Wie rijden er carrousel?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Re: Wie rijden er carrousel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:04

@ imago: ja wij vinden het super jammer dat jullie na ons moeten starten..
tot nu toe hebben wij de steenen kamer nog niet een keer zien rijden..
erg jammer want jullie zijn ongeveer tegelijkertijd met ons begonnen, maar jullie zijn echt al een stuk verder dus wij willen altijd graag kijken naar jullie ^^
maar tot nu toe rijden jullie steeds vlak voor of na ons..

Altijd erg grappig..soms is er iemand van onze groep bij jullie trainingen gaan kijken en dan horen we allemaal verhalen van groot ruiter kruis in galop aan de lange teugel, voor het 'vertrouwen'.. en dan denken wij...pfff...wij kunnen nog niet eens normaal met zn 2en naast elkaar galloperen haha.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:26

Wat een groot compliment is dat Zwitsal, dank je!

Onze galop ging in het begin ook helemaal niet goed hoor. In het begin ook veel wisselingen in het team geweest, mensen die na 2 maanden besloten dat het toch niets voor hun was. Ik zit er ook nog niet zo lang bij; iets van 4 weken voor de eerste wedstrijd toen in Waarland. Ze zijn erg blij met me omdat we een paardentekort hadden en ik met mijn eigen paard meerij.
De galop gaat bij ons ook soms nog niet helemaal toppie hoor, vooral het aansluiten is dan weer lastig of het je er niet tussenuit laten drukken als we met 4-en in galop gaan.
Bepaalde oefeningen die we nu in draf doen, die moeten we in de toekomst eigenlijk in galop gaan doen.
Het is idd wel zo dat we regelmatig even een rondje tuffen voor vertrouwen en ontspanning van de paarden want hoe je het ook wendt of keert, die moeten elkaar toch wel een beetje aardig vinden en tja, als een merrie dan weer eens haar ‘bui’ heeft, maakt dat het er niet veel makkelijker op!

Ik heb jullie ook nog niet zien rijden, wel jammer want ik vind jullie paarden er ook toppie uitzien! Nou pffff nog 2x trainen en dan al het NK…tot nu toe gingen we niet echt slecht maar ja, iedereen heeft weleens zijn dag juist wel of juist niet en het blijven paarden waar we mee werken; geen robotten, dus het blijft afwachten!

Heb wel zin in het NK; wij sluiten de dag en meteen het seizoen af met een gezellig BBQ bij ons op de manege dus dat wordt s avonds vroeg op de bank al zitten te knikkenbollen van vermoeidheid…4 uur op de manege zijn! Denk dat mijn paard met zijn hoef op zijn hoofd gaat staan te wijzen of ik wel goed bij mijn poffertje ben hahahaha!!!

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:45

Vond jullie ook erg goed rijden in Nieuwe wetering hoor Imago01! Reed altijd met Jessica op Waarland, en nu spreek ik haar nog steeds veel, dus moest natuurlijk wel ff kijken! :)
Vind echt dat jullie leuke figuren hebben, en ook gewoon netjes rijden enzo!
4 uur op de manege is idd erg vroeg!

Beukers heb ik nog nooit zien rijden, moeten telkens in de buurt van jullie onze proef rijden, dus kunnen we 't niet zien!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:10

4 uur op de manege?
halleluja..
volgens mij gaan wij nog niet eens zo vroeg afspreken :P

wij zijn inderdaad ook bezig om een team uitje in de vorm van een bbq te plannen en hebben ook even aan 3 mei gedacht.
maar we besloten dat dat toch veel te vermoeiend zou zijn.

wij hebben nu nog steeds wissels in de groep, maar dan vooral van de paarden. maar daardoor wordt de volgorde ook af en toe even een tikje veranderd.
we hebben nu bijv 2 pony's mee rijden, en die ruiters zijn dan meer naar voren geplaatst.

ik vind het bij ons heel jammer dat het niveau van de training lang het niveau van de wedstrijden niet haalt..
onze trainingen gaan echt veel slechter en daardoor heb ik t idee dat we niet echt verbeteren..

ik geloof dat er volgend seizoen ook alweer een aantal mensen uitvallen. (we hebben nu 2 invallers er in die mee rijden tot de wedstrijden over zijn) maar ik hoorde dat ook onze commandante er heel misschien mee wilde stoppen. in dat geval hoop ik dat we een andere geschikte commandant kunnen vinden :P

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 18:09

Wij hebben altijd eind van 't seizoen bbq met hele team, soms nog met de andere teams erbij!
Trainen jullie eigelijk nog door in de zomer?

Wij hebben geen stoppers dit seizoen! Maar wij rijden bijna dit hele seizoen al met 15 vaste en 1 invaller! :P
Dus zoeken nog wel 1 nieuw iemand!

Uit de andere groepen van ons stoppen wel aantal mensen!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 19:46

ik geloof dat eerst t plan was om te stoppen met trainen na het NK..

maar volgens mij is t hele team er eigenlijk wel voor om door te trainen.
ik vind door trainen wel een goeie zaak, zo geweldig goed gaan die trainingen nou ook weer niet :P
misschien als we door trainen dat we volgend jaar op t NK een plekje kunnen bemachtingen naar de E poule.. maar dan zullen we wel hard moeten trainen

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 08:31

Had een tikfout gemaakt, het is een uurtje of 5/half 6 dat we op stal moeten zijn
We moeten 8:15 uur starten dus 07.00/7:15 aanwezig zijn.
Daarvoor nog paarden inladen en erheen rijden en daarvoor nog poetsen, bandageren etc.

Jeetje wel balen als jullie commandant ermee gaat stoppen zeg (tenzij je daar weer niet blij mee bent natuurlijk).
Wij zijn echt heel erg blij met onze commandant en hij doet het echt heel leuk en is ook betrokken bij ons, echt gaaf!

Wij hebben momenteel ook wat kreupele paarden (het paard dat gewond de wagen af kwam mag 6 weken lang geen bit in bv.) en we redden het net aan maar het moet niet nog meer gaan tegenzitten.

Wij trainen van de zomer niet door omdat mensen op vakantie gaan etc. 3 mei dus laatste wedstrijd, afsluiten met BBQ en dan in september weer beginnen. Zelf vind ik het wel jammer en had ik wel door willen trainen maar het is gewoon geen doen omdat je dan met veel uitval te maken krijgt natuurlijk. Ook wij hebben in ieder geval 1 stopper en we horen als het goed is uiterlijk 3 mei of er nog meer mee gaan stoppen maar we hebben wel al een vervanger dus dat is wel fijn!

Wanneer ga je eigenlijk naar de E poule dan? moet je dan bij de eerste zoveel eindigen? Ik heb al een paar namen van groepen gehoord die blijkbaar heel goed rijden omdat die paarden hebben die het carrousel rijden zo gewend zijn dat ze automatisch al naar elkaar toe gaan en tegen elkaar op plakken…

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 08:44

ja je promoveert als je op t NK bij de eerste 'zoveel' eindigt.. weet niet precies maar ik geloof de 3e of 4e plek bij ons nu omdat er zoveel teams mee rijden.
Ach ja, een doel hebben om naar toe te trainen is altijd leuk^^

Jullie hebben inderdaad een leuke commandant!
Ik heb 'vroeger' nog les van hem gehad toen ik nog op manege waarland reed en hij daar les gaf (volgens mij was de manege toen ook van hem maar weet k niet zeker).

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 08:54

Ja klopt, manege Waarland is van fam. Pranger geweest.
Michel doet het echt ontzettend leuk en hij staat open voor opmerkingen of ideetjes maar is toch ook lekker serieus bezig. Hij is leuk betrokken bij ons!

Jeuuuuuuuutje maar bij de eerste 3 of 4 gaat ons ook niet lukken hoor, ook al deden we het op afgelopen wedstrijden niet slecht. Wij zijn, net als jullie, ook ‘maar’ nieuwkomers met paarden die het allemaal bepaald niet gewend zijn om te doen dus moet nog veel aan gewerkt worden. En het moet op de dag zelf ook maar net allemaal even willen lukken. 2x niet goed bij elkaar komen en dan ga je al dus we zien wel.

Heb er wel super veel zin in. Voordeel van dat wij zo vroeg moeten is dat wij lekker daarna de paarden op de wagen kunnen doen, die gaan lekker weer naar huis en de rest van de dag kunnen wij lekker relaxen en rondhangen en naar de andere teams kijken!
Nu nog duimen voor mooi weer voor een lekker kleurtje hahaha!!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:42

haha ja maar t lijkt mij ook meer een doel voor volgend jaar..
dit jaar gaan we voor het 'niet laatste worden'.. (net zoals de afgelope 2 wedstrijden :P)
alhoewel..als we enalaatste worden je alsnog 'degradeerd' (wat niet kan in de F poule maargoed..)
ik weet ook niet precies hoe t zit hoor..heb me daar nog niet verdiept dit jaar..

maar onze paarden snappen geloof ik af en toe ook niet zo goed waarom ze nou perse zo dicht tegen elkaar moeten, en tja...als ze dan toch zo dicht op elkaar moeten lopen, waarom mogen ze dan niet even aan de staart/bil van de voorganger knabbelen?!?
haha

ik vind het van de ene kant inderdaad ook wel lekker dat we zo vroeg moeten..
beter voor de paarden inderdaad, kunnen ze lekker optijd weer terug..
zowel een voor als een nadeel is dat er niet zo veel publiek is..
onze paarden zijn het niet gewend dat publiek en vinden het maar wat spannend! dus voor de concentratie is t misschien wel beter..
maar toch dat applaus enz is toch wel leuk na de proef..

Ik ben ook heel benieuwd naar de andere teams!
bij de nieuwe wetering reden ook geen andere F poule teams behalve onze 2 teams mee toch?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:23

Hmm jammer dat de startlijst van de D & C poule er nog steeds niet op staat :( Terwijl ie van de pony's een week later al wel op staat..

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:30

Morgen is ons pony team sweet sixteen aan de beurt volgende week de friezenkrofters (onze friezencarrousel) in de F poule en de week erop wij in de C poule

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:48

ik bedenk me net een puur practische vraag waarvan ik het antwoord niet zeker ben.

Stel, je bent met je carrousel groep op wedstrijd en bezig met je proef.
Het commando 'galop' klinkt, en jouw paard (of pony, wathever) springt verkeerd aan. Moet of mag je dit corrigeren door terug te nemen naar draf en gelijk weer (goed) aan te springen in galop?

Mij lijkt dat het terug gaan naar draf voor meer punten aftrek zorgt dan de verkeerde galop maar ik weet het niet zeker.
Ideaal zou natuurlijk zijn om je paard te kunnen laten wisselen maarja :P

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:38

Ik zou terugnemen naar draf. Voor verkeerde galop krijg je hoe dan ook puntenaftrek, dat hebben wij 2 jaar geleden namelijk gehad.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:46

hmm
ik dacht namelijk dat ik de jury in nieuwe wetering hoorde zeggen dat je niet moest terug nemen naar de draf maar door moest blijven galloperen..

wel handig om even te checken dus, want aangezien ik dit nieuwe carrousel paard pas een week ken, is de kans op communicatie foutjes nog wel aanwezig en dat wil k niet hebben op t NK.

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:18

Wij kregen in Nieuwe Wetering juist te horen dat de verkeerde galop erg storend was en dat die zsm gecorrigeerd moest worden.

Onze kids zijn vandaag 4e van 14 geworden in de C-poule ponies. Net niet gepromoveerd, maar toch echt leuk gedaan. Nou mogen wij over 3 weken in de A-poule :D

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 23:01

zo..4e! netjes hoor!! voor die plek teken ik haha.

ja miss zat ik te luisteren bij jullie commentaar.
heb de jury dat namelijk horen zeggen, dat het gecorrigeerd moest worden, (toen zei ik nog tegen een teamgenootje naast me : ah, zie je, je moet terug naar draf en opnieuw aanspringen ) .. en vervolgens zei de jury dus iets waarvan wij toen alle 2 tegelijk dachten: oh,, huh, toch niet terug naar draf blijkbaar!

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 23:40

onze pony's zijn 7e geworden van de 14

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:09

Netjes allemaal van de pony's!

Nog een keer trainen en dan het NK, ben benieuwd! Overigens trianen wij het hele jaar behalven juli en augustus.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 13:45

:z Het team waar k iemand van groom moet 10 mei al om 9 uur! Lekker tijdstip..
Gelukkig is het niet heel ver weg, maar t zal wel weer lekker vroeg op stal worden :Z

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:12

Onze meiden, de hillegersberg kids junior zijn 3e geworden *\o/*
dus volgend jaar op naar de B poule.
17 mei en 24 mei zijn we weer van de partij in de a poule pony's en paarden.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:51

wij moeten 10 mei pas om 17.10 als laatste in de C-poule.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:16

hmm..
vanmiddag te horen gekregen dat een van onze carrousel ruiters niet mee kan rijden voorlopig (en dus ook niet zondag op t nk).
ze heeft door een vorig manege en carrousel paard een scheurtje in haar ruggewervel opgelopen. (paard maakte de meest idiote sprongen en is dus ook weg gegaan).

verder hebben we 'compenstatie' gekregen van de VCN en mogen we nu met 1 pony aan de start verschijnen zondag, betekend dat we nog 1 pony moeten wegwerken uit de groep (hebben er nu 2 tussen lopen)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 23:56

Zwitsal schreef:
hmm..
vanmiddag te horen gekregen dat een van onze carrousel ruiters niet mee kan rijden voorlopig (en dus ook niet zondag op t nk).
ze heeft door een vorig manege en carrousel paard een scheurtje in haar ruggewervel opgelopen. (paard maakte de meest idiote sprongen en is dus ook weg gegaan).

verder hebben we 'compenstatie' gekregen van de VCN en mogen we nu met 1 pony aan de start verschijnen zondag, betekend dat we nog 1 pony moeten wegwerken uit de groep (hebben er nu 2 tussen lopen)

jeetje, t zit onze groep ECHT niet mee.
vandaag weer een ruiter en een paard uitgevallen.
Paard heeft een hoefzweer..
Ruiter heeft vanmiddag een auto ongeluk gehad en ligt nu nog in het ziekenhuis.
gelukkig heeft ze alleen een beetje last van der heup, maar ik vind dat zondag meerijden misschien een beetje vroeg nog is voor der..
eerst goed genezen! straks overbelast ze toch en blijft ze last houden.

Inmiddels zijn we dan dus ook door onze reserveruiters heen en moet de hele groepsindeling enigszins overhoop gegooid worden.
Ook dus nu nog 2 ponies te veel..
hoop dat t nog goed gaat zondag op t nk maar de training vandaag ging niet echt lekker.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 00:17

jeetje meid wat naar zeg.