Starnmeer Westernbokkerstopic deel 2!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

essiedepessie

Re: Starnmeer Westernbokkerstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 09:55

Gewoon neerzetten, hij is t allemaal wel gewend ook! Ik heb morris vaak laten staan ook, dan ging ik op t bankje zitten en zette ik hem vast naast de spuitplaats zegmaar.... Een beetje geduld mogen ze wel hebben.

B_a_b_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:10

marjolijn81 schreef:
ik lees gewoon mee! heb niet zoveel veel te vertellen? iemand gister nog miss billy jean jackson in actie gezien?

ja ikke! ging super goed....alleen adviseer ik je wel om springschoenen aan te schaffen ze tikt huul erg aan.....................

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:26

(marjolijn wapent zicht) met het gevaar 1.000.000 meningen te krijgen ga ik de vraag hier toch stellen....(nu maar hopen dat er geen agressieve bokkers meelezen) heeft iemand hier verstand van springschoenen en maten? oftwel wat kunnen we het beste om billy jean haar voetjes doen ivm aantikken?

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:31

Tja.. dat wisselt, de een is heel tevreden over die no turn bellboots van pc, maar easter krijgt daar weer wondjes van.

Ik heb van harry's horse maar wil die no turn boots... omdat ik de pasvorm zo mooi vind.

Denk dat jij wel een L mag van die pc, want S is voor bailey al klein... en M was goed voor gibson.

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:32

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:33

Haha Mar, gelukkig zijn wij onderling niet zo agressief en is dit de ideale manier om dit soort vragen te stellen (doe ik toch ook de hele tijd). Ik kan je alleen niet helpen met deze vraag haha!

Thanks Es, ik zal nog wel vaker met dit soort dingen komen hoor :D.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:37

Marjo, die heb ik dus, maar het probleem met die dingen is dat ze erg snel kapot gaan, want met spinnen etc gaan de klittebandjes snel kapot.... Vandaar die PC's...

San, we kunnen we gezellig wandelen van t weekend als t een beetje goed weer is. Morris vind het in zijn eentje best spannend namelijk! haha... gisteren even rondje om geweest!

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:42

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:44

Skidboots zijn voor de achterbenen, als je sliding stops wilt gaan maken.

Bellboots zijn ter bescherming van de kroonranden op de hoef van je paard.

Combo boots zijn beenbeschermers waar de bell boot aan vast zit.

Je moet even kijken wat voor je paard werkt. Sommige paarden krijgen wondjes in de kootholte van bell boots of combo boots. Ze zijn prijzig, en gaan soms heel snel stuk.

Als je paard achter strijkt, zou ik een paar strijklappen voor achter doen. Je kunt ze van hetzelfde merk krijgen als de flapjes die wij allemaal op stal voor de voorbenen gebruiken. En als je tegen Norbert zegt dat ze strijkt kan hij er met beslaan/bekappen rekening mee houden, en haar achtervoeten zo neerzetten dat dat een stuk minder wordt.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 28-10-09 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:45

thaks trudy...als snap ik strijken niet. ze tikt met achter voor aan volgens mij (rien correct me if I am wrong)
ik heb voor de voorbenen ook pc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:46

@Marjolijn: Skidboots gebruik je als je fanatiek gaat fencen :) Wel handig om aan bell boots te denken, ze tikt echt ontzettend aan! Was dat ook al zo voordat ze die hoefzweren had?

@Sandra: Het is gewoon even wennen voor hem. Gewoon geduld hebben en volhouden. Hij is nog jong, dus het is niet gek dat hij het saai vind om vast te staan :Z Hij gaat veel liever lol maken :D

(Mogguh trouwens iedereen :+ )

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:47

hi beau..misschien deed ze het wel eerder maar toen had ze nog geen ijzers voor, alleen achter.. sinds ze voor ijzers heeft horen we het...wat voor bescherming raad jij aan dan?

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:48

@san: billy stond ook eerst te drammen toen ze vast stond...is ook vanzelf overgegaan. al is ze ook al wat ouder natuurlijk. ik heb haar gewoon paar keer vast gezet en bij blijven staan en steeds wat verder. ik moest alleen wel stokje gebruiken omdat ze eerst de spaanse pas deed als ze geen aandacht kreeg...

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:49

Ze tikt voor aan marjo, dus dan moet je bellboots.

Strijken is wanneer ze met de achterbenen tegen elkaar aan loopt, dus een beetje smal loopt, waardoor ze wondjes aan de binnenkant van haar benen krijgt, maar die heeft ze niet.

Anoniem

Bell boots, deze zijn specifiek tegen het aantikken ontwikkeld :j Wil je anders even die van mij lenen om uit te proberen? Ik heb nog nylon van Harry's horse in mijn kastje liggen.

Cassidy

marjolijn81 schreef:
thaks trudy...als snap ik strijken niet. ze tikt met achter voor aan volgens mij (rien correct me if I am wrong)

Begrijp ik nou goed dat je een paard hebt dat met de achterbenen de voorbenen aantikt, en zo het risico loopt op een balbetrapping, of dat ze met haar achtervoeten de voorijzers er onder vandaan trapt? Norbert kan ook daar wat aan gaan doen, door de voorbenen anders te bekappen zodat ze het voorbeen sneller weg kan zetten.
Bell, combo, skid boots gaan niet helpen om balbetrappingen te voorkomen.

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:50

@es...ow wat ben ik ook een leek soms, thanks! ze had wel wondjes voor (mok achter) dus idd van achter naar voor. dus we gaan voor de bellboots....dat is stap 1 (skid komt dan ooit wel hihi) okay nu nog even puzzelen welke. Ik zie van neopreem en van rubber. iemand daar verstand van?

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:56

Kijk eens naar die no turn van PC.... en van classic equine hebben ze ook mooie.

en je kan inderdaad nog wel aan norbert vragen, maar splash bijvoorbeeld tikt ook altijd heel erg aan, sommige paarden doen dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:58

Je bent in principe met allebei goed af hoor, persoonlijk vind ik neopreen wat fijner dan rubber. Nadeel van rubber is alleen dat als ze erop gaan staan dat het sneller scheurt onder het gewicht.

B_a_b_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:04

marjolijn81 schreef:

ja ze tikt met haar achterhoeven haar voorhoeven aan..dus strijkt niet..

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:05

Ladies, even heel wat anders: bij de V&D hebben ze het Lama spel in de aanbieding :D .

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:08

Miss_Montana schreef:
Bell boots, deze zijn specifiek tegen het aantikken ontwikkeld :j Wil je anders even die van mij lenen om uit te proberen? Ik heb nog nylon van Harry's horse in mijn kastje liggen.

mag ik die proberen vanavond beau? thanks!

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:09

Cassidy schreef:
marjolijn81 schreef:

Begrijp ik nou goed dat je een paard hebt dat met de achterbenen de voorbenen aantikt, en zo het risico loopt op een balbetrapping, of dat ze met haar achtervoeten de voorijzers er onder vandaan trapt? Norbert kan ook daar wat aan gaan doen, door de voorbenen anders te bekappen zodat ze het voorbeen sneller weg kan zetten.
Bell, combo, skid boots gaan niet helpen om balbetrappingen te voorkomen.

thanks trudy....klinkt erg ingewikkeld zo. maar ze trapt haar ijzers niet af, ze tikt soms aan....ik check ook wel even met norbert...thakns!

B_a_b_e

San1978 schreef:
Ladies, even heel wat anders: bij de V&D hebben ze het Lama spel in de aanbieding :D .

jaa koooppppeeennn............!!!

marjolijn81

hahah leuk he!!