mening over manege : hippisch centrum "de Delft"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Watermeloen

Re: mening over manege : hippisch centrum "de Delft"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:17

Ik heb mn proefje ook gehaald, 3e zelfs met 222 :) Op naar de f5 :j

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:01

Ik ook m'n proefje gehaald, was 5e met 215 :) En had theorie 0 fout :D
Op naar de F11 :D

Vond zelf m'n proefje niet erg goed gaan! Wantos vond het errug eng alleen in rijhal 3, dus hij was echt super gespannen!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:18

Wat goed allemaal!

Dat Wantos zo gespannen was kan een nadeel zijn van het feit dat er (volgens mij zo goed als) nooit meer met manege paarden in rijhal 3 wordt gereden en dit voor nieuwe paarden een compleet nieuwe omgeving is.. Of zeg ik nu iets raars?

Heb je trouwens foto's? :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 00:13

Kom er nu pas achter dat dit topic wel heeeel actief is! haha!
Rijd helaas niet meer op De delft, kost helaas aardig wat! :(
Staan de paarden al op het land? En hoe gaat het met Kazan?

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 10:50

Pony's staan geloof ik wel al op het land, net als de eigen paarden, alleen de manege paarden nog niet.. helaas..

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:57

@K_im; jaa idd, die bak word nu volgens mij alleen nog maar gebruikt voor losrijden van privepaarden enzo! Echt jammer, want die paarden zijn het dus echt niet gewent (had ik trouwens met Royal ook heel erg int begin!
Kga denk ik voor volgende wedstrijd ff een privelesje rijden in rijhal 3 met Wantos, kijken of het dan wat beter gaat!

Ik heb wel foto's, zal er vanavond even een paar posten! :D

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:55

Op wie wil je je volgende wedstrijd gaan rijden?

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:43

Weet nog niet precies, maar iig óf op Royal óf op Wantos haha :) Maar miss ben ik eind juli op vakantie, dus dan kan ik niet meedoen met die wedstrijd en in augustus is geen wedstrijd.. Dan wordt het pas weer september!

Hier wat foto's van de wedstrijd met Wantos :) De momentjes dat ie nog beetje ontspannen was :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:59

die laatste is wel erg mooi :D
1 tip; probeer meer op je zit te rijden ipv op je teugels :)

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:06

@Lizzyy; Thanks! Jaa normaal doe ik dat wel, maar hij was zo gespannen dat ik hem goed bij me moest houden enzo! Hij wilde steeds van de hoefslag af springen.. En dan raak ik zelf ook gespannen (ben altijd al beetje gespannen met wedstrijd) :P Dus vandaar.. xD

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:50

ziet er netjes uit hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:00

Wauw mooie foto's die van Wantos! Denk dat het trouwens ook extra lijkt alsof je op je handen rijdt doordat je je handen niet rechtop houdt :) En ging hij echt zo hard als dat het eruit ziet? :))

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:30

Dankjulliewel! Jaa, ik heb echt van die vervelende pianohandjes en het lukt maar niet om ervanaf te komen :P Tijdens de lessen gaat het wel beter, maar tijdens wedstrijd vergeet ik het vaak gewoon (door spanning denk ik..) en dan vooral alst paardje niet helemaal meewerkt hihi!

Hij ging niet echt super hard ofzo, maar moest hem wel wat bij me houden :P

Heb maandagavond trouwens een buitenrit om heb gemaakt (met de carrouselgroep), echt super leuk, hij was heel braaf :D

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:06

ach.. het zal nooit perfect gaan toch ;) Helemaal niet een eerste wedstrijd op een paard! Volgende keer weet je gewoon extra waar je op moet letten!

Wat leuk!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 15:17

Eindelijk weer eens gereden. Zat eigenlijk op Kapitein, maar wilde de eerste keer (op de Delft dan) liever op een paard waar ik me wat zekerder op voel. Kapitein kan nog wel eens kijkerig zijn en dat is normaal gesproken geen probleem, maar wilde even wat meer zekerheid nu. Dus geruild en op Watson :) Opstijgen was eh.. niet leuk. Maar het rijden zelf ging erg fijn, voelde goed en gaf me weer wat zelfvertrouwen. Volgende keer gewoon weer op Kapitein maar. Ik vind Watson ook erg leuk en hij kan ook zeker erg leuk lopen, maar een lesgenootje is helemaal gek op 'm en vind het voor haar een beetje banketstaaf als ik er ook steeds op wil :') Af en toe afwisselen zal ze hopelijk geen probleem vinden.. Kapitein is ook leuk :D (wat stijver maar ach :') )

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 14:52

Fijn Kim dat het goed ging :D
Pianohandjes zijn lastig Chann, heb er soms ook last van :=

Ben even niet op bokt geweest, beetje rotweekje achter de rug (Nijn lag dood in haar hok, heb het er flink moeilijk mee ;( ) en vandeweek injectie in me enkel gehad, dus ook even geen paardrijden voor mij :( maar nu rustig aan doen (poging tot) en dan weer snel op miek :D heb me net trouwens opgegeven voor een crossytraining, 4 Sept mogen we :D

Watermeloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 16:56

Wat zielig van je konijn MieLo, weet je ook of ze wat had of niet? Sterkte iig! Gister niet kunnen rijden, jammer helaas, mn kat had opeens een vechtabces, dus naar de da toe en moest naar familie toe... Wel lekker ingehaald vrijdag, op Lady :) Was er nog wat gebeurd op de manege?

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:30

hoe gaat het nu met je kat?
Denk zelf een hartstilstand, ze zou begin Aug 9 jaar worden, dus was al aardig oud.
Ook was ze nu niet 1 van de dunste := (lees; flink verwend, kont en kin vel :') ),
maar ze lag met stro in haar bek en haar ogen nog open, dus ze heeft niet geleden denk ik.
Schrok wel erg, want kwam thuis (was bij me vriend) en toen vond ik haar dus dood in haar hok, totaal niet verwacht en heb haar toch 8 jaar gehad ;( maar ze heeft het in ieder geval errug goed gehad hier :=

edit: Wat is Lady enorm veranderd trouwens :wow:

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:20

Aaah, wat zielig van je nijntje :( Sterktee!

Ik had zaterdag weer lekker op Roy gereden. Hij moest eigenlijk in de les voor mijn les rijden, maar hij had heel raar gedaan toen ze de stal ingingen (halster kapot getrokken, gek gedaan..), dus toen ging dat meisje op een ander paard rijden. Bij mij was Royal erg braaf en ik had lekker gereden :)

Heb donderdag gesprongen met m'n verzorgpaardje voor de eerste keer! Ging heel goed, we hebben ongeveer 1.20 meter gesprongen!! http://img197.imageshack.us/img197/8076 ... kopieh.jpg

Watermeloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:10

Het gaat gelukkig weer goed met mn kat. :) Ze werd deze week ook steeds dunner en at amper, dit komt omdat ze dus pijn had. Ik vond haar zaterdag morgen met een bult aan de rechterkant aan dr hoofd: http://i304.photobucket.com/albums/nn18 ... /003-1.jpg. Bij de dierenarts heeft ze antibiotica en pijnstilling gehad, en daarna hebben ze het open gesneden zodat de troep eruit kwam. Nu is het allemaal nog een beetje dik en dr 1e oog kan nog niet helemaal open, maar ze ligt al lekker de hele dag buiten in het zonnetje en eet ook weer; een hele verbetering dus! Hier een foto waar je ziet dat dr oog dicht zit. http://i304.photobucket.com/albums/nn18 ... ue/012.jpg

Was er nog wat in de les gebeurd Chantal?

FamkeKolinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 09:55

Fijn dat het met je kat weer de goede kant op gaat Kim.

Wat sneu van je konijn Lotte

Hier ook geen gezellige week achter de rug. Vorige week woensdag is de topper van mijn dochter overleden. |( Oety heeft dr ogen dicht gedaan en niet meer open. Gelukkig een lijdensweg bespaard maar ondanks haar leeftijd (krasse dame van 23 jaar) hadden we gehoopt toch nog een tijdje te kunnen genieten. Die kleine meid is onttrostbaar natuurlijk. Ze heeft Oety voor haar 4e verjaardag gehad en het waren echt 2 handen op 1 buik. Ze heeft leren rijden op Oety en 5 jaar lief en leed gedeeld. Voor Laar is dat natuurlijk een heel mensenleven.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 17:00

Wat sneu ;(

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:06

arme oety ;(

FamkeKolinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 08:04

Wie doet er zondag nog mee aan de F proefjes of zijn we dan al op vakantie? Die kleine meid van me doet mee. Hopelijk haalt ze de laatste keer voor de F5 B. Dan kan ze in de trainingsweek waaraan ze mee doet de F6 A doen.

immanuel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 13:20

Ik kan niet want ik moet werken.... ;)