stal Verboon in Schipluiden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_x_Vace_x_

Re: stal Verboon in Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 14:14

er kwamen ernstige infecties erc bij kijken bepaald niet iets om te licht over te denken hoor leverbot

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:43

Hmm raar hoor weet jan dit?
En de rest van stal?
Vind dat wel belangrijk....

Naja waarschijnlijk komt vant weekend toch de vee arts voor Lor dan komt der meteen een bloed onderzoek... Clown

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:56

Vin dat je wel gelijk hebt melis dat er best wel een briefje etc. opgehangen mag worden...

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 10:54

Lor loopt al iets beter Go jij! Go jij!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 13:02

vrijdag 17-10-2008
ze heeft vandaag ook naast haar bed gestaan.

ze heeft sinds vandaag een pomp op haar buik voor het vocht en voor vuil. die maakt de buik schoon. die blijft voorlopig een tijdje zitten die pomp op haar buik.

ze heeft erg veel pijn in haar buik. ze zouden dat pompje voor de pijn gaan verhogen, maar dan wordt ze wel wat slaperiger. maar dat vond bettine niet erg.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 13:05

Even iets over briefjes en Leverbot.
Er hangen geen briefjes omdat waarschijnlijk alleen Flurk hier last van heeft. Omdat ik Flurk zo sloom vond heb ik bloed laten tabben en kwam dit eruit.
Als je paard dus Leverbot heeft merk je dit aan het gedrag en ga je vanzelf de DA bellen toch?
Je kan wel briefje ophangen maar dan veroorzaak je mogelijk paniek en daar komt bij de paarden staan nu op stal ze lopen dit op in het weiland.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:13

Nee het gaat er om dat ik en San al weken lopen te kwakkelen met loran dat ze in eens ontiegelijk veel inviel en ze raar in der vacht zat.
Wij dachte dat het zou komen dat er gewoon te wijnig voeding in het gras zat want dat was eind van het seizoen dus ze zoude al bijna naar binnen komen.
Nu voeren we der als gekke bij en is ze wel weer aangekomen maar ja wij hadde toch onze vraagtekens.
Nu ligt het bij ons wat moeilijker omdat het niet ons paard is en dat allemaal weer via de eigenaresse gaat en het contract...
Maar ja nu gaat er bij ons toch ook een lampje branden van misschien is dat het wel of heeft het er iets mee temaken ja je weet het niet....

En hoezo paniek?
Iedereen staat daar met ze beesie en vind dat ze daar wel van op de hoogte moeten zijn persoonlijk.
Mocht er wat met hun paard zijn en ze weten niet hoe of wat is dit wel iets om over na tedenken want er loopt wel een paard op stal die er mee rond loopt.
Waarom zou er paniek uit breken het is maar hoe je het bekijkt mensen kunnen er dan rekening mee houden ze weten er van en klaar.

Als ik dit eerder had geweten zou ik er meer bij stil gestaan hebben dat Lor dit waarschijnlijk ook kan hebben.
En had ik eerder actie kunnen ondernemen.
Het is niet mijn paard niet mijn eigendon maar zo zie ik het wel en als er zo iets op stal is wil ik dat gewoon weten ook als een ander paard iets had gehad gewoon voor de zekerheid mocht het wel erg besmettelijk zijn of wat dan ook.
Als een paard een raar plekje heeft ga je ook niet meteen uit van het ergste...
Terwijl er misschien 10 stalle naast mij een paard met 1 of andere ziekte staat waar niemand wat van af weet...
Als je dat weet en je ziet zo iets dan gaan de alarm belle meteen af terwijl als iedereen lekker ze mond houd denk jij misschien ow dat gaat wel wel en uit eindelijk breekt het wel door bij je paard en ben je te laat...

Kijk maar naar San der ouwe paardje...

Maar goed.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:24

@Miran
Dit hoofdstel bedoelde ik 165 euro alleen maar goed.
Je hebt ook zilvere gespen wit onder legt zwart bruin enz
Heb nu maar ff snel een plaatje gepakt. Huilen van het lachen
Afbeelding

MirandaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:24

is inderdaad een gaaf hoofdstel. Heb er nu ook een waar ik super blij mee ben. Heb hem net helemaal ingevet.
Foto's zijn ook wel gaaf geworden. Heb nu bewijs dat ze af en toe een rodeo weggeeft!

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:59

Ja hijs mooi he ag wie weet ik wil zo veel maar heb nu geen ene stuiver betaal me helemaal scheel aan die knol Clown

Kan je ze niet op bokt zette nu ben ik wel nieuwschierig Haha!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 19:44

http://www.paardenkliniekgarijp.nl/index.html
Hierboven de link waar je alles kunt lezen over LEVERBOT!
Als je het artikel leest zul je begrijpen waarom er dus geen briefjes zijn opgehangen.
Echter nu jullie beweren dat jullie paard afvalt en sloom is kan een bloedonderzoek daar natuurlijk bij helpen.
Maar dat ligt voor jullie nogal gecompliceert omdat het een leasepaard is? Lijkt mij dat je het toch graag wilt weten?
Leverbot is NIET BESMETTELIJK maar het kan een ieder OVERKOMEN!
En ja als je oversteekt en je kijkt niet uit kun je ook plat gereden worden en niemand die je dat toch ook elke keer verteld of briefjes ophangt?
Krijg gewoon al spijt van dat ik hier openlijk over gesproken heb want begrijp dat ik nu een schuldgevoel moet krijgen van jullie?
Bedoelde het gewoon goed hoor.
Dit is trouwens het laatste wat ik er nu nog over kwijt wil.
En dan nu weer een ander onderwerp.
We houden het gezellig Haha!

MirandaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:43

Gelijk heb je wel een beetje hoor lida. Al die onrust voor niets is ook niet nodig. Aan de andere kant is het voor anderen soms wel handig om te weten. Gaat het nu wel beter met Flurk?

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:43

Dat bedoelde ik ook niet zo lida alleen ben ik van mening dat ze dit wel bekent hadde mogen maken vanwege de rede die hier boven staat.
En ik wil je al helemaal geen schuld gevoel aan praten maar iedereen staat daar met ze beesie en vind dat ze er welicht van op de hoogte gebracht mochten worden.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:44

Teminste ik had het wel graag willen weten...

Ga nu ff pirates of the Caribbean kijken Cool

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:33

San en ik gaan daalijk op de scooter naar tentenkamp ROFL
Whahaha dat is moeilijk ver maar goed we komen er wel ROFL
Dit word echt lache echt weer wat voor ons als pa en ma ons niet brengt nah doen we het toch lekker zo zal ons een worst wezen he San ROFL
Mijn god ik heb daalijk echt auw in me kont van het rijden ROFL

MirandaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:45

en nog wat gekocht meiden?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 18:53

x_Mliss schreef:
San en ik gaan daalijk op de scooter naar tentenkamp ROFL
Whahaha dat is moeilijk ver maar goed we komen er wel ROFL
Dit word echt lache echt weer wat voor ons als pa en ma ons niet brengt nah doen we het toch lekker zo zal ons een worst wezen he San ROFL
Mijn god ik heb daalijk echt auw in me kont van het rijden ROFL

en heb je de scooter afgeladen of heb je niks gekocht?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 18:58

miran_indra schreef:
Gelijk heb je wel een beetje hoor lida. Al die onrust voor niets is ook niet nodig. Aan de andere kant is het voor anderen soms wel handig om te weten. Gaat het nu wel beter met Flurk?

Ik weet nog maar ruim 1 week dat paarden dit kunnen krijgen.
Zal je zeggen dat als ik Flurk volgend jaar nog heb hem hier dus ook preventief tegen ga ontwormen want zoiets wil ik niet nogmaals meemaken.
Door Flurk is Jan zich hier wel bewust van geworden en zien wij dit samen als een leermoment.
Hoe hij er volgend jaar mee om gaat weet ik niet.
Ook ga ik op een andere manier gewoon ontwormen.
De dierenarts gaat adviseren om een mestonderzoek te doen en aan de hand van deze uitslag je wormpasta te gaan gebruiken.
Dit onderzoek kunnen ze zelf op de kliniek dus is relatief goedkoop.

En met Flurk gaat het volgens mij wel goed.
Zijn mest is nu al 3 dagen achter elkaar redelijk normaal en hij lijkt minder sloom.
Hij is zelfs erg lief want deze week heeft hij een extra verzorger (een jong meisje van 13)
En daar doet hij best aardig tegen.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:32

Nou het valt mee ik heb 1 euro star rijbroek roze gekocht hele leuke deze wou ik al een tijd geleden maar ik haat rijbroeken kopen...
Maar nu moest het wel echt!
Maar goed koop liever wat leuks voor Lor...
Dan voor me zelf...
Maar heb nog wel een leuke gezien 1 beige met een roze lijntje der in steek zakken en een leren zitvlak kon niet kiezen dus mits kan ik wat bij mama spekke Tong uitsteken ROFL

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:33

Lida dat meisje is wel heel lief voor flurk zeg.
Zag der vandaag stond echt de hele tijd te knuffele met hem en was aant stappe en aan het slingeren en aan het kroele super lieve meid volgens mij. Haha!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 19:19

zaterdag 18-10-2008
bettine heeft nog altijd veel pijn en ze is nu eerder moe door de medicijnen.

zondag 19-10-2008
bettine eet nu meer vast voedsel, is van alles wat en kleine beetjes. ze krijgt nog wel altijd sonde voeding.

ze heeft vandaag 1 uur op een stoel gezeten.

maandag 20-10-2008
er zijn vandaag 3 drains er uit gehaald!

de pomp op haar buik zit er nog, die doet erg pijn. het is een vacuumpomp.

het praten lukt nog niet.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 19:23

x_Mliss schreef:
Lida dat meisje is wel heel lief voor flurk zeg.
Zag der vandaag stond echt de hele tijd te knuffele met hem en was aant stappe en aan het slingeren en aan het kroele super lieve meid volgens mij. Haha!

klopt ik ken haar al zeker 6 jaar en ze reed ook altijd op mijn vorige pony Jens.
Echter pas sinds kort lukt het om haar alleen met Flurk om te laten gaan want ze was nog niet 'mans' genoeg en Flurk niet voldoende braaf.
Ze hebben samen ook veel plezier en ik vind het jammer dat haar vakantie alweer bijna voorbij is.
Daarna heeft ze niet echt veel tijd meer. Maar ben blij dat ze er deze week beiden lol in hebben.
Flurk heeft nu extra veel beweging en dat komt hem ten goede.
Ze is voor mij dan ook 200 % vertrouwd en kan eigenlijk niets fout bij mij doen haar ouders ook niet overigens.
Ook haar vriendinnen zijn gezellige meiden en die neemt ze soms mee.
Het wordt dan echt een Penny pony Haha! Haha! Haha!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 19:58

Hoi,
Vandaag even staan kijken hoe iemand op een fries les kreeg van Roelof. (wil ruiter hier niet noemen) Was erg leuk, duidelijk en leerzaam en heb er dus met plezier naar staan kijken.
Kreeg zin om ook bij deze man te lessen maar helaas zat hij tot de nek vol.
Mocht er iemand bij hem lessen en een keertje niet kunnen (willen) zeg het mij ik neem je les graag over met Flurk.
Was echt heerlijk ouderwets en duidelijk.
Heb dus staan te genieten al had ik het wel koud.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 20:15

Advertentienr.:149552136 op marktplaats
kijk even .....x_Mliss misschien iets voor jou?

MirandaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:12

Ja vind hem echt onwijs goed en fijn les geven! Helaas is mijn plekje al besproken Lida anders had je vanaf 1 november mijn plaats in kunnen nemen. Zou gewoon aan marjolein doorgegeven dat als iemand niet kan, jij wel graag zou willen. Zij plant de lessen altijd op woensdag.