Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Re: Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:08

uit de kunst.
Daar kan je ook fototechnisch comentaar krijgen enzo. Zitten nu best veel 'prof' fotograven. (ook veel niet profs, maar daar kan je omheen kijken) Ik weet niet of je dat wat vind hoor Knipoog

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:42

Jammer van Gerald dat hij weg gaat. Oke, tis nooit echt mijn vriendje geweest, maar wel een paard dat volgens mij al heel lang bij smit staat. En mooie foto's mariet.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 23:39

Wow this sucks! Verdrietig
Gerald staat inderdaad al wel weer wat jaartjes bij smit, wat zou het zijn 5/6 jaar? Maar het is gewoon zo'n geweldig dier, ontzettend lief en braaf en toch ook een favoriet van vele!
Weet je zeker dat hij maandag al weg gaat?

Wel erg mooie foto's Jet Lachen (Is het goed als ik er een paar opsla?)

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:39

Arme Gerald... Huilen ik vindt het erg zielig maar als hij pijn heeft is het natuurlijk wel beter. Kan hij samen met de andere paarden grazen op de eeuwige jachtvelden..

@ Mariet, mooie foto's hoor, alleen ik kan ze niet opslaan, kun je me er een paar mailen?? thnxx

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:53

mooi idee Antoinetje Lachen

Ik kan het me bijna niet voorstellen, Smit zonder Gerald....

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:58

Nee, ik kan me dat ook echt niet voorstellen. Maarja, als hij echt pijn heeft is het wel beter zo..

Ik heb in Engeland nog een lesje gehad en er zijn ook foto's gemaakt. Aangezien ik nog ouderwets met 'rolletjes' fotografeer zal ik een slachtoffer zoeken die ze kan scannen zodat ik ze op bokt kan zetten. Anders geloven jullie nooooooooit dat ik heb gesprongen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 22:01

heb je gesprongen? wat gaaf Lachen

vertel, vertel Knipoog

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 22:06

haha, nou ik heb op een kruising tussen een shire en een clydesdale gezeten, hij wordt veel gebruikt voor gehandicapten omdat hij zo vreselijk braaf is. Ze zeiden 'als Windsor voelt dat je van zijn rug afvalt zou hij het liefst een stap opzij zetten om je op te vangen. toen ik eenmaal gereden had en het het einde van de les was vroegen ze of ik een sprongetje wilde maken, ik had zoiets van waarom ook niet. Het stelde verder niets voor, het was een kruisje van 30/ 40 cm denk ik maar voor mij is het wel heel wat.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 22:31

Fenn schreef:
Heb je het hele toppic doorgelezen?

In elk geval reed ik een keer op Cavel toen hij nog niet zo lang op Smit stond. Ik kon het stuur vinden, maar de rem was af en toe zoek. Samen raceten we door de bak en Aad werd half wanhopig van ons. Ik kon toen ook helemaal nog niet goed genoeg rijden voor een 'zo goed als nieuw' paard met karakter. Op stal was het bij ons wel altijd een schatje Lachen

Ik heb niet het hele topic door gelezen, ik kwam er nl. op 1 van de laatste pagina's bij en het is een beetje veel werk om ruim 60 pagina's door te gaan lezen... Clown

Haha Cavello had altijd behoorlijk de vaart erin, maar hij neemt ook hele grote stappen. Hij is soms idd ook moeilijk in te houden, ik ken het van 'm. In de omgang is Cavello altijd wel een schatje geweest, maar gek dat hij bij jullie wel iedereen in z'n stal liet en bij ons (waar hij toen stond dus) niet. Verward

Jammer trouwens dat Gerald dood gaat. Niet dat ik hem ken ofzo, maar hij ziet er wel lief uit en als Smit 'm al zo lang heeft... Verdrietig Altijd jammer als je afscheid moet nemen van een paard, maar voor hem wel beter. Met die pees kan hij niks meer en hij zal wel veel pijn hebben. Hoe is het eigenlijk gekomen dat hij die onherstelbare peesblessure kreeg ?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:45

antoinetje schreef:
haha, nou ik heb op een kruising tussen een shire en een clydesdale gezeten, hij wordt veel gebruikt voor gehandicapten omdat hij zo vreselijk braaf is. Ze zeiden 'als Windsor voelt dat je van zijn rug afvalt zou hij het liefst een stap opzij zetten om je op te vangen. toen ik eenmaal gereden had en het het einde van de les was vroegen ze of ik een sprongetje wilde maken, ik had zoiets van waarom ook niet. Het stelde verder niets voor, het was een kruisje van 30/ 40 cm denk ik maar voor mij is het wel heel wat.

O dat zijn leuke paard"jes" Knipoog. en het maakt toch niet uit hoe hoog het sprongetje was het gaat erom dat je hebt gesprongen Lachen

Ik vind het ook wel zielig voor Guusje, hoe kan hij verder zonder zijn vriendje? Wordt Niels zijn slachtoffer?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:28

Niels? mmm... die slijmbal? Vind het niets voor Guus eigenlijk.

kruisje van 30/40 cm is ook heel wat trouwens Lachen

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:45

Jaa Gerald was natuurlijk Guus z'n maatje.. Damnn.. dat zal die ook wel gaan voelen hoor! Net als mensen voelen dieren dat ook kapot goed aan..

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 16:18

Ja guus zal er ook wel op reageren denk ik. Gerald was toch zijn vriendje. Naast wie zou ie nou komen te staan? misschien wordt dat wel zijn nieuwe vriendje of vriendinnetje.

En antoinetje, als je nou dinsdagavond komt met de foto's:P
Klinkt erg leuk dat je gesprongen hebt, maakt niet uit hoe hoog het is, je hebt gesprongen.

RIP Gerald

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 16:58

Niels is ook altijd een beetje het vriendje van Guusje en Gerald hoor, tenminste hij staat bij hem in het landje.

Gerald: 05-04-88 <--> 28-08-06

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:43

r.i.p gerald....

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:32

Dus hij is echt weg.. arm dier..

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:37

Ik hoor net dat Joris ook is ingeslapen.

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:43

WAT!!!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:07

huh?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:43

Vanavond nog lekker rijden. Hoop dat beetje droog blijft. Eens kijken welke paardjes er nog wel zijn.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:56

ja, precies. Dat wil ik vanmiddag toch ook wel weten. Wat een maf weekje...

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:37

Mischien had ik het beter niet op het forum kunnen zetten, sorry als ik iemand heb laten schrikken

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:52

Geeft niet...
Aad vertelde een paar maanden geleden (denk ik) dat je niet gek moest opkijken als Joris ook opeens weg zou zijn. Hij werd zwak en mager enzo... Liep ook niet meer zo best...
Maar wel triest joris was toch een beetje het beeld van de manege.... En aan het feit dat Gerald er niet meer is zal iedereen ook wel moeten wennen

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:59

zeker wel! Al heb ik op de vorige manege ook genoeg van die dingen meegemaakt. En ook met verzorgpaardje heb ik vanalles mee gemaakt. Dus op een of andere manier maak ik me er niet druk om.

Op de andere manege ook een oude pony, jaar of 38 was ze toen denk ik, ook afgemaakt.
Wel meerder manege pony's die ik ook redelijk goed kende die verkocht werden, maar waarheen weet je nooit. En andere manegepony's die naar de slager gingen, een aantal hadden last van hun luchtwegen.

Nou ik heb 2 haflingers en nog een paar andere pony's verzorgd, nou daar hadden ze uiteindelijk 1 pony geruild voor een arabier, dus weer pony weg. En op eens waren ze met paarden en al vertrokken, ben via via te weten gekomen dat ze in spanje terecht zijn gekomen. Heb later nog gehoord dat de haflingers verkocht werden. Maar nu hoor ik er ook niets meer van.

Het blijft allemaal wel moeilijk, maar goed, dat heb je met manege en verzorgpaarden. Als een paard pijn heeft moet je hem uit zijn leiden verlossen. En denk dat dat bij Joris zeker gebeurt is.

En:
Je bent pas dood als je vergeten bent. En Gerald, Joris, Bram en allemaal andere smit paardjes leven nog wel voort in onze gedachten!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 18:39

Ja, we hadden het net onder de les nog over de oude dinsdag (die waar ik ooit bij kwam: met Danielle, Jolijn, Mariet nog, Marjolein, Suzie, Mirthe, Ik en als klap op de vuurpijl: Rianne Clown)
Maar goed, we haalde ook weer wat oude paardjes naar boven en er zijn er in die drie jaar toch wel weer wat verdwenen.

Overigens, net op Pablo gereden. Het indelen ging een beetje vreemd, ik wilde graag op Jack. Mocht niet. Toen gingen ze indelen terwijl ik met Izzy in de bak stond. Helft van het indelen gemist en uiteindelijk waren Iris en ik alleen over en volgens Aad zocht alleen Boy nog een ruiter. Toen bleek omar ook gezadelt, had ik die maar gepakt. Aad riep nog dat ik dan toch op Jack kon, maar iemand in de les vroeg wie er op Paabje zat. Niemand, dus Omar weer afgezadelt en Pablo meegenomen. Gedoe, gedoe. Uiteindelijk wel gereden, maar een beetje flauw Knipoog