Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:41

Hmmmm...gaat goed hier op het "ziekenfront" .

Iedereen maar beterschap gewenst en zo.Iedereen ook alweer beetje bekomen van het weer van gister??Wat een baggerweer ,zelfs de pony's waren het op een gegeven moment zat gister.die liepen te klieren...dus maar binnen gezet .

vandaag gelukkig weer lekker weer,heb maar ffies op gewaagd om op Fax te stappen vandaag.Niet te ingewikkeld,gewoon ff sjabrakje met dekensingel(anders haar,haar,haar,haar ),halstertje met touwtje en netjes naast krukje geparkeerd(deze kruk gebruikt kruk om op te stappen ).Hoppetee en gewoon netjes blijven stilstaan en wegstappen als jut zegt...zucht ...blijft lekker ding.Hij is 5 weken niet bereden en je stapt er zo mee weg...niets aan de hand.
Zijn maat bleef lekker op een afstandje toekijken...die dacht ook...mafketels .
Minuut of 10 was wel weer genoeg,aftappen en als je hem weer loslaat lekker rustig naar zijn maatje hobbelen....

Zal nog even wat plaatjes plaatsen.....

Afbeelding

Even zijn mooie manen laten zien!!

Afbeelding

Hier zijn lekkere kadetjes

Afbeelding

En hier even kroelen met zijn maatje!!

Hmmm...hij zat wel errug lekker,hij is wel een tikje aangekomen ,hopelijk is dat er snel weer af te rijden

Groetjes,Tinky

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:53

Ah, wat is het toch een lekker ding die Fax!

Ik heb vandaag DE sleutel overhandigd gekregen En we hebben alles doorgesproken en een paar dingen in het contract gezet. De dingen die zij in het contract wil hebben zijn eigenlijk hele basic dingen, die eigenlijk gewoon logisch zijn, dus dat zorgde verder niet voor problemen. Verder heb ik nog wat gevraagd over wat wel/niet mag enzo, dat viel me erg mee!(ben gewend dat er allerlei regeltjes zijn)

Zondag rijdt ze een oefenparcours in het bos, dus ga denk ik even kijken. En dan begin ik volgende week donderdag officieel. We hebben een maand "proeftermijn", stelt verder niet zoveel voor maarja.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:20

Senks Pluut....ik kan mij herinneren dat ik hem de 1e keer zag...nog zo'n klein,puperachtig geval.Geen proporties...ieletjes en rechtopstaande manen ,maar hij is mooi uitgegroeid en een stuk volwassener geworden (soms...heel soms )

Wat super dat je een paardje een maand gaat proberen zeg ...helemaal top!!.Kun je mooi even kijken of het klikt tussen jou en het paardje en de eigenaar natuurlijk .
Zo'n contractje is helemaal zo slecht nog niet,gewoon lekker duidelijk voor beide partijen.Ik hoop dat we snel een plaatje van je bijrijdpaardje mogen zien...

Groetjes,Tinky

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:29

Ik heb vandaag een halve dag vrij genomen en ben naar de Ruitershop in Harmelen gereden om te kijken voor een springzadeltje... Heb er op een Kentaur gezeten waar ik gelijk mee in love was... Zo, dat ding zat lekker! Donderdag gaan we passen

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:46

Ik heb net een nieuwe rijbroek gekocht bij Hippodam!!
Een Eurostar 'Klarissa' in t zwart.. met leren zitvlak

(oooh, wat is het toch erg om daar naast te wonen )

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 19:10

Ben blij dat ik niet naast Hippo woon, slecht voor je beurs

ladyjoy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:17

Ja dat zeg ik
Met die 70 euro studiefinancering in de maand.. haha

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:26

Volgens mij ben ik bijna bij elke ruiterzaak geweest hier in Diemen & A'dam

En ook buiten Amsterdam.
Moet alleen nog een nieuwe paardrijbroek kopen..
Heb er nu totaal 3 , 1 witte & 1 zwarte (past niet meer zakt namelijk af) en nog een groen/bruin achtige..

Die zwarte broek is veeeelste groot

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:31

Whaha.

Ik word altijd wel een beetje tegen gehouden door het feit dat het toch wel een eindje fietsen is, dus inderdaad zou het niet goed aflopen als ik er naast zou wonen! (helemaal niet toen ik leroy nog had!)

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:35

ik heb laatst weer een hele zooi gekocht voor pep, meestal neem ik dr gewoon mee naar de ruiterzolder, staat ze daan vast en kan ik ondertussen ff winkelen. Vind ze altijd erg gezellig vooral als ik met een zak snoepjes naar buiten kom!

Pepje was vandaag prachtig.. ze begint weer wat voller te worden (grasvreetzakkie!) en meteen krijgt ze haar oorspronkelijke vorm weer terug..

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 21:12

GVD, echt ongeloooooooofelijk! Wil ik mijn paardje 3 maanden naar het land doen... moet ik bij mijn stal 140 FRIGGING euro per maand aan reserveringkosten betalen

Stelletje .......

fluffyfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 22:32

lekker dagje vandaag idd
toen ik vanmiddag in t bos liep ter hoogde van d elinde laan of hoe heet dat dat lange pad naar t nieuwe gedeelte kwamen er 2 ruiters aan gescheurd met iemand op de fiets erbij
een vos en een donker iets paardje
werdt spontaan jaloers
echt lekker even crossen
maargoed was dat iemand van hier??
ik was degene met de knal roze broek aan en een klein vos kleurig hondje

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 23:53

Ikke niet, maar laat hem daar vaak ook even gaan... Eerst gaat 'ie altijd boos kijken en heeft hij moeite om de versnelling te vinden en als hij eenmaal heel erg hard gaat vindt hij het stiekem toch wel leuk :-P

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 07:48

Ik denk dat k deze week of volgende week maar eens naar de Ruiterzolder gaa in Ouderkerk aan de Amstel.
Daar heb ik teminsten wel me laarzen (Mountain Horse) gekocht een nog stel dingen voor wedstrijden enzo..

Sall

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 07:56

manic schreef:
Kijk nou, ik sta voor zondag ineens op de startlijst bij Wennekers... Najah, dan toch maar daar naar toe. Eerste keer L2 gelijk

Ik denk dat ik zondag met mijn paardje even langs de Arena rijdt, eerst op de heenweg muiszje kijken en op de terugweg Sall

oei ik wilde nog wel onopvallend incognito zo er tussen door schuiven

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:20

Nee hoor, zag je op de lijst staan, dus jammer maar helaas... Kan ik gelijk even rapport uit brengen aan je juf

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:25

Whaha, arme Sall!
Ik denk dat ik er rond die tijd ook wel ben. Als ik nog ga wil ik denk ik naar Sharon gaan kijken en zie net dat Sall voor haar start

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:30

Ha ha.... Ja, da's balen Sall, we komen allemaal naar jou kijken. Als jullie een bruin paardje zien dat duidelijk niet aan de wedstrijd mee doet dan ben ik dat waarschijnlijk... Kom ff gedag zeggen dan

Ga vanavond kijken of Sootje nog een beetje kan springen en of mijn rug het overleeft. Ik heb er zin in!

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 12:07

Iedereen buiten lekker van het mooie weer aan het genieten?

Ik ga even buiten lunchen.

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 12:11

Ja, het is echt heerlijk! Ben nu maar weer even naar binnen gegaan omdat ik het toch wel erg warm kreeg, maar ga straks weer lekker buiten zitten!

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:10

Ben net ook even een blokje om geweest om te lunchen. Ik gok zo dat ik vandaag niet tot heel erg laat op mijn werk zit. Het mooie weer roept

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:46

Is wel lekker weer...maar wel radicaal ineens...mijn arme pony staat te pompen in de wei met zijn halve bontjas aan .Snap niet dat die sukkel niet lekker in de schaduw gaat staan....nou ja...hij zoekt het maar lekker uit.Mogelijkheden genoeg in zijn wei...zon,schaduw,waterton...zou blij zijn als hij uit de verharing is ...arm ventje.

Wel vanmorgen ritje gemaakt...was weer "echt"na dat hobbelen van gister...nou ja...stappen aan lang teugeltje...is dat erg hard werken .
Nu uitblussen...eigenlijk wel weer teveel geweest

Groetjes,Tinky

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 15:32

Ik had Emiel nog de groeten van je gedaan hoor... Die zij dat 'ie jou wel kende inderdaad... Maar wist niet dat je zelf ook een paardje had nu

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 15:39

Vandaag met de kids heerlijk de hele dag buiten geweest, wat was het warm zeg pff maar ik mag niet klagen Gezellig wezen picknicken met de kids, vonden ze erg leuk!!
Gisteren avond trouwens met de ijspoonies 2 uur in het bos gecrossed, het was zulk heerlijk weer!! We hebben zelfs het boomstammetje gesprongen 2x en door de waterbak geweest, hihi dat was voor mij voor het laatst 6 jaar terug op een groot paard, zo'n ijslander is dan wel heel wat anders haha *benen in je nek*
Vanavond denk ik weer even hobbelen in het bos, (iemand zin om mee te gaan???)

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 15:42

Ik heb vanavond springles!