Wie rijden er carrousel?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Re: Wie rijden er carrousel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:28

Jeetje joh wat een tegenslag bij jullie.

Wij hebben dat net achter de rug en moeten nu dus ook duimen dat er geen enkele nog kreupel raakt. Ik geef ook manegelessen bij ons en ben echt extra voorzichtig met de manegepaarden die carrousel lopen hahaha. Het paard dat op de vorige wedstrijd gewond raakte kan evt. mee maar met een bitloos hoofdstel want die mag nu nog 5 weken lang geen bit in de mond. Ze moeten nog even vragen of dat akkoord is. Een ander paard, paard van een invaller, is ook al een aantal weken niet in orde. Eigenaresse rijdt mee op een ander paard maar ja, zo wel een paardentekort! Bij ons is het dus ook krap-aan.

Zwitsal, kunnen jullie niet een ruiter van een andere manege lenen of trainen jullie deze week niet meer? Wel balen allemaal zeg!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:19

wat was er eigenlijk met dat paard wat zo van de wagen kwam dan? dat ie geen bit in mag.

Wij trainen vrijdag 1 keer nog..
zou niet weten welke ruiter we zouden moeten 'lenen'..
we zijn eerst aan t kijken om 2 extra paarden erbij te regelen..
poelenburgh hebben we al contact mee gehad en die hebben alleen 1 haflinger voor ons. tja...
maar geloof dat iemand uit onze groep nu zou proberen met manege groot (egmond? geloof ik) een of 2 paarden te lenen..zij hoeven zelf niet te starten namelijk op zondag.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 23:16

jeetje zwitsal, het zit jullie niet mee. Wij hebben vandaag voor het laatst getraind, zaterdag alles wassen enzo, op naar zondag!

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 08:38

wij moeten nog een weekje wachten hebben nog 2 trainingen en een vergadering.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:33

Nou hier ook nog meer problemen hoor pff..
1 paard met een week boxrust, dus nog niet zeker of ie mee mag.
1 paard bandje in de kogel verrekt dus ook nog niet zeker hoe dat verder gaat.
1 paard wat eigenlijk te idioot is om mee te lopen (steeds trappen e.d.).
Nog een week en 2 dagen...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 00:35

woehoe... nieuw manege paard erbij (staat net een dag op de manege en vindt het stiekem nog wel eng/spannend, die carrousel). samen met nog een paard van een van de pensionklanten zouden we nu 1 pony hebben.. hooray!

maar..niet te vroeg gejuicht, want we stellen vandaag op in formatie, draven aan, en jawel hoor.. WEER een paard kreupel.

echt, heerst er een virus ofzo?
t hele jaar niet een paard kreupel geweest, en nu is zo ongeveer 3kwart van de carrousel paarden kreupel of verkocht of anders geblesseerd, of de ruiter is geblesseerd..

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 09:02

Jeetje Zwitsal, wat vreselijk balen joh!

Wij zijn nu wat betreft paarden helemaal compleet, gelukkig. Dus geen pony's etc. die erin moeten. Gisteravond getraind en het ging niet verkeerd. Onze commandant wist te vertellen dat we volgend jaar een compleet andere, hele gave, proef gaan rijden dus ben nu al benieuwd.
Leuk joh, ik reed gisteren 1 proefje mee als sectiehoofd, echt kicken was dat en kreeg nog een complimentje van een mede-ruiter die voorop reed dus was wel leuk! Mijn paard is namelijk wat rijden betreft niet echt een leider...(dan denkt ie al gauw 'hey, waar is de rest'? en gaat hij in zijn remmen).
Zoals het er nu naar uitziet gaat alles goed; geen paarden kreupel etc. dus we duimen hard dat het zo blijft!

Zo, ik ga me gereed maken. Moet een manegeles geven en daarna mijn paard helemaal in de sop en vlechten etc.

Veel plezier en heel veel succes morgen ochtend Zwitsal mocht ik je niet meer spreken.

Oh ja, mocht je me herkennen morgen, spreek je me dan even aan? Vind ik wel leuk!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:25

wat ik trouwens niet wist..
maar onze paarden staan samen met jullie paarden op de wagen he imago..
of nouja, jullie paarden staan op de 'echte' wagen.. die van ons gaan op een aanhanger en om 6 uur komt die man van jullie wagen ons oppikken en dan hangt ie die aanhanger er achter.

Gaan jullie allemaal tegelijkertijd met jullie paarden naar schoorl?
dan zit t er namelijk dik in dat we elkaar nog tegen komen ;) (alleen ben ik vreselijk slecht in gezichten :P)
ik zal je wel even een foto'tje van mij per pb sturen :P

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 16:17

Hey nou dat is mij niet verteld en ik ben er eerlijk gezegd ook niet zo blij mee....
Mijn paard moet namelijk apart in een vak staan dus hopelijk komt dat wel goed, nou ja en op zich valt de afstand nog wel mee hoor maar nu snap ik dus waarom we zooooooo vroeg al weg moeten!

Mijn paard gaat meestal mee op een aparte vrachtwagen maar de eigenaar is net geopereerd en kan niet sturen (hand in gips). Nou ja, het is even niet anders maar wel vaag dat ik er nog niet van af weet.

Het zullen bij ons wel 2 vrachtwagens worden en ik denk dat het ene deel dan jullie gaat ophalen en het andere deel rechtstreeks door gaat want vorige keer gingen we ook met de hoofdwagen en een aanhanger erbij.
Altijd maar weer een hele organisatie en ik duim altijd maar weer dat alles goed gaat onderweg. Maak me vaak zo ongerust want eerlijk gezegd heb ik al iets téveel ongelukken tijdens het transport meegemaakt (niet alleen van mijn eigen paard ofzo hoor..).

Nou ja, we zien het wel weer.

Ik ben in ieder geval helemaal klaar ervoor. Nog even mijn tas inpakken, alles checken.

Paard is gesopt, gewassen en staat kéurig met 13 knotten in. Hoofdstel gepoetst en de hele reutemeteut erbij.

Zwitsal, je hebt PM terug hoor!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 16:59

zo wij hebben ook al onze pony's gewassen en gevlochten met 15 stuks, dat was heel wat gepriegel, want meer zou makkelijker zijn bij sommige pony's. We hebben er zin in morgen, ik mag al om half 6 gaan voeren :Z

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 17:44

bij ons gaan er geloof ik 12 op die aanhanger (volgens mij is dat eigenlijk een 10 paards trailer maargoed) en dan rijden we nog met 2 trailers..

maar wij moeten dus ook op jullie wachten tot jullie paarden weer op de wagen staan na jullie proef, en dan kunnen ook wij terug naar stal.

hier ook alle paarden met 13 stuks gevlochten, hoofdstellen gepoetst, zadels schoongemaakt en gepoetst.
t invlechten in de staart is bij die van mij een beetje lastig want door de vorige eigenaresse is ie flink opgeschoren aan de bovenkant..

ik moet nu nog even mn schoenen en spoortjes oppoetsen, en alle spullen bij elkaar leggen en dan ben ik er ook klaar voor!

imago: rijden jullie ook mee voor de prix d'elegance? ja zeker?

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:40

Ah joh om half 6 voeren valt nog mee...heb zojuist mijn wekker ingesteld op 4.45 uur :+

prix d'elegance rij je toch automatisch voor mee voor zover ik weet? Dat staat op de site van de VCN in ieder geval. We voldoen alleen helaas niet aan alle regels maar we komen in de buurt...sommige maneges hebben zelfs allemaal dezelfde zadels en merken (waarbij ik me afvraag hoe je dat voor elkaar krijgt; lopen er dan paarden met pijn rond of zoek je je paarden uit op type rug ofzo???) en wij hebben dat dus niet.
Een aantal regels voldoen we dus wel maar ja, op een aantal punten zullen we juist weer niet maximaal scoren. Sommige dingen vind ik dan ook echt wel te ver gaan hoor. Dat je uniformiteit uitstraalt prima maar allemaal dezelfde zadels...hoe ver moet je gaan in de sport? Daar kan ik me dus niet bepaald in vinden. Vind het bv. belangrijker dat de paarden zelf een beetje goed gevoed etc. eruit zien en een beetje happy die bak doorlopen dan verkrampte ruggen door niet goed passende zadels omdat zo nodig alles hetzelfde moet zijn...

Zo, ik ga lekker languit op de bank, filmpie checken en hopen dat ik een beetje moe word vanavond en op tijd mijn bed in kan duiken!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:59

hmm, naar wat ik begreep is dat je voor de prix d'elegance in een eerdere wedstrijd genomineerd moet zijn door een jurylid..
(ik dacht eerst ook dat gewoon iedereen mee deed, maar in nieuwe wetering zei de jury tegen ons dat we mee mochten doen aan de prix d'elegance en toen dacht ik al, huh? maar later zei dus iemand dat je daar genomineerd voor moet worden).

Wij hebben ook niet allemaal dezelfde zadels, en ik denk daar t zelfde over als jij, 1 merk/type zadel kan nooit op ALLE 16 paarden goed liggen.
bovendien, hoe duur wil je t doen :S
We hebben ook niet allemaal dezelfde caps, en niet eens allemaal t zelfde rijjasje :P (al vraag ik me af of de jury t verschil ziet zo in t voorbij gaan). De caps zijn voor volgend jaar (dit jaar zo al zoveel nieuw moeten aanschaffen!) en dan miss ook de overige rijjasjes t zelfde (ong 3 kwart van de groep heeft nu t zelfde jasje).
Wel weer allemaal dezelfde hoofdstellen, chapbrakjes, peesjes, zelfde vlechten (2 mensen hebben vandaag alle paarden staan vlechten) zelfde zweepjes enz.

De caps en rijjasjes vind ik wel zonde, zo duur waren die jasjes namelijk niet maar sommige mensen vertikte t om een nieuwe te gaan kopen. en allemaal dezelfde caps staat gewoon veel beter.

Enne, 4.45 de wekker...
wij moeten 4.45 aanwezig zijn op de manege ^^
bedoel jij niet 3.45 de wekker ?:P want jullie moeten natuurlijk tegelijkertijd weg, ietsje eerder nog zelfs.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:36

Ik denk dat ze meer bedoelen allemaal een zwart zadel en geen bruine oid er tussen. Zelfde model/type gaat inderdaad wel heel ver..
Wij hebben allemaal dezelfde cap en zelfde jasje. Cap niet allemaal zelfde merk, maar bijv. kalvalkade en HH zien er wel hetzelfde uit :) Knopen e.d. op het jasje zijn ook allemaal gelijk. Als je teveel knopen hebt op je jasje, doen we dr een zwart stukje stof overheen met elastiek.

Wij moeten volgende week om kwart voor 5 op stal zijn pfoee!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:43

wij hebben ook idd mensen met een 4e knoop, de onderste afplakken.. cappen ook allemaal gewoon zwart zonder streep of ventilatie gaten enz..

Almeralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:24

heei, beetje late reactie van my op dit topic want ik ryd al 3 jaar in de carrousel op Manege Willemshof haha, maar ik wist nieteens dat dit topic bestond, ik rijd in de Ponycarrousel met myn lease haflinger :D 17 mei hebben we NK =)
xx

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 11:15

Zo, ff snel tussendoor hahaha....

Het zit er voor ons alweer helemaal op. We hebben een goed rondje gereden maar voor het gevoel van sommige teamgenootjes ging het niet zo lekker als de vorige keer terwijl onze commandant zegt dat we véél beter reden dan toen.
Nou ja, persoonlijk heb ik een héérlijk rondje gestuurd en gedroeg mijn paard zich voorbééldig dus ik ben alweer helemaal blij. Alles is bij ons helemaal goed gegaan rondom de proef.
Ik hoorde wel dat Beukers dikke pech had omdat een ruiter een flinke trap van een paard kreeg. Wel toppie dat er zo snel al een invaller gekleed en wel klaar stond. Wij hadden ook een reserve-ruiter mee maar zij heeft nog geen eigen outfit dus dat had bij ons wel een probleem geweest. Goed gedaan hoor Beukers-team!

Ik ga rond 13 uur terug naar Schoorl en nog wat andere groepen kijken. Verder zien we het wel met de prijsuitreiking hoor. Jeetje wat wil je nou als net beginnende groep? Eerst die teamspirit erin, ruiters én paarden en dan komt het vanzelf wel goed hoor; oefening baart kunst!

Onze outfits zijn wel helemaal gelijk overigens. We zijn gesponsord door S&B Ruitersport en kregen dus het hele pakket met korting. We hebben allemaal dezelfde rijjasjes, caps, handschoenen, plastrons met speld, polo's met kraagje voor eronder, haarspelden, zwepen etc. De zwepen, sjabraks, bandages en hoofdstellen met martingaals zijn betaald door de manege-eigenaren en zijn dus hun bezit.
Enige waaraan we eigenlijk niet voldoen is allemaal dezelfde kleuren zadels...

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 11:23

Jeej.. haha dr komen bij ons wel 23 of 24 groepen !
Wel heel erg balen met dit weer, de gene die bij poelenburgh zelf staan kunnen niks doen met hun paard..

Imago had je gezien toevallig of er paarden op t land stonden?!

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:25

Imago01 schreef:
Zo, ff snel tussendoor hahaha....

Het zit er voor ons alweer helemaal op. We hebben een goed rondje gereden maar voor het gevoel van sommige teamgenootjes ging het niet zo lekker als de vorige keer terwijl onze commandant zegt dat we véél beter reden dan toen.
Nou ja, persoonlijk heb ik een héérlijk rondje gestuurd en gedroeg mijn paard zich voorbééldig dus ik ben alweer helemaal blij. Alles is bij ons helemaal goed gegaan rondom de proef.
Ik hoorde wel dat Beukers dikke pech had omdat een ruiter een flinke trap van een paard kreeg. Wel toppie dat er zo snel al een invaller gekleed en wel klaar stond. Wij hadden ook een reserve-ruiter mee maar zij heeft nog geen eigen outfit dus dat had bij ons wel een probleem geweest. Goed gedaan hoor Beukers-team!

Ik ga rond 13 uur terug naar Schoorl en nog wat andere groepen kijken. Verder zien we het wel met de prijsuitreiking hoor. Jeetje wat wil je nou als net beginnende groep? Eerst die teamspirit erin, ruiters én paarden en dan komt het vanzelf wel goed hoor; oefening baart kunst!

Onze outfits zijn wel helemaal gelijk overigens. We zijn gesponsord door S&B Ruitersport en kregen dus het hele pakket met korting. We hebben allemaal dezelfde rijjasjes, caps, handschoenen, plastrons met speld, polo's met kraagje voor eronder, haarspelden, zwepen etc. De zwepen, sjabraks, bandages en hoofdstellen met martingaals zijn betaald door de manege-eigenaren en zijn dus hun bezit.
Enige waaraan we eigenlijk niet voldoen is allemaal dezelfde kleuren zadels...

Gefeliciteerd met jullie kampioens titel!!!!!!!!!!!!!!!!!
zag er heel netjes uit jullie kleding enz.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:44

Steenen kamer!! super dat jullie gewonnen hebben!!!
toen er nog 2 groepen over waren stonden wij met zn alle te duimen dat jullie zouden winnen haha ^^..

Een van onze ruiters had idd een half rondje voor begin van de proef een trap gekregen, gelukkig altijd een reserve ruiter klaar staan in tenue.

Ik zelf een vreselijke proef gereden, pff, heb nog nooit zo slordig gereden en zo veel foutjes gemaakt..
toen we de ring uitreden dacht ik ook...jeeetje! draaama...
maar gelukkig ging t bij de rest beter (heb er niet zo veel van meegekregen wat de rest deed, door mn concentratie)..tijdens de lunch terug op beukers ook gelijk de film gekeken (was gefilmd)..

Tijdens prijsuitrijking dacht de ene helft: ach, als we maar niet laatste zijn, en de andere helft: als we bij de eerste 10 zitten zijn we super tevreden..
Dus toen de 11e plek niet naar ons ging waren wij al helemaal blij..
en daarna kreeg iedereen trillende handjes omdat ook bij de 10e, 9e, 8e, 7e, 6e plek niet onze naam werd voorgelezen..

Dus 5e geworden, echt super trots op ons team en de paarden want al die tegenslagen waren natuurlijk wel een flinke hindernis waar we overheen moesten!!

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:45

Zwitsal wat zijn de uitslagen, wie zijn er gepromoveerd ??

En verders gefeliciteerd !!!! De steenen kamer met het winnen, en zwitsals team met een 5e plaats !!!

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:24

ik ben ook erg benieuwd naar de uitslagen en super dat het bij jullie zo goed ging!

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:55

Zwitsal schreef:
Steenen kamer!! super dat jullie gewonnen hebben!!!
toen er nog 2 groepen over waren stonden wij met zn alle te duimen dat jullie zouden winnen haha ^^..

Een van onze ruiters had idd een half rondje voor begin van de proef een trap gekregen, gelukkig altijd een reserve ruiter klaar staan in tenue.

Ik zelf een vreselijke proef gereden, pff, heb nog nooit zo slordig gereden en zo veel foutjes gemaakt..
toen we de ring uitreden dacht ik ook...jeeetje! draaama...
maar gelukkig ging t bij de rest beter (heb er niet zo veel van meegekregen wat de rest deed, door mn concentratie)..tijdens de lunch terug op beukers ook gelijk de film gekeken (was gefilmd)..

Tijdens prijsuitrijking dacht de ene helft: ach, als we maar niet laatste zijn, en de andere helft: als we bij de eerste 10 zitten zijn we super tevreden..
Dus toen de 11e plek niet naar ons ging waren wij al helemaal blij..
en daarna kreeg iedereen trillende handjes omdat ook bij de 10e, 9e, 8e, 7e, 6e plek niet onze naam werd voorgelezen..

Dus 5e geworden, echt super trots op ons team en de paarden want al die tegenslagen waren natuurlijk wel een flinke hindernis waar we overheen moesten!!

Zwitsal heb ik toevallig met jou zitten praten op de tribune toen de poelenburgh aan het rijden was?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:28

wij waren met sintels mix 3 11e en met 2 10e, ze scheelden niet zo heel veel. Er zaten gewoon nog wat foutjes in. Al met al zijn we dik tevreden! Op naar Woudenberg!

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:43

imago01 Gefeliciteerd! Heb jullie helaas niet zien rijden.

Wij hebben dit jaar voor het eerst meegedaan,vorige week met de pony's werden we 13e van de 14.... was ook te verwachten, er liep een pony mee die alles nogal eng vond dus dat ging niet zo goed.

Vandaag werden we ook 13e met de paarden.. Ik vond het echt een hele leuke dag, paarden zijn goed aangekomen en weer goed thuis gekomen en een hoop lol gehad. En natuurlijk een hele ervaring rijker!

Maar we hebben wel het Prix d'elegance gewonnen *\o/*