doen jullie ook aan f proeven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Peuk

Re: doen jullie ook aan f proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:30

Waarom is het probleem om met je eigen paard mee te doen? Bang voor concurrentie ofzo? Daar houden ze heus wel rekening mee. Ja

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:32

ik rij ook F-proeven ik ben bij de F7 en ik heb as zaterdag ; 270107 weer mn wedstryd Haha!

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:33

Nee, dat niet, maar bij ons is dat zo, en de f-proeven zijn ook bedacht voor mensen die op een manege rijden, met een manegepaard/pony Knipoog

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 23:18

Ze zijn bedacht voor FNRS manege's! Knipoog

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 00:09

met een manege paard worden soms nettere proeven neergezet .. maar iemand met een eigenpaard is geen manege ruiter dus is het vreemt om met een eigenpaard manege wedstrijden te rijden .. andersom zou het toch ook niet kloppen .. manege paard in khns wedstrijden .. tuurlijk het komt voor maar dat is ook vrij raar

tamira_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 00:22

Ik ben nu bij F8a

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 02:01

Manegepaard in de KNHS wedstrijden kan dus wel. Als je bijvoorbeeld de F12 hebt uitgereden mag je een manegestartkaart aanvragen en kan je dus met een manegepaard L1 starten. Haha!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 09:33

suus_: idd

HEt is gwn niet eerlijk als er eigen paarden meerijden. Die ruiters rijden 9 van de 10 keer met sporen terwijl wij dat op de manegepaarden niet mogen. HUn kunnen veel vakker oefenen. En eigenpaarden zijn vaak tog ook anders dan manegepaarden

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 09:56

Ik snap niet waar jullie zo moeilijk over doen. Knipoog
Toen ik nog op manegepaarden starten (Want ben pas 1x op me bijrijdpaard gestart) moest ik ook altijd tegen de eigen paarden. En dat hield niet standaard in dat zijn zouden winnen. En als je dan een eigen paard verslaat, kan je extra trots zijn. Maar nu hebben wij op de manege de regeling: Eigenpaarden een rubriek en Manegepaarden een rubriek! Cool
Stel dat eens voor op jullie manege's als jullie het echt niet eerlijk vinden gaan!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:06

Bij mij rijden er ook vaak eigen paarden mee en is het meestal wel standaard dat zij winnen.
Het maakt mij niet uit, ik doe mee voor de lol en niet om te winnen.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:15

Ik wil ook niet moeilijk doen. Mr ik wou alleen even zeggen dat de mensen met een eigen paard bij ons bijna altijd bij de eerste drie zitten. Bij ons doen er niet veel eigenpaarden mee dus zo'n apparte rubriek is niet echt intressant. Er doen ook 2 meisjes mee op het paard van hun tante, daar heb ik geen moeite mee. Maar er is gwn iemand en die wint altijd.

Mandyy: het is idd meer voor de lol

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:29

Bij ons rijden er ook mee met een eigen paard of pony, maar staan wel in een aparte rubriek omdat die vaker kunnen rijden dan een manegeruiter

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:12

Shalimar schreef:
Manegepaard in de KNHS wedstrijden kan dus wel. Als je bijvoorbeeld de F12 hebt uitgereden mag je een manegestartkaart aanvragen en kan je dus met een manegepaard L1 starten. Haha!

Er zijn ook proeven tot de F20
Als je dat allemaal hebt gehaald mag je in de M starten als het goed is.

Prijzen worden hier ook gescheiden, omdat de mensen met een eigen pony of paard vaak veel hoger scoren

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:04

Bij ons zijn er niet zoveel mensen met eigen paarden dat er een aparte rubriek voor gemaakt kan worden. En vaak worden ze toch wel eerste, 2e en 3e. Ik vind het ook niet helemaal eerlijk maar ach ik kan er niets aan doen.

Maar over 2,5 week........dan gaan we loten en kunnen wij ook op die eigen paarden loten Knipoog Heb er zin in!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:07

Bij mij rijdt er een meisje in de les en die is met een manegepaard Z startgerechtigd. Dusja het kan wel.

Mrja sommige mensen die gewoon op het zelfde niveau zitten als een manege ruiter heb ik geen probleem mee.

Fleury: Waarvoor gaan je dan loten? wie er op welk paard mag?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:13

Wij hebben op mijn manege ook fnrs proeven. Ik doe nu de F4 Tong uitsteken ben vorig jaar ong. begonnen bij de F3 Lachen
Wij doen het ook op manegepaarden, maar er rijden soms ook eigen paarden mee Tong uitsteken dat gaat nog redelijk gelijk op Lachen

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:17

Ja, we hebben dan teamwedstrijd (heb ik al eens eerder hier uitgelegd) en dan geef je je op op een paard en daar rijd je de finale op en de wedstrijd ervoor dan gaan alle paarden in een hoed en mag je grabbelen 1 uur van te voren en op dat paard rijd je dan je proefje!
Dan zit je met een team van 3 mensen bij elkaar en worden alle punten van de proefjes bij elkaar opgeteld en het beste team wint Lachen

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:19

Fleury: Leuk jo! Benieuwd wie je dan grabbeld

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:45

bij de frns proeven word echter niet gekeken naar hoe het paard loopt maar hoe de ruiter rijd.
bij ons op de manege worden de manege paarden en eigen ook niet samen in de groep in gedeelt.
de knhs is voor het totaal plaatje en kijken ze dus wel hoe het paard loopt vandaar dat ze de fnrs proeven gemaakt hebben enz.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:58

suus_ schreef:
Shalimar schreef:

Er zijn ook proeven tot de F20
Als je dat allemaal hebt gehaald mag je in de M starten als het goed is.

Prijzen worden hier ook gescheiden, omdat de mensen met een eigen pony of paard vaak veel hoger scoren

Dat weet ik. Knipoog Ik noemde ook maar een voorbeeld, vond het niet nodig om ook de M te vermelden. Lachen

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 13:28

C_hristel schreef:
suus_: idd

HEt is gwn niet eerlijk als er eigen paarden meerijden. Die ruiters rijden 9 van de 10 keer met sporen terwijl wij dat op de manegepaarden niet mogen. HUn kunnen veel vakker oefenen. En eigenpaarden zijn vaak tog ook anders dan manegepaarden

bij ons op de manege mag je ook met sporen ruiden mits je ze op de goede manier gebruikt ik mag bv met sporen rijden als ik zou willen nou rijd ik altijd op een paard waarbij ik ze soms echt nodig heb de zweep reageert ie niet altijd evengoed op namelijk.
en trouwens ik rij gewoon manege les maar altijd op een paard dat niet van de manege is dus dat is ook een eigenpaard maar ik ben niet de eigenaar.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 14:53

Ja iedereen moet het zelf weten mr ik snap niet zo goed waarom ze dan meedoen aan de fnrs en niet starten in de B. Want straks heb je f20 uit gereden en mag je dus M starte met een manegestartkaart mr dat kan niet als je dan je eigenpaard rijdt.

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 16:15

Ik start ook met m'n eigen paard en vind het persoonlijk erg fijn dat dit kan. M'n paard moet echt nog sterker worden en beter bevestigd voordat ik landelijk met haar wil gaan starten. Op deze manier kan ze alvast wennen aan het wedstrijd gebeuren (wat ze erg spannend vind)
En ik zit echt niet altijd bij de beste hoor Knipoog Ik rijd F6 met haar, dus het duurt nog wel even voor we het niveau van de L of M zouden hebben. Maar ik hoop in het najaar of volgend jaar landelijk te gaan starten. Gewoon lekker in de B!

Gewiekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:12

Als mijn paardje straks zo ver is ga ik ook proberen om FNRS proeven te starten gewoon voor de lol en de ervaring van het beestje

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:57

C_hristel schreef:
Ja iedereen moet het zelf weten mr ik snap niet zo goed waarom ze dan meedoen aan de fnrs en niet starten in de B. Want straks heb je f20 uit gereden en mag je dus M starte met een manegestartkaart mr dat kan niet als je dan je eigenpaard rijdt.

Ik doe het met mijn verzorgpaard, omdat ik deze pas 3 maanden rijdt, en ik nog iets langer op haar wil rijden voor ik echt KNHS ga starten.