ik kan amper meer buiten stappen omdat ze als een idioot aan de kletter gaat en om hoog komt nou ik wil niks riskeren dus stap ik in de binnen bak dus niet voor jan lu.l.
Hoofdstel ingedaan want wist al hoelaat het was en ik kom buiten het ging 2 min goed en hoppa ja hoor omhoog vervelen en naast me dansen als een idioot het leek serieus wel een hengst of een paard van 3 jaar. Clown
Blazen door die neus gaten een piaf was er niks bij ROFL
Zo ging ze naast me tekeer ze kon ook niet meer stil staan Clown

Naja dit ging niet want met aandraven was het natuurlijk feest en werd het erger ze was zo druk en aan het danse dat de veearts het gewoon niet meer kon zien.
Dus maar naar de binnen bak en meestal is ze daar ook wel braaf.
Nou emaal aangedraaft weer aan de klette bokke als een wous en had ik bijne een trap te pakken.
Toen heeft ze er wel even flink van langs gehad druk doen oke maar als we gaan uithalen haal ik ook uit. Clown

Dus maar aan de longe gedaan dat was de enigste optie emaal toen ze de vrije hand kreeg kan je wel begrijpen dat ze helemaal los ging bokke bokke bokke springen als een idioot blazen door die neus gaten wat een debiel zo heb ik lor zelf ook nog nooit gezien hadde leuke foto's kunnen worden vandaag maar helaas. Huilen van het lachen
Nou emaal klaar met gek doen kon het nog normaal draven en was ze niet meer kreupel terwijl ik van de week met San nog gekeken heb en zelf jan nog...
Maar dat was dus een opluchting ook is er bloed afgenomen om te kijken of ze wat mankeerd.
Omdat ze ineens zo veel inviel.

Dus ben benieuwd!

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:54

Vandaag voor het eerst weer gereden heerlijk om dan weer op je paard testappen Lovers
Ze was nu wel braaf Lovers
En ook helemaal gek van der nieuwe buurvrouw of man.
Weer lekker hengstig. Clown
Hinneke naar elkaar als of ze elkaar al jaren kennen Clown Huilen van het lachen

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 19:55

spannend maar wel fijn dat ze zo druk deed want dan voelt ze zich goed toch?

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:13

Ja maar heb het liever niet door dat drukke gedoen gespring van der denk ik af en toe pas nou op voor je benen....

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 20:19

x_Mliss schreef:
Ja maar heb het liever niet door dat drukke gedoen gespring van der denk ik af en toe pas nou op voor je benen....

snap ik Haha!

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:38

Flurk schreef:
x_Mliss schreef:
Hay,

nou ik zag een paard in de box en gedroeg zich nog een beetje onwennig

Misschien een ander paard geweest?
Ik was savonds laat op stal ging pas half 11 weg toen stonde er alleen 2 stro balen in.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:39

Melis, fijn dat je paard weer goed loopt!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 19:25

BERTINE gaat morgen naar huis
ze verlaat dus het ziekenhuis!!!!!

MirandaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:50

Flurk schreef:
BERTINE gaat morgen naar huis
ze verlaat dus het ziekenhuis!!!!!

Wat een goed nieuws zeg!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 12:06

Nou meiden mijn verzorgster die jullie misschien paar x gezien hebben komt waarschijnlijk niet meer.
Ze heeft me uitgelegd waarom en in haar geval kan ik het wel begrijpen maar vind erg jammer.
Ik hoop dat ze nog wel wil komen om te tutten enzo maar dat hoor ik nog.
Rijden gaat ze niet meer doen. (helaas)

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:10

Ohw wat jammer voor je zeg ! kon ze flurk niet aan ?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 12:13

Sajnne schreef:
Ohw wat jammer voor je zeg ! kon ze flurk niet aan ?

nee dat is het probleem niet.
Ze heeft het me keurig uitgelegd maar dat wil ik hier niet open en bloot opschrijven.
In haar geval heeft ze echt een goede reden.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 12:28

Jongens ik zoek iemand die Flurk wil en kan longeren dus als jullie iemand weten?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 12:44

aha zie ik toch passende advertentie op Marktplaats staan net.
Dus ik bel het meisje die werd razend enthousiast.
Wie weet klikt het en heb ik toch een opvolger

Kendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:04

Ben vandaag even naar het kralingse bos geweest met Sophie en Updike... hier een kleine selectie

Het is daar nu echt supermooi!! Dus als er nog iemand heen wil om foto's te maken hoor ik het wel Knipoog

de familie Lachen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 00:31

Ow wat gaaf zeg!
Ja als ik een trailer had gehad had ik het zo gedaan maar goed die heb ik helaas niet...
Plus dat ik nog al een hyper paard heb op ander terein of als ze ergens is wat niet bekent is.
Die strest hem meteen moeilijk hard. Clown
Kunnen wel leuke foto's worden dan maar goed om me paard helemaal over de zeik te laten gaan voor een stel foto's is ook zo. Huilen van het lachen
Naja wie weet ooit. Haha!
Zijn wel mooi geworden zeg!
Maak je ook foto's op stal zelf eigenlijk?
Want dat lijkt me wel leuk kan eventueel ook wel buiten maar Loran tript hem een beetje op ander terein..
Als ik er op zit is ze wel te houden maar als ik er emaal naast sta nou dan kan ik me lol op. Clown
Enigste wat ze dan nog kan is als een gek lopen dansen naast me een de piaf van anky is er niks bij Clown ROFL

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 00:33

Terwijl het op stal echt een sulletje is Clown
Dan kan je er een bom naast afsteken en daar kijkt ze nog niet van op.
Maar iets wat onbekent is nouwww wens je een prettige wedstrijd. ROFL

@Lida,
Jammer zeg van je bijrijdster.
Anders zou je misschien iets opmoeten hangen op stal?
Ik ben ook nog opzoek voor Loranda maar ik geef het maar op...
Iedere keer mensen die wel willen maar geen geld er voor hebben of me aan het lijntje houden of niet komen opdagen of waar ik totaal geen klik mee heb.
Dus als hier iemand nog wat weet...

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 15:41

Nou vandaag spannend want we gingen voor de 2e keer in onze loopbaan een wedstrijd starten en deze keer was het een indoor op manege Berestein te Den Haag.
Best zenuwachtig was ik want hoe zou hij zich gedragen? Met laden ging het moeizaam maar met voer lukte dit en stond hij er binnen 15 minuten in dus toen op weg. Aangekomen goed en makkelijk kunnen parkeren en ook de rit erheen verliep vlekkeloos. Een goed begin dus.
Nou aangekomen eerst naar secretariaat om te betalen en daar begon het eerste probleem. Ik was mijn portomonai vergeten hoe stom kun je zijn. Gelukkig had JW (mijn man) 18 euro bij zich en kon er toch betaald worden. Pfffff.
Nou toen terug naar het paard en zadel in trailer opgedaan zodat we niet het hele erf nodig zouden hebben (soms loopt hij nl weg) Dat opzadelen ging prima en het uitladen ook. Toen hoofdstel in en dat ging zoals het hoort dus prima. Nou toen losrijring in en daar waren er zeker 5 aan het rijden. Spannend dus maar ongelooflijk hij was braaf zelfs toen er andere paarden wegsprongen bleef hij braaf. Nou mijn zenuwen zakte langlaam en ik begon met rijden Flurk was erg SLOOM. Ik kreeg hem niet aan de praat ook niet door te slaan wel lukte het mij om te galoperen en ook weer te gaan draven waar ik wilde. Ik was toen trots want thuis is dit een moeilijk punt. Uiteindelijk was het tijd om te starten en vol spanning reed ik naar binnen.
Het was immers een vreemde omgeving. Maar geen enkele reactie dus kreeg startsein en begon.eerste oefening rondje rijbaan ging goed en leverde een 6 op (beetje laag maar ja)toen gebroken lijn 5 meter ging ook goed en stom schijnbaar zat ik op vb want ik kreeg een 5 (dom,dom dom) daarna hand veranderen middendraf en ik kreeg hem niet naar voren dus helaas een 4 en als commentaar geen stemhulp geven en hij verruimde niet toen een gebroken lijn die prima ging maar niet hoger kreeg dan een 6 nou ga verder niet alle punten noemen maar toen onderdeel galop kwam ging hij stilstaan om te mesten en ik kreeg hem niet naar voren GRRRRR. Hele proef was dus niet fijn en hij reageerde gewoon totaal nergens op. Dus met rot gevoel de ring uit en even paar rondjes buiten gestapt om toen toch weer de losrij ring in te gaan. Was hij nu helemaal gek daar was ik toch niet van gediend. Dus geprobeerd of ik hem aan de hulpen kon krijgen en overgangen gemaakt stap draf en dat lukte welliswaar trasaag maar hij reageerde toen nog stukje galop gedaan en dat deed hij weer redelijk en toen nog wat stappen en hup 2e proef starten. Mijn gevoel was iets beter en het ging ook iets beter met nadruk op iets. Toen deze proef was afgelopen moest ik bij de jury komen (ojee dacht ik) De jury vroeg of ik er wel plezier in had en concludeerde dat hij totaal niet aan de hulpen was (ja dat was mij ook wel opgevallen) volgens haar was het beter voorlopig maar niet meer te starten en hem eerst thuis aan het lopen te krijgen. Oke dan.
Nou punten vielen mijn reuze mee na dit commentaar had ik verwacht rond de 130 te zitten maar eerste proef leverde 146 punten op en tweede proef 152

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 16:04

wat een ontzettend mooie foto's zeg

Kendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 14:18

tuurlijk kan ik ook een keer bij jullie komen, genoeg mooie plekjes daar toch? Knipoog