Emytje schreef:(ik hoopte namelijk dat er daar iemand ervan af zou vallen, maar helaas)
Ik wist niet dat jij zo aso was!
Maicka was echt erg ziek. Zaterdag viel het de eigenaresse op dat ze zo rustig was, maar met de les was ze juist weer heel pittig. Kreeg zelfs een compliment over haar conditie. Maar toen ik naar huis was wilde ze niet meer eten of drinken. En toen ik gisterochtend kwam had ze nog steeds niet gegeten. Dierenarts haar antibiotica gegeven, en daarna stond ze weer d'r stal te stofzuigen. Ik ben dus naar huis gegaan met het idee dat het wel goed kwam. Kreeg ik vanochtend te horen dat ze gisteravond koorts had van 41.5!
(paarden kunnen tot 43 verdragen) Ze had helemaal staan trillen!
Vanochtend trilde ze niet meer, maar ze had nog steeds niet gegeten, gemest of gedronken, was gewoon aan het uitdrogen, d'r urine was ook bruin. Toen ik d'r meenam de wei in knapte ze weer een beetje op, begon heel zielig te hinniken naar buurpaard Bauke, en beetje te grazen. Vanmiddag dus ritje met Bauke voor de koets gemaakt, weer met het idee dat het goed kwam. Bleek ze anderhalf uur op dezelfde plaats gestaan te hebben, met moeite kreeg de eigenarresse haar de stal in. Wij beestje warm gewreven, lauw suikerwater gegeven, en toen begon ze ook wat brok te eten. Haar koorts was gelukkig ook gedaald naar 38.5
Nog wat met haar door de wei gewandeld, nog twee wortels erin gewerkt (werkt laxerend) en nu maar hopen dat ze weer snel aan het mesten gaat. *o/*