Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zwartwitje

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 11:54

Wat kan jij supergoed schrijven! De sfeer komt helemaal over, je maakt me benieuwd naar hoe dit avontuur verder gaat Ja

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 22:57

Zondag overigens weer gevliegerd, dit keer op Schiermonnikoog. Er stond een windje 5/6, redelijk hard dus...en dat hebben we geweten! Ik werd al bijna mee de lucht in getrokken, maar na een tijdje had ik mijn grip gevonden en ging het redelijk, als ik de vlieger maar niet te veel de wind (de "powerzone") in stuurde. Jeroen deed dat dus wel (uitslover als ie is), met als gevolg een "vlucht" van twee meter hoog en drie meter lang en een niet al te zachte buikschuiverlanding.. schaafwond op zijn dij, gescheurde teennagel, bijna een stel gekneusde ribben. Tuttuttut.. maar het was wel spectaculair, maar daarna hebben we vlieger maar weer opgevouwen Haha!
Later kwamen we nog een stel gasten tegen, die helemaal bikkels (lees: onverantwoord) bezig waren. Ze hadden een grotere vlieger dan wij, die dus moeilijker is om te houden. Die werden dus makkelijk 20 meter door het duingras voortgetrokken waarna hun vrienden bovenop ze moesten springen om ze tegen te houden. We zijn er even bij gaan zitten kijken; een live Jackass-show Clown

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 23:19

je zou eigenlijk eens een foto moeten maken en plaatsen zwartwitje, jullie hebben waarschijnlijk geen kindervliegertje Haha!

jeroen nu uit de running? of alleen flink spierpijn?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 01:16

t is geen kindervliegertje nee, 't is een 2,5 m3 matrasvlieger, wat onder de powerkiters overigens wel gezien wordt als een beginnersvlieger.
Hij heeft goede spierpijn, met de schaafwond valt het wel mee, alleen zijn teen(nagel) doet erg zeer. Er zijn trouwens foto's gemaakt door de mensen met wie we waren, ik zal eens vragen of ze ze op kan sturen, ben er zelf ook wel benieuwd naar Haha!

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 08:46

Verslag is erg leuk om te lezen!!!
@ zwartwitje: vliegeren... Gaaf!! Ik vind dat ook altijd super omte doen,maar ben wel een echt amateurtje

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:20

Wat klinkt dat vliegeren gaaf Lachen !!!

Het verslag krijgt een vervolg. Als ik weer zin heb Schijnheilig

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 13:07

oké, ik heb al wel weer zin. Bokt is een beetje stilletjes vandaag Lachen

Dag 2. mierzoete thee, project en Sightseeing
's ochtends half acht werd er op de deur van mijn (m'n roemeens) kamertje geklopt. Ik moest opstaan, want over een half uur moesten we weg om de tram te nemen. Snel de badkamer in, maar die kon niet op slot. Beetje onwennig poetste ik m'n tanden, ging ik naar de wc en kleede ik me supervlug om. Aaah, wat was ik blij dat ik die badkamer weer uit kon. Toch niet zo fijn in een vreemd gezin. Daarna een ontbijtje. Er stond thee klaar en een mandje met brood. Of ik jam, honing of kaas van gister wilde. Uhm... doe maar Jam. Ik deed een klein beetje jam op m'n brood (ik houd niet zo van jam, maar nog minder van honing en de kaas zag er een beetje verlept uit...), maar mijn roemeense moeder vond dat ik goed moest eten. Een enorme kwak jam verscheen op m'n brood. 'thank you' Ik nam een paar happen en besloot de thee te proeven. Die was mierzoet! De thee opzich al, maar hier zat honing en suiker in. Blijkbaar moest het aan mijn gezicht te zien zijn, want Adel (mijn roemeense) vroeg meteen of de thee volgende keer anders moest. 'perhaps less sugar?'
Toen we op weg naar de bus liepen had ik m'n vest aan, met daarover een spijkerjack als jas. Jeetje wat was het koud. Ik had echt geen kleding mee die daarop berekent was en stond te rillen. Wachten op de tram leek uren te duren en in de stam vroeg m'n roemeen of ik ging zitten. Ik dacht erover te blijven staan, maar ze vroeg het zovaak dat ik uiteindelijk maar ging zitten op een gammel stoeltje. De tramrit duurde even (heb ik het toch makkelijk met m'n tien minuten fietsen), maar toen waren we er. tijdens de tramrit kon ik de stad wel beter bekijken. Veel flats, veel grijs en veel oude gebouwen. Heel anders dan nederland en ik wist eigenlijk niet goed wat ik er deed.
In school zouden de nederlanders iets gaan vertellen over onze school en nederland en de roemenen iets over hun school en transsilvanie. Maar eerst kregen we een rondleiding door hun school. Die is enorm. Ik kan er met mijn richtingsgevoel zonder veel moeite in verdwalen. Het was ook oud, alles stamde nog uit de tijd dat het een meisjes school met nonnen was. Zeg zo'n honderd (of meer) jaar geleden. Daarna dus die presentaties. Ik moest met een paar anderen wat vertellen over de school, we hadden wel een powerpoint gemaakt, maar geen tekst. Dat was dus improvisatie en vrij kort. Toen gingen opeens de roemenen. Die hadden wel tekst gemaakt, dat duurde dus enorm lang. Ieder persoon was wel zo'n tien minuten aan het woord. In best slecht engels en ze lazen gewoon voor. Algauw zag je de aandacht van iedereen wegdwalen. Toen ze eindelijk klaar waren dachten ze dat we volledig klaar waren, maar wij moesten nog vertellen over onze streek en nederland. Dat ging best snel, omdat bijna niemand tekst had, en van één groepje lag zelf de powerpoint nog thuis. Duidelijk weer wiens voorbereiding het beste was.
Toen hadden we een pauze van een uur of drie. Mijn roemeense wilde eigenlijk met een groep andere een pizza gaan eten, maar er was geen groep andere. Iedereen ging naar 'huis'. Dus aten we met z'n tweeën een pizza bij een leuke pizzaria. Daarna gingen we naar het park. Het werd opeens vet lekker weer en we zaten in het zonnetje tegen een beeld. Op het eind gingen we foto's maken van elkaar. Het was heel grappig en voor we het wisten moesten we weer naar die school. We gingen een sightseeing walk doen door Oradea. Ik gaf halverwege de sightseeing m'n camera aan m'n roemeense (die helemaal fan is van fotograferen) en die maakte de rest van de foto's. Het was niet echt intresant (roemenen zijn van lang en saai, maar wel gedetaileerd uitleggen. In het nederlands heb ik al weinig zin dat soort uitleggen te volgen, maar pik je er wel wat van op. Als het in het engels is dan neem ik bijna niet de moeite te luisteren.) (foei Fenna!) Maar het was wel leuk. Ontzettend gezellig om gewoon met z'n allen door die stad heen te slenteren en de zon scheen dus het was opeens toch lekker weer.
Na de sightseeingen gingen we naar de mushroom. Wat het was wist ik niet, maar het bleek een uitkijk punt over de stad te zijn. Je moest eerst een soort berg/heuvel op (heel veel trappen) en dan was je bij een standje waar je wat kon drinken. Was niet echt intressant en we gingen best snel weer naar huis. 's avonds gingen we nog naar de Lotus. Eerst een paar winkels gekeken en wat kleding gepast en toen naar de rest die aan het bowlen was gelopen. Het was iets van twaalf uur toen we naar huis liepen. Ik was heel moe.

dag 3. Weer een sightseeing, naar Clui
We zouden naar Clui gaan. Toen we in de bus zaten kwam stein ermee dat hij z'n enkel waarschijnlijk had gekneusd of iets dergelijks. Hoe wilde hij niet vertellen, maar ze waren gisteravond met een groepje nog naar een club gegaan en hadden te veel gedronken dus waarschijnlijk wist hij het zelf ook niet eens meer. (arme jongen...) Maar goed, ze moesten dus naar het ziekenhuis met stein om een foto te maken van z'n enkel. Die bleek nog heel te zijn en hij moest gewoon mee naar Clui. Na een busrit van heel lang. (was het drie uur ofzo?) waarin Lisette nog misselijk werd. (die roemenen eten ships om tien uur 's morgens. Lekker in een overvolle bus als je nog al snel misselijk wordt.) Dus gingen wij maar voorin zitten. En we kregen de I-pod van Algera (leraar) mee zodat ze even afleiding had door muziek. (hij heeft wel een goede muziekstijl) Toen waren we in Clui. Het zelfde verhaal als in Oradea. Behalve dat Clui een stuk minder intresant is als je het mij vraagt. Veel kerkjes in en veel verhalen in het engels. Uiteindelijk kregen we vrije tijd en konden we gaan shoppen. Onze roemenen wisten de weg wel, dus we gingen met hun mee. Ik moest me weer ergeren aan iemand die overal ontzettend lang bleef hangen om te denken of ze nou wel of niet dat ringetje zou kopen en zich alleen af vroeg hoe duur het nou was, maar dat weer niet durfde te vragen. Uiteindelijk bleek ik niet de enige te zijn die daar last van had en besloten we te stoppen met shoppen en gingen we maar wat drinken op een terasje. Alleen waren er een beetje weinig terasjes in clui. Dus maar naar een zaal van de bios waar je ook wat te drinken (en een ijsje, mmm) kon kopen. Daarna terug naar waar we hadden afgesproken en nog even een groepsfoto maken. Vervolgens konden we weer in de bus terug.
's avonds gingen we met z'n allen naar club45. Omdat het woensdag was waren er verder geen andere mensen (oké een paar) en was het heel gezellig. Iedereen was er, lekker dansen enz. Het enigste nadeel was dat ik ziek was. Ik zag heel de dansvloer voor m'n ogen stuiteren, had ontzettende koppijn en het gevoel dat ik flauw ging vallen. Om kwart over elf vroeg ik aan m'n roemeen hoelang de terugreis nog duurde. 'O, een half uurtje lopen, want de trams rijden niet meer zo laat.' Ik schrok me rot ('s nachts is het koud daar) en vroeg of we dan konden gaan. Ook al was het erg gezellig, een avond eerder naar bed zou me heerlijk lijken. Bleek dat we dan nog de laatste tram konden nemen. Ik was zo, zo blij. Om iets van kwart voor twaalf waren we thuis. Ik moest nog even opschrijven wat we allemaal hadden gedaan die dag en nog even tandenpoetsen enzo. Toen kon ik gaan slapen Lachen

Zo, vervolg komt weer een andere keer Haha!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 15:58

Pfoeee, die uitleggen zouden ook niets voor mij zijn. Bloos
Nog 2 nachtjes Go jij! Go jij!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:02

jaah, ik heb er zo'n zin in Haha!

Ik ga zo maar beginnen aan het laatste deel van m'n verslag. (of het een na laatste)

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 16:07

Wij hebben op dit moment geen WORD op de pc... Nagelbijten / Gniffelen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:08

ik doe het ook gewoon door op postreply te drukken en daarin te tikken Knipoog

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 16:11

Hmm, ja, kan ook idd.. kan ik het daarna altijd nog vanaf bokt opslaan op de pc. Pling

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:40

dag 4, taalles, projecten en modellenwerk
's ochtends half acht klopte m'n roemeen weer op de deur. Wakker worden! Ik was moe. Het brood was op ofzo en ik kreeg dus alleen een kopje thee. Gelukkig ietsjes minder zoet. Ook kreeg ik één, jawel één koekje. Mijn maag was weer gevuld. Naar school werden we gebracht, want we waren een beetje laat. Op school zouden we taalles krijgen. Eerst gingen de roemenen les geven. Die lerares ging ons de klanken uitleggen en ze hadden een boekje gemaakt en daaruit gingen ze woorden voorlezen. Was eigenlijk te saai en heel veel nederlanders gingen door met niets doen en hardop door hun les heen praten. (nederlanders zijn best wel beschamend...) Ze stopten ook eerder, want die lerares vond dat wij niet genoeg oplette. Oeps. Nagelbijten / Gniffelen
Nouja, toen kwam de nederlandse les van ons. Vijf leerlingen gingen hem geven. Ze hadden hem eigenlijk op power point voorbereid, maar dat kon even niet en dus moesten ze wat verzinnen. Het was zo leuk. Robin had genoeg overwicht om af en toe boos te worden (stil zijn allemaal!, Micheal jij ook je kop houden. Hé bram anders ga je even buiten staan! etc) De roemenen kunnen nu in het nederlands tellen, eentje vertelt iedereen: 'ik houd van jou' en ze kunnen allemaal: achtentachtig prachtige grachten zeggen. Lachen zo leuk Knipoog (oja, eentje kan ook nog: je hebt prachtige ogen zeggen..) Het was echt heel grappig. De lokale tv was er ook nog bij, dus het staat op band.
Daarna ging ik samen met m'n roemeense en haar moeder leuke spulletjes kopen in roemenen en we gingen typisch roemeense taartjes eten. Onderandere eentje met tiramisu en een mokka taart Clown
Vervolgens moesten we aan een project werken. Ons groepje had het onderwerp 'Fashion' en de dingen daar omheen. Nederlandse mode in de jaren 60 versus die van roemenie in die tijd. En die van deze tijd in nederland naast die van roemenië. Ik moest van mijn roemeen een High-fashion poppetje tekenen. Zo eentje die te dun, te lang en een te kort jukje aan heeft (en van de jongens moesten haar tieten ook te groot...) Was heel lekker werken, alleen even tekenen in zo'n lokaaltje. (en ik kon toen even op bokt terwijl we dingen op internet opzochten Schijnheilig )
Na het project gingen we nog sporten. Ik en een paar vriendinnen belande per ongeluk bij het basketbal. De roemenen doen ontzettend veel aan basketbal op die school en tja, wij niet. Dus ze maakte ons dik in. Gelukkig wonnen onze jongens met voetbal. Zelfs tegen het profesionele schoolteam waren ze beter Haha! Nederland oo nederland... Muziek!
Tja, en toen naar huis. We gingen lopend naar de sallon van haar moeder en die wilde dat mijn haar geknipt werd. Wat? Ze drongen zo aan dat ik voor ik het wist op die stoel zat. Just a little bit. please? hoppa, de schaar erin. Gelukkig punte ze het alleen een soort bij ofzo en het zag er heel cool uit toen het klaar was Lachen Ik was zo blij dat ze niets raars hadden gedaan ofzo. Voor de rest nam ze me mee naar het winkeltje naast haar sallon. Allemaal make-up. Ik kreeg gelijk wat van alles in m'n handen gedrukt. Oogpotloodjes, lipsticks, lipcloss, nagelvijl, nog meer... Alles voor mij, alles gratis. 'wow, thank you.'
Die avond aten we afhaalpizza. Ze moesten alleen zoveel doen dat die pizza dus koud was. Ik had een halve op en toen wilde ik niet meer. Ik liet ze ook nog m'n tekeningen zien. Ze waren volledig overdonder Schijnheilig voelde wel goed compllimentjes. En andere foto's die op mijn album staan (ja ook een paar van de trektocht). Toen kwam die moeder op het idee mij op te gaan maken. Ze legde het een en ander uit over m'n gezicht en hoe ik dat het beste op kon maken (moet heel eerlijk bekennen dat ik dat eigenlijk zogoed als vergeten ben. Ik was toen zo moe) en toen kreeg ik dus make up op. Adel ging foto's van me maken (ik was net een echt model), oude make-up eraf en nieuwe erop. Ik werd steeds moeier en moeier en er werden steeds weer nieuwe foto's gemaakt van een andere fenna. Om tien over twaalf vroeg ik of ik naar bed kon. Ik was zo blij dat ze ja zei. Alle make up van m'n gezicht gewassen en toen gingen we slapen. Dromen

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 16:47

Ik leest het zo ff.

@ Pauline; weet jij of Lotte, Tessa en Lorain nog meerijden in de herfstvakantie?

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 17:17

Foto's zien! Go jij! Go jij!
Wat was het resultaat van jullie project?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 17:18

foto's, ik zal ze even op mijn album zetten. En de foto's van ons resultaat heeft mijn roemeentje. Daar moet ik dus nog naar vragen. (ik ga zo even mailen)
Ik ga nu de laatste dag daar even in verslag zetten.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 18:03

dag 5, berglucht opsnuiven
De allerlaatste ochtend (onee, de eena laatste ochtend) begon vroeg. Half zeven werd er op mijn deur geklopt. Even om te laten horen dat dat echt afzien was. Hier was het toen half zes. 5.30. Dromen Maar oké, we bikkelen door. Ik nam een paracetamol in voor de zekerheid en op tijd stonden we op de parkeerplaats waar de bus ook aankwam. Mooi dat de leraren er pas om tien voor acht waren en de bus om acht uur. Oja, goed dat er wordt verteld wat op tijd komen is en dat iedereen er moet zijn. Beetje balend zaten we dus op de heenreis naar de bergen. Weer een hele gezellige, lange busrit. Toen stonden we dus naast de bus, naast de weg. Uhm, was er geen berghuisje ofzo. Die was er, maar daar moest je nog heen lopen. En er moest getild worden. Flessen water, aardappels en andere spullen. Ik kreeg een paar kilo aardappels in m'n handen geduwd. We konden opweg. nog geen vijf minuten gelopen of het bergchalletje kwam in zicht. Prachtig mooi. Midden in de bergen. De zon scheen en ook al waren de eerste wolkjes sinds wij daar waren in de lucht, het was mooi. Iedereen plofte in het gras en genoot van de zon.
Toen kwamen onze leraren dat we moesten komen, we gingen bergwandelen. Volgens de gids was het anderhalf uur heen en ook zoiets terug. Oké, eitje! Aan heb begin moesten vooral de nederlanders afzien. Dit zijn we echt niet gewend. De ijle berglucht, toch wel stijle berg en gewoon wandelen. Maar met een paar jongens besloot ik dat we het niet konden maken om met alle nederlanders achteraan te hobbelen en we zijn een stukje naar voren gerend. Tot aan het hoogste punt bleven we daar stug doorploeteren. Daar bleek dat we nog een stukje verder moesten en toen ben ik afgezakt en gezellig naast iemand anders blijven lopen. Lekker kletsen/roddelen over onze roemeen en hoe we het nu eigenlijk vonden.
Toen waren we er. Bij het iets wat we moesten zien. Het was een soort enorm gat, kloof in de grond. Midden tussen de bergen. Prachtige kleuren en een prachtig uitzicht. We bleven er lang liggen in de zon. Een paar roemenen waren crea foto's aan het maken en vroegen ons mee te helpen. Ik geloof dat ik de enige nederlander was die er de lol wel van inzag en ben mee gaan doen. Ach ja, was echt wel grappig. Daarna gingen Elise en Ik handstandoverslag doen op die berg. Het gingzoveel makkelijker. Elise kon het echt ontzettend goed en mij lukte het soms ook.
Toen we net weer lekker in de zon zaten werd verteld dat we terug naar beneden moesten. We namen een andere route. Eentje waar wel wat voorzichtigheid nodig was. We mochten ook absoluut niet langs die roemeense lerares (waarom niet?) en een paar jongens gingen een beetje pesterig wachten om vervolgens heel hard naar beneden te rennen. (goed zo!)
Terug bij de berghut moesten we verder met het project. Daarna gingen we soep eten. Het was niet echt lekker. Stukken vlees met het bot er nog in, aardappel en iets tomaatachtigs. Was vrij smakeloos en ik doopte eigenlijk alleen de bouilion eruit met m'n brood. Dat was de maaltijd, want van de rest van de barbeque zagen we weinig. (mijn pak koekjes was een goed toetje). Na het eten moesten we in de kou nog even snel onze posters presenteren. De roemenen lopen wat dat toch wel achter. Nederlanders konden veel makkelijker uit hun hoofd wat verzinnen en dat zeggen. Roemenen moesten tekst hebben, of hielden hun mond. Toen werd het heel koud. Iedereen wilde terug, want van de laatste avond wilde we wat leuks maken. Alleen moest eerst het huisje schoon. Je mocht eralleen nog in als je hielp met schoonmaken. Ik had het zo koud, want toen het donker werd en de zon er niet meer was begon het te vriezen. Drie vesten en een jas hielden mij niet meer warm. Ik had het bijna nooit zo koud gehad. Ik zag echt blauw om m'n mond. Dus toen ben ik naar binnen gegaan en heb ik helpen dwijlen, vervolgens stond ik en lisette naast het kampvuur. Daar waren een paar nederlanders boos op wat roemenen, ze gooide plastic op het vuur en dat zou kankerverwekkend zijn. Ik praatte met een leraar erover dat het onzin was. De lucht hier was zoveel schoner, die in nederland was al zoveel meer kankerverwekkend. En dan nog kon je het niet weten. Zo kwam het gesprek op mijn vader, hij zou die dag 47 zijn geworden. Dat het precies twee jaar terug was dat hij ziek werd. fijn om even over te praten. Zo stond ik er toch nog bij stil.
Bijna bevroren, liepen we terug naar de bus. Toen die eindelijk ging rijden was het acht uur ofzo. We moesten nog drie uur terug. In de bus sloeg alles een beetje toe en werd ik misselijk en ziek. Hoe warm het er ook was ik zat te rillen. Toen we om elf uur weer bij het huis van mijn roemeen waren zag die moeder meteen dat ik ziekjes was. Bijna mocht ik niet weg van haar, maar ik wilde zo graag. Het was de laatste avond. Dus we konden weg. Weer naar club 45, maar dit keer was er niets aan eigenlijk. Paar jongens zaten alleen maar tequila te drinken en toen we met een groepje op de dansvloer stonden, waren we de enigste. De paracetamol die ik genomen had hielp niet echt meer. Toen opeens was er paniek. Er kwam politie. We moesten weg. Iedereen schoot door elkaar. Jassen pakken en weg. Als een van de eerste stond ik buiten, flesje water in m'n hand. We liepen weg van de club richting het park. Mijn roemeen vertelde dat als we gepakt werden we naar het politiebureau moesten. Ze zouden onze ouders bellen en waarschijnlijk een boete geven. We zouden daar sowieso een hele nacht moeten blijven. In het park vroeg ik of we daar niet konden blijven, maar dat kon niet. Er bleek een wet te bestaan dat als je jonger was dan achttien en je na elven nog op straat was je illegaal bezig was. We gingen opweg naar een of ander huis waar ze hopelijk niet zouden controleren. Die was dicht. Voor dat huis hebben we een uur of langer staan praten en kletsen. Het werd daar heel gezellig, tot er een busje voor onze neus stopte. Weer paniek, er zat politie in! Iedereen ging weg, splitste op. We raakten de rest kwijt en gingen naar huis.
Kwart over twee schreef ik nog even snel wat op in m'n schrift en toen kon ik gaan slapen.

de terugreis
Zeven uur op, de koffer nakijken en een kopje thee drinken. Een paar foto's van het huis maken en weggaan. WE gingen nog even langs een broodjeszaak en ik mocht/moest allerlei broodjes uitzoeken en een flesje Ice tea. (lipton Ice tea Haha! ) Daarna reden we naar de parkeerplaats van de bus en moesten we afscheid nemen. Dag roemeen, bedankt en tot in april!
In de bus was iedereen doodmoe, maar ik had de nacht ervoor een adrenalineshot gehad (en als één van de weinig niet gedronken denk ik...) en was helemaal actief en helder. Vrolijk dat ik weer naar huis ging. Zo zat ik in de bus. Met Lisette helemaal voorin, want wij waren de enigste die een soort last van autoziekte hadden gehad die week. Gezellig kletsend (nog een heel gesprek over dat macdonalds eten nu zelfs welkom zou zijn met David) en een beetje kijken hoe iedereen sliep. Bij de grens moesten we weer een uur wachten en toen waren we in Hongarije. Onze horloges/mobieltjes konden weer een uur terug gezet worden. De busrit duurde vijf/zes uur, toen waren we in budapest op het vliegveld. Op het vliegveld kocht ik nog snel wat sla (gewone sla, zo ontzettend lekker Lachen ) en bij het tasfree gedeelte bonbons. (ooit wel eens zulke lekkere chocola gegeten...). Daarna nog heel lang wachtten en in het vliegtuig gaan zitten. Dit keer zat ik niet voorin, maar gezellig naast de vleugel. Ik had veel lol met de twee waarnaast ik zat en iedereen heeft ons hoofdschuddend en raar aangekeken. Nou en!
eindhoven was prachtig. We waren weer in nederland, nederlandse lucht, nederlands weer. De bus was ontzettend modern. Twee tv-schermen waarop een soort tomtom ding te zien was. Ook stond daar hoe laat we ongeveer op school zouden zijn en hoeveel km het nog was. In de bus verbaasde iedereen zich over de luxe in nederland. Lantaarnpalen en die snelheid! We praatte over de shok die de roemenen zouden krijgen hier. En hoe het daar nou eigenlijk was. We zongen keihard mee met de eerste nederlandse muziek die we weer hoorde. (neem ik spanje als besluit! Muziek! ) We waren weer in nederland.
Bij school stonden alle ouders te wachten. WE namen afscheid van elkaar, van de leraren, van roemenie en van de bus. Toen zat ik in de auto naast m'n moeder. Ik moest thuis uit gaan leggen wat ik gedaan had allemaal, ik moest al m'n bokt berichtjes weer bij gaan houden. Die asociaal grote woonkamer in, slapen in m'n eigen bed. Wat cadeautjes geven, foto's laten zien. Dit verslag schrijven. Verhalen van vriendinnen van die week aan horen en m'n vermoeidheid te boven komen.

De eerste paar dagen was ik schor, ik heb vanochtend tot half elf in m'n bed gelegen en toen ik eruit stapte viel ik flauw! Ik ben nog steeds wat slapjes merk ik, maar vrijdag kom ik naar het lamoen. Ik heb zo'n zin in vrijdag Haha! vanavond vroeg naar bed en morgen werken (ze hadden opeens extra werknemers nodig). Vrijdag zit ik om vijf over zeven op de fiets naar het station. Iris haalt morgen de kaartjes vast.
De foto's zijn nu net in mijn geplaatst: http://www.mijnalbum.nl/Album=6WGLJLDE Die meiden waar ik telkens bij sta, zijn niet m'n echte, goede vriendinnen. Wel heel aardig, maar af en toe was ik ze zo zat. vond het heel jammer dat die andere niet mee waren. Had wel een leuke week. Ik geloof zelf dat de foto's niet het goede beeld geven. Kijk zelf maar Lachen

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 18:33

Leuke foto's en alles en een leuk verslag!
Die foto's brachten me ineens op een idee; ik moet m'n camera nog opladen voor vrijdag! Bloos!

Ziet ineens; AAAAAAAAAH! Jullie vlogen met een roze vliegtuig?
Dat wilden wij ooook... maar wij gingen met een saaie *zoekt plaatje

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 18:38

leuke verslag fenn, zal je best druk mee geweest zijn, ook een aardige stapel foto's

annemarie, tessa is volgens mij nog op vakantie, lotte weet ik eigenlijk niet, lorain is gestopt Huilen die gaat verder op pekeris, voor haar natuurlijk heel leuk, en ik dacht dat marjolein ook nog 1 keer de rust probeert te verstoren Tong uitsteken

de buitenrit weet ik niet of die doorgaat, alleen gerinda heeft zich opgegeven. in dat geval hebben jullie natuurlijk alle keus Haha!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 18:47

Jammer van Lorain.. niet ergens nog nieuwe kandidaten voor de vrijdagmiddagles?
*ziet er steeds meer verdwijnen
3 is wel heel erg weinig Huilen
...Lotte.. ik gok dat ze niet komt Clown
En Marjolein, willen we die er wel bij hebben? Tong uitsteken

Van mijn part mag Gerinda met ons mee als ze graag naar buiten wil, ik bedoel, in je eentje is ook niet leuk.
Maarja, de rest kent d'r natuurlijk niet.. op Marianne na dan Knipoog

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 18:50

uhm, van mij mag ze best mee. Niet dat ik haar ken, maar het is voor haar inderdaad misschien minder leuk dan in haar eentje. Alhoewel. Dat zeg ik nu wel, maar wil ze wel met ons mee?

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 20:19

Ik denk dat ze wel mee wil... Dan gaat Pauline ook gewoon mee!!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 20:23

Helemaal mee eens! Vork

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 20:25

Is wel gezellig, een groepje van acht...

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 20:30

Mijn verslag van dag 1.. het is ietwat lang uitgevallen Bloos

Vrijdag de 13e

Ja.. daar sta je dan. 's Ochtends om 4 uur al naast je bed staan is geen pretje, geloof me. Scheve mond Ik heb nog snel even de laatste dingetjes in m'n koffer gegooid, m'n lunch/ontbijt voor 2 dagen klaargemaakt, koffer dicht en op naar school. Niet te geloven, over een paar uur zit je 2000 kilometer verderop in Rome! Haha!
Daar reden we dan met 3 auto's achter elkaar richting school, verder was er op de weg niemand te vinden (vind je het gek om 5 uur..). Op school aangekomen waren wij natuurlijk weer een van de eersten, was de leiding als laatste en de bus te laat. Maargoed, toen we alles hadden ingepakt in de bus, afscheid hadden genomen en een plekje hadden gevonden gingen we dan toch echt. Nagelbijten / Gniffelen
Na ongeveer 2,5 uur in de bus gezeten te hebben waren we dan eindelijk op het vliegveld van Düsseldorf. Snel ingecheckt en hup, alle winkeltjes bekijken. Vervolgens hadden we nog een uur over waarin we wat snoep hebben zitten eten, wat hebben rondgewandeld, en wat niets hebben zitten doen. Toen was het eindelijk tijd om naar de gate te gaan. Vervolgens hebben we daar nog een half uur zitten wachten, ze waren vergeten onze vlucht om te roepen.. Gestoord Snel je kaart laten zien en naar het busje dan maar, maar toen moest ook nog de halve groep blijven wachten totdat er een volgend busje kwam. Na een half uur zat iedereen dan veilig en wel in het vliegtuig. Gelukkig zaten we allemaal bij elkaar. En toen... voor de eerste keer vliegen. Jeeeeetje wat was dat opstijgen eng zeg! Met wat een snelheid ga je dan over die baan! Maar toen we eenmaal goed en wel in de lucht waren was d'r niets meer an. Ik ben maar even m'n presentatie gaan leren, want dat moest immers ook gebeuren, al was die maandag pas. In het begin schrok iedereen steeds toen het vliegtuig een stukje zakte of een bocht ging maken, maar al snel was ook dat normaal. Lachen
Toen we in Rome waren geland moesten we nog een eeuwigheid wachten op onze koffers. De tas van Andjin had het vliegtuig maar ternauwernood overleefd, er zat een scheur in van hier tot Tokyo. Bloos! Alles snel in ons groene hippiebusje geladen (hij was vreemd groen met oranje en klein!) en toen op naar Napels (waarvoor dan eerst naar Rome zou je denken he?). Dit was een busreis van weer een uur of twee. In Napels werd het vuil niet meer opgehaald (ivm de maffia, misschien wel iets van gehoord op het nieuws?) dus het was er echt een puinzooi. Daar hebben we even een museum bezocht, ik vond het zelf niet zo geweldig. Toen gingen we door naar ons 1e hotel in Pompeï, want dat moest immers ook bezocht worden. Dat was een rit van ongeveer een uur. Daar aangekomen hebben we de kamers verdeeld, ons opgefrist en ons eerste echte Italiaanse diner gegeten. Wat een boel pasta was dat zeg(als voorgerecht nog wel)! Vork
's Nachts nog teveel lol gehad op ons grote balkon en toen toch uiteindelijk maar gaan slapen rond een uur of 12. Slapen