Wie rijden er carrousel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rachelle302

Re: Wie rijden er carrousel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:50

Mijn zusje rijd in de C-poule bij de pony's, dit jaar gestart!
Die hebben over 2 en halve week alweer nk! :)

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:51

ik lees net op bokt dat er op de capelse manege een paard overleden is aan rhino. echt heel naar zeg.
betekend dit dat ze nu misschien niet aan het NK mee kunnen doen omdat de paarden het terrein niet af mogen.
er staat dat de quarantaine tijd 4 weken is.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:56

Was geen manegepaard ;) Overigens zijn het er volgens mij 2.
Weet niet aan welke poule de Capelse mee doet?

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 18:10

ik ook niet maar weet wel dat 17 mei daar de A-B pony's wordt gereden.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 18:13

Dat gaat denk k wel door hoor, dat is pas over 5 weken. Volgens mij mogen er de komende 2 weken nog geen andere paarden komen, maar daarna is alles weer 'veilig'. Na deze 2 paarden zijn er ook geen nieuwe gevallen bijgekomen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 21:27

De Capelse manege doet zowel met de paarden als met de pony's mee in de A-poule.
BTW: gisteren in de veearts langs geweest voor de Rhino, weet nog niet wat de uitslag is. Het is morgen twee weken geleden. Het zieke paard is inmiddels alweer een week koortsvrij. Dus grote kans dat we volgende week weer gewoon 'open' gaan ;)

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 21:39

Lous schreef:
De Capelse manege doet zowel met de paarden als met de pony's mee in de A-poule.
BTW: gisteren in de veearts langs geweest voor de Rhino, weet nog niet wat de uitslag is. Het is morgen twee weken geleden. Het zieke paard is inmiddels alweer een week koortsvrij. Dus grote kans dat we volgende week weer gewoon 'open' gaan ;)

dat zou super zijn!!!!! ga voor jullie duimen.

Ik weet hoe erg rhino is werk bij de politie amsterdam en bij zulke berichten komt die nare herinnering aan de rhino uitbraak bij ons politiepaarden wel weer even boven.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 12:26

mijn lieve carrousel paard, 'mijn' ventje, is afgelope donderdag naar de slager gegaan..

behalve dat ik er flink verdrietig van ben, hebben we dus over 6 dagen een wedstrijd, en ik zit zonder paard..
t zit de groep niet echt meer, een van de andere paarden is tegelijkertijd met die van mij weg gegaan.. een aantal andere lopen nog niet goed..
ik vrees dat de 19e niet onze beste prestatie gaat worden..

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 13:05

Zwitsal schreef:
mijn lieve carrousel paard, 'mijn' ventje, is afgelope donderdag naar de slager gegaan..

behalve dat ik er flink verdrietig van ben, hebben we dus over 6 dagen een wedstrijd, en ik zit zonder paard..
t zit de groep niet echt meer, een van de andere paarden is tegelijkertijd met die van mij weg gegaan.. een aantal andere lopen nog niet goed..

jeetje meid wat naar. sterkte voor jou en je team.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 13:38

borrie01 schreef:
Zwitsal schreef:

jeetje meid wat naar. sterkte voor jou en je team.

Getsie, fijne toestand zeg :(:)
Hopelijk komt het snel alsnog goed.

De Capelse is rhino vrij verklaard. Vanaf aanstaande zondag is alles weer bij het oude. :D

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:46

pfff groep 3 moet bij ons eerst rijden in schoorl.. Had liever de 2e gehad.!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:16

nog meer mensen vandaag wedstrijd gereden in nieuwe wetering?

Wij (Manege Beukers team) wel en t was een super leuke dag!!
doe proef ging naar mijn idee niet heel geweldig en minder goed dan de vorige keer, maar toch nog 66 punten en 6e geworden!! (van de 8 paarden teams). Super tevreden dus.
( dit eerste seizoen rijden we vooral om lekker te wennen, te kijken naar andere teams en ons doel is niet als laatste te eindigen :P dan zijn we blij)

Mn nieuwe carrousel paard deed t in de groep ook geweldig...
Onder t zadel is ie heerlijk koel in zn koppie en kijkt ie nergens van op..
alleen er voor en erna (als je dus ernaast staat) is t nogal een drukte makertje..
Terug moest ie ook als eerste de wagen op en dat vond ie geloof ik niet leuk.. hij ging enigszins door t lint en na 5 minuten worstelen hebben we eindelijk met zn 2en zn hoofdstel afgekregen en zn halster weer om.

Ik vond dat de jury t erg leuk deed en de manege had het allemaal super geregeld.

Al met al een geslaagde dag!

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:22

Ik heb daar ook gisteren wedstrijd gehad.
Wij (Zilfia's Hoeve pony's) waren 4e van de 5. Ik was best tevreden. Veel van de kinderen zijn dit jaar nieuw en nog er jong. De jongste ruiter is 8 jaar. Ik had verwacht dat het minder goed zou gaan, omdat het natuurlijk wel spannen enzo is voor de nieuwe ruiters. Het was alleen wel een erg lange dag. We moesten om half 6 opstaan en waren pas 's avonds laat thuis. Maarja het was wel erg gezellig. :)

Ik vond echt dat het veel beter was geregeld dan de jaren hiervoor. De manege is ook veel mooier geworden. Gelukkig was het ook erg lekker weer.

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:32

Ook wij waren er weer bij!
Wij waren met onze groep 1e geworden! :D :D super resultaat dus!
Andere groepen van onze manege waren (als ik 't goed heb) 8e en 5e geworden!
2 van onze paardjes hadden nog een keer extra meegelopen!
Maarja, ze deden 't wel super tussen de paarden van die andere manege!

Voor ons ook een geslaagde dag! :)

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:02

Wij gaan zondag naar Nijkerkerveen. Ik moet om half 6 op stal zijn PFFFF, we vertrekken om half 8

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:22

op t NK moeten wij STARTEN om 7.50 ...
dat wordt pas vroeg opstaan ^^

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:10

Wij waren er ook en zijn eerste geworden bij de pony's!
Rachelle302 schreef:
2 van onze paardjes hadden nog een keer extra meegelopen!
Maarja, ze deden 't wel super tussen de paarden van die andere manege!

Dat was geloof ik precies de groep voor ons, want toen reden wij in de inrijring en toen liep het wat uit.

Onze kids gaan volgende week naar Nijkerkerveen, moeten ook erg vroeg, geloof dat wij om 8 uur vertrekken.

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:04

hallo allemaal!

misschien dat jullie mij kunnen helpen? wij hebben over een tijdje weer een onderlinge carrouselwedstrijd op de manege.. maar nu wil ik dus een leuke proef in elkaar zetten.. maar vind het lastig om figuren te vinden, weten jullie misschien een paar leuke figuren die ik kan gebruiken voor onze proef?

Alvast bedankt!

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:10

Je kan misschien de vlinder, de molen en het ruiterkruis proberen. Dat zijn (vind ik) best leuke figuren.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:23

en de dubbele tourniquette, the love parade, achterwaartse acht,geritste slangenvolte,van hand veranderen met doorbraak.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:25

balen balen balen

zo vlak voor het NK zijn er 2 van onze goeie paarden kreupel.
gelukkige hebben we wel wat reserve paarden.
maar toch er zijn wel 2 mensen die niet op hun vaste paard zitten.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:57

vervelend borrie!
bij ons zit t ook niet echt mee met de paarden..
wij hebben nu nog 2 pony's mee lopen omdat er 2 paarden kreupel zijn.
en 2 paarden (die van mij en die van een van de kopruiters) zijn laatst verkocht ('ingeslapen'). Dus wij moesten ook ineens van paard switchen.
Afgelope zondag kwam een van de paarden ook van de wagen af met een wondje op t achterbeen, gelukkig zag t er erger uit dan t was (bloed gelijk zo erg), t zat wel net onder t randje van de peesbeschermer maar gelukkig liep dat paard nog goed.
We hopen nu dat er niet meer paarden kreupel gaan lopen, en dat we hopelijk de pony's er over 2 weken weer uit hebben maar ik denk van niet.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:15

wij vonden trouwens de ploeg die 2e is geworden bij de pony ruiters (de 1e hebben we niet gezien) echt super leuk!!
jullie hadden echt een hele leuke proef en hele leuke bijpassende muziek erbij..
wij zaten aan de kant te kijken en zeiden tegen elkaar dat wij daar nog wel wat van konden leren :D

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 18:23

Balen als je stukke paardjes heb! :(:)

Wij hadden afgelopen zondag met inrijden een paard wat er kreupel uit ging, maar wij hadden gelukkig meer paarden mee dus kon gewoon een voor ons bekend paardje meelopen! :)
Gelukkig duurt het nog even voordat wij NK hebben, dus hoop dat onze paarden 't dan gewoon allemaal doen!

Mijn zusje heeft zondag NK! Eerste NK voor hun, zijn net dit jaar begonnen! Ben benieuwd! :D

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 08:36

Heyyyyyyy ik meld me ook….

Ook ik heb zondag meegereden en wij waren de ploeg met zoveel pech.
Ons eerste paard kwam nogal gewond de vrachtwagen af en tijdens de proef bleek ook een manegepaard kreupel te lopen dus moesten we stoppen. Was echt jammer want we begonnen echt heel erg goed! (Het ‘gekke’ is dat het betreffende manegepaard vrijwel direct erna weer goed liep; ze liep dinsdag alweer mee in de lessen (maandag heb ik haar even rust gegund) dus we denken dat ze een soort kramp had gekregen omdat de dieren het verre reizen nog niet zo gewend zijn)).

Dankzij de lieve gebaren van Monique van manege Waarland hebben we uiteindelijk 2 paarden van hun geleend en konden we toch onze kunsten nog vertonen; heel leuk natuurlijk!

Wij zijn 4e geworden en toch best netjes met 2 paarden in de groep die onze paarden en oefeningen natuurlijk helemaal niet gewend zijn!

Wij moeten na jullie, Zwitsal, op het NK, als 2e om 08:15 uur starten….pfffffffff