Mensen die op Stal Wennekers staan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

darkadia

Re: Mensen die op Stal Wennekers staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:39

Gras gaat idd altijd hard op de dijk. Hangt ook beetje af van hoeveel paarden er staan.

@geryon mij ken je al ;) gezellig dat je hier ook mee komt kletsen!

ik nu ook 2 paardjes in de uitloop, 1 van mij en 1 in bruikleen. Kreeg her en der al vragen of ik m'n paardje had ingeruild, maar niet dus ;)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 00:28

Welkom!

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 18:51

Welkom in het topic.

Jumping was erg leuk maar ik moet nog steeds mijn foto's uitzoeken. Het is een beetje druk. Maar wel weer wedstrijd dit weekend. Doen er meer mee?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:22

Mijn paard deed mee, en heeft twee punten gereden dus ik ben een trotse mama.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 20:19

Thanks allemaal!

Weet je al in welke ponyuitloop je komt te staansilversomali? Bij mij gaat er twee weg.

Ik zoek trouwens nog een nieuw weidemaatje voor over een aantal maanden, hoor graag of iemand iets weet!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 01:02

Ik heb morgen regio springen als t niet te hard waait dus doe niet mee met de dressuur :P

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 10:44

Ik heb ook meegedaan. En super trots!! Afbeelding
Hoe heb jij gereden mootjuhh?
Succes laura!
Fijn dat abiola goed ging! Gefeliciteerd!

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 22:10

Gefeliciteerd Gewoonmarie! Het zag er super netjes uit :j

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 23:45

Dank je!! ☺️

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 05:49

Ik heb fijn gereden, geen puntjes.
De jury vond het niet zo goed als ik. Filmpjes zijn naar de juf gegaan voor de lessen.

Hoe ging het springen?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:31

Niet geweest. Waaide veel te hard en zouden dan nooit meer terug kunnen rijden op een veilige manier :(

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:43

Goed gedaan Gewoonmarie! Gefeliciteerd! *\o/* *\o/* *\o/*

Jammer MoOtjuhh, volgende keer beter en weer een paar goede trainingsdoelen toch?

Ik had zaterdag ook weer reining wedstrijd in Veldhoven. En het ging goed! Eindelijk scores gereden (voorheen door grove fouten 0 scores) nu een 62 in de beginners en een 61,5 in de amateurs. Even korte uitleg:

Je begint bij 70 punten. Voor ieder onderdeel kan je min of plus 0,5, 1 of 1,5 punten halen. Door penalties (verkeerde galop, een bok/kick, of zoals ik deed |o , voor de pion de sliding stop inzetten ipv erachter. Een 0 score haal je door out of pattern te gaan, dus draven ipv galopperen, je paard vasthouden, vallen, meer dan 4 passen achterwaards, meer/minder dan 4 spins enz,

Had ik geen penalties gehad, had ik de scores 65 en 65,5 gereden en had ik geld gewonnen.... >;) Volgende keer dus uit de penaltiebox blijven...

Hieronder een filmpje van de laatste run. Helaas is de run in niet gefilmd, die is het meest spectaculair :')

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:44

Ziet er heel gaaf uit!

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:00

Gaaf filmpje! Gaat echt weer heel anders dan de Engelse wedstrijden he!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:49

Leuk filmpje! Leuk ook die uitleg erbij, wat betreft Western rijden weet ik echt weinig van haha. Behalve dat ik de westernzadels waar ik tot nu toe op gereden heb heel fijn vond. :+

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:06

Ja grappig wat het verschil is he? En daarbij mag het publiek ook nog veel herrie maken tijdens de run. Dat is ondenkbaar bij een dressuurproef.

Ik moest ook erg wennen hoor darkadia. Maar hoe meer runs je ziet, hoe meer je ervan begrijpt. In feite is de puntentelling heel simpel, en als meer runs ziet, kan je ook ongeveer inschatten welke score er wordt gereden.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:52

Zijn er hier nog mensen die mee doen met de cross in Amsterdamse bos 1-3 april?

En die vooraf nog ergens willen gaan trainen?

Ik zou graag 19maart naar Moordrecht gaan, maar zoek iemand die evt samen wil en dan 2paards trailer/wagentje huren, om zo kosten wat te drukken :)

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:00

Gimme_Spurs, we gaan gewoon rustig verder hobbelen.
Wil je alleen nog uitleggen wat je doet met de voltes/circles die je na je spins rijdt? Wat moet je daar doen? Western is inderdaad heel anders dan het engelse gemiep zonder lawaai. Het klinkt altijd gezellig z'n western wedstrijd.

@paljaslaura, jammer dat het door het weer niet ging. Een verstandige en veilige keuze gemaakt als ik het zo hoor. Wanneer staat de volgende springwedstrijd op de planning? En spring je mee in de lessen van E op vrijdag?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 00:35

Ik doe mee met Mickey aan de sgw in de B! Maar ik ga niet ergens nog trainen :P Heb in januari een indoor cross in Ermelo gereden dus geloof het wel haha :+

Zaterdag a.s. ga ik naar Poelenburgh twee rondjes L. Nee spring nooit mee. Heb iedere week les van Pieter :) (& Mickey is stront irritant in groepslessen, kom niet aan normaal rijden toe want meneer kan alleen maar rennen/schieten :') )

Edit: Iemand die nog een goede zadelmaker kent die ook 2e hands springzadels verkoopt? Moet wat anders hebben voor m'n jonkie want Mick z'n zadel past voor geen ene meter..

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 00:38

MoOtJuHh schreef:
Gimme_Spurs, we gaan gewoon rustig verder hobbelen.
Wil je alleen nog uitleggen wat je doet met de voltes/circles die je na je spins rijdt? Wat moet je daar doen? Western is inderdaad heel anders dan het engelse gemiep zonder lawaai. Het klinkt altijd gezellig z'n western wedstrijd.

Tijdens de run een muziekje zorgt ook voor de nodige afleiding :D

De voltes is het onderdeel "speed control". Hier laat je zien dat je je paard in snelheid onder controle hebt. Er zijn altijd 3 cirkels: 2 grote snelle en 1 kleine langzame zowel linksom als rechtsom. De volgorde kan verschillen en bijna altijd zitten er wissels tussendoor.

Bij deze pattern (nummer 9) moest ik van een snelle cirkel wisselen en dan een langzame cirkel galopperen. Zowel het vertragen als het wisselen gebeurd dan op X. Bestwel pittig. In sommige proeven heb je ook eerst de ene kant cirkels, dan spins en dan de andere kant op de cirkels. Wisselen doe je dan in een grote 8. Hieronder een linkje naar de officiële NRHA (National Reining Horse Association) patterns die gebruikt worden. Meestal krijg je een paar dagen van tevoren te horen welke pattern je rijdt. Er is geen voorlezer, dus je moet ze uit je hoofd leren.

http://nrha1.com/media/pdf/2015/patterns.pdf

Het belangrijkste is eigenlijk dat je paard "Willingly guided" is. Je krijgt absoluut minpunten op een paard wat schokkerig reageert, tegen het bit/been is en "showsmart" is, zoals Fuego heel mooi laat zien in de bocht naar de tweede stop, hij klettert uit de bocht vandaan omdat hij weet dat we tempo gaan maken. Bedoeling is juist daar dat er een opbouw zit in snelheid en dat er op het hoogtepunt van de snelheid wordt gestopt. Doe je dat niet en is het paard snelheid aan het afbouwen, krijg je een lelijke stop. Dat vergt wel wat gevoel voor timing kan ik je vertellen... :')

Het ziet er best makkelijk uit misschien, maar juist dat maakt het zo moeilijk haha! 3 april is er een Western wedstrijd op stal en worden naast Reining ook de "langzame" onderdelen zoals pleasure, trail en horsemanship uitgeschreven. Misschien leuk om eens te zien! *\o/*

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:33

Gimme_Spurs, bedankt voor je uitleg. dan ga ik de circles ook een beetje begrijpen. Vond het altijd een 'gekke' oefening, maar nu snap ik het.

3 april staat inderdaad in mijn agenda. Even kijken of ik iets met mijn camera kan vastleggen.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:40

MoOtJuHh schreef:
Gimme_Spurs, bedankt voor je uitleg. dan ga ik de circles ook een beetje begrijpen. Vond het altijd een 'gekke' oefening, maar nu snap ik het.

3 april staat inderdaad in mijn agenda. Even kijken of ik iets met mijn camera kan vastleggen.

Ow dat zou leuk zijn! Ik doe zelf mee met de L3 reining. Fuego start daarna nog met Brenda L2 reining, trail, ranch riding en western riding.

Laura_Zodine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:30

darkadia schreef:
Zijn er hier nog mensen die mee doen met de cross in Amsterdamse bos 1-3 april?

En die vooraf nog ergens willen gaan trainen?

Ik zou graag 19maart naar Moordrecht gaan, maar zoek iemand die evt samen wil en dan 2paards trailer/wagentje huren, om zo kosten wat te drukken :)

ik ga dan ook naar moordrecht! Maar ik heb een 1,5 paards trailer...

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 15:21

@laura_zodine gezellig, welk niveau?
En helaas. Maar heb ik dus weinig aan ;) nog 2 stalgenootjes gaan maar rijden ook beiden zelf met een gehuurde 1,5 paards. (Omdat hun auto geen 2 mag trekken).

Laura_Zodine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:02

Mijne kan ook niet heel zwaar trekken.. Ik heb me voor de B/L niveau opgegeven. Vorige week deed ik ook mee, maar toen was het niveau best gemengd. Rijden jullie in hetzelfde groepje? Zitten jullie ook al in de app groep?