Manege Moleneind in Tilburg

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Claudienee

Re: Manege Moleneind in Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:59

Haha, cool Lachen
Ik ga ook naar bedje! Kusje

trouwens iemand uit onze les die altijd op padroega reed is nu weg omdat ze op niemand anders wil, en ze wist niet dat padroega al weg was.. Dus die is nu aan het kijken of ze ergens een paard kan leasen ofzo, zei dr zus Vork

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 23:01

Raar zeg Padroega is nu toch wel al ongeveer een week of 2 weg. Daarnaast vind ik het een beetje raar dat je weg gaat omdat je alleen op 1 paard wil rijden. Je weet dat dat niet echt mogelijk is op een manege..

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 09:48

Ze is nu al 2x op zaterdag niet meer geweest. Ze liep toen al naar de binnenplaats van 'padroeeeega!' Alleen vond ze dus toi-toi.
Ach, onze les is nu weer minder druk. Reed afgelopen zaterdag met 9 man, terwijl de les voor ons maar 3 man hadden...
Beetje raar dat de eigen paarden niet van 1 tot 2 rijden Scheve mond

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:12

Ik mis der wel ja.. Zij zijn groot en ik is klein!
Maar wel raar dat je idd van een manege afgaat als er een paard weg is.. Scheve mond Was dat charlotte dan? want die reed toch altijd op padroega?

Wel raar dat het idd zo druk is bij jullie in de les, terwijl de les daarvoor minder druk was!
Wanneer zou je trouwens naar Mistria gaan?

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 19:58

Nee dat was charlotte niet, die reed al een maandje of 2 op anke he Knipoog
Mascha was dat, zus van jessica die wss orita gaat kopen.. Die kwam zo onze les opeens binnenvallen en nu vertrekt ze plots weer Vork

Ben vanmiddag bij Misty geweest en het was echt helemaal super Lovers
Heb een paar foto's gemaakt die ik nu aan het uploaden ben Haha!
Caroline staat echt super met dr! Ze staat bij mensen thuis zeg maar, die hebben 14 boxen en super veel weidegang Lachen
Zit recht aan het bos in loon, dus die heeft het hardstikke naar dr zin! Ja
Ze stond helemaal te kijken toen we uit de auto stapten, en ik werd al helemaal besnuffeld, afgelebberd en gekroeld Lovers
T gaat hardstikke goed met dr gelukkig Ja
En ze zei als je nog eens wilt komen dan mail of bel maar! Lachen
Heb echt genoten Haha!

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 20:04

ben benieuwd naar de foto's Clau

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 20:05

Ben ze aan het uploaden! Lachen
Ze zijn alleen wel een beetje overbelicht helaas Verdrietig
Maar toch, ze is schattig Lovers

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 20:06

nou laat ze dalijk maar zien

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 20:38

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze zijn helaas een beetje overbelicht, maargoed Tong uitsteken
De onderste stonden we binnen en hoorde mevrouw de voerkar rammelen, tsja dan sta ja natuurlijk niet meer stil he Knipoog
Dit is de minst bewogen foto, opzich jammer, maar ach Knipoog

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:17

Nou heb je weer een goede reden om nog een keer terug te gaan Knipoog

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:18

Haha, ik heb zat redenen om zo snel mogelijk weer terug te gaan Schijnheilig

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:56

Annette, vertel, hoe was het nou op Annabel?! Haha!
Is ze net zo onrustig als anke ? Tong uitsteken Heb dr nog niet onder het zadel gezien maar wat ik van het longeren/afspuiten/uit de wei halen/wandelen etc gemerkt heb is ze niet zo koelbloedig Vork

En jen, gelukkig zijn wij helemaal niet bezitterig of gemeen ofzo Huilen van het lachen

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:52

Leuk zeg dat je bij Misty bent geweest! Kreeg net een mailtje van Tessy, waarin ze ook aanbood dat ik een keertje kon komen kijken! Haha! Dus dat ga ik binnenkort ook maar is doen, eerste even kijken hoe het met school loopt, heb toch wel behoorlijk veel huiswerk.. Tong uitsteken

Nou, Annabel ging goed! Zal even het hele verhaal vertellen:
Vroeg dus aan Chris of ik op Anke mocht, hij antwoordde nee, maar zei dat tie nog wel een ander paardje had staan. Dus ik met zadel en hoofdstel naar annabel toegelopen..
Flink beestje, lekker stevig en groot hoofd Tong uitsteken Maar wel vriendelijk Knipoog
Wilde de bak binnenlopen, ging aardig moeilijk want ze wilde al niet.. Tong uitsteken Toen we eenmaal in de bak waren wilde ze juist weer wel heel snel doorlopen. Tijdens het opstappen liep ze namelijk al weg Huilen van het lachen Nja, toen vroeg Chris dus of ik een zweepje wilde.. Ik zo: "huh is dat nodig dan?" , ja dat was nodig, dus ik een zweep gekregen. Eerste paar rondjes was ze lekker oplettend en actief enzo, wel meteen heel mooi en lekker nageefelijk enzo, dus dat was wel super! Maar na die paar rondjes werd ze inderdaad wat sloompjes dus was een zweep wel nodig! Knipoog
Nou toen draf, moest ik even mijn draai invinden want ze gooit heel hoog op en ze snijdt nogal de hoeken af + ze loopt niet graag op de hoefslag, maar dat kwam na een tijdje ook wel goed..
Toen galop, en ik dacht ik maak even een volte (want we gingen nogal hard van start) nou daar had ze dus niet heel veel zin in want toen we tijdens de volte de andere kant van de bak hadden bereikt had ze dus zin om even de andere kant in te gaan.. Dus maar geen voltes meer gereden toen ik erachter kwam dat ze helemaal niet zo hard ging als je haar gewoon los liet en gewoon door de hoeken liet gaan.
Ohja, ook nog aan het einde was ze ontsettend veel aan het hinniken naar een ander paard, haha Tong uitsteken Maarja gelukkig aan het einde pas want aan het begin kon ze zich dan nog goed concentreren Knipoog

Nja beviel me wel goed, dus volgende week weer Annabel! Haha!

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:05

Klinkt leuk annette Haha!
Wist niet dat ze al beleerd was, omdat ze als jaarling zot aan het doen was in de wei en achter een hek was blijven haken had ze dr been opengehaald Scheve mond
Dus toen was het voornamelijk die wond verzorgen en losgooien in de kleine bak Tong uitsteken
Maar ik ben heel benieuwd, denk dat ik snel maar weer eens mee moet rijden om te kijken Haha!
En tof van tessy dat je padroega mag bezoeken, op de foto's ziet het er heel goed uit Knipoog

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 23:00

Clau, was het zaterdag gezellig op de manege??
Ik zag je fietsen Tong uitsteken haha
ik zat in de auto Tong uitsteken

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 06:53

hey hey, ik heb weer een nieuwtje Tong uitsteken

mijn mentor moet voor school nog paarden kopen en nou ging ze moleneind bellen voor zirga, azot en wichita (de manege waar wij rijden met school mogen we namelijk niet pringen met de paarden en ik zei van dat dat met de paarden van moleneind wel kan)

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 07:52

nou, dat vind ik niet zon tof nieuwtje om eerlijk te zijn Vork

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 07:55

Weet trouwens wel zeker dat Christ ze niet binnen nu en december weg zal doen, want dan stopt ie er pas mee en dat zijn 3 paarden die nog superveel bereden worden, en hij dus gewoon nodig heeft want hij komt nu al paarden tekort.

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:38

Niet echt leuk nieuws idd (wel voor jou elvira Tong uitsteken ) .. hopelijk blijven ze dan nog even hier! Moet idd ook haast wel ..

Pff wat heb ik het druk met school zeg.. echt te veel huiswerk gewoon! Scheve mond
Nja vandaag vrij dagje, dus dan maar even huiswerk bijwerken. Tong uitsteken
Wanneer kom je weer op woe rijden clau?

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:17

nou ik vroeg dus aan mijn lerares wanneer ze dan zouden komen en toen zei ze liever vandaag nog als morgen Tong uitsteken maar ik heb er verder nog niks over gehoord of ze al heeft gebeld ofzo.

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:19

nu snap ik je smsje clau!! ik zag vanmiddag op school!!
maar dat is idd geen leuk nieuws!! Boos! ik denk idd dat ze zowiezo niet weggaan voor december! zolang de lessen nog lopen!

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:54

Hoop het ook niet nee!
Maar waarom eigk de manegepaarden, je kan toch beter een gewoon ander paard kopen? Manegepaarden zijn wel lekker manege he Tong uitsteken
Nja hoop maar dat ze niet te vroeg weg gaan dan.. Scheve mond

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 07:57

nou omdat onze lerares een bepaalt bedrag heeft gehad om paarden te kopen voor school en ze moeten kunnen springen nou dat gaat zeker lukken met de paarden van moleneind!! dus omdat die paarden niet al te duur zullen zijn gaat ze voor die

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:10

nou, ik heb zirga nog nooit zien springen, maar ik verwacht er niet al te veel van ROFL
liever vandaag als morgen, dan denk ik dat jullie zeker nog tot december moeten wachten dus reken er maar niet op Knipoog
die paarden zijn trouwens ook allemaal nodig met elke onderlinge wedstrijd, en ik start L1 26 oktober met azot, al is het het laatste wat ik doe Tong uitsteken

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 13:41

haha ja.. clau, gingen we morgen nou nog naar de manege??? Tong uitsteken na school Tong uitsteken